Žiadny S-Bahn sa neplánuje. To boli len zrovnalove sci-fi nápady v rámci kampane v komunálkach. Nikto ani nevie čo to je. V určitom zmysle S-Bahn máme. Len je potrebné ho optimalizovať. Ale nie vytvárať.
1. A čo to je? Nie je to spojenie žel.staníc mestskými vlakmi ? U nás v trase napr. Biskupice - DNV či Rača - Petržalka /Rusovce/ .
2. Jedine pod zem. No u nás vieš dobre v akom tempe a akom prevedení sa stavajú nové trate. Rušenie mimoúrovňových križení v Petržalke napr. lebo by nebolo na údržbu mostov...
Filiálka by riešila rozptyl nárazového dopytu na MHD v regionálnej doprave.
2. Tento problem si uvedomujem, ale opakujem, Filialka ho nijak neriesi. Riesenim pre Hlavnu stanicu je rozvoj kolajovej dopravy (Stefanikova, popripade Sancova).
3. Prosim, precitaj si prislusny prispevok, kde som to rozpisoval podrobnejsie (15 minutovy interval tam bol len na jednej trati). Okrem toho som tam spomenul nutnost riesit trat 110, ktora je pritomna uz dnes.
1. Co je "planovany BA S-Bahn"? S-Bahn su normalne primestske vlaky, to tu mame uz aj dnes, akurat v lepsiom intervale. Uz som nizsie nacrtol ako by som si predstavoval riesenie nosnych primestskych liniek v intervale 30 minut (v useku Hlavna stanica - DNV takt 15 minut), pricom by to vyzadovalo len tri hrany.
2. Rozsirovat ani jednu z danych ulic nechcem.
3. Ja niekde tvrdim ze ma? Lenze podobny problem ma aj Trnavske myto, takze nic nevyriesis, len vyhodis (v lepsiom pripade) par milionov von oknom. Ako som napisal, MHD na Hlavnu stanicu sa dalej da posilnovat. Narazovy dopyt je z podstaty veci problemom uplne kdekolvek - toto sa najlepsie vyriesi tym ze sa zrusi existujuci stav kedy vsetky vlaky idu naraz a tiez tym, ze namiesto 58-voznoveho vlaku raz za 2 hodiny budeme vozit kratsie vlaky kazdu hodinu.
Je to trápne ako pripomínam treba čítať s porozumením. Ja som netvrdil, že len napojenie letiska z NM zdôvodnilo megaprojekt. Toho čo tam ku pôvodnej myšlienke Projektu TEN-T kubáčkovci nabalili je podstatne viac, Zrejme o tom Projekte moc nevieš a čerpáš len z diskusie. Tá koľaj na Letisko vyvolala totiž úplnú prestavbu petržalského zhlavia stanice NM (všetky výhybky nové), úplnú prestavbu trolejového vedenia, úplne novú zabezpečovačku a oznamovačka to je maličkosť. Koľaj na letisko od priecestia Ivánka musela ísť do tunela vzhľadom na územný plán Bratislavy a plánovanú a dnes už sčasti aj realizovanú zástavbu. Takže to bol pekný balík peňazí naviac k vlastnej Filiálke.
1.Oproti Viedni tu máš na jednej strane úzke hrdlo a nemáš všetky hrany rovnako dlhé resp. vhodné pre dlhšie súpravy.
Riešením je posunutie nástupíšť no to bude zase mať vplyv na dochádzkovú vzdialenosť k MHD ako je už teraz z nást. č.6
15 min. postávanie nevidím nejak tragicky. Veľa krát to nestačí ani na vykrytie meškania , ktorý si vlak už prinesie. Ideal by to bolo poslať čakať niekam ďalej no si limitovaný priepustnosťou trate 110.
Ako tam chceš neskôr napchať všetky posilové vlaky + plánovaný BA S-Bahn?
2. Ako chceš rozšíriť Šancovú či Štefánikovu. Zrušíš chodníky? Zápchy sú tam už teraz denne. A to sa tam má presunúť IAD z centrálnej časti mesta. /Ukludnenie 29 Augusta, Mickiewiczova/
3. No lebo ráno hlavná má úplne prázdnu MHD ... ? max. v smere na stanicu... nestíha ani v dnešnej dobe odviesť nárazový dopyt.
Filiálka s dvoma nástupištami a 4 hranami určite nezruinuje rozpočet..
Samozrejem, že Praha pohodovo stíha, keby páni výpravcovia nelosovali nástupiště na poslednú chvíľu.
Pre porozvnanie s Bratislavou je vhodnejšie Brno - rozsah stanice takmer rovnaký, hadovitosť nástupíšť ešte horšia, predhistorické elektromechanické ZZ, rozsah dopravy neporovnateľný a žijú.
Neviem do akej miery to dlžka nástupišť umožňuje, ale aspoň pře kratšie súpravy by sa dali rozdeliť nástupišti a na sever - juh. Takto to má aspoň Praha, (ale aj tak nestíha) a hlási sa "vlak bude přistavěn na nástupiště ... jižní /severní část... Zasa ale toto má trochu nevýhodu, napr. kto sa moc ponáhla a Bratislavu moc nepozná, tak nemusí vedieť na ktorú stranu nástupišť a má utekať. Toto robilo v Prahe problémy i mne. Myslím ta Viedeň, či si matně pamätám má to podobné, ale nástupišti a rozdělené na "a" ,"b", "c". Tak sa dá z jediného nástupišti a vypraviť i viac vlakov.
Kedysi som robil taký návrh optimalizácie vlakov na území IDS. Dúfam, že ma neukameňujete? Čísla liniek ignorujte, mal som nejakú slabšiu chvíľu v prospech oblastného číslovania.
Nemám k tomu nič vyčíslené, bola to len "dokumentácia na rozvírenie diskusie" ?
Princíp bol - REXy ukončiť na HLST, osobáky prechádzajúce.
1. Amen! Presne toto. Jedine co mi napada ako potencialny problem je kapacita 110ky, ale s tym sa tak ci tak musi nieco robit. Zaroven ak sa podari zlepsit takt vlakov (celodenne a celotyzdenne), nepotrebujeme dalej drzat sucasny stav kedy vsetko ide naraz, co je samozrejme prevadzkovo narocne.
Vyhladovo jedneho pekneho dna si predstavujem ze vlaky budu mat na hlavnej stanici pobyt najviac 3-5 minut na dvoch nosnych regionalnych linkach: Galanta - Malacky v i=30, a Trnava - DNV taktiez v i=30 (kazdy druhy vlak dalej ako REX do W). Ak by sa medzi Hlavnou stanicou a DNV spravil idealny preklad, tak to mame vlak v prislusnom smere kazdych 15 minut (cize aspon 10 minut od odchodu vlaku do prichodu dalsieho) a na tieto linky (pokryvajuce drvivu vacsinu regionalnej dopravy okolo Bratislavy) nam staci jedno nastupiste s dvomi hranami. Pre Komarno este jedna hrana a sme vybaveni. Zvysok moze sluzit dialkovej doprave, ktorej zas az tak vela nie je.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
david1
2. Jedine pod zem. No u nás vieš dobre v akom tempe a akom prevedení sa stavajú nové trate. Rušenie mimoúrovňových križení v Petržalke napr. lebo by nebolo na údržbu mostov...
Filiálka by riešila rozptyl nárazového dopytu na MHD v regionálnej doprave.
3. Daj link, kde si sa rozpisoval.?