A stačilo by tak málo... bikesharing stanice umiestniť pod kamery napojené na OOPZ, registráciu k bikesharingu naviazať na občiansky preukaz (ak nie je) a páchatelia by boli ľahko vystopovateľný.
Každopádne, čudujem sa potom že sa ako krajina neposunieme vpred a budeme stále na úrovni zaostalého východu.
Na to malo myslieť mesto pred tým, ako Bikesharing spustilo. Ale je to dobré, takto sa aspoň spustí lavína tlaku na to, aby mesto riešilo mestskú cyklodopravu a nedá sa už cúvnuť. Jedinou hrozbou sú zákazy ako riešenie, čo verím, že mesto nebude realizovať.
Na to nepotrebujes aby boli vyrobene specialne pre Bratislavu, ale specialne pre bike sharing. Podobne problemy zial boli v mestach napriec Europou. Ja pevne dufam ze tie najrizikovejsie veci sa prevadzkovatelovi podari vyriesit (spevnit :)).
Inak som velmi poteseny zaujmom, videl som dnes na nich jazdit neuveritelne vela ludi a volne boli takmer vylucne tie pokazene biky. Zaujem zatial teda jednoznacne prevysuje ponuku, uvidime co dalsie dni - zatial je na cestach menej ako polovica bicyklov.
Zrejme Danko nedal inštrukcie, ako riešiť mimoriadne situácie. Namiesto sústredenia sa na dopravu managori ZSSK v poslednej dobe riešili náter lokomotív, predražené nákupy, zbytočnú marketingovú kampaň a SMS cestovné - pozostatok z minulého tisícročia.
Na čo treba krízový manažment, keď sú to situácie, ktoré musí zvládnuť ten personál čo tam je a byť pripravený aj na tieto situácie? Na použitie najbližšej vlastnej zálohy alebo zálohy Carga treba extra manažment? Alebo aby traťováci boli pripravení na pohotovosť, resp. vyraziť v primeranom čase za nehodovou udalosťou treba manažment? Nestačil by skôr zdravý sedliacky rozum, snaha urobiť niečo pre spokojnosť zákazníkov v tej mizérií, keď sa stane nejaká mimoriadka? Ak mám toto v hlave na prvom mieste, tak nie je o čom. Ale čakáš, že ak majú ľudia podpriemerné platy, že sa za 500-600 čistého pretrhnú a navyše starí traťováci po 50ke, ktorý si pianko ide, lebo nevládze už? To je zas problém, že ŽSR nevie mladých ľudí pritiahnúť do svojich radov.
Inak posunovacia lokomotíva 721 k tej 671 aj došla, bohužiaľ nikoho nenapadlo, že 671 nemá adaptér na spriahanie. Len taký "detail", že zas niekto v ZSSK myslel na niečo iné ako mal, alebo nemyslel, pričom ten adaptér by mala mať každá súprava.
Balast o hentej trojici zlodejov s tisíckami zlodejov za chrbtom má priamy súvis so stavom dopravy a odpovedá zároveň na otázku, že prečo je naša doprava stále pozadu a priepasť medzi nami a ČR západom sa rozširuje, čo sa týka ŽI tak maďari nám unikajú tiež. O poliakoch sa neviem zodpovedne vyjadriť, tak som ticho, ale moderné EMJ a DMJ tam majú dlhšie ako my a ich počet narastá rýchlejšie ako u nás.
Nuž non-stop obviňujem manažment, pretože práve preto, že som robil tam, kde som robil, tak viem, že referenti a aj vedúci môžu každé ráno, doobedie a poobedie búchať na dvere vedenia, mať dobré nápady, vôľu a chuť no zbytočne, keď vedenie NECHCE VECI RIEŠIŤ! A toto oberie za pár rokov každého nadšenca o vôľu a chuť. Asi to poznáš. To som dal caps lock, pretože to zdôrazňujem, že na Slovensku nie je problém, že by sme nevedeli, alebo nemali čas alebo sa nedalo, ale ono sa nikomu NECHCE! Pretože kto chce, tak sa učí na chybách za pochodu, kto chce, tak čas si nájde a kto chce aby sa dalo, tak sa dá riešiť veci od 7h rána do 22h večera.
stačí čítať s porozumením, píšem, že "sa stačilo sa dohodnúť s vlakovou čatou ktorým smerom budú púšťať ľudí von a po tej strane neposielať vlaky" . vlaky posiela na trať výpravca. z toho vyplýva, že vravím, že po tom, ako sa dohodnú výpravca v príslušnej DK a vlaková čata, pustia sa ľudia von. vlakvedúci sú dvaja, majú služobný mobil, nie je problém aby zabezpečili bezpečný výstup cestujúcich aj za týchto podmienok.
Okej, vychadzal som z toho ze su to podmienky pouzivania, nie FAQ. Tam by to mohlo byt napisane jemnejsie.
S tym vracanim biku celkom suhlasim. S tymto som sa viac krat stretol pri Santander Cycles v Londyne a bolo to dost o nicom, ale tam aspon funguje moznost bezplatne ziskat dalsiu pol hodinu ak je dana stanica plna.
Posledny odstavec je v poriadku. Zakaz pouzivat pozicany bicykel mimo BA chapem ako zakaz pouzivat ho mimo uzemia HMB. Oproti tomu zakon o cestnej premavke riesi povinnu prilbu "mimo obce" (z hladiska tohto zakona), co moze byt aj na uzemi HMB.
Bez toho, že by som vôbec riešil obsah, tak spôsob formulácie. Takto sú napísané aj vo "FAQ" v sekcii Pomoc. Naozaj už to len nastriekať cez šablónu červeným sprejom na umakart/sololit s výkričníkom na konci...
Ale keď si načal obsah: systémy s "palubnou jednotkou" zvyknúť umožniť vrátenie bicykla jeho uzamknutím aj v plnej stanici aj mimo stojanu (nextbike), tie bez palubných jednotiek zas ponúkajú dodatočné minúty, ak sa prihlásiš na stanici, ktorá je plne obsadená, aby sa stihol dopraviť k inej (JCDecaux). Ten bratislavský zatiaľ pozbieral negatíva z oboch. Verím, že toto v testovacej prevádzke ešte doriešia.
Nemožnosť zaparkovať na plnej stanici je podľa mňa v priamom rozpore propagovať to ako last mile systém. Ak musím svoju last mile ukončiť kvôli plnej stanici niekoľkosto metrov inde než som pôvodne plánoval (a možno to aj nestihnúť v bezplatnom časovom rozsahu), bolo by asi rýchlejšie ísť pešo (a presne tam, kam potrebujem, nielen k nejakej stanici v širšom okolí).
Ale vtipná drobnosť je aj tá prilba: používať bicykle "mimo hraníc mesta je (...) zakázané", ale o pár viet nižšie sa dočítam, že "Pri jazde mimo mesta je prilba povinnou súčasťou výbavy cyklistu, pričom si ju v aj v prípade využívania služby Slovnaft BAjk zabezpečuje samotný užívateľ."
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Ike