sa pridam na stranu T3: ked uz sa nahodou veziem elektrickou (zial vacsinou autobus:( ), tak mam mensi problem si sadnut na laminat ako na nejaky chlpatu sedacku v ik4xx. Na laminate su aspon vidiet vsetky nalepene zuvacky, kemre, a pod.
Laminatka sa mi dizahnovo velmi paci, aj ta setstnapravova rychlykova, skoda ze to neslo do seriovej vyroby...
T3 ma podla mne (upozornujem podla MNA) pekny dizajn, urcite je to krajsie ako tie origina PCC, to je na moj vkus az obludne, malicke okienka, cele to posobi tak takopadne. T3 je naozaj elegantna, paci sa mi dokonca viac ako Duewag-y. Ale T2 bola podla mna krajsia. Z dnesneho hladiska je T3 uz okukana, preto nikoho nenadchne, pokial ju predtym nevidel. Ale pri medrnizacii sa da vela zoho vylepsit. Transparenty + moderny interier (usporiadanie 2+1 samozrejmost), moderna vyzbroj, zakrytie podvozkov (ako T2 ), klasicky pantograf nechat. Nater alebo standardny, alebo 7085 (ten este vyzera celkom pekne), v ziadnom pripade vsak 7304 alebo 7301. Kosice vraj predavaju nejake T3, myslim ze BA by mohla kupit. Podvozky hadam mame a ak nie, tak v Liberci by sa mozno dajake nasli. Vsak vozy treba, mame nedostatok. Je to vidiet kazdy pracovny den, ked sa nahodne na linkach, kde maju premavat supravy objavuju solo vozy, napr. spickove poradia 12, linka 6, etc... Kludne by sme mohli z Kosic kupit takych 10 suprav, modernizovat na T3P (alebo T3B) a hura, mame vozy. Nikto nam nedaruje miliarkdy na obnovu vozoveho parku, mali by sme to vyuzit. Mozno niektory so mnou neshulasite, ale povedzke, kadial vedie cesta v tom pripade.
Laminatove sedadla v T3 nie su nepohodlne. Je to vseobecny predsudok. Mne osobne sa na nich sedi dobre. Vzdy lespsie ako v Karosach, tam ma po 20 minutach zacne bolet rit. Najlepsie su vsak sedadla v 9Tr a starsich 14 Tr. Tie su velmi pohodlne, a to napriek tomu, ze trolejbusy skacu ako kozy...
Vcera 7725+26 kurila tymi spiralami pod sedadlom-ani sa mi z tej T3 nechcelo vystupit, vtedy su tie laminaty lepsie ako cokolvek calunene.
Aj v BA su T3 so zdvojenymi sedackami vedla seba z roku 1982.
Jeden môj spolužiak si robil srandu z "čudného" dizajnu Solarisov, najmä ich zadných čiel. Rozvinul teóriu, že na výrobnej linke majú jednu super dlhú karosériu a podľa aktuálnych požiadaviek zákazníkov ju ako klobásu usekávajú po 10, 12, 15 alebo 18 metroch
Re #22446 galiyosha: Hehe... presne moje prvé pocity
Re #22478 galiyosha: Áno. Krajšie by bolo, ak by sa reko T3 obišla bez zásadnej zmeny dizajnu.
Re #22483 Papyr: Zdá sa, že čiastočne by Tvoj problém vyriešili vozne z roku 1982, ktoré mali a v Košiciach aj dodnes majú usporiadanie 2+1
Ja som naopak presvedčený, že v súčasnosti, keď sú trate v podstatne horšom stave ako kedysi a že pod nejedným sedadlom neraz nefunguje špirála, takže v zime si sadnúť na nich sa rovná 100% nachladnutiu. A to neplatí len o KE, je to takmer všade. O čo nepohodlnejšie boli koženkové sedadlá v prvých sériách T3? Kým v iných oblastiach mohla byť voľba laminátu prospešná, konkrétne v prípade sedadiel bola, aspoň podľa mňa, cestou späť.
Ja si myslím, že som Tvoj príspevok pochopil správne a reakciou som sa len snažil poukázať na niektoré fakty. Podľa mňa je dizajn Solarisu kompaktný, ale hádam každý to vidí zo svojho uhla pohľadu.
Keby nebolo "tétrojky", asi by sa nikdy nebol rozhorela iskrička záujmu o MHD. Mojím najobľúbenejším typom popri T3 je ešte stará dobrá T2 (hádam ešte lepšia ako T3..). Ďalej som sebapozorovaním zistil, že mestá, kde nejazdia typy vozidiel, ktoré sa aspoň vzdialene nepodobajú na električky vyrábané ČKD, je záujem o ne takmer nulová. A to už je čo povedať.
T3 sa mi nepaci. Tvar ma taky, aky ma, bolo to hypermoderne a revolucne na rok 1930, na urovni doby v roku 1960, dost zastarale v roku 1990 a priserne zastarale dnes. Ano, ma to vsetky podvozky hnane a zaroven natacave, ma to dobry prechodovy profil a je to pevne, ale to je tak vsetko. Ale ze sa mi nepaci dizajnovo, to je moja vec, nad to by som sa dokazal preniest, ostatne lokomotivy radu 240 (Kryspin S499) sa mi tiez nepacia, a niektorym ludom sa pacia velmi ale ide o to, ze do T3 sa musim stverat po schodoch strmych jak v Sanose, sedadlo mi obije prdel (a to mam zadok zatial vekom nerozteceny - no mozno toto bude chyba ), tych sedadiel tam je priserne malo, takze vacsinou stojim, nebyvaju po dvojiciach, takze ked cestujeme dvaja, tak sedime (ak vobec) za sebou, ked je T3 plna, tak sa zas musim drzat zasadne nad hlavou, co nie je moc stabilne, bo kolma tyc vacsinou nie je pri mne, daju sa na tom roztrhnut dvere... proste dnes sa mi to uz vobec nepaci. A navyse som prave absolvoval trasu Smichovske nadr.-Hradcanska, scasti v T3, scasti v T3P a nebol to teda nic moc zazitok, aj ked boli prazdne.
Ja som sa na Prahu/Brno odvolaval len v sposobe dosadzovania transparentov, ktory je, ak sa nemylim, navzajom odlisny. Proti modernizaciam interieru nemam vobec nic, je to rozumny krok. Je len otazkou priorit, ci je pre podnik prednejsie zmodernizovat menej elektriciek kompletne aj s interierom, alebo vo viacerych elektriciek modernizovat vyzbroj.
Re #22477 Andy: Este by som chcel podotknut, ze prispevkom #22478 som vobec nepovedal, ze by sa mi T3 pacila viac ako ktorakolvek ina elektricka, len som tym povedal, ze sa mi paci.
T3 bola pekna mozno pred 40-timi rokmi. Bohuzial, v dnesnej dobe, vzhladom na to, kolko toho u nas jazdi sa mi to vozidlo hnusi. Nie kvoli dizajnu, ale celkovo.....
POZOR POZOR! Suhlasim s tym, ze na starych serbloch netreba menit celicka. Nie vsak z dovodu dizajnu, ale z dovodu praktickeho. Chod do Brna a nech ti ukazu starsie K2R -- akosi sa im to celicko oddeluje od zbytku tramvaje.
Rekonstrukcia typu Brno je sice z hladiska tramvaje ucelna, ale ja osobne by som nesetril a dal tam normalny interier ako v K2S. Na Brnenskych kachnach, ktore su rekonstruovane v tomto duchu sa mi ale velmi paci to, ze tam dali originalny nater... ten je ovela krajsi a k vozidlu celkovo sa hodi viac.
Ja si nielen, ze myslim, ze T3 je pekna (podla mna je to spickovy reprezentant dizajnu svojej doby), ale navyse sa mi podovne T3 a K2 pacia daleko daleko viac nez T3S a K2S. Tie mi pripadaju jednak trosku rozpacito a smiesne (celo a zadok vobec nesedia k celkovemu tvaru vozidla a posobia tam podla mojho nazoru nasilne), navyse im chyba nadcasovost. Osobne by som bol daleko radsej, keby sa na bratislavskych elektrickach modernizovala len vyzbroj, interier a dosadili transparenty (ci uz prazskym alebo brnianskym stylom) -- napriklad na 7085 a 7304 sa mi nepaci nater, ale 7715 a podobne vyzeraju IMHO velmi elegantne.
Ty si to chcel... Spytaj sa S499.1023, je to extrem, ale mas tu aj fobustika a Spectreho, d3ka, verim ze aj ludia ako galiyosha, Sarko, busmech a tak podobne - tak tipujem ze vsetci ti povedia ze T3 je pekna. Jo a este Miki Hrubisko.
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
qwix
#22477 Andy: som uchyl!