Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Technopol #229223:
Nemôže sa už 64 zrušiť? Projekt bol ukončený 2012, ak sa nemýlim, máme rok 2019...
Reakcia na: Ike #229192:
Zrejme jediné riešenie by bola zachádzka 41 na Lovinského a prestup by bol vykonaný na konečnej. Tam sa nikto nemôže vyhovoriť že nevie či už prípoj išiel alebo nie. Čas strávený cestovaním navyše sa ušetrí pri prestupe, nakoľko 64 by odchádzala hneď po príchode 41.
Hip hip, hurá. Mlynské Nivy uzatvoria na rk pre automobilový dopravu a pre MHD na pol roka. Už v polovici februára...
https://mypezinok.sme.sk/c/22030590/video-mlynske-nivy-uzavru-na-rok-na-pol-roka-uplne.html
Reakcia na: Ike #229217:
Toto je problém všetkých grafikonov v BA. Niekto od stola ráta s tým, že autobus po min. 20 min. jazde príde na prestupnú zastávku presne, čo je zjavne nezmysel. Preto väčšinou vidíte, ako vám autobus, na ktorý chcete prestúpiť uteká pred nosom. Väčšina prestupných problémov sa dá jednoducho riešiť nastavením aspoň 4 min. rezervy.
Reakcia na: ceres #229219:
Aj to 🙂 Planovane vyluky (a veci ako Vianoce) verim ze budu uz v priebehu tohto roka, lebo to ani nevyzaduje investiciu, len aby to niekto spravil. Operativa dnes nejde, ale urcite by sa do buducna mala riesit.
Reakcia na: 810zssk #229218:
Súčasťou toho by mohlo byť, aby sme sa v roku 2019 dostali do stavu, kedy vozidlový dezinformačný systém pri odklone - nehoroviac už o plánovaných výlukách - zobrazuje skutočnú trasu a zastávky na nej...
Reakcia na: Mike #229216:
Toto by mala byt priamo funkcia v palubaku a centralnom systeme ktory zbiera informacie o polohe vozidiel. Pripoje by mali byt nahodene v systeme a ten by sam mal sledovat ci sa stihaju - a ked nie, v jednoduhsich pripadoch sam vyhodnotit a vcas upovedomit vodica pripoja co s tym (cakat/necakat), alebo v zlozitejsich pripadoch to poslat na posudenie dispecerovi.

Ono to nie je zas az taka veda z pohladu logiky systemu, len musi byt zaujem a (co je nemenej dolezite) dobre data o cestovnych poriadkoch, lebo bez nich sa to cele rozsype.

Na uvod by teda bolo dobre keby sa buduce vedenie DPB pustilo do nejakeho jednotneho informacneho a prevadzkovaeho systemu, kde by boli poriadne data o planovanej prevadzke a zaroven by ho pouzival dispecing na riadenie premavky (s prislusnymi vystupmi pre verejnost). Ked by takyto system bol, potom sa v ramci neho daju vymyslat taketo veci.
Reakcia na: Pe67 #229214:
Meškanie 64 a čakanie 41 z mesta neriešim 🙂 To je problém, ktorý má viac činiteľov a nie je najjednoduchšie to rozlúsknuť.

Ja riešim drobné meškanie 41 na úseku Búdková - vozovňa a na stotinu presný odjazd 64 z Lovinského, čo spôsobí, že 64 čaká v smere do mesta na 41 a spôsobuje kolaps, ktorý v konečnom dôsledku len prispieva k meškaniu 41.

Možno preženiem, ale cestujúci by určite privítali radšej to, aby sa 64 pustila z Lovinského až po príchode 41 na vozovňu. Lebo by mohli nastupovať pod prístreškom a v zastávke.
Reakcia na: Mhr1 #229212:
Tak lebo aké má nový palubák aktuálne možnosti? Druhá vec aké má teoretické možnosti, ale bude DPB žiadať zavedenie / doprogramovanie ďalších funkcií? Neviem či sa tam dajú posielať správy, tak ako išli/idú relatívne jednoducho na starý palubák. A teda ak to ide tak ľahko aj na nový palubák, tak celý deň to bude sledovať jeden dispečer online? (za predpokladu, že sa zobrazuje aj poloha autobusu, aj poloha tbusu, čo nie je úplne samozrejmé, ako vieme zo zastávkových tabúľ a výpravy...). Lebo toto sú aktuálne možnosti DPB ... (to nie je iba reakcia na Teba ale aj ostatných)
Reakcia na: Pe67 #229214:
Oprava: potom by sa rozsypal prestup zo 41 na 64.....
Reakcia na: Mhr1 #229196:
Pokiaĺ viem tak 41tka čaká na hroboňovej na 64ku z mesta 2 min.(max 3 min.), lebo potom by sa rozsypal prestup opačne zo 64 na 41. Vodič sa pritom (aj v tomto storočí moderných technológií) riadi iba vizuálnym rozhĺadom. Neraz sa ma pýtal vodič 41ky či už prišla 64ka z mesta.
Reakcia na: Janik11 #229210:
V prepravnom poriadku sa absolutne jednoznacne pise ze casova platnost listka sa posudzuje podla cestovneho poriadku. Listok ti "neskoncil" podla toho co je na hodinkach.
Reakcia na: 810zssk #229197:
Súhlasím. Len prečo taká jednoduchá vec ešte nefunguje?
IVECO - zlepené dvere

Autobusom IVECO sa zliepajú okrajové GUMY - TESNENIA dvier. Na zastávkach toto zdržiava - dvere sa otvárajú veľmi pomaly, keďže mechanizmus "bojuje" proti vysokému odporu; ráno (pri nástupe do služby) dokonca vodiči musia tieto dvere MANUÁLNE (RUČNE - NASILU) OTVÁRAŤ!

Uvedené je potrebné riešiť OŠETRENÍM (NÁTEROM/POSTREKOM) gúm - tesnení SILIKÓNOVÝM OLEJOM (event. technickým glycerínom).

👍
Neviem, podľa mňa, ak mi skončí lístok, tak idem na čierno a PP hovorí, že si mám označiť ďalší. Následne mi z toho vychádza, že by som si mal uplatniť reklamáciu a žiadať refundáciu toho druhého lístka. Aj keď ten bod 27 hovorí len o situácii, keď prestupujem.

Keby som mal pripomienkovať nový PP, tak 27 by som to upravil, aby pri nedodžaní očakávnej doby cesty bola možnosť podať reklamáciu. A netreba riešiť, či som presupoval, alebo nie. Možno to je trocha byrokratické, ale jednoduché a jednoznačné.
Hlavne si myslím, že to, že sa uznávajú papierové CL pri neprestupnej jazde, skutočne nie je ošetrené a je to len o férovej komunikácii medzi cestujúcim a revízorom. A tu sa asi zhodneme, že veľmi ľahko zlyhá jedna, či druhá strana a sú z toho zbytočné scény.
Listok zostava na karte az do kupy dalsieho, kludne aj roky. Akurat sa uz nezobrazuje na OCL.

To ze v DPB nepoznaju tarifu nie je ziadna novinka. Zial. Predpokladam ze vacsina proste zaplati a nezenie to dalej.
Reakcia na: Peter6607 #229207:
"Dá sa toto preukázať pri použití elektronickej peňaženky? "

Da sa to preukazat omnoho lahsie ako papierovy listok - ako dlho slo vozidlo maju v systeme a rovnako maju v systeme, kde si nastupil a oznacil si listok. Rovnako vies si vytlacit ten listok z webu IDS BK. Cize ak by ti aj dali pokutu, vies ju velmi lahko "napadnut". A z mojej komunikacie s IDS BK naozaj nie je problem, pokial si mal listok - riesia dost casto v prospech cestujuceho.
Reakcia na: MatejBA #229202:
Dá sa toto preukázať pri použití elektronickej peňaženky?
Okrem toho sú neustále problémy s označovačmi. Už som bol viackrát svedkom a raz sa mi to aj stalo, že v starých vozidlách označovač označí kartu za neplatnú, pokiaľ máš na nej zakúpený lístok pre viac ciest (denný, električenku). Vtedy mi neumožnilo ani kúpiť si ďalší lístok. Keď som prestúpil do iného vozidla, lístok mi označovač už detegoval. A ďalšia téma sú papierové lístky. Označovače stále lístky neoznačujú, alebo označujú chybne. Pred ich výmenou sa voľakedy museli označovače kontrolovať vodičom a pred odovzdaním vozidla sa kontoloval stav atramentu, cez prestávky reštartoval systém. Toto už neplatí? Často sa stáva, že na lístku nedotlačí časť údajov. Reklamácia prakticky nemožná, pred spustením elektronickej peňaženky ma nové označovače pripravili o niekoľko eur znehodnotením lístka. Cez všetky tieto divné skúsenosti si myslím, že kritika verejnosti je opodstatnená a miesto rôznych smart noviniek by sa mal dopravca sústrediť na nedostatky v existujúcom systéme.
Reakcia na: MatejBA #229205:
A aby som rovno dal aj protiargument:

Ano, bod B 3.26 hovori, ze po uplynuti platnosti cestovneho listka je neplatny a treba oznacit novy. Lenze prave bod B 3.27 hovori, ze neplatnost listka vychadza z udajov v cestovnom poriadku. Teda ak cestovny poriadok hovori, ze ti cesta ma trvat 10 minut, je nadradeny "casovej" platnosti podla hodin.
Reakcia na: patrik444 #229204:
B.3.27 (...) Záväzné posúdenie časovej platnosti cestovného lístka vychádza z časových údajov uvedených v cestovnom poriadku. (...)

Co je na tomto nepochopitelne?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.