Na hlavnej stránke som si všimol, že odchod L131 z hlavnej stanice sa vykonáva len na pokyn dispečera. Zarazilo ma to, pretože len tento týždeň ma môj bratranec študujúci v BA informoval o tom, že študenti bývajúci v Mlynskej doline vedia svoje. Údajne sa už stalo, že vozidlo čakalo na študentov od zmeškaného vlaku vyslovene len z povinnosti - keď do vozidla nastúpili prví cca piati študenti z tiahleho prúdu od stanice, vodič zavrel dvere a poloprázny sa vydal na cestu do Mlynskej doliny. Na otázku, prečo tak urobil, odpovedal, že on musí byť do neviemakého termínu vo vozovni, lebo už končí, a nemôže tu toľko na niekoho čakať.
V tom tiež tkvie problém bratislavskej električkovej siete. Všetci si hovoria, že ešte horšie je to v takých Košiciach a každý je spokojný. Keď to porovnáme len s niektorými českými električkovými prevádzkami, rozdiel je priam priepastný...
pani, tak som si precital cely ten projekt mesta a pozrel mapky a suhlasim s vacsinou: ten projekt pudosu naozaj nie je zly, len ten monorail sa mi tam zda byt ako past na oko. je to ako ked som hraval transport tycoon a staval som monorail iba preto, lebo som mohol... ked si ale odmyslim monorail, je to celkom zaujimavy plan a bolo by fajn, keby ho odklepli.
neda mi ale povedat, ze projekt 1 od dopravoprojektu tiez nie je zly a zda sa mi byt financne menej narocny - a to je predsa to, o co nakoniec naozaj pojde.
projekt 3 od dopravoprojektu, to je nieco, o com som uvazoval odkedy sa tu objavili projekty elektricky za metro a to je uz peknych par mesiacov dozadu. ocividne nie som jediny, kto prisiel na to, ze treba sakra dobudovat trat do elektricky a mame HOTOVY nosny system, na ktorom mozme dalej pracovat a vylepsovat ho...
metro samozrejme navrhlo to, co vzdy a dufam, ze im po moste kosicka mesto uz neda ani halier alebo eurocent alebo co to tu do tej doby budeme mat . a ako stavari z stu dosli na to, ze idealnym nosnym systemom je autobus... zahada...
len dufam, ze to nakoniec nedopadne ako slavne metro. staviame ho uz skoro 40 rokov a jedine, co mame, je jama a zhnite stavenisko na lukach...
Re #23131 galiyosha: rozchod 1435 mm nema nic spolocne s tym, ci je udrzbu vidiet. v kosiciach maju 1435 mm a ked ma tam minuly rok kamarat z dpmk previezol elektrickou po niektorych tratiach, FAKT som si vravel, ze v bratislave mame kvalitne trate... chcem tym povedat, ze neudrzbu je vidno na kazdej trati, nech ma rozchod akykolvek...
Ono neviem či ste to nepostrehli ale tá poznámka o výhľadovom zmenení rozchodu tam nie je kvôli električkám. Tá je tam kvôli metru. Jednoducho tie trate sa budú prebudovávať tak, že až raz bude treba v BA metro, tak nebude problém to za pár korún prebudovať.
d3k0: Ja by som mal chuť tomu šéfovať, bo som si istý, že by sa dalo šetriť tam kde sa teraz nešetrí a robiť veľa vecí efektívnejšie. Je veľa nových zákonov a tie by sa dali dobre využiť.
Čo sa mačkopsa týka: ideálne by bolo keby boli ľudia z regiónu zvážaný na stanice Petržalka, Hlavná stanica, Vinohrady, Trnavské mýto, Nové mesto a od tiaľ už rozvážaní električkami, trolejbusmi, autobusmi. Hádam sa BSK podarí, to čo deklaruje.
SDF: Ja neviem, vysvetli.
Inak najkrajšie na tomto meste je súčsný problém s nábrežím a to odzrkadluje všetko. Spravili tam lievik pri Propelery a obhajujú to tým, že prejazd cez nábrežie je nežiadúci. Avšak idú za 38mil rozšírovať cestu medzi tunelom a Novým mostom. Takže jasne treba niekomu vliať prachy do vačku.
Vie mi neikto vysvetliť podrobne hospodárenie s odpismi a bez nich? Nejaký študenti EU. Môžete aj na mail.
Mna tak napadlo, ze ked bol naposledy problem s busmi, tak tu bol jeden veľký štvordňový štrajk a o rok neskôr prišlo 100 Ik4X5. Možno by bolo na čase sa porozprávať s odbomi v DPB, vnuktnúť im nejakú tú myšlienku. Pretože tu nejde o neschopnosť vedenia DPB tu ide o mesto a jeho rpiority a vedenia a asi je potrebné ukázať čo bude, keď MHD nebude.
Osobne vidim jedinu vyhodu v 1000mm pri jazde IGK po kolajniciach. Kazdy kto jazdil autom po Viedni alebo Prahe vie o com hovorim...(hlavne po BKV paneloch)
Ja neobhajujem zmenu rozchodu, osobne si myslim, ze nie je nutna, a jedinu jej vyhodu vidim v Bratislave v tom, ze na 1435 mm by mozno ta katastrofalna (ne)udrzba vozidiel a trati bola menej viditelna. Dajaky virtualny a nepotrebny mackopes v buducnosti podla mna nie je dovod na zmenu rozchodu elektricky.
Ide mi len o to, ze by niekto konecne mohol spravit cisto faktograficku studiu, nezatazenu ideologiami, osobnymi preferenciami a emociami, ci by sa zmena rozchodu v Bratislave oplatila alebo nie.
Jedna vec mi na tom projekte Pudosu nesedi -- ako chcu zrealizovat dopravny system, ktory ma zaroven prepajat Schwechat s letiskom a este aj sluzit ako sucast nosneho systemu MHD v Petrzalke? Ved to su dve absolutne rozdielne a podla mna nezlucitelne ulohy...
Ja len že či sa bude volať naozaj TESCO Zlate piesky, aj keď už na samotných Zlatých pieskoch už TESCO nie je? Alebo to nebude chodiť až tam, kam chodila 110ka?
1. Urcite ju premenuju... Vsak to by bolo dost od veci inak..
2. Vsak to tam mas napisane, ze povodna(teda Tesco Vajnorska) bude obojsmerne priebezna a konecna bude vytvorena nova(Tesco Zlate Piesky)
K obnoveniu premávky na Jesenského:
"Pôvodná zastávka „Nám. Ľ. Štúra“ v smere na Kamenné nám. (pri Redute) bude zrušená, nová zastávka v tomto smere bude na Jesenského ulici."
To sa tá zastávka bude naďalej volať Nám. Ľ. Štúra (s námestím nemá už nič spoločné), alebo sa premenuje na Jesenského?
Ozaj a ako sa bude volať nová konečná 63 - Zlaté piesky?
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
tr3mp