No veď ja som v navrhovanej vete dodržal aj stručnosť aj zrozumiteľnosť. Len s tým rozdielom, že zatiaľčo verzia DP kole oči "native English speakers", tá opravená nie.
Nuž ale v takom prípade sa používa "set of doors". Takto to hlásia napr. v Londýne v metre i DLR, keď sa pre krátkosť nástupišťa celá súprava nezmestí na nástupište a obe koncové časti súpravy stoja v tuneli i s krajnými dverami. Vtedy sa ozve: The first and last set of doors will not open. Please, use another one (alebo another door). Veľmi sa so mnou nesporte, žil som v Anglicku dlhodobo i som tam (do Londýna) 9 rokov do roboty dochádzal raz za 1-2 mesiace.
Je fajn, že sa Mesto snaží robiť servis aj pre turistov, ale správnosť prekladu je sekundárnou, možno až terciálnou záležitosťou. Ja osobne som spokojný so stavom, ktorý tu máme. Nie je nutné sa hrať na lingvistov, pozrite si, akú angličtinu (ak vôbec nejakú) používajú iné porovnateľné mestá - Brusel má drvivú väčšinu vecí vo francúzštine a flámčine, personál vie čiastočne anglicky, ale väčšinou odpovedá po francúzsky. Haag má zase takmer všetko po holandsky, avšak na exponovaných miestach sú oznamy aj v bežnej nekomplikovanej angličtine. V Malage a blízkych prímorských strediskách sa informácie v angličtine vyskytujú len zriedkavo.
Ale SeniorPas už elektronický lístok je, k nemu nič nepotrebuješ. A keďže sa momentálne lístky vodičom ani nekontrolujú, tak sa netlačia ani nulové potvrdenky.
Možno tento cirkus prinesie mentálnu očistu u Sadlinestov a pochopia aj sami od seba, že nulové lístky sú zbytočná buzerácia substrátu a zbytočne minutý papier. Možno a snáď...
No myslel som si, že zakúpim zónový lístok, ktorý potrebujem pre jazdu a zadaním karty senior passu bude cena 0 €, tak ako to vystavuje aj šofér, len teraz sa nastupuje iba zadnými dverami a všetci si máme kupovať lístky elektronicky.
Ja si myslím, že to súvisí s aktuálnou situáciou za bežných okolností, keď sú všetci plne vyťažení prácou, si imhd večer otváram s tým, že smutne pozerám, koľko málo nového sa udialo...
Plus teda neviem, nedá sa donekonečna rozoberať stabilné linkové vedenie, dlhodobo ohlásenú organizáciu jednej výluky či monotónny vozopark. A ok, uznávam, že mi samému trochu pije krv, keď niečo, čo sa pred týždňom dopodrobna rozpitvalo na dvoch iných miestach, sa ide pitvať znovu... Ale tak keď už ani forma oznamov dorpavného podniku nemôže byť námetom na diskusiu, tak potom neviem, o čom sa vlastne baviť.
Náhodou, ja som zakladateľovi tohto webu nesmierne vďačný. Lebo nepoznám žiadne iné diskusné fórum (okrem modrého koníka), kde sa jedna skupina ľudí perfektne rozmie organizácii dopravy (verejnej aj individuálnej), dopravnej technike, jazyku (slovenskému aj cudziemu), virológii, bezpečnostným opatreniam počas núdzového stavu... a to len tak z pamäti som zhrnul len posledné dva týždne.
Ahoj, môže mi niekto povedat, prečo v aktuálnej mape Mestské dráhy na Imhd je vidiet, že výhybka do manipulačného obratiska Hanácka je mimo provoz ? To znamená že obratisko je nefunkčné ? Čo je s tou výhybkou ?
Ja nechápem, čo sa tu so všetkými porobilo, ale pomaly každý krát čo otvorím imhd, tak takmer v každej diskusii sa rozoberá skloňovanie, preklad, časovanie a neviem aké ďalšie gramatické javy pri preklade z anglického jazyka. Toto už nie je normálne.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Viko
Plus teda neviem, nedá sa donekonečna rozoberať stabilné linkové vedenie, dlhodobo ohlásenú organizáciu jednej výluky či monotónny vozopark. A ok, uznávam, že mi samému trochu pije krv, keď niečo, čo sa pred týždňom dopodrobna rozpitvalo na dvoch iných miestach, sa ide pitvať znovu... Ale tak keď už ani forma oznamov dorpavného podniku nemôže byť námetom na diskusiu, tak potom neviem, o čom sa vlastne baviť.