Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: 810zssk #226064:
"zatial nemame ani zdaleka take intervaly aby to bolo nutne" - ja by som povedal, že intervaly sa už veľmi skracovať nedajú (ešte tak možno z 8 na 7,5 min). Ak je cyklus nepreferovanej križovatky 120 s, už rovnaký následný interval električiek má za následok pomerne časté vytváranie vláčikov (Molecova). Preferencia je pri 120 s intervale tiež ťažko predstaviteľná. Treba dlhšie električky a asi aj skrátenie cyklov na niektorých križovatkách (alebo napríklad 2x električka za cyklus) a samozrejme preferenciu.
Reakcia na: Ámos #226069:
A nebolo to NÁHODOU najmä v súvislosti s úplnou zmenou koncepcie linkového vedenia v Petržalke?
Reakcia na: Mike #226070:
Tak klucova otazka je, ci je mesto (alebo niekto iny) pripravene investovat do infrastruktury - napr. pri tych meniarnach ich skapacitnenie ci vystavba novych.
Reakcia na: Ámos #226069:
No samozrejme, ak sa bavime o tom ze uz je vola na lepsi interval (v Petrzalke su absolutne minimum tie dve minuty, tak ako v KV) tak potom uz je na mieste debata o dlhsich vozidlach ak sme presvedceni ze nebudu stacit. Ale zatial mam pocit ze tam este nie sme (lebo ak chceme lepsi interval, znamena to aj zmenu poctu vozidiel ktore bude treba obstarat).
Reakcia na: 810zssk #226064:
Skracovanie intervalu je určite atraktívnejšia voľba, ale aj finančne náročnejšia, keďže potrebuješ viac vozidiel a rovnako viac vodičov. V súčasnosti sú na linkách 3 a 4 jednoznačne potrebné dlhšie vozidlá – v budúcnosti sa potreba dlhších vozov ešte viac prejaví. Pri dlhších vozoch dokážeš za takmer rovnaké náklady previezť viac cestujúcich.

Problém Bratislavy je v tom, že v centre mesta sú len dve trate, prestupné uzly sú na hrane svojej kapacity a radiály nie sú navzájom prepojené. K tomu nerovnomerné vyťaženie určitých liniek a realita je taká, že vozy napriek dogmatickému celosieťovému intervalu jazdia za sebou vo vláčikoch, s meškaniami a preklady nesedia (to sa deje vždy na Račianskej, linka 3 je najvyťaženejšia, sú tam vozy s pomalými dverami, nestíha križovatky, dobieha ju linka 7, ktorú potom dobehne linka 5, platí to obojsmerne). Počas vlaňajšej výluky na Špitálskej bola na Krížnu pridaná linka 17 a už to bolo kapacitne na hrane, neviem si predstaviť, že by na každej linke boli zhustené intervaly, už by sa to tam nezmestilo. A na Račianskej radiále ja taká situácia, že tri existujúce linky v rannej špičke nestačia a pýta sa štvrtá linka, napríklad od Vinohradov, aby pobrala aspoň ľudí od vlakov a zo zastávok pod Gardou. To už opäť naráža na priepustnosť križovatiek a jednotlivých uzlov.

Pokiaľ ide o Petržalku, tak s intervalom 4 minúty uvažuje mesto (ako kvázi ekvivalentnú náhradu za linku 95), ale reálne sa uvažuje, že tam budú jazdiť tri linky (1,3 a buď 6 alebo 😎, čo aj tak nebude postačovať, keďže vzhľadom na úspech prvej etapy tá druhá bude ešte úspešnejšia.
Reakcia na: david1 #226063:
A tú zastávku okrem magistrátu, ktorý ju nevie ani postaviť, aj niekto vôbec chce? Tam treba jednoznačne prebudovať celú križovatku a urobiť normálnu bezpečnú zastávku.
Reakcia na: 810zssk #226067:
Len čo spraviť v špičkách? Teoreticky sa dá ísť počas ranných najhorších 40-60 minút na linkový interval 6 min. Ale to už sme na hranici (ak nie za) kapacity križovatiek, meniarni, Blumentálu, atď ...
(som optimista a predpokladám, že skôr či neskôr tu bude ten 7,5 min. interval, takže o tom nemusíme diskutovať).
Reakcia na: 810zssk #226064:
Pri zahusteni intervalov mozes narazit na jeden problem. Stalo sa to na L93 ked ju zahustili v 2005 z tusim 6minut na 3 minuty. Vozidla boli plnsie ako predtym. Pritiahlo to viac cestujucich. Uplne logicky.

Po zahusteni intervalov (z 8 na 6) tak mozes mat elektricky v Petrzalke (ked pojdu az po Janikov Dvor, teda AK pojdu) este vacsi problem poberat.
Riesenim je samozrejme pridat dalsiu, novu linku s 8minutovym intervalom...
Ako vsak potom riesit kapacitu v KV?
Reakcia na: 810zssk #226067:
Pokial vyhra Neodfotil so sucasnymi odbornikmi znovu volby, bude vlastne tato diskusia o int 4 ci menej bezpredmetna... ?
Reakcia na: kecho #226066:
Vsade som zatial cital o 4 minutach (dvoch linkach po 😎. Tiez sa mi z toho zastavuje rozum.
Reakcia na: 810zssk #226064:
To aj po dobudovani trate rataju s int4 a nie aspon s pridanim jednej linky aspon v spicke na 2-3-3 / 2-4-2? Lebo uz teraz rano byvaju 1/3 plne a to maju realne iba jednu zastavku pri TPD. Jasne, ze natiahnutim trate sa mozno ten napor rozlozi v priestore, ale zas pridu dalsi, ktori budu mat tram blizsie ako teraz bus...
O int 7,5 (vikend) ani nehovorim, to je uz uplne zle...
Reakcia na: 810zssk #226064:
* o polovicu menej spojov
Reakcia na: david1 #226063:
Ja by som sa vseobecne nehrnul do nejakych dlhsich vozov, zatial nemame ani zdaleka take intervaly aby to bolo nutne. Uvedomme si ze pre Perzalku je uvazovane s prekladovym intervalom 4 minuty (to znamena ze v spicke o polovicu menej nez v Karlovej Vsi!) a ze cez vikend ci vecer nadalej mame neatraktivny 15-minutovy linkovy interval. Cize je tu stale priestor riesit nedostatocnu kapacitu najma cez skvalitnovanie intervalu, co je uzivatelsky ovela atraktivnejsie.
Reakcia na: Valec #226060:
Tam ju však nie je žiaden problém predĺžiť.
Skôr by bola problémom plánovaná na Kamennom. Tá má mať tiež iba 32m.
Reakcia na: Solider #226057:
Že to nie je vhodná koncepcia pre Bratislavu. Ak tu má problémy hybrid 29/30T, ako by sa správalo vozidlo so všetkými podvozkami pevnými a zlými chodovými vlastnosťami. Som skalným zástancom koncepcie GTxM - Avenio bez M, Tramino Jena/Braunschweig etc..
Z pevnopodvozkových jedine Flexity Outlook. Nepresvedčili ma Siemens Combino ani Avenio-M, GT-N od LHB, AnsaldoBreda Sirio, Variobahn ani iné.
Reakcia na: Solider #226055:
A kym budu ludia povazovat klasické rozkradacky za "nezverejnitelne" nic sa tu nepohne.
Vzdy je sposob, ako info dostat von bez toho, aby bol zdroj odhaleny.
Reakcia na: MatejBA #226059:
Bežne áno, ale všetky nie. Napríklad výstupná v Rači má ledva 32 metrov.
Reakcia na: FFF13 #226058:
Nie su bezne nase zastavky 65m dlhe? 🙂
Reakcia na: Ma178rek #226000:
A zastávky máme také dlhé?
Reakcia na: S499.1023 #226041:
Čo si myslíš napríklad o novom Aveniu M?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.