Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Peon #227489:
Samozrejme ze v IDS JMK vodicovi nic nehlasis. Naco by mu taka informacia bola a ako by zabranila cestovaniu inde ako mas CL? V IDS JMK sa inak da bez problemov nastupit s uz v danej chvili neplatnym CL, kedze vodic nema cas skumat aky je na nom napr. datum. Od kontroly su revizori.

Obsesivnu potrebu hlasit vodicovi cielovu zastavku maju spravidla slovenski studenti nastupujuci na Mendlaku do 405ky iduci na kampus.
1; Prekvapilo ma, že červený multifunkčný označovač s dotykovou obrazovkou [železničné stanice a zastávky v IDS BK] má menu iba v slovenčine. Predpokladá sa, že žiadni cudzinci nehovoriaci po slovensky / česky si tu nekúpia BČK takže s displejom označovača neprídu do kontaktu - až do času keď bude možné tam v budúcnosti používať bežné platobné karty ako napr. VISA a MasterCard?

Totiž počet zón a časovú platnosť eCL si zo slovenčiny dokáže domyslieť aj cudzinec, ale textovú informáciu v slovenčine, že na BČK je stále platný eCL a že kúpou nového sa pôvodný prepíše [t.j. bez náhrady zmizne z čipu BČK] si takýto cudzinec asi iba ťažko dokáže narýchlo preložiť...

2; Pre porovnanie: Na žltom multifunkčnom označovači vo vozidlách MHD v Bratislave je obrázok = malá vlajka Veľkej Británie. Po kliknutí na to sa menu zobrazí v angličtine [bližšie som to neskúmal].

3; A červené multifunkčné automaty na niektorých železničných staniciach majú v menu hneď niekoľko vlajok (svetových jazykov). Majú to tak aj automaty DPB v niektorých predajniach Billa a pod. a na zastávkach električky v Petržalke? Tam sa dajú [okrem iného] kúpiť aj jednorazové papierové lístky IDS BK, takže vďaka za to.

4; Pre zaujímavosť: Ako som tu už pred viacerými mesiacmi informoval, v tomto sú tieto automaty lepšie ako tie v Rakúsku na železničných staniciach, lebo z tých pri aktualizácii zmizla slovenčina, čeština a ďalších niekoľko jazykov. Okrem nemčiny je tam už iba angličtina a taliančina (neviem prečo). Našťastie v podobných multifunkčných automatoch vo Viedni v metre zostali tie viaceré jazyky. Alebo aj to sa zmenilo v poslednej dobe?

5; Ako je to s angličtinou v tých multifunkčných označovačoch v autobusoch Slovak Lines [vpredu pri vodičovi]? A to je natrvalo taký stav, že v rámci Bratislavy na displeji zobrazuje ponuku eCL a mimo Bratislavy zastávky cez ktoré autobus ide? Na to je však vidieť iba z blízkej vzdialenosti takže žiaľ nevidím v tom nejaký veľký praktický význam..

6; Ten displej multifunkčného označovača v busoch Slovak Lines tam má teda aký logický význam? Totiž keď si tam aj niekto kúpi v rámci Bratislavy eCL, tak aj tak musí vodičovi povedať kam cestuje, priložiť BČK aj k strojčeku pri vodičovi a od vodiča dostane papierovú registračnú potvrdenku. Volá sa to aj teraz registračná potvrdenka, nemenil sa tomu názov tuším? Takže múdrejšie je v tomto prípade si ten multifunkčný označovač nevšímať.

7; No a ten kto chce použiť v autobuse Slovak Lines papierový lístok (napr. cestujúci do / z Marianky teraz po zrušení zachádzania linky 37 tam ak mali papierové lístky nakúpené do zásoby) a označí si ho v tom označovači k čomu ale nepotrebuje ten dotykový displej, tak aj takýto cestujúci musí vodičovi nielen povedať kam cestuje a ukázať mu ten čerstvo označený lístok, ale vodič aj v tomto prípade vydá zo strojčeka registračnú potvrdenku...

8; Vieme, že v IDS JMK stačí vodičovi papierový lístok iba ukázať, ale nie som si istý: Musí mu cestujúci povedať kam cestuje? Dúfam, že áno, lebo inak by špekulanti v prímestských busoch na najlacnejší lístok cestovali celú trasu autobusu... Predpokladám, že tam revízori v prímestských busoch kontrolujú rovnako takmer vôbec tak ako tu..

9; Napadá mi iba jedno využitie tých červených multifunkčných označovačov pri vodičovi v busoch Slovak Lines: Cez voľbu "Info" si na obrazovke cestujúci môže zistiť platnosť eCL a /alebo PCL na BČK, ale veď to mu vytlačí vodič na registračnej potvrdenke alebo cestovnom lístku - ak si to kupuje cez tú BČK...

Hľadám logiku tam kde nie je alebo som na nejaké užitočné využitie toho označovača v Slovak Lines zabudol?
Reakcia na: S499.1023 #227486:
V Rakusku zas maju Einfach Raus Ticket so skvelou podmienkou ze ho mozu vyuzit minimalne dvaja ludia. Cize ked si sam, listok ti proste nebude uznany, lebo.. bohvieco...

Vo vseobecnosti povazujem za diletantske vsetky tarifne produkty ktore nie su uznane lebo cestuje menej ludi (ci uz celkovo, alebo nejakej skupiny).
ahojte, viete mi prosim napisat presny terminus technicus pomenovania tej konecnej na jungmannovej? bol som v tom, ze je to uvratova, ale davnejsie som tu zahliadol nieco ine.
Reakcia na: Peon #227483:
Dieťa si môžeš požičať.
Podmienka dieťaťa v skupine je samozrejme zbytočná, len to komplikuje, v Rakúsku to napríklad skupinová zľava nevyžaduje ale diskriminačné to nie je.
Reakcia na: akela #227484:
Veľkohubý príspevok patologického metrofila bez jediného faktu, bez jediného konkrétneho príkladu. Ako celý Akela. Rod vlkov by sa hanbil za takého príslušníka - zbabelý, zákerný, pomstychtivý, svorka by ho hneď exkomunikovala.
Reakcia na: Viko #227481:
dôkazy alebo príklady ? poštuduj trocha problematiku, pouč sa o odborných témach, skús strýčka Googla vyhľadaj si v ktorých mestách sú prevádzkované "segregované systémy MHD" a ak si dával pozor na hodinách zemepisu vytrieď si mesta ktoré môžu mať menej ako milión obyvateľov a pre istotu si to over u strýčka, a ak by si to chcel v diskusii rozobrať tiež Ti strýčko ponúkne informácie o mestskej hromadnej doprave v každom takomto meste, prečitaj, porozmýšľaj, analyzuj a diskutu
Reakcia na: ceres #227473:
Ha, to s tými bezdetnými pármi je dobrý príklad. ?
Reakcia na: S499.1023 #227466:
ale ale zase sa neovladas?
Reakcia na: drink #227479:
Keby len príklad, hlavne nejaký dôkaz by sa zišiel...
Reakcia na: akela #227450:
"Z tohoto dôvodu generované prepravné kapacity zodpovedajú iným kompaktne urbanizovaným mestám s cca miliónom obyvateľov" - nejaký príklad?
Reakcia na: Peon #227469:
Ani súkromné firmy nesmú diskriminovať. Ja si myslím, že ťa akurát chytil nejaký peonistický rapeľ zase.
Reakcia na: yellowcaptcha #227475:
Dakujem 🙂
Reakcia na: si #227460:
A považuješ to za relevantné?
Reakcia na: 810zssk #227474:
A.5.5 Preprava detí do 6 (šiestich) rokov bez sprevádzania cestujúcim starším ako 15 (pätnásť) rokov nie je povolená.
Reakcia na: Miro #227472:
Dobra otazka. Kedysi urcite bolo, teraz to v PP neviem najst.
Reakcia na: Peon #227469:
Ja teda víkendové (spolu)cestovanie na jeden lístok v iných mestách s obľúbou používam a necítim sa sám voči sebe diskriminovaný, keď si následne v pracovný deň musím v tom istom meste musíme kúpiť lístky každý zvlášť... Len s tou podmienkou prítomnosti dieťaťa v skupine som sa ešte nestretol. Takže ak je niekto diskriminovaný, tak bezdetné páry. ?
Reakcia na: 810zssk #227471:
Je niekde napísané, že dieťa do 6 r. nemôže cestovať samé?
Reakcia na: Peon #227469:
Aj nam prezradis ktora skupina cestujucich ma byt ta diskriminovana?

Nikdy neplatilo ze kazdy cestujuci musi mat vlastny listok, ale ze kazdy cestujuci musi mat listok. Kludne moze ist o jeden listok pre viac osob. Tak sa zdovodnovalo aj to ze dieta do 6 r. nepotrebuje listok (na rozdiel od seniora 70+) kedze cestuje na listok osoby ktora ho sprevadza.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.