Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Valec #232245:
No kým bude hotová Petržalka a po skončení výluk by bolo obnovené pôvodné, 2-linkové usporiadanie premávky, zostáva ako vhodná linka pre K2 aj e-6 s tým, že v sedle sa presunú na e-8 (pokiaľ je sedlo od 9 do 14, tak tam nevadia, ako ukázala prax pred výlukou v KV). A možno by zostala vhodná pre K2, aj keby sa prípadne predĺžila do Petržalky. Na e-7 naopak, by ráno nemali čo hľadať, odpoludnia áno. Každopádne, t.č. sú prebytočné a mali by sa odstavovať tak, ako najazdia km na VP. Tá by sa im nedala a ak by už nikdy neboli potrebné, vyradili by sa bez toho, že by vznikla hospodárska škoda. Ak by potrebné predsa len boli, dostali by VP a ďalšie 4 roky by mohli jazdiť. Odstavenie pod strechou - vysvetľoval som, pod širákom by sa ako neprevádzkované zničili a pod plachtou by sa orosili a zahnívali ešte viac. Skôr aspoň provizórny prístrešok na JD - to by predsa nemal byť taký problém... A čo sa týka odpredajov, aj krajiny chudobnejšie od nás už nebudú ochotné brať vysokopodlažné vozy. Na toto máme príklad: električky, čo odkúpil AZ Lokomat - najlepšie električky T3 z Bratislavy - zjavne čaká neradostný osud. AZ Lokomat príliš špekuloval, nepredali ich na Ukrajinu zavčasu a dnes už vysokopodlažné odporové električky nie je možné na Ukrajinu pre vysoké clá vyviezť. Naviac, naše 2,5 metra široké električky majú len veľmi limitované uplatnenie, najmä na 1000 mm rozchode - tieto prevádzky sú väčšinou uspôsobené len pre 2200 mm široké vozy. Takže ako píše laminátka, moderné električky sa nepredávajú, ale využijú ad maximum.
Ozaj - ak by do nákupu nových vozov bolo treba zaviesť trojičky, ponúka sa spätné získanie električiek zo Zvolena. Vyšlo by to na 3 trojice: 7755+57+77; 7813+25+31 a s využitím historickej súpravy aj 7719/II+7819+7820. Táto posledná by ešte ako prevádzková dostala pred odstavením VP a mali by sme historickú súpravu 7819+20 po VP ako aj historičák 229/II.
Reakcia na: Mike #232254:
No dobre, ale to sú predsa vozy o generáciu staršie ako rekonštruované K2S. Nahrádzať K2S Miragami je predsa nezmysel. Vozil som sa nimi v Belehrade, no pre "šotouša" dobré, ale čím je to lepšie od K2S/K2G?
Reakcia na: S499.1023 #232252:
Ale zasa kvantum Duevagov sa odpredávalo napr. do Rumunska, Sofie, či dokonca do tureckej Konye a odtial ako "third hand" do Sarajeva, ex nemecké KT4D jazdia v x ukrajinskych a ruských mestách. Viedenské E-čka išli ako secondhand tiež do Rumunska, či Krakova (aj keď tam ich prerobili na nepoznanie), švajčiarske karpfeny a Mirage do Vinice, ...
Reakcia na: Peter6607 #232251:
Na druhej strane, ak by to bola znovu T6, aspoň bude dôvod vyskladať jednu trojičku 😃
Reakcia na: Valec #232245:
Ty o takých secondhandoch vieš? Lebo ja nie. Električka nie je autobus, električka sa vyjazdí do mrte a na krv aj v Nemecku.
Reakcia na: Valec #232245:
Trochu OT, síce nemám tušenie, či už je vybratý voz a či vôbec niečo tento rok bude, ale nebolo by vhodnejšie použiť ako Vianočnú električku práve K2G? Je to zaujímavé aj pre šotoušov, aj to je retro a ešte k tomu nadbytočné. Príde mi hlúpe rozpájať súpravu po prehliadke alebo ničiť historické vozidlo.
Reakcia na: si #232249:
Tak velke plany boli, ze 2035 by mal byt tunel D4 hotovy... ale... 😃
Reakcia na: MatejBA #232248:
ono v povodnych komunistickych planoch su tie tunely naozaj az dva a zrejme by sa +- aj uzivili, ale bude super ak sa v nejakom case (za mojho zivota ?) podari postavit aspon jeden....
Reakcia na: si #232247:
Asi tak, staci si len zobrat kolko ludi z DNV, Zahorskej Bystrice, Marianky, Stupavy, Malaciek a mozno severnej casti Lamaca a Dubravky (ak by boli zapchy) cestuje do Race, Vajnor a okolia Zlatych pieskov. Male cislo to nebude. 🙂 (zaroven netreba zabudat, ze cez Bratislavu su v podstate 4 tranzitne cesty - Sancova - okolo Kollarka - Nabrezie a Einsteinova/D1, vsetko v sirsom centre mesta)

Obcas si hovorim, zeby sa mozno uzivil aj druhy tunel niekde od Krasnan do Lamaca, ale to uz je iba fantazmagoria.
Reakcia na: Valec #232246:
a taku cestu vajnory-dubravka povazujes za tranzit alebo nie ? lebo aj v takejto relacii by ten tunel bol asi zaujimavejsi ako sa trepat cez mesto...
Reakcia na: david1 #232239:
A koľko je toho tranzitu? Niekde som čítal, že tranzitná doprava cez BA tvorí menej ako 10%, teda koľko % bude práve tranzit Záhorie - Trnava?
Reakcia na: Mhr1 #232231:
Takže riešenie je jednoduché. Dnes jediná linka, kde môžu jazdiť K2Sky bez zásadnejšieho problému je linka 7 (možno s výnimkou niekoľkých spojov) a s prižmúrenými očami aj skrátené spoje linky 4 (uvidíme čo bude po otvorení Dúbravky). Toto v princípe platí aj pre dvojlinkový variant.
Na linku 7 dnes treba 17 vozov (po starom 11), na skrátené spoje linky 4 7 vozov (na starú 2 tuším 😎, takže stačí ponechať 24 resp. 19 vozov. Takže min. 12 až 17 (počítam aj K2G) je prebytočných. Aby som postupoval ako sa má, nechám chvíľu jazdiť najmä staré aby najazdili km do najbližšej VPčky a potom ich s kľudom vyradím a podarujem za odvoz do Sarajeva (alebo do Osijeku).
Samozrejme, aj na tých dvoch zmieňovaných linkách by som radšej videl súpravy, ale tak buďme zatiaľ reálny. Inak by som ideálne videl ponechať len novostavby + 7121 (autoškolu).

Keďže nie je reálne, aby sme mali v dohľadnom čase ďalšie nové vozy (a s ohľadom na ďalšiu potrebu do Petržalky, Mlynských nív a možno aj Biskupíc), zvážil by som nákup vhodných second-handov, ktoré môžu prísť hneď a ešte tu nejakých 10 rokov pobudnú. Nebudem mať síce komplet NP, ale budem mať kapacitu a ľudia sa kultúrnejšie odvezú.
Neviete ako dopadol ten tender, ak sa nemýlim obálky sa mali otvárať 13.11. no stále nič. Na UVO sa dnes nedá ani dostať. Ale osobne si myslím, že to vyhrá klasika SOR alebo Iveco.
Reakcia na: drink #232241:
Idealne oboje - tunel na odklonenie co najviac nakladnej dopravy mimo Pristavny most - Einsteinovu - Lafranconi a zeleznice aby sa ludia dostali bez aut do Bratislavy.

Ked sa dostavia D4 a o 200 rokov tunel, tak sa napriklad na skludnenie nakladnej dopravy moze pouzit myto pre kamiony na D1 od Letiska/D1-R7 krizovatky az po krizovatku Pecniansky les 🙂
Reakcia na: MatejBA #232238:
"postacilo" 😂 😂 😂

Tak tunel, alebo železnice?
Reakcia na: MatejBA #232238:
Presne tak. Tunelom mali začať. Odbremenilo by to väčšinu tranzitu. V Sitine by ostal tranzit HU/CZ.
Reakcia na: Viko #232236:
Vsak preto si myslim, ze uplne by postacilo postavit tunel pod karpatmi a R7 a pomohlo by to viac ako D4, ale na druhej strane tvrdit, ze "D4 je sprostost" je sprostost. 🙂

V Bratislave zije skoro 1/10 ludi na 1/133 plochy krajiny a dalsia skoro 1/10 cestuje do prace alebo tranzituje denne cez Bratislavu. A pokial sa nepostavia zeleznice, nezlepsi preplnena vlakova doprava alebo nezozenie dostatok vodicov pre autobusy a neurobia bus pruhy, tak jedina alternativa, ako zachranit mesto od totalneho kolapsu dopravy (zvlast, ak sa zacne v centre s obmedzovanim aut, kde mas 2 tepny (Sancova a Dostojevskeho)) je obchvat a odklonenie co najviac aut mimo sirsie centrum.
Reakcia na: volod #232234:
bežne sú požiare v určitých lokalitách organizované a platené developkárskymi práčkami špinavých peňazí .... plánuje tam niekto niečo stavať ?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.