Tipujem v takomto poradi:
1. Prazska - Hrobonova
2. Hlavna stanica - Sancova
3. Vojenska nemocnica - Patronka - Kramare
Dlhe diely sem neuvadzam, pretoze tazko urcit, kedy to postavia... A hlavne je to dobra kravina stavat dookola dlhych dielov vedenie a uvazovat o duobusoch. Chcel by som vidiet toho oneho, co to vymyslel. To tam mozu rovno nechat autobusy.
Asi tak. Bol by to dobry navrh na anketovu otazku na uvodnej stranke. Samozrejme s linkom ku kratkemu popisu vsetkych moznych variant. Zaujimalo by ma, ako by to dopadlo. Ale beznym ludom tie projekty vyzeraju rovnake, takze asi nic. Osobne tiez hlasujem za navrh Pudos, ten je najrealnejsi, ponuka okamzite vysledky, nevyhadzuje zbytocne peniaze.
Ale nasi mestski pani schvalia asi nieco ine...
V skratke
Od 13.12
- obnovenie premavky na Mostovej
- definitivne predlzenie 63 na Tesco Zlate Piesky
- zmena odchodov 131 v suvislosti so zmenami v CP ZS.
Ja hlasujem za Pudos. Aj Dopravoprojekt má hlavu a pätu. U Metroprojektu je pekné, že uvažuje o 4 ľuďoch na m2, ale s vozidlami pre 500 ľudí by sme skončili pri víkendových intervaloch celej radiály zhruba 20 minút. Taký NDS by sa podľa mňa neujal.
1. Konecne si pochopil, ze to nie je otazka rozchodu.
2. Nemozes porovnavat kolajove drahove vozidlo s IT technilogiou. Vyvoj je tam diametralne odlisny.
3. Pri velkosti siete aku ma Bratislava sa neoplati poziciavat podijacky, oplati sa mat vlastnu. A tu je jedno, ci bude 1000 alebo 1435 mm rozchodu. Naco by si nieco take chcel poziciavat? Navyse, vela dnes vyrabanych strojov ma menitelny rozchod, napr. bruska, navarovacka oblukov a pod. Takze tiez je to nezmysel, menit kvoli tomuto rozchod.
A v UDJD nie je potreba 1435-ky? Ale ano, vsak kde sa robia podovzky? Minimalne podvozkaren by trebalo prestavat. A ked to uz robis, mozes rovno prestavat cele UD.
ja viem ze som optimista (psy bresu a karavana ide dalej), ale:
1. nezacne (ale nebolo by od veci keby zacalo a aj skor:-)
2. mozno som, ale nie je to nerealne. Povedal by si napriklad pred 20timi rokmi zeby si mohol mat dnes doma neaky pocitac, byt pripojeny na siet a robit webstranky ? proste vsetko sa vyvija a mozno sa aj toho niekedy dockame... (ten priklad z informacnych technologii ma jednu nevyhodu - ze prave dane technologie sa za uplynulych 20 rogov vyvijali velmi rychlo, ale ako nazorny priklad dufam ze posluzilo)
3. akurat ze ja netvrdim ze musime kupit novu, ale ze v pripade rozchodu 1435 nie je vyrazny problem si take nieco pozicat (pretoze ich je po okoli roztrusenych dost), kdezto tych 1000kovych neak vela nie je a tak aj ich zapozicanie je vyrazne obtiaznejsie...
Re #23111 fobust: je len skoda ze pred tymi vyse 100 rokmi zacinali hned s elektrickou trakciou a nie konskou na zaciatok, lebo tusim na konske drahy sa vztahovali ine predpisy a tieto museli mat rozchod 1435... a dnes by sme sa nemali o com hadat... inac ja som s tym (minimalne teraz) urcite nezacal
Nebudem ti to tu vysvetlovat znova, lebo zjavne nechapes, ale poviem jedno:
Ak by nam tu tie trate spravoval ten isty dvojtaktny inzinier co dnes, tak to mas to iste, iba na sirsom rozchode. My potrebujeme nasledovne: Vymenit riadenie. Vymenit vozidla za nove, atraktivne. Zriadit integrovanu dopravu. Ziadnu zmenu rozchodu. To iba prezentuju ti ludia co su tam dnes, aby sa mali na co vyhovorit iba pre svoju vlastnu neschopnost.
Uz sme sa tu na tuto temu hadali strasne vela krat, tentoraz netreba.
Pri dnesnej mizerii v nasej MHD su vsetky investicie, ktore sa vratia za 6 a viac rokov, dnes vyhadzovanim penazi, lebo tie treba uplne niekde inde... Az ked tu nebude x autobusov na rozpadnutie, potom mozme investovat do hraciciek Podla mna sa caka len na jeden masaker kvoli zlemu stavu vozidla, ked zarve x ludi. Potom sa mesto mozno spamata...
Re #23108 si:
1. Si optimista, ze ak zmenis rozchod, zrazu tu mavnutim carovneho prutika zacne nieco fungovat
2. Si optimista, ze tu bude niekedy elektricka prepojena s vlakom
3. Si optimista, ze sa zmeni frekvencia podbijania. Podbijacka existuje aj teraz (vid galeriu fotiek). A ak chceme novu, zplatime rovnako za 1000 mm aj 1435 mm podbijacku
Divim sa, ze niektorych este po tom, aky je navrh rozpoctu, este nepresla ta zmena rozchodu...
Nemam moznost, lebo tuto v skole PDF neprecitam Az ked si to stiahnem doma alebo v robote
Re #23079 J: Vcera som rozmyslal, ze ja by som nemal zaludok sefovat takemu podniku, ked viem, ze dostanem zase raz menej penazi a budem zase raz musit znizit kvalitu sluzieb.
Re #23080 galiyosha: Myslis konkretne vozy s ev. c. 36xx? Olupane tyce, hnoj v interieri, 3630 minule mohla mat skor nalepku Jazdim so sajrajtom na motorovy olej a tak dajej a tak podobne...
Re #23081 Miki: Ano, cital som. V City Exprese. Ale okrem znamych veci v clanku ma tam skor uputala mapa a fotka ukradnuta z iMHD, takze momentalne sa s City Expresom trosku natahujem aj v mene tr3mpa a Andyho
Re #23083 fobust: Ale kritika, ktoru si napisal v tom znamom clanku je uplne ina, ako pisanie o nejakych prasatach a spol. Aj preto je ten clanok oficialne na webe
Re #23086 fobust: Preco pises "ako v..." Ved myslienka 1435 mm je tam dobre usadena
Re #23087 galiyosha: Vies, podla mna skor maju vsetci plne reci o prestavbe na 1435 mm, preto, lebo
a) im to niekto nakecal, resp. im neschopne CKD, ktore vdaka svojej neschopnosti skrachovalo, masirovalo x rokov mozgy s "lepsim" sirokym rozchodom
b) chcu ospravedlnit dovod, preco si oni vo svojom meste na popud a) zmenili rozchod na siroky
c) vidia v tom cesticky, ako niekomu uliat prachy
d) na 1000 mm rozchod zvaluju vinu za zly stav trati a vozidiel a snazia sa tym zakryvat svoju neschopnost
e) maju argument, preco elektricka nie a metro ano
A prebudovavat trate za stovky milionov, ked nam na autobusoch praska jeden ram za druhym a uz nie je pomaly co vypravovat, je bohapuste vyhadzovanie penazi - co ale v pripade Bratislavy a obzvlast jej poslancov MZ nie je vobec na pocudovanie...
Re #23098 Esicko: Ja som pouzil anglicku verziu toho slova a len zo srandy ako reakciu na tvoj prispevok, co si zo srandy nemyslel
Re #23103 tr3mp: Ak chces, posli mi mailom tu otazku a navrhni nejake odpovede - bude anketa A najlepsie oddelit elinove o trolikovych trati
ked nic ine, tak aspon na to, ze by sa vyhodili vsetky stare rozbite trate a rozhegane podvozky a aspon chvilu by sa jazdilo po niecom normalnom. (a neprenasali by sa chyby a poruchy zo starej trate do novej - lebo aj ked ku strate opravis, ked ti tadial budu behat vozy s vymlatenymi podvozkami, daleko skorej ju znicis, a zas naopak ak opravis aj neaky voz, ked ho pustis na blbu trat, tak sa ti za xvilu rozhega... a prave ta zmena rozchodu bude uplne genialnou barierou aby sa ti toto nedialo :-))
Re #23088 fobust: citis sa bohaty ? tak teraz zacni s opravami na 1000kovom rozchode a o 10 rokov zrazu zistis ze ono ta prepojitelnost so vseobecne rozsirenou 1435 nie je az tak zla vec... akurat ze zmena potom ta bude stat niekolkokrat viac...
PS: zmena rozchodu sa ta v dielnach nemusi najmenej tykat - vozidla v UD su pokial viem umiestnovane na jalove podvozky ktore chodia len v ramci dielni a tam mozu kludne behat aj na 1000ke...
Re #23107 fobust: ja som pocul nieco o tom, ze podbijacka ktora je v DP je neaka vyhybkova ci akato a ze vsetko na nej treba nastavovat rucne, postupuje pomaly pod (proste ze to je optimalizovane na podbijanie kadeakych zlozitych tratovych usekov); kdezto na rovne je vraj vhodne pouzivat neaky iny exemplar, vraj ten sa len nastavi a ide (plne automaticky). No a podbijacky na 1000ku, kolko sa ich kde vyskytuje ? - vzdy musis niekde neaku vyzobrat; na 1435 su ich na zeleznici mrte...
Podstatne? Kolko presne? Vyratal to niekto? Aka udrzba? Brusenie vlnkovitosti = rovnaka polozka. Podbijanie = mozno trochu viac. Opotrebovanie oblukov = menej. Neverim, ze by sa usetrilo az tak vela, ze by sa to oplatilo. Vsak si zrataj, kolko by stali vsetky tie vyhybky, dielne, podvozky a cojeviemcovsetkoeste. Nehovorim ze sa to neda, ale jediny argument, lacnejsia udrzba je blbost. Aka by bola navratnost takej investicie 500 rokov? Jedine, co je vyhodnejsie je fakt, ze trat netreba tak casto podbijat. V BA sa vsak trate defacto vobec nepodbijali, az donedavna. A podbitie jedneho metra trate na rozchode 1000 mm a 1435 mm stoji hadam rovnao, vsak podbijacku mame. A ako casto sa bude podbijat je druha vec. Ale minimalne raz za rok by sa to malo robit, teraz bez ohladu na rozchod. Ak je niekde nejaky usek, kde je sfusovany spodok, tak aj castejsie. Napr. obluk mezdi zastavkami Pionierska a Ursinyho, najma v smere z mesta tam voz skace hore-dolu. Uz tam aspon 5 krat dosypavali strk. Ale to iste by to robilo aj na 1435 ke, o tom som presvedceny.
Ked mi vyratas, ze ak zmenime rozchod, tak sa ta investicia vrati do 20 rokov, tak ma presvedcis, ale 20 rokov to urcite nebude.
Juuuj, o tej už ing. VTSVND MTMIS rozpráva veľa rokov...a Pražská-Hroboňova by aj tak nebola nová trať, iba obnovená.
Osobne by som si tipol reko otočky VN a vedenie trombelusov od VN na Klamáre cez Patrónku.
I.
Všimli ste si, že už vyše 5 rokov (od roku 1998) nebola otvorená nová električková ani trolejbusová trať? Vyhlasujem súťaž o správnu odpoveď na otázku, ktorá E alebo T trať bude v Bratislave najbližšie postavená a otvorená. Cena: jeden základný cestovný lístok na uvedenú trať.
Ja som takisto zástancom prechodu na normálny rozchod. Je potrebné si uvedomiť, že metrový rozchod umožňuje skoro rovnakú kvalitu jazdy ako normálny, ale za podstatne vyššie investície do údžby.
I.
Dúfam. Ale aj tak to podľa mňa podozrivo dlho stojí v Petržalke a úplne zbytočne v Kittsee. Tiež môžu tých zelených a modrých hraničných mužíčkov voziť trebárs až do Brucku, keď už je to IC - aspoň predpokladám, že kvôli ním sú tie zastávky. Inak všimli ste si, že keď prídete do BA ICčko, stíhate vystúpiť, prejsť sa pešo do Petržalky a tam (čiže na ďalšej zastávke) do vlaku znova nastúpiť. Tomu hovorím rýchlosť a keď si spomeniem na tie reči, že prečo nemôže stáť IC v Trenčíne ...
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
S499.1023
I.