"Povazujem za hanbu mesta, ze priestor pred stanicou neprenajali v tendri jednej z renomovanych taxisluzieb (easytaxi, VBtaxi,...) a nevytlacili drevenych niekam do ri..."
Ked uz, tak to prenajat aspon 2 ci 3 (napriklad po 3 miesta, 9 miest taxikom postaci, zvlast ked tam budu kontakty aby si ludia taxik zavolali) aby si mohli konkurovat cenou a nestalo sa, ze si 1 taxisluzba potom zvysi ceny
Rozporujem to, ze niekto to ma zaskatulkovany pohlad, ze každý taxikar je neohrabany smejd, v hroznom aute snaziaci sa okradnut zákazníka.
A nesuhlasim s tym, aby sa taxikarom mohol stat ktokolvek. Trebars aj cukrovkar s hypoglikemiou. Nesuhlasim s tym, ze stat nema dohliadat v nevyhnutnej miere na podnikanie. Rovnako ako nesuhlasim s tym, ze rodicia si vyberu ci ich dieta bude alebo nebude ockovane. Neverim, ze vsetko vyriesi trh a verim, ze spolocnost ma vytvarat take podmienky, aby vytvarala rovnost prilezitosti pre vsetkych a ochranovala najzranitelnejsich. A necudujem sa, ze tato spolocnost je plna Vadalov a Troskovych, kedze sa tu nedokazeme ani len postavit za zakonne podnikanie spolocnosti. Hlavne ze som usetril euro / zviezol sa podla mna kvalitnejsie.
A neobhajujem taxikárov, pravidelne riesim 20€ jazdne z HLST na Jakubak. Dokonca som nasich hosti upozornoval, ze u nas funguje Uber a aby si nebrali taxi z ulice. Povazujem za hanbu mesta, ze priestor pred stanicou neprenajali v tendri jednej z renomovanych taxisluzieb (easytaxi, VBtaxi,...) a nevytlacili drevenych niekam do ri...
Ved to ja chapem (tym ze Uber nie je taxik argumentovali ini), vnimaj prosim kontext. O com som pisal je ze vyhodou a podstatou Uberu je prave to ze pre neho nejazdia taxikari, cim som myslel ludi s prislusnymi papiermi, ale nahodne fyzicke osoby. Preto nepracuje na "podobnom principe" ako Hopin ci Liftago. Jedina sluzba podobna Uberu je dnes v Bratislave Taxify.
Uz ti to tu niekto napisal.
Ak nieco chodi ako kacka, vyzera ako kacka a kvaka ako kacka, tak to bude kacka. Uber je taxik a zamozes volantom sedia taxikari a mozes neviem kolkokrat napisat, ze to tak nie je, pravdu z toho nespravis.
Staci si pozriet britannicu - Taxicab, chauffeur-driven automobile available for hire to carry passengers between any two points within a city or its suburbs for a fare determined by a meter or zone system or a flat rate.
Aj vzhľadom k smajlíkovi, ktorého si pridal k tomu linku, mi táto info príde dosť nedôveryhodná. Na oficiálnych stránkach zatiaľ nič o obnovení spojenia cez Prístavný most od budúceho týždňa nepíšu.
Presne tak, tvrdit ze Hopin a Uber pracuju na podobnom principe je uplny nezmysel, pretoze podstatou Uberu je prave to ze pre neho nejazdia taxikari. Tie sluzby su absolutne odlisne, Hopin som pouzil raz a to co som dostal bol typicky taxik so vsetkymi nesvarmi. Jedina realna alternativa Uberu je v Bratislave Taxify.
Lebo HOPIN sproskredkuva sluzby existujúcim taxikárom. Na to aby si mohol jazdit pre HOPIN musis mat vsetky doklady (vyssia poistka na auto je najvacsia polozka), taxameter,majacik, psychotesty, etc, uber to nechce mat cim setri vstupne naklady a umoznuje zarabat kazdemu, trebars aj len 1hod tyzdenne. Pre HOPIN by sa ti to neoplatilo. Vela vstupnych nakaldov.
Napočúvaného určite nie, Sting nie je úplne moja šálka kávy ale poznať práve Angličana v Novom Yorku patrí podľa mňa do takého základného kultúrneho minima.
Takisto ako napríklad nepočúvam Jacksona ale nejaký Thriller, Beat it alebo Billie Jean samozrejme poznám.
Mával som kamaráta, ktorý mával snobskou pózou "Neviem, kto je (bol) Freddie Mercury, ja chodím na operu". Neuvedomoval si, že to vypovedá o jeho NEkultúrnosti, že ukazovanie sa v divadle ho nezachráni.
Kedysi bolo bežné, že v tom istom čase šiel človek s tým istým vodičom a v tom istom autobuse, teraz ak aj je ten istý vodič, tak má iný autobus, v čom je to akože výhodne?
Uber sa nikdy nevydával za taxislužbu, takže podľa mňa nehrozí, že by si ho zákazník pomýlil s taxislužbou. Prečo teda chce niekto cestujúceho "chrániť" licenciami, keď o to ten zákazník zjavne nemá záujem. Zákon by sa mal upraviť tak, aby bral do úvahy technologický vývoj.
Licencie taxi vznikli, tak ako aj v iných odvetviach, iba na ochranu existujúcich podnikateľov, nie na ochranu zákazníka. Rozhodnutie v neprospech Uberu je síce možno právne v poriadku, ale inak vrcholne nemorálne.
Môžem potvrdiť, že UBER vyslovene odmietal, že sú taxislužba a argumentoval presne tým, čo si napísal: my nemáme vodičov, my nemáme vozidlový park a my nemáme zázemie. To použili aj ako argumentáciu na to, aby nemuseli spĺňať požiadavky zo zákona.
Na druhej strane uznávam, že snaha o vymožiteľnosť niektorých požiadaviek (berúc do úvahy, že služba je bezhotovostná a zároveň sa nevyužíva objednávanie mávaním, telefonicky a na stanovišti) je bizardná a možno ju považovať za brzdenie technologického rozvoja.
Každopádne, UBER sa nestaval do pozície "ja som novodobý taxík, zrušte mi niektoré predpotopné povinnosti, ktoré nemám šancu splniť bez toho, aby som neobmedzil zákazníka" ale naopak do pozície "ja nie som taxík".
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
S499.1023