Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: 810zssk #227766:
Obrazne.
Je priam neuveritelne, ako "vsade som sa odfotil" dokaze smahom ruky vycarit pol miliona (btw. povodne sa hovorilo o 460 tis, teraz uz 500 a realny ucet bude urcite zaujimavy), ked sa mu mesto a najma doprava rozpada pod rukami. Hlavne, ked je na druhej strane "nas clovek"... 🙂

To je naozaj taky velky problem najst prepojenie Ozzi-Bela-Robertko-IvoN? 🙂

https://www.sme.sk/c/3150060/do-libye-idu-aj-filo-s-vilagim.html

btw. Pri prezentacii dalsi udernici, tentokrat z PigMedia pred rokom tvrdili, ze porovnatelny pocet bicyklov a dock stanic zabezpeci za 1-1,5 miliona eur.
Nesrovnalova verzia2018 je 1,5 miliona "da" Slovnaft + 0,5 miliona prida mesto (verzia2017 bola za mesto 460 tisic). Zda sa mi to, alebo niekde skoncilo odhadom 500-800 tisic eur v "lufte"?
Reakcia na: Ike #227767:
Len jedna otazka k tej Prazskej -pri Sokolskej by sa kde tam urobil cyklopruh/cyklotrasa? https://goo.gl/4EwqDG

Ked uberies z cesty, tak tam skolabuje doprava a s nou aj MHD, kedze tam ani nemas kam dat bus pruh. A cyklo-bus pruh... je to prave riesenie?
Reakcia na: Ike #227767:
Presne tak som to pochopil a stotoznujem sa s tym 🙂
Reakcia na: 810zssk #227762:
Dúfam, že môj príspevok nevyznel príliš anticyklisticky. Chcel som povedať toto:
Na Dubovej ulici, Úprkovej ulici, na Leškovej ulici, na Kukučínovej ulici a pod. cyklopruh nepotrebujem. Stačí, keď sa funkčnými fyzickými spôsobmi (bežnými zo zahraničia - ako napr. šikany, jednosmerky a pod.) spomalí doprava, ktorá je na 95 % zdrojovo-cieľová. Stavať tu cyklotrasu je nerozumné nakladanie s verejnými priestormi a navyše vzdušný zámok, ktorý nikdy nebude priorita. Ak sa na to zamerajú politici, potom hrozí, že ani ten traffic-calming nebude (scenár Filialka a metro v BA nemusím bližšie špecifikovať). Náš talent na jednoduché a lacné riešenia postupne nabaľovať sci-fi riešenia je naozaj unikátny.

Na uliciach ako je Brnianska, Pražská, Račianska a pod. cyklotrasy potrebujem. Ľudí, ktorí tam dnes jazdia považujem za samovrahov. Ak tá cyklotrasa zabezpečí, že pri tranzitnej komunikácii zabezpečí pre cyklistu spojenie medzi dvoma upokojenými zónami - je to dobrá cyklotrasa.
Reakcia na: kecho #227765:
To si vypocital ako?
Reakcia na: Ike #227755:
Za pol miliona z verejnych, teda nasich, penazi bez sutaze by tie bicykle mali byt kazdych 100 metrov a zadarmo...
Reakcia na: S499.1023 #227758:
Je pravda ze osobne ako vodic pri obiehani cyklistov plnu ignroujem, kedze vzhladom na nizku rychlost cyklistu je obehnutie rychle a viem velmi presne odhadnut ci to bezpecne dam, alebo nie. Ale viem ze by sa nemalo.
Reakcia na: Mhr1 #227761:
Ak subezne ide ine auto, tak holt musis pockat kym sa ten pruh uvolni, presne tak ako keby pred tebou bolo ine, pomalsie auto ktore by si chcel predbehnut. V ziadnom pripade sa ale cyklista neobieha tak ze sa pokusim natlacit s nim do jedneho pruhu (dve vozidla v jednom pruhu, vazne?). Osobne by som bol za to aby sa aj do zakona zaviedlo ze cyklista ma jazdit (na rozdiel od inych vozidiel) v strede jazdneho pruhu, aby nikoho take veci ani len nenapadli.

Samozrejme, kazdy cyklista preferuje bezkoliznu trasu, ale niekedy je nedostupna, resp. neumerne dlha. V takom pripade holt zvoli hlavne tahy - a je to uplne v poriadku, cesta nepatri vylucne autam.
Reakcia na: Ike #227755:
V principe suhlasim, tiez som bol prekvapeny kolko tras sa vlastne da celkom dobre bezpecne absolvovat ak clovek vynecha hlavne tahy a jazdi cez sidliska. Ale stale zial plati ze bike budem preferovat v slabych casoch, teda nie v spicke, kedy by to bolo najviac uzitocne. Dufam ze casom sa ta infrastruktura (a hlavne vodicske navyky) zlepsi 🙂
Reakcia na: 810zssk #227754:
Pozri moju predchádzajúcu poznámku. Šoférujem 43 rokov, predpisy ovládam, pred pár rokmi som aj úspešne zložil skúšky ("zvoleja" - t.j. bez prípravy), netušil som totiž, že ma zamestnávateľ zavolá na preskúšanie. Takže viem, ako sa obieha cyklista. Lenže na to na mnohých X v BA nie je priestor. Vpravo bicykel, vľavo súbežne idúce auto a miesta na obehnutie niet. Takže zdržanie... Čiže ide o to, čo píše Miro, radšej sa nebezpečným miestam vyhnúť. A riešenie také, ako navrhuje Ike. Ja sa viem bydliska dostať na cyklotrasu okolo Dunaja bez toho, že by som použil ulice ako Miletičova, Ružinovská, Bajkalská či Prievozská, ktoré sa mi ponúkajú. A cyklista na Prístavnom moste, keď je pod ním cyklotrasa - čo na to poviete? Zažil som a nie raz.
Reakcia na: omg123 #227750:
Veď ja tomu rozumiem, že ak nejde pravým pruhom, ale druhým od okraja, príp. stredným z troch, alebo dokonca 3. od pravého okraja, tak k tomu má logický dôvod. O to nejde, že by išiel proti predpisom, viem, že ide správne. Len je to strašne nebezpečné, ja by som sa takýmto križovatkám ako cyklista vyhol, alebo prešiel tlačiac bicykel po chodníku. Viď moju poznámku z Londýna - oficiálne som to čítal v anglických novinách...
Reakcia na: birch #227757:
To je jedno, Šancová bola použitá len ako príklad. Nikde by som na takto rušnej ceste neodbočoval s bicyklom doľava, na to mám dosť silný pud sebazáchovy.
Reakcia na: 810zssk #227754:
A na Šancovej ani cez protismerný, keďže tam je dvojitá čiara.
Reakcia na: omg123 #227756:
Odbočuje, do Jelenej (a aj na hlavnú stanicu)
Reakcia na: Miro #227751:
zo sancovej sa uz asi 15 rokov neodbocuje dolava.
Vyskúšal som si bikesharing a musím povedať, že za toto volebné obodbie je to najlepšia vec, ktorá sa tomuto mestu mohla stať. Úplne vážne. Má to muchy, ale je to proste topka.

K tomu budovaniu cyklotrás. Je potrebné prekonať dogmu, že cyklotrasy je potrebné mať všade. Čím viac budeme dogmu šíriť, tým menej cyklotrás budeme mať. Cyklotrasa nie je diaľnica, ako si niektorí predstavujú. Nie je to cesta s obmedzeným vstupom.

Jediné zmysluplné cyklotrasy je potrebné stavať popri veľkých dopravných tepnách (Pražská, Dolnozemská, Panónska) a pod., kde sa jazdí 50 alebo 70 km/h. V bežných uličkách stačí funkčné dopravné upokojovanie (nie, hrdzavá značka zóna 30 za kríkom nie je funkčné dopravné upokojovanie, rovnako ako nie sú rozbité spomaľovacie prahy). Cyklisti nemusia chodiť popri veľkých komunikáciách, ale vedia sa na miesto určenia dostať aj cez rezidenčné komunikácie. Len na to treba podmienky - 30 km/h na rezidenčných, pruhy alebo aspoň cyklopiktokoridory a protismerné jednosmerky.

Cyklista nepotrebuje z domu vojsť na cyklotrasu a opustiť ju v cieli.
Reakcia na: Mhr1 #227749:
Odpust, ale z toho co pises sa zda ze problem so soferovanim a dopravnymi predpismi mas najma ty, nie cyklisti. Cyklista sa obieha s prislusnym odstupom cez susedny (resp. protismerny) pruh.
Reakcia na: Solider #227710:
C 954 #BL-470TI som dnes videl už s novým širokým displejom, takže už to nebude klasické Bratislava,, ?
Reakcia na: omg123 #227750:
Myslím, že všetkým nám je jasné, aké pravidlá platia pre cyklistov. Na druhej strane, ak chceme propagovať cyklistickú dopravu, musíme pre ňu aj vytvárať podmienky, aby napríklad cyklisti nemuseli jazdiť po Šancovej a odbočovať na nej doľava.
Ja osobne by som po Šancovej na bicykli nešiel, radšej by som volil inú trasu. A keby som tam mal odbočovať doľava, radšej by som zosadol a prešiel s bicyklom pešo po priechode.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.