Myslím, že slovo Slávik celý problém definuje dostatočne jasne. Takže nielen spevavý domovník v plytkom tunely ale aj iní nositelia tohto priezviska sú nositeľmi problémov.
Podľa mňa riešiš niečo, čo pre nikoho nie je problémom. Ani pre cestujúcich, ani pre dispečerov, ani pre vodičov, ani pre dielenských, ani pre iných účastníkov premávky. Je jedno, či je to tak ako to vymyslené, alebo tak ako to navrhuješ ty, stále bude doprava fungovať rovnako.
Dobrý večer všetkým.
Nedalo mi a dlho som rozmýšľal nad tým, že prečo nemôže byť poriadok v tom číslovaní vozidiel?
Ako som čítal nižšie tie príspevky, tak ja, rozumiem tomu tak, že medzi autobusmi a trolejbusmi/električkami, je voľná rada 4XXX a 5XXX pre BID BK. Dopravný podnik je samostatná bojová jednotka, tak nech sa medzi neho nepletie niekto iný. Ak sa pletiem ja, vopred sa ospravedlňujem.
Ja by som to videl asi takto, pre poriadok.
Električky= 1000-1999
Trolejbusy=2000-2999
Autobusy:
8,5m-11,5m = 3000-3999 ( aj tak je kategória MIDI v hojnom počte v rade 3XXX ) tak, načo to meniť!
12m = 4000-4999
18m - 19,5m = 5000-5999
Ako ste písali nižšie, tie autobusy tu budú ešte dlho a ak by Dopravný podnik aj napriek tomu pristúpil k prečíslovaniu, stačí vymeniť len prvú číslicu. Pri 12m jedno až dve čísla. Najstaršie vozidlá nech dožijú so staršími číslami.
Rady 6XXX až 9XXX nech sú určené pre súkromných dopravcov.
Na záver, len toľko, že ja naozaj vítam, že už sa nebude rozlišovať vozovňe ale nikde nie je striktne dané, že kĺbové vozidlo je 3, veď to môže byť aj 5 a 8 .
Kto dá mínusko bez toho aby porozmýšľal, je pre mňa detinskými, úbohý a rovno môže toho človeka poslať do p...! Nie je to etické ale je to vlastne urážka. Buďme k sebe ľudský a zbierajme viac podnetov, keď to zmysel dáva.
Je potrebné zvážiť charakter pešieho presunu od vlaku po nástupište električky. Jedna vec je dĺžka vlaku, druhá je rýchlosť chôdze cestujúcich. Ak ti prídu dva vlaky s rozdielom 5 minút, môže sa Ti stať, že na električkové nástupište príde nekonečiaci prúd cestujúcich v dvojrade až trojrade idúcich ako mravčeky. Ak by mal vodič čakať na všetkých, tak sa možno z nástupištia ani nepohne. Preto musí v určitý moment spraviť rozhodnutie a tento prúd cestujúcich rozseknúť (zatvorením dverí). Tým časť cestujúcich zostane "nepobratá" na nástupišti, no nie úplne z dôvodu obsednosti električky. Je to voči dobiehajúcim cestujúcim protizákaznícke, ale zato je to veľmi prozákaznícke pre ostatných cestujúcich vo vozidle a na iných zastávkach na trase linky. Doprava je niekedy (alebo vždy?) o kompromisoch.
Ale pobral všetkých. Bol som pri tom odchode. Ďalšie spoje boli prazdnejšie. Ten dopyt je tam ultra nárazový pre obe linky rôzne. V jednu minútu je 7ka plnšia ako 1ka a o ďalšie minúty opačne. Pravidelnosť dopytu minimálna.
No ja som videl o 7.00, ale aj o 7.55, že polovicu až trištvrte čakajúcich na stanici ráno nebola schopná pobrať. Niektorí čakajú na ďaľšiu, niektorí idú na 7, niektorí na bus alebo peši po koľajách dole.
Nazvi si to ako chceš, Drážny úrad, ÚRŽD, Dopravný úrad, NTB...
Stále je to to isté skostnatené myslenie na úrovni roku 1936, keď v Prahe vznikli "moderné trolejbusy" a keď panáčikovia nevedeli kam to zaradiť, tak to zaradili pod Ministerství železnic, lebo drát a elektrika.
A nebol som na cestách, len celý týždeň musím počúvať uplakaných Hrobustov na školení KKV, denne od 06:00 do 12:30. A občas aj majú pravdu.
A najlepším nástrojom na údržbu vedenia v bratislavských podmienkach sú dobre izolované pákové nožnice s teleskopickými rukoväťami. Aby dočiahli tak do výšky 6 metrov... Všade kde to padá, to treba pekne vycvaknúť a odniesť preč, aby to tam nemohli namontovať späť. Len to musíš cvakať tak, aby si to nedal do skratu, lebo by na to prišli. Začal by som Patrónkou, pokračoval križovatkou pri SAV, Hodžovým námestím, Račianskym mýtom, Trnavským mýtom atď...
Bol si na cestách? Dráhový úrad už roky neexistuje a Dopravný úrad ako nástupnícka organizácia už s trolejbusmi toho veľa nemá, maximálne tak schvaľovanie UTZ, ale aj tie už v praxi schvaľujú nimi poverené právnické osoby. Schvaľovanie tratí má zas na starosti samosprávny kraj a schvaľovanie vozidiel MDV SR. Presunutím trolejbusov medzi cestné vozidlá by si nezmyselné rýchlostné obmedzenia ani žiadny iný relevantný problém nevyriešil, je to otázka projektovania a hlavne údržby tratí. Situácia s dráhovým úradom, ktorú si popísal, mi sedí na ČR, ale na SR vôbec.
V piatky občas v špičke K2S nepoberú všetkých cestujúcich. V iných dňoch sa síce zmestia, ale kultúra cestovania v nich je východoeurópska. V sedle sú poloprázdne. Ideálne riešenie je, aby K2S z linky 1 prechádzali v špičke na linku 7 a na linke 1 aby boli v špičke súpravy s výjazdom a dojazdom ako linka 7. Myslím, že s týmto riešením sa pri ďalšej zmene CP aj počíta.
V rannej špičke, konkrétne včera na 1/tuším10 mal problém pobrať vlky do dupliaku.
Teda aspoň vodič to tvrdil po návrate na výpravňu. Ale rovnako podľa jeho slov to bol súčasný príchod osobákov zo všetkých smerov. Na otázku, či to je pravidlo alebo niečo meškalo odpovedať nevedel a prejavil sa to len raz za službu.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Ike