Reakcia na: Veronika #228432:
A do 22.12 to bude rovnaké, alebo ešte horšie. Tak, ako cesta z Trhoviska na Hronskú trvá namiesto plánovaných 18 minút hodinu, tak aj z Čiližskej na Hlavnú stanicu (opačný smer) trvá namiesto 32 minút vyše hodiny... Takže tie trolejbusy na 201, ktoré majú normálne vyjazdiť interval 7,5 minút, chodia teraz v intervale 12 minút (alebo aj viac). Občas sa môže stať, že sa stretnú dva naraz, keďže trolejbusy sa nemôžu tak ľahko predbiehať, a za jedným preplneným ide druhý prázdny. Ale na to sa nedá spoliehať.
Proste keď si pozriete online zastávkovú tabuľu tu na imhd, tak zistíte, že na trhovisku nemeškal trolejbus 6 minút, alebo 13 minút, ale bežne 30 minút a viac..a na Dolných honoch po príchode na konečnú je to aj 60 minút. A keďže vodič potrebuje aj nejakú prestávku, nejaké musia dodržať podľa zákona, tak sa ľahko môže stať, že vynechá časť jazdy, alebo aj celé kolo...
Odporúčam ak máte možnosť odísť z práce skôr, alebo ak nie, ísť na zastávku Saleziáni na električku na Astronomickú, a tam na 67, 78 alebo 87. Tiež chodia náhodne, a tiež stoja v kolóne, ale celkový čas cesty by mohol byť rovnaký, alebo kratší.
Ike
Preferencia pre električky funguje špičkovo, ale mám pocit, že skôr na úkor chodcov ako ostatných vozidiel. Uvediem príklad, čo sa mi dnes stalo. Opis je z pohľadu chodca, ktorý chce prejsť z nárožia pri Slovenskom rozhlase na nárožie pri MDV. Cestná svetelná signalizácia je z pohľadu vodiča idúceho v smere od Predstaničného námestia. Situácia cez google streetview: https://goo.gl/maps/rUm1mwCeea62
1. Smer rovno a vpravo (Blumentál - Kollárko) dostal zelenú.
2. Smer rovno a vpravo dostal červenú.
3. Smer vľavo (Mýtna) dostal zelenú.
4. Smer vľavo dostal zelenú.
5. Teraz mala nasledovať zelená pre chodcov, ale do obvodu križovatky vošla električka na HLST.
6. Smer rovno a vpravo (ako nekolízny voči električke) dostal zelenú.
7. Po prejazde električky dostal smer rovno a vpravo červenú.
8. Smer vľavo dostal zelenú.
9. Smer vľavo dostal červenú.
10. Teraz mala nasledovať zelená pre chodcov, ale do obvodu križovatky vošla električka z HLST.
11. Smer rovno a vpravo dostal znova zelenú.
12. Smer rovno a vpravo dostal červenú.
13. Smer vľavo dostal zelenú.
14. Smer vľavo dostal červenú.
15. Teraz konečne mala nasledovať zelená pre chodcov, ale zase električka na HLST.
16. všetko ešte raz
17. Smer vľavo dostal červenú.
18. Chodci dostali zelenú.
Na križovatke som bez zveličenia stál asi 5 minút. Nie som fakt odborník na svetelné križovatky, ale nedalo by sa nastaviť, aby po prerušení signálneho plánu električkou pokračoval tam, kde bol prerušený? Musí začínať znova, alebo to bola len zhoda náhôd? Úplne ideálne by bolo, keby po prerušení električkou prioritne pustil chodcov v kolíznom smere.