Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Kanarcan #225965:
Lenže v Prahe Masarikovo a Hlavné nádraží sú od seba pár krokov. Ono by v podstate sa to mohlo považovať aj za jednu stanicu, keby sa vybudovalo prepojenie nejakými podchodmi a pohyblivými chodníkmi. Ísť metrom z "Hlaváku" na "Masaričku" je podla mňa totálna kravina. Ja osobne to chodím pešo tu jednu krátku ulicu. Ísť elekričkou je tiež blbosť, lebo čo človek sa dostane k zastávke električiek, tak to už je v polovici vzdialenosti medzi stanicami.
Vo Viedni čo si pamätám je to tak, že na hbf pre dialkovú a časť regionálnej dopravy (smery Bratislava, Šoproň) sú nástupištia hore na poschodí a potom dalšie ešte v podzemí ( napr. smer Wiener Neustadt).
Každopádne ideální stav je aby sa dalo v rámci jednej stanice, alebo v pešej dostupnosti prestupovať s regionálnej dopravy na dialkovú, čo sa v případě Filiálky nedá splniť. Už sa tu nedávno popísalo toho... Vlak ťa vyhodí na Filiálke a chceš pokračovať smer Brno/Břeclav... A stále si stojím za tým, nech sa dajú do poriadku už existujúce stanice a potom nech sa stavajú z verejných zdrojov nové. Ja len vždy mám pocit, ako prídem vlakom do Bratislavy na Hlavnú, že ako keby to bola stanica pre nejaké max.10-20 tisícové okresné mesto a nie hlavné mesto štátu! Už len vždycky tá tlačenica do tých úzkych dverí z prvého nástupišťa, eskalátory, výťahy veškeré žádné...To už fakt Břeclav je na tom lepšie.
Reakcia na: 810zssk #225970:
Trepeš somariny!
Záhorská Ves, Plavecký Mikuláš, Trenčianske Teplice... NIE SÚ hlavovou stanicou.
Hlavová stanica má len jedno zhlavie!
Vyššie uvedené majú zhlavia dve, teda je tam možný posun, obsluha vlečiek, obiehanie súprav na oboch stranách.

Hlavová stanica je Praha - Masna, Budapest Keleti pu., Budapest Déli...

Reakcia na: Miro #225976:
Ešte doplním, že tá spojka sa aj v súčasnosti využíva na prepravu súprav OŽ na väčšie opravy do depa v Poprade
Reakcia na: david1 #225974:
https://goo.gl/maps/R9cAzJzWpG22

Na konci tohto nástupišťa je vidieť spojka OŽ a TEŽ, takže sa dá prejsť medzi traťami, ale v súčasnosti vlaky z jednej na druhú trať neprechádzajú. Čítal som však, že nové vozidlá, ktoré chce ZSSK kúpiť pre OŽ, budú môcť premávať aj na TEŽ.
Reakcia na: 810zssk #225966:
Nemas pocit ze si protirecis? Je na skodu ze hlavna stanica sa dnes vyuziva ako hlavova, ale pri Filialke to uz na skodu nebude?
Čítanie s porozumením Vám niečo hovorí? Pri tom, ako je postavená hlavná stanica, jej využívanie na štýl hlavovej je nezmysel.

Pre celu zapadnu cast mesta aj centrum je Hlavna stanica PODSTATNE lepsia. Pre Petrzalku do nejakej miery tiez.
Hlavne že západná časť má niekoľko priamych spojení s Trnavským mýtom (4,9,63,64,204,209) na rozdiel od hlavnej stanice (32).

Odstrelit prakticky cele zapadne Slovensko od Prahy je podla teba v poriadku?
Presne tento argument so čakal. Asi len toľko. Aj vo Viedni je celá časť na západ od Viedne, ako ste to krásne nazvali, odstrelná od spojenia s Grazom, Budapešťou aj Prahou. Ďalšia vec, koľko ľudí denne chodí do Prahy, resp. do Čiech, tak že prichádzajú Os/Rex do BA? Píšete o tom, ako by sa jednalo o tisíce ľudí denne.

Ale tak mne je to v podstate jedno, ja vydržím aj s Filiálkou aj bez Filiálky. Som zvyknutý na ďaleko ďaleko horšie možnosti prestupu vlak - vlak v mestách, ktoré tu všetci považujú za dogmy.
Reakcia na: 810zssk #225970:
Bol som v tom, že sú oddelené od seba...
Tak už som prišiel na to že prečo sú v tých sorkách 12 štvore dvere.Ked sa jedny pokazia tak zostane v prevádzke ešte troje dverí.Rezerva .Lebo sa tie dvere často kazia ,nejdú zavrieť a musia sa odstaviť,tak sa jednoducho pridajú dalšie dvere .To je hlavička ten čo to takto vymyslel.
Reakcia na: 810zssk #225970:
a v podstate aj poprad (z pohladu trati TEZky) je...
Reakcia na: 810zssk #225970:
Aj stanica TEŽ v Poprade ?
Reakcia na: david1 #225968:
Strbske Pleso nie je hlavova stanica, tie trate su tam prepojene.

Ale Bardejov, Stakcin, Velke Kapusany, Utekac, Banska Stiavnica, Zahorska Ves, Plavecky Mikulas, Trencianske Teplice, Rajec... su 🙂
Reakcia na: Kanarcan #225965:
Môj názor je podobný. Popísali sme si tu o tom viac ako dosť.
Som zvedavý čo konečne vypadne s tej štúdie BA uzla.
Reakcia na: birch #225967:
Štrbské pleso detto ...
Reakcia na: Ámos #225964:
Ale my už hlavovú stanicu máme. Štrba (TEŽ) 🙂
Reakcia na: Kanarcan #225965:
"Keď sa pozriete na využívanie hlavnej stanice čo sa týka regionálnej dopravy, tak je aj tak využívaná v podstate ako hlavová, čo je samozrejme na škodu veci."
"A vôbec nevadí, že by bola hlavová stanica."
Nemas pocit ze si protirecis? Je na skodu ze hlavna stanica sa dnes vyuziva ako hlavova, ale pri Filialke to uz na skodu nebude?

"Čo sa týka dostupnosti tak má minimálne rovnakú ak nie lepšiu dostupnosť z celej Bratislavy ako hlavná stanica."
Kolosalny nezmysel. Pre celu zapadnu cast mesta aj centrum je Hlavna stanica PODSTATNE lepsia. Pre Petrzalku do nejakej miery tiez.

"Najsilnejšie prúdy sú mesto - EC, mesto - IC/R, mesto - OS/Rex. Prúdy OS/Rex - EC/R nie sú až také intenzívne, ako sa tu veľa ľudí snaží vsugerovať."
To ze prud nie je najsilnejsi neznamena ze je zanedbatelny. Odstrelit prakticky cele zapadne Slovensko od Prahy je podla teba v poriadku?
Filiálka má potenciál. A vôbec nevadí, že by bola hlavová stanica. Dnes máme predsa jednotky a push-pully, ktoré netreba obracať, tak v hlavovej stanici nie je problém. Keď sa pozriete na využívanie hlavnej stanice čo sa týka regionálnej dopravy, tak je aj tak využívaná v podstate ako hlavová, čo je samozrejme na škodu veci. Čo sa týka dostupnosti tak má minimálne rovnakú ak nie lepšiu dostupnosť z celej Bratislavy ako hlavná stanica.

Pokiaľ by bola regionálne doprava (Os, Rex) zvedená na filiálku, tak by to bol podobný model ak je v Prahe Masarykovo nádraží. To má prepojenie s hlavním nádražím buď metrom s prestupom alebo električkou, čiže o nič horšie by to ani v BA nebolo.

Stačí sa len zamyslieť nad tokmi cestujúcich. Najsilnejšie prúdy sú mesto - EC, mesto - IC/R, mesto - OS/Rex. Prúdy OS/Rex - EC/R nie sú až také intenzívne, ako sa tu veľa ľudí snaží vsugerovať. Stačí sa iba postaviť na hlavnú stanicu a chvíľu to sledovať.

A pre ufňukancov s dogmou Viedeň. Aj tam Hauptbahnhof slúži primárne pre medzinárodnú a diaľkovú dopravu, aj to nie celkom a obsluhuje iba pomerne malú časť regionálnej dopravy.

Toľko len môj názor. Dík za mínuská.
Reakcia na: ceres #225963:
Kapitan Danko urcite bude chciet aby sme aj my na Slovensku mali aspon jednu hlavovu stanicu. Ved co sme horsi ako ti ostatni? Nech to stoji, co to stoji!
Reakcia na: chodec #225962:
Ja naozaj dúfam, že v čase rušenia hlavových staníc v celej Európe sa ako najvýhodnejší variant vyberie ten nulový.
Tak nám stanica Filiálka ožíva, keďže v najnovšej rozpracovanej štúdii realizovateľnosti sa ponúka 6 či 7 variantov. Projektant sa vyhral s variantmi a či už trať medzi Predmestím a Filiálkou viedol po povrchu, v tuneli alebo na moste a tak isto k tomu kombinoval aj stanicu či už celkom zapustenú, čiastočne zapustenú alebo povrchovú. A vo všetkých je Filiálka riešená ako hlavová stanica. Skrátka všehochuť aby si každý mohol niečo vybrať čo preferuje, takže diskusia hlavne "odbornej" verejnosti sa dá očakávať bohatá. Čo z toho nakoniec ponúkne projektant s pomocou odborníkov z Jaspersu na realizáciu ako najvýhodnejšie riešenie je otázne. Niektoré varianty sú totiž zbytočné, keďže riešenia s ponechaním úrovňových priecestí Riazanská a Jarošova sú v rozpore so Zákonom o dráhach, povrchové trate budú neprijateľné z hľadiska životného prostredia, tak isto bude neprijateľný variant trate na moste, tunelové budú podľa "odborníkov" drahé a zbytočné a všetky varianty sú vlastne aj v rozpore s platným územným plánom. Dokonca je navrhovaný jeden variant aj s "mestskou dráhou" vedenou v tuneli medzi Filiálkou a Šafárikovým námestím, variant má samostatnú podzemnú stanicu mestskej dráhy Filiálka, priame prepojenie železničnej trate a mestskej dráhy neexistuje takže občania precupitajú z jednej stanice na druhú peškom

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.