Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Joyki #232840:
Znaky čísla linky sú predsa na všetkých tabuliach rovnaké.
Len mne sa mýlia Roboto číslovka 4 s 1-kou? Hlavne ide o bočné a zadné transparenty. Vhodnejšie by bolo potiahnuť čiarku cez priamku tak, ako 4 v tomto formáte naozaj má byť - ako aj tu.
Reakcia na: Miro #232838:
Nepreraďovalo to trhane vo svojej podstate. Trhalo to, keď starí psi, vycvičení nesynchronizovaným manuálom na 706 RTO, chceli prevodovke "pomáhať.
Ako dieťa školou povinné som zažil prvé ŠM 11 a dodnes si spomínam, ako trhane to preraďovalo. Niektorí vodiči radili radšej "manuálne" pomocou tlačidiel I a II.
Reakcia na: Ike #232833:
1) ŠM11
2) ŠM11, Ikarus 280 pár kusov, B731, C744
3) Tam hrá úlohu najmä donedávna výrazne vyššia spotreba vozidiel s automatom a drahšia údržba automatu. Okrem toho pri frekvancii radenia mimo mesto neprináša automat nejaké zásadné zvýšenie komfortu vodiča.
Reakcia na: Ike #232833:
1) Ak sa nemýlim, tak Karosa ŠM 11 bol prvý autobus s dvojstupňovou Pragou, potom nejaké série Ikarusov 280 taktiež s Pragou a potom B731.

2) Viď odpoveď 1)
Reakcia na: Ike #232833:
3) Dnes už je to asi jedno, aj dialkače sa robia automaty. Ak je dobre vyladený automat tak nie je o čom. Čo sa spotreby týka a aj jazdných vlastností.
Ahojte, ja mám iba pár otázok zo zaujimavosti:
1) ktoré bolo prvé vozidlo s automatickou prevodovkou v MHD v Bratislave?
2) ktoré boli sériovo dodané vozidla s automatom? ŠMky?
3) je cenový rozdiel medzi manuálom a automatom tak veľký že sa dialkacom oplatí dávať manuál, alebo sú tam iné výhody?

Diki 🙂
Reakcia na: MatejBA #232801:
Chvalabohu, že metro nemáme. Snívať o metre, keď nevieme ani električky udržiavať.
Reakcia na: Mike #232827:
Veď presne to sa snažím povedať bodom 1). Či dávaš mi nejaké posolstvo medzi riadkami, ktoré mi uniká?
Reakcia na: Joyki #232818:
Nárast spôsobené taktami - to koľko rodov a pádov si použil v jednej vete?
Reakcia na: 3pa3ck3 #232816:
Si zober hypotetický príklad, že tri ZŠ na trase autobusu, zhruba rovnako zaujímavé,na zastávkach, vzdialených od seba à 10 min. jazdy, si stanovia všetky začiatok vyučovania na rovnaký čas, trebárs 7:50. Majú podľa Tvojej teórie jazdiť tri autobusy po 10 minútach za sebou?
Reakcia na: 3pa3ck3 #232816:
Jednoduchšie je čo???
Reakcia na: Viko #232814:
Zvlášť v ZŠ v malých obciach platí, že ak vyučovanie začína v 8:00 (nultú hodinu na ZŠ moc nemávajú, teda určite nie 1. stupeň), tak školu odomyká prvá učiteľka, ktorá tam ráno príde, zvyčajne okolo 7:40-7:45. Ak tam príde autobus 7:15, tak žiaci - aj 8 roční - čakajú vonku do tých 7:40 +-. Zvyčajne škola nemôže po učiteľke vyžadovať, aby prišla iniciatívne už o 7:15 (prípadne skôr), a odomkla školu. Môže jej platiť 1 hodinu nadčas, ale to sú už výdavky naviac a zvyčajne také obce otočia každý cent dvakrát, takže k tomu riešeniu pristupujú veľmi neradi, alebo vôbec. Boli ale situácie, ak spoj prichádzal ku škole 7:50 podľa CP, 7:58 reálne (lebo veľa detí, lebo odbavovací systém, lebo zápchy, lebo pomalý vodič ...), tak škola na základe reálneho príchodu autobusu posunula začiatok vyučovania z 8:00 na 8:15.
Reakcia na: Ike #232825:
Super, ešte by to teda chcelo doladiť aj na iných linkách. 209 stále hlási už od Mliekarenskej, ku ktorému ústavu ide.
Reakcia na: TomJ #232820:
Hlási to medzi Trnavským mýtom a Zátiším každú zastávku. V iných častiach trasy je to bez hlásení.
Reakcia na: Ma178rek #232819:
Technika nie je najnovšia a, žiaľ, má svoje obmedzenia. Dalo by sa o obísť, no vyžadovalo by to viac práce a mohlo by to priniesť neželané vedľajšie účinky v iných, dôležitejších častiach informačného systému. Hlásenia o prestupe pri ceste do mesta neznejú profesionálne, ale v princípe sú neškodné. 🙂 Snáď sa to podarí do budúcna vycibriť.
Reakcia na: Valec #232804:
Veľmi rýchlo som si zvykol, že autobusy z Vysokej začali chodiť zo začiatku prakticky v striktnom takte a to znamená vždy minúte :57 každú hodinu-dve. Po čase sa niektoré odchody na základe rôznych požiadaviek vychýlili, napríklad niekoľkokrát som sa sekol na autobuse, ktorý ponovom neodchádzal už :57 minúte, ale o 10 minút prv, teda 16:47. Zastávam názor, že striktný takt, že oveľa dôležitejší, než individuálne (aj politické) požiadavky a tiež je dôležitý práve pri dlhých intervaloch, pretože pri krátkych si nemusíš pamätať odchody, pri dlhých intervaloch si pamätáš iba minútu – vlak do Zohoru mi ide vždy :16 minúte, to je všetko. Každé vychyľovanie (mimo rannej špičky u vlakov kvôli infra) je vyslovene škodlivé. Napríklad odchody zo zohorskej stanice do Vysokej sú dnes vychýlenené ±10 minút v časoch keď vlak už prichádza v rovnakej minúte.
K navýšeniu priamych autobusov na základe požiadaviek aj starostu Vysokej, k strate spojenia južnej časti Zohoru k stanici po väčšinu dňa sa už ani nebudem vyjadrovať. Samozrejme, som rád, že už nemáme, ako pred pár rokmi, vo Vysokej v pracovný deň dieru od 8:02 do 12:57 alebo z Bratislavy cez víkendy dieru od 9:30 do 15:50, na druhej strane nie som si istý, či som si integrovanú dopravu takto predstavoval. To, že sa moji rodinní príslušníci väčšinou stále vozia do/zo Zohoru k/od vlaku autom, ja striedam bicykel a vlak, pretože auto nešoférujem, svedčí, že stále nie je v organizácii dopravy niečo v poriadku.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.