Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Bratislavský železničný uzol potrebuje prioritne zvýšiť svoju kapacitu tým že sa zvýši priepustná výkonnosť už existujúcich tratí a staníc napr.:
- zvýšiť rýchlosť na Hlavnej stanici - vlaky sa tam plížia na cca 2,5 km úseku 30km/h (momentálne kvôli problémom s výhybkami až 10km/h)
- druhá koľaj medzi BA hl.st. a BA-Nové Mesto, autoblok v dezolátnom stave, zlé trasovaná už existujúca traťová koľaj - momentálne je tam kvôli RJ už skoro vypredané,nákladné vlaky čakajú hodne dlho aby sa tade prepchali, príp jazdia odklonom cez Raču a Vajnory, čím obsadzujú inú kapacitu,
- predĺžiť nástupištia na Vinohradoch,
- tretia koľaj BA hl.st. - BA-Lamač - nutnosť ďalšej rúry - to je pri začarovaných bratislavských tuneloch tak na 20rokov výstavby, existujúca stanica Lamač sa môže zmeniť na zastávku resp. diaľkovo riadenú dopravňu s mimoúrovňovými nástupišťami, aby tam mohli zastavovať napr. aj Rexovia do Viedne,
- zvýšiť rýchlosť Odb. Vinohrady - Predmestie - Nové Mesto - ÚNS + aspoň jedno AHr medzi Nové Mesto - ÚNS
- druhá koľaj Nové Mesto - Biskupice - ....
- potom môžeme začať zahusťovať zastávky
.
.
.
Na súčasnú Filialku presťahovať napr. muzeum dopravy ?
Filialka sama o sebe nefunguje a rozbije bratislavsky uzol, cim prinesie viac negativ ako pozitiv. Tunel uz dava trochu vacsi zmysel (dotiahnut zeleznicu do oblasti Niv by bolo uzitocne, najma s ohladom na planovany rozvoj oblasti, ale aj autobusovu stanicu), ale ten koncept by sa musel prekopat, aby zohladnoval existenciu trate smerom na Zahorie a Cesko a teda aby bola zachovana celistvost bratislavskeho uzla. V podstate si pod tym predstavujem dve vetvy tunela - trat by z Filialky pokracovala do oblasti Niv, kde by vznikla nova centralna stanica (idealne prepojena s autobusovou) a nasledne sa vetvila. Jedna vetva by isla ako je navrhovane do Petrzalky, druha by sa stocila oblukom na sever cez oblast Hodzovho nam. (zastavka pre regionalne vlaky) a nasledne sa napojila na trat 110. Prioritna by pritom bola druha vetva, bez nej to nemoze fungovat (bez petrzalskej vetvy ano). Takato podoba "nadvlaku" by nepochybne bola zlepsenim dopravy v meste.

Avsak, toto co som napisal je jedna velka fantasmagoria, ktora by stala neuveritelne peniaze. Dve zakladne otazky su:
a) Kto by to financoval? A nehovorim len o vystavbe.
b) Ak by sme namiesto toho zrekonstruovali a skapacitnili bratislavsky uzol v existujucom trasovani, vybudovali elektrickove trate po Stefanikovej, na Nivy, do Prievozu a druhu vetvu v Petrzalke, kolajovu dopravu do Stupavy, vyriesili zeleznicne napojenie na letisko Vieden a objednali vlaky v intervale 15 minut celodenne, nepomohli by sme doprave ovela viac za ovela menej penazi?
Reakcia na: chodec #225219:
Tak samozrejme pridanie jednej kolaje a elektrifikácia úseku Marchegg - Devínská Nová Ves určite lacné nie je, ale vždy lacnejšie, ako výstavba extrémne drahého tunela a tým vlastne zásadná prestavba tratí v Bratislave. Ale veď ja nemám nič, proti tunelu, Filiálke..., ale reálne kedy sa toho Bratislava dočká? O 50 rokov? Alebo, veď teda skús si založiť stavebnú spoločnosť, zožeň nejaký kapitál, ale bude treba poriadne velký a neviem ktorá banka ti na to požičia a začni stavať. Veď aj kedysi stavali trate súkromníci ( - Košickobohumínska železnica). A s nejakým financovaním z Fondou EU moc nepočítaj. - Pozri do ČR, aké sú problémy s dokončením modernizácie koridoru Česká Třebová -Praha, alebo obídenie labského lievika Děčín - Drážďany a to sú omnoho dôležitejšie projekty. Prečo sa nestrojkolajní úsek Devínská Nová Ves - Hlavná Stanica?? - Bez toho nám bude dialková doprava a nielen dialková železničná doprava v Bratislave pokrivkávať aj keby sme postavili Filiálky tri.
Reakcia na: S499.1023 #225221:
Bojim sa, aby nebol nieco horsie ako autista ?
Reakcia na: MatejBA #225220:
Ešte si si nevšimol, že "chodec" je autista a proste CHCE Filiálku, lebo tá vyrieši aj kolóny pod Strečnom?
Reakcia na: chodec #225219:
Aha, takze budeme mat 200 km/h elektrizovanu, dvojkolajnu trat az k hraniciam, ale kedze "to vobec nevyriesi dopravu" tak u nas nechame na asi 2 kilometroch staru trat bez dratov a s vmax kolko, 80 km/h?
Reakcia na: Mirtschi #225205:
Nože skús vysvetliť čo prinesie pre riešenie veľmi zlej dopravnej situácie v Bratislave ako píšeš "pridanie jednej kolaje Marchegg - D.N.Ves a postavenie stlpov trakčného vedenia" ktoré pokladáš za ako som pochopil - za relatívne lacné a teda jednoduché a teda výhodné. No nič. Áut prichádzajúcich do mesta v rannej špičke od Dunajskej Stredy, Pezinka či od Stupavy neubudne. Ulice budú plné, parkujúcich áut neubudne, životné prostredie bude stále dostávať riadne zabrať. V globálnom pohľade ak by to bolo podľa Teba sme v Bratislave a okolí dosiahli pri riešení dopravy veľký prd. A prosím Ťa kým odpovieš porozmýšľaj. Kamoši Ťa síce pochvália ale budeš hrdinom len pre minulosť, pre dobré riešenia musíš trochu aj porozmýšľať.
Reakcia na: Mhr1 #225217:
A ten rozdiel nie je brutalny len v nakladoch, ale aj narocnosti vystavby. O udrzbe ani nehovorim, ZSR nie su schopne na urovni prevadzkovat ani stanicnu halu.
Reakcia na: Mirtschi #225202:
No výborne Mirtschi! Lepšie by som to nenapísal. Kedy zástancovia tunelu pod mestom, kombinácie lokálnej a medzinárodnej EC/IC dopravy na 2 koľajach a propagátori metra konečne pochopia, že sú to všetko fantasmagórie?! Keď mesto si dáva perspektívu na obyčajnú električku (ano, z hľadiska nákladov je to oproti tým fantasmagóriám pre 500-tis. mesto obyčajný = samozrejmý náklad) do roku 2023? A výstavbu prepotrebnej električky cez Euroveu a Košickú a cez Slovnaft, DH do P. Biskupíc necháva na investoroch a nijako ju neiniciuje! To akým zázrakom by zrazu boli prachy na tie fantasmagórie???!!!
Reakcia na: S499.1023 #225180:
Sorry, Tebe patrilo toto: https://youtu.be/o_c-4PUWYNE?t=1m29s
Reakcia na: Ike #225212:
Práveže ho to učili a exceloval v tom.
Reakcia na: chodec #225211:
Na teba je aj dva riadky textu škoda písať.

Proste sa zmier s tým, že kto drží kasu, ten rozhoduje. A preto môže sa rozhodnúť akokoľvek a prostredníctvom kohokoľvek zvážiť ten-ktorý projekt. Však nič nebráni SR, aby si celú tunel aj s Filiálkou zafinancovala sama.
Reakcia na: chodec #225211:
Definíciu mlátenia prázdnej slamy Ťa v škole neučili? ?
Reakcia na: Valec #225109:
Znova opakujem, treba čítať s porozumením. Ak to neučili v škole tak je to pomerne zložitý, mimoriadne komplexný, mnohokomponentový a mnohoúrovňový, dynamicky sa meniaci psychologický proces. Zjednodušene povedané používať rozum, pokojne prečítať, porozmýšľať, oboznámiť sa s problematikou a až potom odpovedať. Nestačí brať len vedomosti z diskutujúcich s rovnakou úrovňou chápania vecí a súvislostí. Zdá sa, že o Projekte TEN-T vieš len to čo si prečítal v tejto diskusii a to je moc málo. Ale nevadí, ži v sladkej nevedomosti a vlastnej múdrosti. Protiargumenty žiadne a ak nejaký tak nie je ničím relevantným podložený.
Reakcia na: Mirtschi #225202:
Tunel vypadol z projektu. Ostala len Filiálka ako stanica regionálneho významu spolu s ostatnými novými navrhovanými stanicami Bory, Mladá garda, Trnávka, Ružinov, Petržalka - Jantárova...
To sa teraz posudzuje ako celok v projekte Bratislavský uzol. Hotový mal byť už dávno. Najnovší termín le leto 2018.
Reakcia na: martinah #225208:
*bsk

to je z toho, ze je na zozname "treba vybavit" ?
Reakcia na: Mike #225207:
to je pravda, ale pokial nieco funguje dobre, nie je dovod pisat negativne (k organizacii, kulturne dojmy su subjektivne)

biela noc ukazuje, ze toto mesto nema rezervy zvladnut akciu v takomto meritku, a odhaluje vsetky nesvary typu verejna doprava, iad a podobne, ak by sa z toho mesto dokazalo ucit a aplikovat aj do bezneho zivota, bol by jej prinos velky, ale takto? skor nez navstevnici profituje z akcie sukromny sektor za velkej podpory bmk, cize nasich penazi, a to netusim, ci sa 180.000 (niektore zdroje uvadzaju dokonca 240.000 a 300.000 pre viva musica, spolu 540.000 za rok 2017) aj transparentne vyuctovalo a na ake polozky boli peniaze pouzite, existuje sprava? nedari sa mi nic najst
Reakcia na: martinah #225206:
Feedbacky aj diskusie na FB k "eventom" sledujem. Ale vždy platí, že skôr ľudia napíšu negatívnu reakciu, ako pozitívnu. Lebo tí spokojní skôr budú ticho (platí aj pri všetkých zmenách).
Reakcia na: 810zssk #225204:
presne tak, a v doprave je vela toho, co mame dobiehat, navyse je to oblast, ktora sa tyka dennodenne ovela vacsieho mnozstva ludi nez navstevnikov jednej akcie rocne

lebo darmo tu spravime masivnu akciu, ked sa ludia nevedia dostat z bodu A do bodu B, kvalitu projektu neodzrkadluje pocet navstevnikov, ale ako je organizacne zvladnuta a pozitivny feeling z nej, odporucam precitat feedbacky za tri rocniky v eventoch na fb a zo svojho okolia

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.