No ja neviem - predavam, ako som pocul - 21Tr tak dokladne nepoznam.... Ale mozno a asi aj pravdepodobne sa jedna o vymysel... Ja by som to vazne nebral az tak.
To je zase nejaký chaos, núdzová brzda je núdzová brzda a ručná (zastávková, parkovacia) brzda je ručná brzda. U trolejbusu by sa za núdzovú brzdu mala pokladať nožná vzduchová brzda, keďže prevádzková je EDB. Ale možno to u 21Tr nejde kvôli tomu, že je dvojpedálová.
I.
Mne sa raz stalo na T6 ,ze vodic neviem ci nestlacil uvolnenie ,alebo co a neotvorili sa dvere vobec a vsetci sa museli dobrovolne nasilu previezt o zastavku dalej a ked to zacali cestujuci vodicovi vraviet tak ich mal na haku....
Ak by sa mne stalo, ze vodic na zastavke na znamenie nezastavi napriek tomu, ze som v dostatocnom predstihu dal znamenie, tak by som isiel k nemu a oznamil mu to. Ak by to vyriesil slusne s tym, ze by ma okamzite vypustil (teda ak sa bude dat - napr. na dialnici alebo moste je to samozrejme blbost), tak by to ostalo medzi nami. Ak by bol neslusny, tak volam z mobilu dispecing, priamo vo vozidle, linka, poradie, etc., vsetko poviem. Osobne sa mi to este nestalo, ale raz, ked som isiel linkou 20 z DNV do Dubravky, tak som videl podobny pripad. Jeden cestujuici chcel vystupit na zastavke Krapas, videl som ako tlacil znamenie, nad dverami sa rozsvietila zelena kontrolka (Ik415). Vodic zabudol v zastavke zastavit. Cestujuci presiel ku kabinke, oznamil mu to. Vodic pribrzdil, zastavil, otvoril mu predne dvere. Nebolo ziadne urazanie, zvysovanie hlasu ani gestikulovanie. Myslim, ze toto je pripad, ktory sa da odpustit, vsak sme len ludia, kazdy sa moze pomylit. Cestujuci sa sice kusok previezol, ale tych par metrov (cca 50) moze kludne prejst.
No, dozvedel som sa informacie, ze su urcite problemy s BA 21Tr. Konkretne s nasim draznym uradom (ci ako sa ten nas vola).
Ze vraj sa jedna o "rucnu brzdu" resp. vyrobcom nazyvanu "nouzova brzda", u nas povazovna a skusana, ako rucna. Problemy su dva - jednak, ze cas reakcie, kym to zacne brzdit je vyse 1s a za dalsie, ze zo 40kmh rychlosti to zabrzdi az na viac ako 10-tich metroch - resp. ze brzdna draha je dlhsia, ako 10m.
Vladimir: suhlasim. V BA nemam preco skumat pri ktorom strome sa mam postavit aby mi zastal, ked na vnutornom displeji svieti cielova zastavka. Keby to (nezastavenie) zopakoval (on ci jeho kolega na linke) tak mu:
2. vynadam
3. zverejnim
4. oficialne oznamim.
Nastastie sa to neopakovalo, miestni sa poctivo stavali k dveram uz od predchadzajucej zastavky .
S dopytom to komplikuje aj fakt, ze trolejbusy a eliny inak oznamuju potrebu stlacenia dopytu zvonka. Totiz nie vsetci vodici parohacov uvolnuju dvere, mnohi rovno otvaraju.
DPB mal pri objednavani vozidiel povedat, kde maju byt tie tlacidla umiestnene, ako maju vyzerat. Ked sa kupuje 100 autobusov, tak hadam by to slo! Uz nemame socialisticke planovane hospodarstvo. Dnes ti vyrobia aj Citaro s pozdlznymi drevenymi lavicami, ked o to poziadas. Hlavne ze sa objendali take nezmylsy ako vyklopne vetraky. Najnovsia 21 Tr AC ma posuvne.
Dobre, ale ja som teraz hovoril len na tému "Dopyt ÁNO alebo NIE?", nie "Dopyt KDE?". Ak by takáto nálepka bola v rohu najbližšieho okna ku každým dverám, podľa mňa by to informovanosť pozdvihlo. A to je už plne v kompetencii DPB a nie ýrobcu vozidla.
Re #23203 qwix: Áno, ale to už je blbosť cestujúceho. Ale dnes sa môže cestujúci vyhovoriť na to, že namá odlíšené vozidlá s dopytom od tých bez dopytu. A takto je potom vždy na vine DPB. Ak by DPB zainvestoval pár korún do označenia vozidiel, opodstatnenosti útokov na podnik by mohol zabrániť.
Re #23222 Kami: V tomto som nekompromisny. Ak je zastávka stála, nič ma nedonúti stlačiť tlačidlo. To radšej budem riskovať, že nezastane. A ak nezastane, tak sa ho idem spýtať osobne. Ak to vyriešime slušne, ostane to medzi nami, v prípade arogancie a pod. idem na to skrz podnik. Veď palubný počítač vždy zaznamená, či sa na zastávke stálo alebo nie (aspoň Mielec určite, neviem ako BUSE).
hroch: Som rada, ze nasa diskusia zahrna i protirecenie - vtedy to naplna jej podstatu! Je predsa skvele, ze viac oci vidi zalezitost z viac uhlov a napriek tomu dokazu na takejto urovni spolu hladat riesenia!
zmeny: Ano, doba je taka, ze zmeny su teraz v podstate vsade a na kazdom kroku - a bohuzial vo väcsine pripadov su vzdy zasadne....V oblasti mestskej dopravy je to o to vypuklejsie, lebo je to denne a kazdemu na ociach...Pod SPOKOJNYM PREVAZDKOVATELOM mam na mysli optimalne a adekvatne uspokojeneho zakaznika, pretoze ako spravne hroch povedal, iba spokojny zakaznik zabezpeci prevadzkovatelovi prijem...Myslela som to presne takto a hroch ma tu dobre doplnil-dakujem. :o)
----------------
A este cosi: odkedy som stalym prispievatelom tohto fora (bude to uz rok a pol), odohralo sa tu uz vela diskusii, casto i viac nez burlivych...ale - co sa tyka stalych prispievatelov: su to dobri a vzacni oponenti si "suhlasitelia" a v ramci dobreho pocitu mojej pritomnosti medzi nimi si budem rada s nimi "protirecit" KEDYKOLVEK!!! :o)
Od pondelku ,alebo uz od piatku su vymlatene dalsie dve skla na zastavke Botanicka zahrada smer Dubravka na tom torze pristreskov na elektrickovej zastavke... Tusim vcera namontovali zase na opacnej zastavke smerom do tunela "automat" na dennik Pravda. Ktovie do kedy tam vydrzi.. Maju vobec nejake povolenie od DP ,ze tam mozu dat takyto automat na zastavku ,alebo ho netreba?
Nehovorte mi tu o posilnovaní 95 a že keby bol preklad tak to 95 nevydrží. 88 je plnohodnotná linka a nie posilová. Dôkazom je nasadenie kĺbaku. Veď zváža celé Ovsište najkratšou cestou do centra. Keby som tam býval, tak nepôjdem 83 na Zochovu a potom trebars na Vianočné trhy, ale 88 na Šafko a odtiaľ. Vždy keď idem v 95 tak 1/5 cestujúcich vystupuje hneď za mostom idú domov či prestupujú na 78, 89, niektorý aj na 84. Preklad 88 z 95 by bol len veľkým PLUSOM a žiaden iný problém v tom nevidím. Rušenie zastavovania na Mlynarovičovej by však nebolo dobré.
Z: 1,1mld od štátu a mesta a 950mil od cestujúcich nie sú ilúzie. Tam len niekto nevie hospodáriť a šetrí tam kde by nemal. To že cestujúci mačká dopyt je vina len a len DP, pretože v niektorých troloch funguje, v elinách funguje v busoch nie. To je však na hovno buď všade alebo nikde. A že to nie je problém prerobiť vieme všetci, bo keby bol tak to nespravia ani na elinách. Ja tiež niekedy zabudnem stlačiť dopyt v eline a v trole sa mi to stáva úplne bežne. Ľudia aj vedia že v busoch (Ik4XX) nič nemusia stláčať ale radšej tak urobia. Pre istotu aby nebol nejaký problém.
hroch: 95 je linka, ktorá spája zdravotnícke zariadenia: polikliniky - Bezručova, Sinekova, AT sanatórium a očnú v Zrkadlovom háji, Fedinova, Strečnianska a nemocnicu Antolská. Takisto dve policajné stanice a to Holíčsku a Nám. Hraničiarov a obsluhuje aj Draždiak. Ide aj kúsok od TESCA. Myslím si že z týchto dôvodov je jej trasa vynikajúca.
Ak ide o súrny prípad, ktorý nie je na sanitku avšak potrebuješ to rýchlo je tu taxík. Ako kvôli pár prípadom denne tvoriť linku, no neviem to zaváňa železnicami a robením si spojov pre zamestnancov.
Dnes sa čistila elinová zastávka Nový most od piesku z pieskovačov
Tusim balky tu mal prispevok o premenovani vlakov, aby nasi rakuski priatelia nemali problemy s makcenmi a dlznami u IC jazdiacich az do Viedne. S hrozou zistujem, ze mal pravdu. My sa vieme kazdemu strcit do ...
zuzi, tu sa este raz nezdrzim a musim ti protirecit. cielom vsetkeho by nemal byt SPOKOJNY PREVADZKOVATEL-SPOKOJNY CESTUJUCI, ale SPOKOJNY CESTUJUCI-EFEKTIVNY PREVADZKOVATEL. pretoze prevadzkovatel by v tomto pripade mohol byt spokojny iba pri ziskovom hospodareni a to v oblasti mhd nie je dosiahnutelny ciel... a v trhovom hospodarstve, ked dopravnym podnikom klientov a tym aj prijmy preberaju auta, by sa dpb mal snazit NAJMA o spokojnost zakaznikov, nie o svoju... pretoze spokojny zakaznik = bubaky...
Uhm, tak takto je to, to teda znamena ze ZS poslilnila na tejto linke ... fajn, dik ...
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Kami