Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Áno, ja netvrdím, že niesú prípady kedy sa naozaj mhd oplatí. Môj príspevok nebol v zmysle "som nasratý, tak poďme všetci do áut". Ja som to bral len zo svojho osobného hladiska. Do práce chodím taxíkom (18 min), z práce mi trvá cesta busom + cesta na zastavku a zo zastavky 50 minút (čiže tak isto by mi to trvalo aj ráno). No len ja si o tých 40 minút dlhšie radšej pospím. To je mesačne 80 eur taxi do roboty + elektricenka 27. Čiže v mojom prípade sa mi auto oplatí už len keby som chodil iba do a z práce. A to nehovorím o iných aktivitách. Kedy som niekde autom za 8 minút, no mhd sa trajdákam pol hodinu a aj to len tŕpnem na zastavke ci sa daný spoj uráči prísť alebo nie. Tu zas narážam na 68, kedy v mojom prípade je to naozaj v 60-70% absolútne nespolahlivý spoj. Pričom už o siedmej večer ma interval 15 minút....fakt atraktívne... Sečteno podtrženo, v mojom prípade autom ušetrím peniaze na dopravu, ušetrím svoj čas a v neposlednom rade zvýšim svoje pohodlie. A áno, mhd využijem aj potom, párkrát do mesiaca keď pojdem do mesta na pivo a podobne. Jediné čo je ako tak fajn je električka, čiže keď niekto rieši prácu, domov a iné aktivity v dosahu električky, môže byť rád 🙂
Celé to severo-južne prepojenie je úplne na ho... houby.
Tiež bývam v Rači a pracujem v oblasti vozovne Jurajov dvor a cestovanie MHD je akurát výsmech. Cesta 65 to je taka krásna vyhliadková trasa. Doba aj s presunom na zastavku cca 45min
75 na novú dobu prichádza až potom čo 4 na zlate práve odišla. (trvanie 30-50) minút využiteľné len v obmedzenú dobu.
Elina do mesta no to musím niekde na trase vystúpiť a prejsť pešo na vajnorsku radialu a tam nastúpiť. Trvanie cca 40min
Pešo cez zabak cca 45-55 min podľa toho ako je človek naladený a podobne (využiteľné len za pekného počasia)
Bike cez zabak cca12min (neviem ako je to po uzáver mosta)
Ale Bike cez nobelovu cca 18 min
Autom cez Vajnory 18 min cez nobelovu 11min
A áno som fajnový a svoj čas premrham radšej nič nerobenim pri sledovaní prasklín na strope ako v MHD týmto smerom.
Inak MHD využívam. Ale mimo ciest do a z práce.
Reakcia na: gejza #233694:
cisty cestovny cas 65ky z race k avion shopiing park podla cestovneho poriadku je 37 minut, skus si niekedy pesi presun od zastavky ku gbc pri hornbachu (pre pesi presun velmi "privetive") a to by som este musel najst pouzitelne miesto na parkovanie niekde pri trase L65 (pesoslap na jej zastavku od domu tak cca 15-20 minut sviznym tempom s relativne velkym vyskovym prevysenim, na to som uz prilis lenivy) a priratat aj tento cas do doby dopravy, potom si to porovnaj, nezabudni ze sa potrebujem dopravovat oboma smermi a pripadne este zohladni ze buspruhy nie su v celej trase a cestujes oboma smermi....
a ak sa ti zda byt 1-1.5 hodiny navyse denne na dopravu malo, tak ver ze mne nie a viem ju stravit prijemnejsie a uzitocnejsie ako cestovanim
PS2: len hodina denne pri 20 pracovnych dnoch je 20 hodin mesacne, to je 2.5 pracovneho dna, (= ~12.5% mzdy bez priplatkov za nadcas), ci si to uz preratas do dovolenky alebo nadcasov, nie je to (aspon v mojom pripade) zrovna mala suma
Reakcia na: gejza #233694:
65 neobsluhuje celu racu a pokial nejdes striktne medzi medzi 6 a 8 tak mas atraktivny 30 minutovy interval. Ak by si chodil na 9 do Galvaniho BC tak v lepsom pripade musis ist na 8:02 (+37 minut +pesi presun +zapchy) v tom horsom este pred 8 rano + cesta (cas) na zastavku L65 ak to ma dalej ako tvrdi - cize v konecnom dosledku by mozno musel ist hodinu/hodinu a pol skor vs. 20 minut autom.
Reakcia na: si #233693:
a linku 65 už zrušili ?
Reakcia na: N/A #233691:
ja v sucasnosti pracujem v oblasti ako je Hornbach na Galvaniho, a dochadzam tam z Race (extravilan, ulice smerom hore do Karpat), autom to rano aj popoludni dam dvere-dvere za cca 20 minut (a to aj napriek uzatvorenemu nadjazdu na zabi majer), verejnou dopravou to je nerealne (aj ked by som siel k zastavke v mieste svojho bydliska autom tak ako som to robil ked som pracoval v centre a dalo sa do elektriciek zmestit pred ich obmedzenim zaciatkom minuleho leta)
Reakcia na: N/A #233689:
Mna zas napriklad donutila auto kupit rekonstrukcia KV elektriciek (ktora este neskoncila) po asi 8 rokoch co som mal vodicak ale nejazdil. A dobre som urobil 🙂

Ked je moj ciel v centre mesta (ohraniceneho Mlynskou dolinou, nabrezim, Karadzicovou, Sancovou a Prazskou), pripadne Kramare, tak chodim elektrickou/trolejbusom/autobusom, lebo to co teoreticky ne/usetrim v aute stratim hladanim parkovania (a kto rano siel napriklad na Kramare vie, ako to tam je o hubu okolo 7-8-9 rano).

Ale ked mam stat v zapche alebo idem inde kde to MHD trva vyrazne dlhsie, tak radsej som v aute, kde bude hudba a klima podla mna. Napriklad trasa KV - Zlate Piesky, ktoru som dlhu dobu vyuzival - ak zaratam presun na zastavku/zo zastavky/prestup na trolejbus tak som v MHD stravil aj vyse hodiny. Autom mi to trvalo vo velkej vacsine pripadov medzi 20-40 minutami podla dopravy. (nehovoriac o tom, ze ak napriklad hodinu nepojde autobus kvoli zapcham/blbej organizacii dopravy mestom tak to nebude v mojej praci nikoho zaujimat a problem budem mat ja - alebo budem musiet zaplatit za uber/taxi co ma vyjde vyrazne drahsie ako ist vlastnym autom).
Reakcia na: Mike #233690:
Ja chodím 63 každé ráno. Ak stojí v zápche tak úsek Vrančovičova - ŽST Lamač, tam je to max. zdržanie 3 min., ale inak až od konca BUS pruhu na Brnianskej, pred Sokolskou. Tam by bolo super nejako vymyslieť prepojenie na BUS pruh, ktorý vzniká pri zastávke Sokolská, aby sa nemusel zdržiavať autobus v tej zápche a rovnako pokračovať na dávnejšie diskutovanej Šancovej (od Karpatskej k RMy).
Reakcia na: adam.adam #233688:
Keď už podnet na diskusiu. Pre ľudí je pri voľbe dopravného prostriedku najpodstatnejšia, alebo jednou z najpodstatnejších rýchlosť prepravy. Preto dnes desiatky vodičov áut parkujú ráno v Rači a tam presadajú na električku, alebo pri Shopping palaci detto. Lebo kým elekriičkou už vystupujú na Kamennom námestí, autom by boli ešte niekde pri Mladej Garde, alebo pri Poluse. Ale dnes už nielen električka má svoju rýchlosť.
Vďaka bus pruhom som z Trnavskej (klientské centrum) na Trnavskom mýte rovnako rýchlo MHD ako autom, alebo aj rýchlejšie. Lebo úsek Trnavská - Zimák má MHD za 4 min., auto v zápche za 10 a viac, Zimák - Trnavské Mýto je autom rovnako ako MHD. Takže aj keď čakám na MHD 6 min. stále, je to rovnako ako to auto. (Pešia chôdza z domu / práce na zast. Trnavská je rovnako alebo rýchlejšie ako autom dostať sa na Trnavskú.)
Ale takých úsekov kde je aj cestná MHD rýchlejšia ako auto je viacero. Včera som bol príjemne prekvapený informáciou, že aj z Lamača sa do oblasti SAV počas rannej špičke viac oplatí 63 ako auto.
A predpokladám, že tých trás, kde bude celkové trvanie cesty štart - cieľ (nie iba krátke úseky) rýchlejšie busom / trolejbusom ako autom, bude iba pribúdať.
Reakcia na: adam.adam #233688:
Dobrý deň aj vám. Ja mám vodičský preukaz od 18 rokov, auto som si kúpil tiež v podobnom veku, no MHD používam od detstva na dennej báze, či už kratšie alebo dlhšie trasy. Keď som chodil na Ekonomickú do Petržalky práve spomínanou 68, tak je pravda, že chodila "halabala", no stále je to jedna z najlepších liniek, čo sa intervalu v rannej špičke týka. Ja som konkrétne vždy nastupoval na Trnavskom mýte, kde tá linka len zastaví (aj keď je to konečná) a ešte sa mi nestalo, že by som nestihol do školy, alebo podobne. MHD sa dá používať, len treba ísť v predstihu. Konkrétne ja mám také dobré pravidlo, že idem o jeden spoj skôr, keby vypadol, aby som aj tak stíhal. Auto využívam tiež, ale skôr na vozenie materiálu na stavbu, na chatu, výlety a pod., no cez týždeň sa mi čím ďalej, tým viac potvrdzuje to, že jazda autom v meste je úplná strata času. Jednoducho státie v zápche a ranná, či poobedná rozcvička na spojke nie je pre mňa, aj keď šoférovanie milujem. Sadnúť si v autobuse, niečo si prečítať, alebo pustiť si dobrú muziku a nič neriešiť je asi práve to, prečo MHD preferujem a verím, že každý musí začať od seba. Takže držím palce s novým "Béčkom", ale aj tak verím, že k MHD sa vrátite, alebo na ňu úplne nezanevriete. 🙂
Dobrý deň prajem. Viem že to sem nepatrí, lebo imhd nieje oficiálna stránka DPB, ale predsa len to píšem do všeobecnej diskusie. Neskutočne velká vďaka dopravnému podniku, že po 30 rokoch svojho života si konečne idem spraviť vodičský preukaz a kúpiť auto a na celú mhd sa z vysoka... Ja neviem či len ja nemám to šťastie a vždy (každodenne....okej, skoro každodenne aby som bol objektívny) vychytím situáciu meškania, vynechávania spojov, následného môjho nestíhania a aj tak cestovania taxíkom. Viem, že aj autom budem stáť niekedy v zápche, ale aspoň sa do tej zápchy dostanem a nie že aj tak stojím na zástavke jak tĺk a dufam a čakám či vobec niečo príde (konkrétne narážam napríklad na L68, ktorej CP by mohli kludne strhnúť zo zastavok). Aby som bol objektívny, áno vidím že kvalita sa pomaličky zlepšuje, no mne osobne toto absolútne nestačí. Možno raz o 30 rokov... Takže, hej možno to sem fakt nepatrí, no potreboval som si vyliať emócie 😁 A možno podnietiť nejakú diskusiu.
Reakcia na: TeBeCe #233686:
To je už skolaudované?
Reakcia na: Mhr1 #233682:
Presne tak.
Reakcia na: Jadran #233681:
Tak. A to ešte pravdepodobne od mája bude treba ďalšie 18m vozy na X5. A nie málo.
Reakcia na: Joyki #233679:
A ten druhý Talent ich pobral?
Verejne by sa malo pranierovať bývalé vedenie DP, ktoré úplne zbytočne kúpilo nepotrebné 10.5 m autobusy. Keď počítam, koľko tých 24 Citelisov stálo, bolo by to cca na 17 kĺbových SOR-ov. A tieto autobusy strednej dĺžky sú pritom úplne zbytočné, lebo Tedomy nie sú na konci životnosti (8 ročný nízkopodlažný autobus skrátka nie je na vyradenie, dôkazom je, že 16 je stále prevádzkyschopných). Nemuselo sa vyradiť 12 Tedomov, nemuseli sa predávať, prenajímať či vyraďovať krátke SOR-y 9,5 a 10,5. Mohli sme tu mať o 17 kĺbových vozov viac a Karosy už mohli spať večný spánok...
Reakcia na: MatejBA #233680:
"Čím skôr by sme chceli vyradiť všetky Karosy, ktoré v súčasnosti ešte vypomáhajú v doprave,"
- áno, čím skôr, už asi 5 rokov. 😍 A ani tento rok sa to evidentne nepodarí. Tie Solarisy pomôžu akurát tak zabezpečiť dennú výpravu podľa stanovenej štruktúry tak, aby na 18m linkách nemuseli zaskakovať Citelisy a hrbáče. Zvyšných 70 kĺbakov opäť v nedohľadne.
Reakcia na: Peon #233678:
Moc tie integrované lístky Trnavčania nevyužívajú, lebo snáď sa nebudú obmedzovať len na Os+REX. Integrovaná tarifa do Trnavy má zmysel napríklad pri ceste z regiónu IDS do Trnavy využitím prestupov na S50/55, alebo z Bratislavy. Pre obyvateľov a denne dochádzajúcich to nemá zmysel.

Priľahlé okresy TTSK sa plánujú zaintegrovať (spolu s autobusovými linkami v okresoch) o 2 roky.

Tá nová linka 715 určite "poteší" prepchaté vlaky S70-ky. Dnes napríklad na ranný REX 1770 z Komárna do Bratislavy dali namiesto 4 poschodových vozňov 1x Talent. 😂trištvrte osadenstva zostalo na staniciach od DS a počkalo si na 15 min. meškajúci Os s 1x Talentom.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.