Na jednej strane si uvedom, že ktože je už dnes na Magistráte kto vôbec myslí, okrem hovorkyne IvoN. A IvoN má iné starosti, poslanci ho neposlúchajú. Na druhej strane keď už navrhuješ električku k petržalskej stanici, pozrel si sa na mapu kde by si túto trať napojil na existujúcu trať, kade by si ju zmysluplne a v súlade s priestorovými možnosťami, s prihliadnutím na kapacitné požiadavky na automobilovú dopravu, s dodržaním technických noriem viedol. Kde by si ju ukončil. A v tomto prípade Ti uznám že, náklady sú relevantný argument ako tvrdíš, pretože si uvedom, že musíš tú trať stavebne postaviť, musíš ju následne udržovať, musíš je prevádzkovať (to sú 3 balíky financií) a otázka na druhej strane rovnice je - koľko cestujúcich tam denne/ročne prepravíš aby si z vyzbieraného cestovného toto všetko zaplatil. Aká bude jej návratnosť tu Ti ani Jaspers nepomôže.
Čo sa týka žel. stanice Letisko M.R.Štefánika a jej napojenia na bratislavský dopravný systém máš pravdu. Táto stanica navrhovaná v Projekte TEN-T vyplynula z požiadavky rakúskej strany (aký paradox - každú chvíľku majú iné požiadavky a kubáčkovci plnia s patričným predklonom ich požiadavky, aj keď sú každú chviľku iné) súvisiaca s nedostatočnou kapacitou letiska Schwechat. Navrhovali/požadovali, že sa vybuduje traťové spojenie letisko Schwechat - Kittsee - Petržalka - letisko M.R.Štefánika po ktorej budú premávať špeciálne súpravy zastavujúce len v oboch koncových staniciach, pričom cestujúci vo Schwechate by prešli kompletným pasovým a colným odbavením a na letisku M.R.Štefánika by už zo stanice vyšli do zóny za odbavením. Preto sa navrhla jednokoľajná trať s odbočkou niekde na ulici Na piesku. Ale kubáčkovci mali veľké oči a požadovali napojiť Letisko aj od žst. Nové Mesto lebo vraj aj košičania by radi sa vlakom dostali na letisko bez prestupovania. A tak sa okrem iného narodil nefinancovateľný "megaprojekt". Takže prosím študovať existujúce materiály a potom vynášať rozsudky.
ak budem hneď na začiatku hovoriť, že je to drahé a brať to akože "relevantný argument" tak sa nikdy k poriadnemu výsledku nedostaneme. Tak to potom dopadne,že niekto tu v diskusii plače že na hlavnej stanici nie sú ani výťahy, nuž prečo nie sú - nuž preto že to je tiež v istom zmysle drahé, vyžaduje to poriadnu prestavbu batožinového podchodu, zásah do budovy, zásah do nástupísk, rekonštrukciu rozvodov a ktovie čo ešte, nuž a ak ŽSR nedostáva od štátu ani "vindru" nemá ani na údržbu koľaje tak výťahy sú im ukradnuté. Takže treba hľadať optimálne dopravno-technologické a stavebné riešenie, stanoviť časové priority a postupnosť krokov, nájsť zhodu u tých ktorí sú zodpovedný za prevádzku a následne búchať na dvere do štátnej kasy alebo do európskej kasy. Nuž ale keď kubáčkovci majú vyštudované univerzity v Hornej Dolnej ako sa dokážu rozhodnúť a argumentačne zabojovať?
Ach Mirtschi, Mirtschi mohutne vyjadruješ svoje názory ale zdá sa že si úplne od veci. Situáciu v Ústí nad Labem poznáš a diskutuješ o Bratislave. Napíšeš takúto vetu "Sú tam vôbec tak silné prepravné prúdy zo Záhoria, okolia Pezinka, Galanty, že by na Trnavské Mýto bolo nutné tahať v dohladnej dobe vlak? " tak to znamená že fakt problém Bratislavy ale vôbec nepoznáš. Choď v rannej špičke ku Slovnaftu aby si zistil aká je tam silná automobilová doprava, choď sa pozrieť na Račiansku a potom alebo sa dostaň do reálneho obrazu a začni reálne rozmýšľať, alebo skonči diskusiu a rieš Ústí nad Labem. O akej (novej) mestskej linke od Vinohradov píšeš, veď tam chodí električka, ale jej vyššie kapacity sú limitované, že už vozí obyvateľov z Rače a kratší interval je limitovaný priepustnosťou peážnych električkových liniek v centre mesta a svetelnými križovatkami. Hlavne že Ťa trápi otázka kto to bude financovať. Prezradím Ti, že aj ty zo svojich daní. Len je potrebné aby to bolo zmysluplne investované. Väčšinou to čo je lacné nie je vždy najlepšie, možno akurát tak pri kúpe handier na oblečenie ale nie pri dopravných stavbách. Takže hlavu hore a čítať s porozumením.
Tvoji oponenti vrátane mňa Ťa zaplavili haldou relevantných argumentov, ktoré z drvivej časti boli interpretácie reality, na ktorú nikto z nás nemá dosah, hoci s ňou súhlasíme. Proste je to tak a v tomto prípade chvalabohu.
Ty si sem prišiel ako naolejovaný naštartovaný sršeň a útočil na každého bez argumentov len na základe svojich dojmov. Jediné, či si za tento čas stihol vyprodukovať okrem vaty a ofenzívy bolo:
- Filiálka je dobrá, lebo si to myslím,
- Jaspers sú zlí, lebo povedali, že Filiálka je zlá na základe objektívnych argumentov.
Preto je pre tvoju výzvu na vecnú a odbornú diskusiu v slovníku cudzích slov slovo PARADOX. Pozri si jeho význam.
Od vzniku tohto fóra sa tu vedú diskusie o rôznych veciach. Rozhodne tu nie sme nejakí pritakávači jednotnej pravdy, skôr naopak. Ale ty si žiaľ trafil takú, na ktorú je pohľad viac menej jednohlasný. Gratulujem.
Pokial mam spravne informacie, pojde o regulerny 30-minutovy takt (resp. najviac o par minut vychyleny, ale bude tam aspon priblizny preklad). Napriek tomu tiez predpokladam nerovnomernu vytazenost vlakov na Hlavnu stanicu a Nove Mesto, ale mozem sa samozrejme mylit.
vlak ma trosku dlhsiu brzdnu drahu ako elektricka, nemozes to riesit "rovnakou" preferenciou, musis mat zabezpecene ze ked vlak vojde do useku a nema pisomne danu informaciu o nefunkncosti priecestia, ze proste to ma volne... a na priecestiach kde je z nejakeho dovodnu nefunkcne pzz, tak je obmedzenie na 10 km/h (urcite pouzitelna rychlost pre kapacitnu dopravu)
4) centrum ak si zoberieme historicke centrum tak to je podla gugla z hlst 1,7 km a z Filialky 2,4 km (+- 100 m), takze ten rozdiel by som nebral ako "tak isto vzdialena..."
Samozrejme, že je, ale nevidim v tom nejakú snahu robiť niečo s kapacitou a priepustnosťou Hlavnej stanice, aby sa tam dalo posielať úplne všetky vlaky od Trnavy a Galanty.
No s tými taktmi: ja som už počul také návrhy, že čo idú pridať vlaky od júna, tak to v takých časoch, že v rannej špičke nový vlak (na Nové Mesto) pošlú tak pár minút pred vlakom na Hlavnú, tým pádom by sa nič nevyriešilo, maximálne pritiahlo ďalšie stovky ľudí na železnicu (výstavba D1/D4 a medializácia zahustenia taktu prinesie svoje... tú dopr. optimalizáciu neberiem vážne), ale stále by to plnilo tie isté vlaky na HLST, čo už dnes nestíhajú.
Podla mna rozbijanie vlakov medzi Hlavnu stanicu a Nove Mesto je rovnako problematicke a je chybou. Dufam ze tato chyba nebude mat dlhe trvanie a je len otazkou casu kym ZSR a ZSSK nastavia prevadzku tak aby bolo mozne vsetky vlaky viest na Hlavnu stanicu. Aj ked, co by sme chceli od institucie ktora na poziadavku RJSK na trojhodinovy takt nakreslila striedavy takt 2-4 hodiny ?
Ak by realne k tomuto zlu doslo, tak jedine akceptovatelne riesenie je riesit stanicu Vinohrady/Predmestie ako jeden celok s odbavovaciou halou v podzemi pod Racianskou (alternativne nad Racianskou). Ale opat, je to zufalo drahe a nikdy som ziaden takyto navrh oficialne nepocul.
1. Vedenie vlakov z jedneho smeru do roznych stanic v Bratislave (a teda aj z roznych stanic v Bratislave), co je pre cestujuceho nevyhodne, pretoze sa nemoze spolahnut na jednu husto jazdiacu linku s tym ze proste moze prist na stanicu a nieco pojde. Namiesto toho bude musiet pobehovat medzi stanicami podla toho odkial mu prave ide vlak, planovat na ktoru stanicu pojde a ked napr. pre zapchu vlak nestihne, presuvat sa na inu stanicu (odkial vlak mozno nestihne tiez). Inak povedane, v kazdom case bude platit ine trasovanie najvyhodnejsej cesty, cestujuci sa bude musiet ucit kedy ist ako a ak nastane mimoriadnost, cely cestovny plan je naruseny. To co sme v MHD za poslednu dekadu horko-tazko viac-menej opravili ideme teraz spravit na zeleznici. Kym ine mesta (Berlin, Vieden) naliali tazke miliony do vzniku centralnej stanice, my si ju chceme zlikvidovat.
2. Prirodzene na Filialku nebudu moct jazdit vlaky od severozapadu, teda Viedne, Prahy a Kutov. Tym padom tam nebude vhodne ani viest 6xx a 8xx vlaky, ktore si k spominanym vlakom pripojne. Nebude teda mozny prestup medzi dialkovou dopravou a regionalnymi vlakmi jazdiacimi na Filialku.
3. ZST Filialka sa nachadza na vychodnom okraji sirsieho centra.
4. Bratislava hlavna stanica sa nachadza v osi vychod-zapad zhruba v strede mesta Bratislava.
Hlavna stanica samozrejme rekonstruovatelna je. Mozno za vela penazi, to nepopieram, ale Filialka tiez nie je stavba za 5 eur. A ked uz liat obrovske peniaze do stanice, tak aspon do tej ktora je polohovo a prevadzkovo vhodnejsia. Za peniaze ktore ma stat Filialka sa daju robit rozne zazraky, vid. napr. Antwerpen Centraal.
Tak ja napíšem svoj pohľad, ako prímestský cestujúci od Galanty:
Keď bude Filiálka, to budeme mať až 3 konečné stanice v BA? Hlavná stanica, Filiálka a Nové Mesto/Petržalka? Tak potom sa čím líši Filiálka od Nového Mesta?
Čo bude s prestupmi na považské R a EC? Na Gaštanovom hájiku? Ani to nie je ideálne, pretože by sa to malo spraviť s nejakými technologickými stavbami, aby tam nebol prechod cez Račiansku. A ten prestupný bod by sa mohol postaviť tak či tak bez Filiálky. ... Takže Ďakujem pekne, že nám chcete parádne rozbiť prestupy - zástancovia Filiálky.
Záhorácky smer úplne odstrihnúť od východných smerov? Fantastické, najmä keď Šancová je občas nepriepustná.
Čo tak deliť vlaky, ako sa to ide od júna medzi HL.ST. a Novým Mestom, ale s tým, že by sa niečo spravilo s MHD od Nového Mesta, zvýšila by sa traťová rýchlosť medzi NM a Petržalkou, postavili by sa nové zastávky (Trnávka pre Avion+letisko, kým letisko je odtrhnuté od žel. siete a Bosákova pre Einsteinovu a petržalskú električku a tým pádom aj spojenie centra + Nivy cez Šafko), ďalej zdvojkoľajnenie HL.ST. - Nové Mesto pre vnútromestské spojenie, a zatiaľ by to stačilo, a Filiálku už zrazu netreba.
Naozaj si neželám rozbitie prestupov medzi nami a EC / považskými R/IC.
1./ Kedysi som za Filialku bol aj ja, teraz uz menej. Ked napriklad cestujes do VW z vychodu BA vlakom, na Hlavnej vies prestupit/zostat vo vlaku. Samozrejme nemam nic proti tomu, aby sa Filialka urobila ako napriklad dvojnastupistova uvratova konecna pre spickove regionalne extra vlaky za par milionov (ako posilnenie pre dochadzanie do mesta a nie pre tranzit), ale urcite nie tunel a nie koridor pre tunel pod Dunajom za stovky milionov. Prosto jednoducha rekonstrukcia trate a zastavok, nie kompletne prebudovanie.
Pripadne kebyze sa to urobi v hlbke Trnavskeho myta a potiahne blizsie ku krizovatke, aby bol prestup na MHD lepsi.
2./ Prestup na IC/EC/R na Filialke nezabezpecis. Iba ak by si ju ta tazke peniaze potiahol pod zemou smerom na Hlavnu Stanicu (namiesto Petrzalky) a spravil by si alternativnu trasu k Vinohrady - Hl. St.. Ale to sa neoplati vobec. Cize znova, jej vyuzitie moze byt maximalne na spickove spoje, takze investovat velke peniaze sa tam neoplati.
3./ Mozno myslel poloha na kraji centra mesta, lebo Filialka fakt nie je na kraji mesta.
4./ Tento bod tiez nechapem, kedze Hlavna Stanica je cca tak isto vzdialena od centra mesta ako Filialka. Plus vdaka nepristupu Sokolskej su tam slusne zapchy, ked pride viac ludi/vlakov.
810zssk: Tak zas ono by to uz problem byt nemal, ked ten vlak tam bude mat vmax 50km/h v tom useku tak tam staci hodit preferenciu ako ma elektricka na Hlavnu stanicu - subezne smery (Raca - Mesto, elektricky a Slimak - Kukucinova) budu mat zelenu + podla moznosti skratit, kedy naskoci cervene vystrazne znamenie na minimalnu moznu mieru, nech tam nie je cervena non stop. Ale zas ked ti tam pojde vlak rano a vecer mozno raz za polhodinu, tak to zas taky problem nebude.
Prosím Ťa láskavo daj aspoň relevantné vysvetlenie čo myslíš pod týmito Tvojimi argumentami:
1./ rozbitie bratislavského uzla
2./ zhoršenie pripojovosti
3./ poloha ZST Filialka na kraji mesta,
4./ centrálna poloha Hlavnej stanice.
Ale zober pri svojom uvažovaní do úvahy skutočnosť, že železničná stanica s historicky použitým názvom Hlavná stanica nie je z dôvodov, ktoré som už v diskusii uviedol rekonštruovateľná do takej podoby aby splnila nevyhnutné dopravno-technologické požiadavky na zvládnutie výhľadovej dopravy. Ak vôbec vieš o čo všetko ide.
som úplny laik, takže aj moju otázku berte ako laickú - nemohol by na Filiálku chodiť podobný spoj ako bola kedysi vlaková linka 155 ? Vopred ďakujem za vysvetlenie.
Hlavne pre Chodca: Aj keď sa nepriniesol dokopy žiaden iný argument, okrem toho že je to drahé, ale ten argument je najpodstatnejší. To vážne niekto chce, aby mesto vyhodilo peniaze na novú stanicu, ktorá najskôr dopadne tak, ako dopadla na dlhé roky Petržalka, že väčšinou zívala prázdnotou a ostatné dôležitejšie stanice zostali v stave , v akom sú teraz? Štát, Mesto, ŽSR, ani EÚ nemajú bezodný rozpočet. Znova kladiem otázku, aké vlaky by tam jazdili? Lebo pochybujem, že ZSSK tam niečo bude chcieť odkloniť z Hlavnej Stanice kvôli prípojom. Už to tak pred časom podobne bolo a chválabohu sa to zrušilo. Je vôbec reálné, aby EC vlaky zastavovali i na Vinohradoch? Naozaj od Pezinka, Galanty, Malaciek cestuje tolko ludí na Trnavské Mýto a do okolia, že tam je nutné ťahať vlaky? Nie som zasa proti, nech sa stavia aj zajtra a potom prevádzkuje doprava na Filiálku, ale zo súkromných zdrojov. - Chodcovi odporúčam, nech si požičia od banky aspoň na to, aby si mohol prenajať napríklad dve Desirá a zvážať nimi ludí aspoň zo železničnej stanice Vinohrady k Trnavskému mýtu. Na začiatok Filiálku môže vybudovať ako jednoperónovú zastávku s nejakou budovou so zázemím a prístrešok pre vozový park a uvidí sa. Možno na tom ešte dosť zarobí a bude mať aj na výstavbu velkej stanice aj tunela.
Mimochodom, keby mesto myslelo dopredu a za hranicu sucasneho volebneho obdobia, tak by tlacilo na to aby sa do projektov prepojenia letiska Vieden s Bratislavou zahrnulo aj napojenie ZST Petrzalka na elektrickovu siet. Lebo vyplut ludi v Petrzalke nie je idealne riesenie a po zeleznici sa do centra z toho smeru dostat (zmysluplne) neda.
Celkovo som zvedavy ako to dopadne, lebo dnes autobusy poskytuju spojenie letisko - centrum za cca 45 minut a zeleznica tak ako je navrhovana bude mat dost velky problem to tromfnut. Ak to vlakom bude dlhsie a este aj drahsie (lebo OBB), tak to bude celkom zufaly vysledok.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
chodec
Čo sa týka žel. stanice Letisko M.R.Štefánika a jej napojenia na bratislavský dopravný systém máš pravdu. Táto stanica navrhovaná v Projekte TEN-T vyplynula z požiadavky rakúskej strany (aký paradox - každú chvíľku majú iné požiadavky a kubáčkovci plnia s patričným predklonom ich požiadavky, aj keď sú každú chviľku iné) súvisiaca s nedostatočnou kapacitou letiska Schwechat. Navrhovali/požadovali, že sa vybuduje traťové spojenie letisko Schwechat - Kittsee - Petržalka - letisko M.R.Štefánika po ktorej budú premávať špeciálne súpravy zastavujúce len v oboch koncových staniciach, pričom cestujúci vo Schwechate by prešli kompletným pasovým a colným odbavením a na letisku M.R.Štefánika by už zo stanice vyšli do zóny za odbavením. Preto sa navrhla jednokoľajná trať s odbočkou niekde na ulici Na piesku. Ale kubáčkovci mali veľké oči a požadovali napojiť Letisko aj od žst. Nové Mesto lebo vraj aj košičania by radi sa vlakom dostali na letisko bez prestupovania. A tak sa okrem iného narodil nefinancovateľný "megaprojekt". Takže prosím študovať existujúce materiály a potom vynášať rozsudky.