ked uz je rec o pripadnom zachadzani osobakov cez Vychodne, je vobec mozne postavit vlakovu cestu od nastupista z Vajnor k tomu nastupistu na Vychodnom (a naopak)?
Celkový čas cesty: zo sídliska pri Šajbách, kde je najväčšia koncentrácia najvyšších panelákov z Rendezu je to podľa gúgla na to provizórne nástupište pešo 11 min. Dajme tomu že tam prídeš v minúte odchodu vlaku, lebo si to načasuješ úplne presne. Na ŽST Vinohrady je to vlakom nech by tých 5 min, ako to bolo pred vyše 10 rokmi počas uzávierky priecestia. A potom ešte prestup z nástupišťa ŽST vinohrady na električky, nech by 3 minúty ideálny čas. 11+5+3 = 18 minút. (Samozrejme že niečo iné by už boli Slovany, ale to je dnes nereálne).
A teraz cesta z rovnakých domov na zastávku Pri Šajbách - 3-4 min., rovnako ako pri vlaku počítame, že autobus pôjde hneď, podľa vyhľadávača Pri šajbnách - ŽST Vinohrady 52/56 + 3/5/7 - 17-18 min.
Teda celková doba cesty 20-22 min, oproti vlaku 18 min.
Ak ide o čisto pešie presuny tak ako komu. Paseky ok no Šajby jedine s presunom na bus.
Ako som písal Predmestie - Východné nebolo až tak atraktívne.
Peší presun od električiek + nadchod tomu nepridával. No ak by sa realizovala pôvodná verzia po Filiálku tak by ten by ten časový rozdiel bol poriadny. Kvôli tomu sa aj rekonštruovala zastávka Slovany no k jej využitu v reáli nikdy nedošlo.
Ekonomicky to bolo v tej dobe a použitej trase fakt neefektívne.
Čo sa týka Rajky osobne som tam bol raz.
Bolo nás vtedy vo vlaku cca. dvadsať poobede v smere do Rajky.
Jediný údaj čo bol zverejnený udával 60% ako píšeš.
Len do porovnania musíš započítať celý čas cesty od dverí k dverám, nie len úsek vo vlaku. Ak zohľadníš pešie presuny, tak prídeš na úseku Východné - Vinohrady k rovnakému času cesty. Vlak je síce rýchlejší, ale časovú úsporu stratíš pri ceste na/zo zastávky a pri prestupe.
Inak, správe si uviedol počty cestujúcich... ono priemerné využitie toho vlaku bolo naozaj okolo 10 cestujúcich na spoj. A to veľká časť cestujúcich boli zamestnanci depa, nie obyvatelia Východného.
Mimochodom, na tú Rajku máš tiež prieskum využitia, či čerpáš len z toho jedného článku, kde písali o 60% vyťaženosti?
Ja som však neporovnával interval ale jazdnú dobu.
Pre okrajové časti Bratislavy je zaujímavý aj rozdiel v jazdnej dobe. Aj motorák z Rajky, Rusoviec napriek otrasnému grafikonu si našiel dosť dobré využitie.
Mike má pravdu. V špičke je z Rendezu 10 minútový interval, čím sa spĺňa základné pravidlo, že cestovný čas je prakticky nezávislý od času príchodu cestujúceho na zastávku. Pri 10 minútovom intervale sa naozaj cestujúci nemusí trápiť tým, že kedy odíde z domu. Navyše má zastávku relatívne blízko. Ako alternatívu mu poskytneme možnosť ísť peši asi trojnásobnú vzdialenosť na vlak s intervalom 20-30 minút. Ak je ideálny teplý slnečný deň, tak ok. Ale predstav si napríklad dnešok.
Iste, svojich cestujúcich to malo. Ale ak sa majú niekam "investovať" vlakokilometre, asi by to nemal byť šotoRendez.
V intervale vlaky nebudeme hádam porovnávať.
No L155 bola za 5-6 min. na Predmestí čo je autobus v ideálnej premávke na Čachtickej.
Vtedy to chodilo v takom divnom 20-30 min.int.
Počas môjho testovania tesne po zavedení sme poobede boli v motoráku na Rendez dvanásti. Naspäť štyria. Ráno som tam nebol. Škoda že to vtedy nepotiahli aspoň po Slovany, kde bola aj L50 či bližší a bezbariérový prístup na električky.
Neblokovalo by to aspoň furt jednu hlavnú koľaj na Predmestí.
Aby sme boli presnejší, zo sídliska "Pri Šajbách" je to pešo rovnako ďaleko na zastávku električiek Černockého aj na nástupište BA-Východné a dokonca aj na nástupište BA-Rača.
V novembri 2017 malo Východné (celá štvrť dokopy) niečo tesne cez 3000 obyvateľov. Aký je konkurencieschopný interval voči následnému CP 52+56 - teda 10 min. v špičke a 15 min v sedle?
"Paseky" to majú relatívne blízko. Otázne je, či by sa vedel (oplatil) ponúknuť konkurencieschopný interval voči autobusom, ktoré sú bližšie. "Šajby" sú úplne mimo. To sa rovno ľuďom oplatí ísť peši do Rače.
1. Existuje z Východného dopyt (nemyslím školákov idúcich do Rače)?
2. Je tento dopyt dostatočne silný na vytvorenie nového vlaku?
3. Bratislava-Vinohrady - Bratislava-Vajnory = 5,20 km, Bratislava-Vinohrady - Odb. Vinohrady - Východné - Bratislava-Vajnory = 6,20. Upozorňujem ale na skutočnosť, že na oboch trasách je rôzne traťová rýchlosť. Výhybky cez ktoré by vlak išiel v oboch prípadoch si si spočítal?
4. Chceme preplnené vlaky posielať na zastávku, kde nastúpi tak 5-7 ľudí?
5. Chceme vlak spomaliť aby bol menej konkurencieschopný, kvôli cestujúcim, ktorí po krátkej jazde autobusom majú možnosť prestúpiť na električku?
6. Chceme aplikovať sadistické výnimky z výnimiek do linkovania vlakov?
Práve mi napadlo: Ak bude naozaj od júna 2018 obnovená osobná doprava cez ŽST ÚNS do /z Petržalky, čo tak vrátiť osobáky aj na ŽST Východné? Poloha nástupišťa s prístreškom pre cestujúcich [čo si pamätám z čias vlakovej linky 155] je v krátkej pešej dostupnosti od zastávky MHD aj najbližších domov (vidieť to na mape).
Zdá sa mi, že dávnejšie tu niekto písal, že z Hlavnej stanice na ŽST Vajnory je to najkratšie tak ako jazdia bežne vlaky (železničná trať prechádzajúca aj v blízkosti Zlatých pieskov). Občas však býva(la?) výluka a rýchliky, EC aj S60 išli [samozrejme bez zastavenia] cez ŽST Východné. Približne o koľko v km je to navyše?
Čo myslíte, stálo by za pokus S60 z Hlavnej stanice smer Vajnory presmerovať cez ŽST Východné, že by tam vlaky pre cestujúcich zastavovali? Alebo aspoň tie predĺžené vlaky cez pracovné dni z / do Petržalky tam presmerovať? To by obslúžili celkom slušnú časť Bratislavy (ŽST Petržalka, ŽST ÚNS, ŽST Nové Mesto, ŽST Predmestie, ŽST Východné a ŽST Vajnory).
Áno. ? Z toho linku čo si dal ma najviac zaujala táto fotka z interiéru: https://www.vlaky.net/upload/galeria/003185/065259.jpg Minimálne dve miesta na sedenie, stolík a na okne záclonka ako v starom reštauračnom vozni prevádzkovanom WGSKE. ?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Ike