Tak Jaspers je najväčšia pijavica na Eurofondy. Ich odbornosť končí v okamihu keď treba umne presmerovať financie tam, kde to vychádza "efektívnejšie" a každý si môže domyslieť čo sa za efektívnosťou skrýva. Vznikla divným spôsobom a nikoho nezaujíma že sa nezúčastňuje žiadnych transparentných verejných súťaží na výkon "expertíznej činnosti". Kde sú novinári a politici ktorí neúnavne bojujú za transparentnosť. U tejto firmy držia pysk. Prečo asi - nuž pozrime si priezviská a je to jasné. Už roky je výnimočnou organizáciou pre túto oblasť - prečo asi to nikoho nezaujíma. A ak určujú ešte aj ako má nebodaj vyjsť dopravný prieskum tak zbohom.
Prečo, liberalizácia nie je na škodu pokiaľ tam neoxiduje jeden nemenovaný súkromník. So zbytkom nie sú žiadne problémy, a v mnohých prípadoch prinášajú aj kvalitatívne či časové prínosy. Navyše, ak to odbremení štátny rozpočet....Prečo nie...
Toto nevyslovuj nahlas. Taký bonzák odtiaľto to nahlási KDI a šup, mestké okruhy či obchvat ostanú bez zmeny a v centre pribudne 7924895658556622 svetelných križovatiek po štýle farského - niektoré smery viac ako 3 minúty červenej...nakoľko stačí aby prešla električka a cyklus sa resetne do bodu začiatku A bude to dlho obchvatom, a centrom ešte horšie...
Inak ale áno, Pe-Kramáre či Pe-Rača je najrýchlejšie centrom (Pe-SNP-Hodžovo-a buď hore na klamáre, alebo rovno na račko a dalej...) Smutné...
Takže Cargo je už v troskách, lukratívne výkony majú súkromníci. Teraz ideme to isté zabezpečiť aj v osobnej doprave. Zlikvidujeme si štátne a za 10-15 rokov budeme nariekať.
Ono, v tej Petržalke hlavne neboli dobudované služby a administratíva (popri trati budúceho metra) a priemysel Juh (južne od Janíkovho dvora). Takže toto nemala byť čisto obytná štvrť.
Počty odchádzajúcich osôb zo ŠÚ SR. Majú to aj na stránke, je však potrebné ich harmonizovať do spracovateľnej podoby a maticu vzdialeností z GISov. Podklady čerpané z geofabrik.de, čo sú voľne dostupné poklady z OSM. Súradnicový systém SJTS-K. Bola to len časť analýzy, robila aj dotazníkový prieskum, ale k inej téme.
Pomerne často sa musím presúvať z Petržalky na Kramáre. A realita je taká, že po otvorení Sitiny som si pochvaľoval, ako je to cez m. Lafranconi rýchle. Lenže po vybudovaní svetelnej križovatky pri Kauflande pred Patrónkou sa to tam zdrží. A zápchy na spojení D1 a D2 veruže sú - veď sa tu spájajú 2+2 pruhy a zdrží sa to dosť. Takže posledného pol roka zvyknem ísť cez most SNP, je to fakt rýchlejšie. Ale častejšie chodím MHD - a-93 + t-212 je "good option".
Minulý rok som viedol diplomovú prácu, kde študentka toto sčasti skúmala v okresoch Pezinok a Senec vo vzťahu k Bratislave. Nebol to výskum do Nature a porovnávala roky 2001 a 2011, no vyšiel jej vysoký nárast.
V roku 2001 1 056 225,68 km/denne a v roku 2011 1 700 587,29 km/denne. Pohyb mimo skúmaného územia neuvažovala. Oba údaje jednosmerne a účel len zamestnanie.
Rovnica bola jednoduchá:
vzdialenosť i-j * počet dochádzajúcich i-j
Skúmala to aj na úrovni obcí (aký prepravný výkon ktorá genereuje) a hybnosť rástla bez ohľadu na to, či sa obec populačne zmenšovala alebo zväčšovala (tu boli rozdiely veľké).
Ten prieskum bol parciálny a vôbec nešiel do hĺbky, no nejaké trendy to tiež naznačuje.
Na druhej strane platí, čo písal Ike - teda štatistiky hovoria, že priemerný počet ciest jedného človeka za jeden deň sa od 1990 (resp. 90tych rokov) postupne zvýšil z 2,1 na 2,6, a to je tiež údaj starý +- 10 rokov a buď si istý, že sa stále zvyšuje dodnes (ak už medzičasom nepresiahol 3).
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
kecho