Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
https://www.bakurier.sk/sekcie/mhd/clanok-dpb-a-s-mhd-potrebuje-este-minimalne-30-novych-elektriciek

V odpovedi o vyťaženosti električkových liniek ide o reálne poradie od najviac vyťaženej po najmenej vyťaženú?

"Ktoré električkové spoje sú najvyťaženejšie a ktoré menej?
ODPOVEĎ: Najvyťaženejšie električkové spoje sú na linkách 4, 3, 5, 1, 9 a 8. Menej vyťažené spoje sú na električkových linkách č. 2, 6 a 7."
Reakcia na: Valec #225996:
Zastávkový označník. Tiež býval pomerne rozšírený. A ksi dobre pamätám, bola to biela tabla, tenko modro orámovaná, nápis ZASTÁVKA v hornej časti tuším hnedý a číslo linkytuším červené? Ale neručím za to, pamäť je zradná.
Reakcia na: S499.1023 #225995:
Kruhové označníky si tiež pamätám. Určite pri Moste SNP, a tuším aj niekde na Obchodnej. Tie spomienky sú cca z rovnakého obdobia.

Keď už sme pri spomienkach. Na Račianskej v smere do Rače, medzi železničnými mostami je na jednom zo stĺpov hrdzavá tabuľa obdĺžníkového tvaru na ležato, na ktorej je čitateľné číslo 5. Farebnú kombináciu už ťažko rozoznať. Nevie niekto, čo to bola za tabuľa?
Reakcia na: Valec #225992:
Ja mám ale pocit, že on sa nepýtal na kruhové terčíky ale na kruhové označníky. Tie sa používali, mám pocit, len na električkových zastávkach a ich posledné systematické osádzanie pamätám snáď pri prvej rekonštrukcii Karlovky (preložka pri moste SNP, predĺženie v Karlovke). Potom už systém z Bratislavy vymizol.
To ktorý Klub Dutých Impotentov vymyslel semafóry pri Zuckermandeli? Na oboch stála električka min. 30 sekúnd pre až 1 auto...
Reakcia na: mirec240 #225959:
Mne sa to stava na L37 pri Chatam Sófer, ale tam je vacsinou iba 29(solo) a 37 (tiez solo)
Reakcia na: Mike #225990:
Ja si ich ešte na zastávkach pamätám aj z Petržalky, takže minimálne do polovice 80tych sa používali. Tipujem, že k zmene prišlo spolu s ostatnými zmenami (linkové tabule, číslovanie vozidiel...).

Posledné kruhové terčíky zostali na dnešnej električkovej zastávke Saleziáni smer Ružinov, kde boli skryté vytočením pod "značku" električky. Vtedy som ešte nemal odvahu ísť si ich odmontovať.
Reakcia na: Mirtschi #225989:
Tá fotka vyzerá byť z vrchnej časti Václaváku. Tam prestali chodiť električky začiatkom roka 1980.
Reakcia na: Mirtschi #225989:
V Ba 80 te roky, resp. asi iba začiatok 80tych a skôr 70te.
Jedna otázka pre pamätníkov: V akom období sa mohli používať staršie zastávkové označníky s kruhovými označníkmi? Myslím také, aký je vidno na priloženej fotke, ono je síce z Prahy, ale tento typ sa používal aj v Bratislave, sú aj tu také fotky niekde, ale to je na dlhé hladanie. Ide mi o to, identifikovať, z akého roku ten záber môže byť.
Reakcia na: Mirtschi #225983:
Y
Reakcia na: Mikimaus #225984:
Vlastne fakt, má tam byť Y.
Reakcia na: BigMac #225980:
Mas, samozrejme, uplnu pravdu, napisal som blbost 🙂 Mea culpa.
Reakcia na: Mirtschi #225981:
MasarYk.....
Pockaj, laminatka ta da do poriadku ?
Reakcia na: Kanarcan #225965:
A inak v Prahe to Masarikovo Nádraží dá podla mňa využívá skorej len v nutnosti pre vlaky, ktoré sa už na Hlavné nádraží nepomestia. Z posledným grafikonom napríklad presunuli R z Děčína na "Hlavák" , predtým mimo posledného končili na "Masaričke".
Reakcia na: 810zssk #225970:
A navyše Záhorská Ves, Plavecký Mikuláš, Rajec, Trenčianske Teplice ani nie sú stanicami, ale dopravňami tratí so zjednodušeným riadením dopravy, predtým dopravňa D3.

Záhorská Ves je dirigovaná zo Zohora, Plavecký Mikuláš má trvalú výluku, jazdí sa len po Plavecké Podhradie, dirigujúcim dispečerom je výpravca žst. Rohožník, Banská Štiavnica je riadená na hubu a telefón z Hronskej Dúbravy, Tatranská Lomnica TEŽ zo Starého Smokovca, Tatranská Lomnica z Odb. Studený Potok...
Reakcia na: Kanarcan #225965:
Lenže v Prahe Masarikovo a Hlavné nádraží sú od seba pár krokov. Ono by v podstate sa to mohlo považovať aj za jednu stanicu, keby sa vybudovalo prepojenie nejakými podchodmi a pohyblivými chodníkmi. Ísť metrom z "Hlaváku" na "Masaričku" je podla mňa totálna kravina. Ja osobne to chodím pešo tu jednu krátku ulicu. Ísť elekričkou je tiež blbosť, lebo čo človek sa dostane k zastávke električiek, tak to už je v polovici vzdialenosti medzi stanicami.
Vo Viedni čo si pamätám je to tak, že na hbf pre dialkovú a časť regionálnej dopravy (smery Bratislava, Šoproň) sú nástupištia hore na poschodí a potom dalšie ešte v podzemí ( napr. smer Wiener Neustadt).
Každopádne ideální stav je aby sa dalo v rámci jednej stanice, alebo v pešej dostupnosti prestupovať s regionálnej dopravy na dialkovú, čo sa v případě Filiálky nedá splniť. Už sa tu nedávno popísalo toho... Vlak ťa vyhodí na Filiálke a chceš pokračovať smer Brno/Břeclav... A stále si stojím za tým, nech sa dajú do poriadku už existujúce stanice a potom nech sa stavajú z verejných zdrojov nové. Ja len vždy mám pocit, ako prídem vlakom do Bratislavy na Hlavnú, že ako keby to bola stanica pre nejaké max.10-20 tisícové okresné mesto a nie hlavné mesto štátu! Už len vždycky tá tlačenica do tých úzkych dverí z prvého nástupišťa, eskalátory, výťahy veškeré žádné...To už fakt Břeclav je na tom lepšie.
Reakcia na: 810zssk #225970:
Trepeš somariny!
Záhorská Ves, Plavecký Mikuláš, Trenčianske Teplice... NIE SÚ hlavovou stanicou.
Hlavová stanica má len jedno zhlavie!
Vyššie uvedené majú zhlavia dve, teda je tam možný posun, obsluha vlečiek, obiehanie súprav na oboch stranách.

Hlavová stanica je Praha - Masna, Budapest Keleti pu., Budapest Déli...

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.