Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: JaNa #231145:
Nechávať si 1-2 minúty na prestup nie je veľmi logické, zvlášť v prípade, že jedna z liniek ma celkom hustý interval (L9 aj po 21 večer interval 7-8 minút). Takže bolo by dobré sa na to nespoliehať a ísť na predošlý spoj (pokiaľ nechceš riskovať 30 minút čakania) alebo keď sa nedá, tak voliť alternatívne spojenie (neviem presne kam cestuješ, ale do Vrakune/PB sa dá dostať aj s L201 s prestupom pri Saleziánoch).
Reakcia na: JaNa #231143:
Troll.
Reakcia na: JaNa #231143:
na jednej strane pises, ze si sa po dlhsej dobe unuval vyuzit MHD, na druhej strane hned v tretej vete pises "velmi rozsireny nesvar v DPB". Tak ako teda vies, co je velmi rozsirene, ked si MHD uz dlhsiu dobu nepouzil? 😃
navyse si si pomylil stranky DPB s fanusikovskou strankou, ale zase nie si prvy a ratam, ze ani posledny 😃
Reakcia na: JaNa #231143:
Vodičke , ktorá je nová a v je práci druhý deň sa ani nečudujem , že mešká. Ide ešte opatrne a pomalšie aj tam , kde by nemusela.
Bez ohľadu na to L3/9 mešká v obidvoch smeroch nie len v špičke, kde sa aj dobiehajú vozy , ale aj večer.

Reakcia na: 810zssk #231150:
Jaj a zabudol som ze v tom "rannom bloku" su potom aj nejake tie delene popisane nizsie.
Reakcia na: vinetu #231146:
Predpokladam ze pri bode 3 si sa pytal na rozvrhnutie sluzieb. Kedze si pouzil slovo "delene" tak si dostal odpovede ohladne jedneho konkretneho typu sluzieb ktore sa nazyvaju delene 🙂

V zasade sa robia ranne, poobedne a spominane delene sluzby. Spravidla v jednom 4-, alebo 5-dnovom bloku sluzieb robis ranne, potom mas dva dni volno a potom mas dalsi blok poobednych. Toto je podla mna btw hlavny argument proti praci v DPB lebo ti sialene lieta biorytmus a moze sa ti stat ze jeden den ides spat o druhej a o dva dni zas o druhej vstavas.

Ranne sluzby maju prve nastupy kratko pred 4:00, posledne poobedne sluzby na trolejbusoch koncia kusok po polnoci (okrem jednej 210 ktora je do 1:15). To su tie extremne casy, existuju aj sluzby s neskorsim nastupom a skorsim ukoncenim. Ale dochadzanie Slovak Linesom si velmi neviem predstavit, ich spoje zacinaju dost neskoro.

Nocne na tbusoch sa ta velmi netykaju, lebo sice dve existuju, ale su "sukromne" takze bezny vodic ich dostane raz za uhorsky rok. To je potom od cca 19tej do 5tej. Ale zas na taketo sluzby sa da velmi dobre cestovat aj z regionu.
Reakcia na: vinetu #231146:
Jedna vec na zváženie je práve autobus/trolejbus, ale druhá, ktorú možno ovplyvníš, možno nie, je výber vozovne a zadelenia. V prípade nízkeho počtu vodičov (ako napríklad teraz) snáď tvojej požiadavke na vozovňu vyhovejú, teda ak dochádzaš prímestským busom na Nivy, tak máš všetky štyri prevádzky cca. rovnako ďaleko. Ak by si povedzme robil na kĺbovom t-buse na Hrobonke, tak budeš tri-štyri dni v týždni robiť Čiližskú, z takej Trnávky sa na Vrakunské linky v podstate ani nedostaneš. Niektorým je jedno, čo jazdia, ja by som sa napríklad so zadelením s dvomi-tromi linkami nevedel zmieriť.
Reakcia na: vinetu #231146:
Odpovedam ako byvaly zamestnanec a nakoniec aj uvediem preco som robil aj odisiel, samozrejme co tu pisem je moj osobny nazor, postrehy, kazdy moze mat iny pohlad na vec, veci sa mohli za tych cca 5 rokov zmenit.. :

1,2, predpokladam ze mas len skupinu B, tak sa robi kurz na D, najprv na autobusy, potom na trolejbusy. Dlzka zavisi od poctu uchadzacov a zaroven aj casu instruktorov ( musi sa najazdit urcity pocet hodin ),odhadoval by som to medzi 3-6 mesiacov, pokym ti ale bezi zakladny dielensky plat.Najtazsie je tzv to, ze kolesa mas vzadu a musis si zvyknut na rozmery vozidla, nadbiehat si v zakrutach aby si nenicil gumy o obrubniky ( taka pneu stoji s diskom ajcca 1000e keby znicis , zaroven mozes oskriet voz..),zachadzanie do zastavok , a samozrejme brzdenie aby ti ludia nepopadali ( princip brzdenia je iny ako vo autach, brzdy sa ovladaju elektricky-vzduchovo ( ale pedalom..). Vozidla su automaty, neriesis radenie..

3, na delene zmeny je extra zadelenie, princip byva na vykrytie spiciek, cize robia sa cez tyzden pocas roka a su napriklad od 5.30-11.30 , 14.30-18.30 . Je rozdiel jazdit v spicke ( ked sa vsetci niekam ponahlaju, je vela aut, naberas meskanie, zvyknes mat aj malu prestavku na konecnej, vyssy stress) a ked to porovnas mimo spicky, mas menej ludi, stihas cca grafikon, mas aj dlhsie prestavky. Inak povedane menej sa narobis. Dalsia vec ze do prace chodis 2x ( doobeda a poobede a cely den mas v pase) , zato mas nejaku kompenzaciu cca 3e na den. No spocitaj si ci sa ti to oplati ked mozes robis normalne sluzby odcca 4-13.00 a mas zvysny den pre seba.
Naopak kto to robi, su zvycajne taki, ktory byvaju v blizkosti, alebo v centre. Ten ranny diel zacina vo vozovni, ale napriklad poobedny moze byt striedanie na trati.

4, v hrubom tak ako je uvedene, tym ze sluzby byvaju dlhsie ako je uvazok, tj napriklad priemer 8.5hod denne x 20dni x 6.5e/hod = 1100e v hrubom + priplatky a odmeny cca 250e v cistom = 834+250= 1084;
5, bez auta sa nezaobides, na vela spojov sa neda spoliehat ze chodia spolahlivo a nacas. Niektori to riesia aj tak ze su tu na ubytovni alebo najme, to mas tak cca 100-200e za najom a pocas tyzdna ako robia su na ubytovni, a na vikend idu domov..

Preco som bol vodicom, je to fajn ako ziskat prax s vozidlami a zaroven ti preplatia kurz a daju aj prispevok, na zaciatok pokym sa zaviazes 2-3 roky to je fajn rychlo to ujde ziskas neocenitelnu prax, vyplata ani raz nemeskala..
Preco som odisiel, je to mestky podnik, co sa tyka platov narast byva velmi maly( akoze pridaju na hodinovej sadze ale uberu zas inde -hranie sa s cislami aby to dobre vyzeralo ), je to mestsky podnik a zodpovedny sa vyhovaraju ze nie su peniaze na platy pritom inde sa mina za sluzby, diely, vozidla radovo viac, cize konkurencne napriklad ked to porovnam s kurierstvom kde teraz robim, vozim baliky nie ludi, nemam taku zodpovednost ( nehrozi mi vseobecne ohrozenie keby prudko zabrzdim a zrani sa niekto ), a platovo zarobim za rovnaky cas okolo 30% viac.
A ponovom treba brat aj ohlad na urcitu stratu sukromia, kedze su facebookove skupiny, kde sa foti hocico ohladne mhd ( napriklad ked mas v kabine hlasnejsie pustenu hudbu, nefunguje klimatizacia za ktoru nemozes ze nejde atd..).
A hlavne, musi ta praca bavit. Osobne co sa tyka este porovnania ist jazdit autobus - trolejbus. Uz financne to nie je taky rozdiel, u trolejbusu ti berie pozornost ze mas zberace ( palice ), treba jazdit v oblukoch, cez vyhybky pomalsie - ina technika jazdy. Osobne ja som ku koncu uz radsej jazdieval na autobusoch ako na trolejbusoch ( viacej pozornosti venujes premavke, platovo nebol taky rozdiel )
Berte to ako moj osobny nazor, kazdy moze mat iny pohlad na vec..
Reakcia na: vinetu #231146:
1. Tbusy neviem či je niečo najťažšie, busy nič také extra. Máš tam teóriu o konštrukcií vozidla, sociálnu legislatívu na kvalifikačnú kartu vodiča, nejaké prednášky týkajúce sa už práce v DPB (nehodové udalosti, ovládanie palubného počítača a pod..) a potom samotné jazdy.
2. Z VP B na D asi 3-4 mesiace? cca. Vrátane tých kurzov na KKV.
3. Delené smeny:
- Ranný diel - nástup medzi 3:40 a cca 6. hod, ukončenie medzi cca 8:30 a 10. hod (veľmi približne).
- Poobede nástup veľmi približne medzi 12:50 a 14:50, ukončenie medzi 18:30 a 20:30. Zvyčajne máš tzv. služobné zadelenie, kde je "kolobeh" rôznych služieb, niekedy je v tom zadelení 4-5 služieb, niekedy 22 a pri tzv. celodenkách, ktorí robia 4+2 (4 dni robí 2 dni voľno) býva tých služieb aj viac (spolu napr. 84 či 96).
5. Buď sa vieš dohodnúť, že Ti budú dávať smeny aby Ti vyhovovali prímestské busy, alebo musíš dochádzať vlastným autom/taxíkom/na bicykli/ s kolegom.
Tento prispevok je urceny zamestnancom MHD BA, nakolko by som chcel poradit a vediet, ake to je pracovat pre bratislavsku mhd-cku.
Cital som clanok https://www.aktuality.sk/clanok/712309/bratislave-chybaju-vodici-trolejbusov-zarobit-si-mozu-1600-eur/
v ktorom sa pise, ze MHD ma nedostatok soferov a lakaju na dobru pracu, odmeny a dobry plat. Nakolko som nikdy sofera z povolania nerobil, moje otazky su tieto:
1. pravdepodobne by som siel na autoskolu na trolej a busy. Co je na tej autoskole najtazise? Na co sa mam pripravit?
2. ako dlho bude trvat vycvik?
3. ako byvaju delene smeny? Od koho-coho zavisi, v ktore hodiny budem pracovat?
4. kolko zarobim v hrubom ako uplny novacik?
5. co ak byvam v blizkosti BA a daju mi smenu v case, ked uz medzimestsky spoj nepremava ? Ako to riesite vy - mimobratislavski soferi?
dakujem vsetkym za odpovede
Reakcia na: mirec240 #231144:
V pripade vecernej L67 by sa nic neprenasalo kedze na nu uz nikde nic nenadvazuje. Len to by par chytrych hlav v DPB nesmelo nechavat na prestup 1-2 minuty a este to prezentovat ako nadvaznost. Lebo ako pises v BA bezny stav ze aj v case takmer nulovej premavky spoje nezmyselne meskaju cize pravdepodobne zle vypocitane chronometraze alebo pomali vodici pravdepodobne kombinacia oboch.
Reakcia na: JaNa #231143:
Keby si vedel, koľkokrát sa niečo podobné stalo mne, že meškal spoj (v Autoslave nič nové) alebo som nestihol prestup (naposledy nedávno v Rohožníku, mal som mať rezervu 12 minút ale Slovak lines meškal 15 minút a nestihol som to, tak som musel zháňať niekoho kto ma vezme autom, keďže ďalší šiel o tri hodiny) ale že by som potreboval písať takýto dlhý sloh, no neviem k čomu by mi to pomohlo. V jednom súhlasím, že nejaká nadväznosť spojov v prípade redších intervalov by mala byť, len problémom by bolo, že potom by sa meškanie prenášalo na ďalšie a ďalšie spoje a to by viedlo k nespokojnosti ďalších cestujúcich.
Tak som sa dnes po dlhsej dobe rozhodol vyuzit sluzby MHD v Bratislave. Vysledok= katastrofa, Zacalo to na zastavke Toryska vodicom L87 ktory cestou na Astronomicku umyselne pomalou jazdou vyckavanim na zastavkach na znamenie kde nikto nestal ani nesignalizoval vystup naberal meskanie niekolko minut. Mimochodom velmi rozsireny nesvar v DPB. Dorazil na zastavku Astronomicka presne vo chvili odchodu elektricky na L9. Poviete si nic sa nedeje za 5 minut dojde dalsia. Samozrejme stara haraburda bez klimy, vysokopodlazna ale co uz aspon sa veziete. Len ta rychlost. Toto ma byt nosny system dopravy? Presun haraburdy medzi zastavkami Saleziani a Krizna trva 6 mnut. Za tu dobu to dam rychlym krokom. Len elektricky zahadne vyckavaju a chytaju cervenu na semaforoch. O tom ze od tejto chvile nastava peklo na zemi sa zmienim len okrajovo vsetky elektricky od Trnavskeho myta naberaju svetelnu rychlost 5 uzlov za hodinu a suchcu sa vyhybkami krokom, nieje problem ich predbehnut pesi. Po vyhliadkoej jazde L9 cez Blumental a Obchodnu konecne vystupujem na Kamennom nam. Ze zrovna ruzinovska linka vyfasla obsluhu Obchodnej berem, niekto to schytat musel. A teraz zacina druha cast prispevku=presun napsat. L9 samozrejme mimo spicky po 21.00 meska 4 minuty akoby sa nechumelilo. Elektricka sa extremne suchce dovod nepoznam neskor mi bolo vodickou vysvetlene ze take su predpisy. Do Ruzinova prichdza zmeskana cize prestup TU na stranke prezentovany na L67 nemozny cakanie mizernych 30 minut nemoze niekomu prekazat. Po konfrontacii z vodickou elektricky sa dozvedam ze pani je na danom type vozidla druhy den, pochadza s Ukrajiny, absolutne zle zaskolena stazuje sa na pomale zatvaranie dveri nemoznost dodrziavat grafikon atd. Proste komedia. Dokedy si z nas bude Magoriat a vedenie tohto cirkusu robit srandu??? |Mimochodom som za posledne roky zaplatil mestu tisice EUR na dani z nehnutelonosti tak ocakavam aj nejake sluzby.
Reakcia na: Jadran #231141:
Ďakujem moc snad pôjde z VH
Reakcia na: Oliver55 #231140:
Minimálne 6310 by mala ísť von dnes večer.
Ahoj takže dnes sa naposledy zkusím zviezť trolejbusom 14tr alebo 15tr z Búdkovej (vozovňa Hroboňova) na kolibu ? Vážne tam dnes pôjdu tieto trolejbusy alebo 30 sor alebo autobusy diky moc lebo na info linke slečna vôbec nevedela o čom to hovorím diky moc
Reakcia na: Ike #231138:
Je tam 5 pruhov a kúsok, takže pre chodcov je potrebné vyhradiť na prejdenie minimálne (5+18) 23 sekúnd. Má tá fáza toľko? Ak nie, potom sa na základe dopytu predlžuje.
Ahojte, mám tu otázku na dopravných inžinierov.

Má v križovatke Mlynská dolina - Valašská zmysel dopyt pre chodcov? Postrehol som 4 fázy:

1. voľno pre priebežný smer Mlynská dolina obojsmerne,
2. voľno pre ľavé odbočenia,
3. voľno pre ľavo-priebežný smer z Kauflandu,
4. voľno pre ľavo-priebežný smer Mlynská dolina smer Lafranconi.

Vo fáze 3 majú prednosť chodci krížom cez Mlynskú dolinu. Ale len keď stlačia dopyt. Z vlastného pozorovania (ale môžem sa mýliť) som dospel k poznatku, že ak chodci dopyt nestlačia, na fáze č. 3 sa nič nemení, akurát je pre chodcov červená. Nejako mi uchádza zmysel tohto riešenia. Práveže zbytočne dáva chodcom povinnosť. Ak sa totiž dopyt nestlačí včas, zostane svietiť červená, hoci neexistuje voči priechodu počas fázy kolízny smer. Paušálna zelená pre chodcov by nikoho neobmedzila. Alebo to predlžuje fázu č. 3?
Keď už sa začali montovať tie nové zastávkové prístrešky, napadlo ma, či je nejaký dôvod, prečo na zastávke ŽST. Petržalka na Kopčianskej smer centrum žiaden dlhé roky nie je. Dokonca už aj na neďalekej Gercenovej pribudol a pri tom zastávka priamo pred stanicou si žiada podľa mňa aj dva.
Reakcia na: Solider #231125:
Vyberie si niekto dvoje krátke a štvory dlhé nohavice, iný troj dlhé a len jedny krátke etc.. Nefasuje sa totiž po kuse od každého.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.