Problém jadra ja to, že naráža na odpor eko aktivistov a ozývajú sa aj rakúšania, ale vtipné to je v tom, že francúzom nefrflú, ktorí sú známi počtom JE. Ale ak aj im nakladajú, tak sa ospravedlňujem a beriem späť.
Ad. eko-stopa elektromotora vs. spaľovacieho bola porovnávaná vzhľadom na všetky faktory. Od získavania, spracovania surovín, cez výrobu, servis, nároky na prevádzkovú infraštruktúru až po samotné nakladanie s vyhodenou technikou po jej dožití. V úvahe sú teda inkludované aj ostatné prevádzkové hmoty. Ale ... niesom technik a odborník a technik až tak, takže ťa nebudem zavádzať a kľučkovať, ale zistím k tomu viac od ľudí, ktorí okolo tej konferencie na ČVUT behali a prednášali. Ok?
Áno, lebo predtým jazdila linka 31 zo Šafránovej na Patrónku - resp. Vojenskú nemocnicu a 33 spod mosta SNP do Lesoparku (dnešného). A potom sa v rámci rušenia súbehov 33 vyhodila z úseku Most SNP - Patrónka a presmerovala sa na Drotársku, kde nahradila 31tku a ušetrili sa km (aj keď paradoxne to bolo obdobie kedy naša MHD mala historicky najväčšie objemy výkonov).
Druhá vec je, že mnoho dedín bolo zLEDkovaných dosť hrozným spôsobom - nekvalitné svietidlá, zlé rozmiestnenie a nastavenie svetla, úplne nevhodná studená biela (zbohom spánkové cykly živých organizmov, zbohom útulnosť prostredia)... Dúfam, že keď sa raz Bratislava rozhýbe k zmene, dopadne to lepšie.
Tá linka vyzerá dobre na mape, ale mám isté obavy, že by počas jedného kola stála vo všetkých možných kolónach a k tomu v každom smere. Nejako neverím jej spoľahlivosti.
Inak istý čas jazdila linka Drotárska - Lesopark Každopádne, úplne súhlasím s tým, že Vozovňa Hroboňova nie je pre obyvateľov Drotárskej atraktívny bod.
Tolko k hodnovernym informaciam z prispevku.
(Len technicky 400 000/500[cca dojazd tesly] = 800 cyklov.)
Som zvedavy, ci NS12tkam bude treba o rok a pol menit baterie, lebo prebehne 800 nabijacich cyklov.
Keď sme pri tom, čo je pre koho "staré svetlo", tak ja si pamätám klasické žiarovky na drevených stĺpoch pri Lafranconi, keď sme sa tam v r. 1966 nasťahovali.
Pre niekoho "staré svetlo" môžu byť plynové lampy, petrolejky, alebo rovno fakle. My čo sme vyrastali v sodíkových časoch, považujeme sodík za staré svetlo, a LED za nové
1) Netreba nakupovať shitné žiarovky z Aliexpresu. Už nemám v byte jedinú klasickú žiarovku (teda mám, v rúre) a od úplného prechodu z úsporiek (tie boli dosť hrozné, slepá ulička) na LED pred asi štyrmi - piatimi rokmi som menil jednu. O legendárnej životnosti žiaroviek z Tesly Holešovice, Narvy, Tungsramu a podobne môže dns.mk rozprávať akurát tak niekomu, kto tie časy nezažil. LED sveteln zdroje spočiatku zvykli odchádzať pre zlé clhadenie čipov, lebo konštruktéri to ešte nemali vychytané ale to už je dávno preč.
2) Áno, kamarát z dediny sa sťažuje, že odkedy rekonštruovali VO na LED, mu celú noc svieti lampa do okna, predtým VO skončilo o 23:00 a zapínal sa až o piatej ráno.
3) "Staré" svetlo bolo nazelenalé (ortuťové výbojky), sodík bol také medzištádium.
LED žiarovky by síce mali vydržať pomaly sto rokov, avšak mnoho ľudí má s nimi iné skúsenosti. A popravde netuším, v čom je problém - či časté zapínanie, nedostatočné chladenie, alebo niečo iné. Našťastie ale väčšinou nie je problém s reklamáciou.
Čo sa ale týka úspory energie, tam nie je o čom. A napríklad mnohé obce, ktoré kvôli šetreniu vypínali na noc verejné osvetlenie, teraz svietia celú noc a s podstatne vyššou intenzitou (akurát v daždi nemám rád biele LED svetlo, radšej by som vtedy bral staré oranžové).
Prevažne súhlasím a vidím to podobne, ale jednu vec si netrafil: súčasné LEDky majú mnohonásobnú životnosť oproti obyčajným wolfrámovým žiarovkám z Husákových čias. A to pri spotrebe na úrovni 10-20% klasickej žiarovky. Keď som bol dieťa, vymieňali sme doma žiarovky každých pár týždňov alebo mesiacov. Odkedy máme LEDky, ešte som kvôli poruche nevymenil ani jednu. Zopár som nahradil silnejšími, ale ani jedna neprestala svietiť, a to sú už roky. Čiže tuto podľa mňa ten "eko ošiaľ" priniesol dobré ovocie. Či to bude rovnako v oblasti mobility, to si nie som istý, a zatiaľ tomu nič moc nenasvedčuje.
Myslím, že by bohate stačilo predĺženie linky 203 po Vozovňu Hroboňova a súčasné zrušenie linky 41, prípadne zrušenie aj linky 64 a vedenie linky 203 až po Hlavnú stanicu. Linka 64 je čisto eurofondová, nepotrebná linka, ktorá má jediné logické využitie v úseku Trnavské mýto – Jelačičova a späť.
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
dns.mk
Ad. eko-stopa elektromotora vs. spaľovacieho bola porovnávaná vzhľadom na všetky faktory. Od získavania, spracovania surovín, cez výrobu, servis, nároky na prevádzkovú infraštruktúru až po samotné nakladanie s vyhodenou technikou po jej dožití. V úvahe sú teda inkludované aj ostatné prevádzkové hmoty. Ale ... niesom technik a odborník a technik až tak, takže ťa nebudem zavádzať a kľučkovať, ale zistím k tomu viac od ľudí, ktorí okolo tej konferencie na ČVUT behali a prednášali. Ok?