Inak nazval som to iPOP, lebo som si myslel, že takto sa to oficiálne volá (viem, že ide o rovnaké zariadenie, ako majú vlakvedúci) podobne ako terminály iKVC
Wau, tak to mi nenapadlo. ? Ani som o tom nikde nečítal. Skúšal som ten PDF dokument vygoogliť, ale nenašiel som ho.
A prečo to nazývaš iPOP? Veď to je, myslím, POP (prenosná pokladnica) taká istá akú používajú vlakvedúci pri predaji CL vo vlaku napr. v Záhorskej Vsi na linke S25 (bez príplatku, lebo tam nie je predajné miesto).
A potom to tak dopadá, že jedna vozovňa má náhle väčší počet vodičov PN a nevie ho vykryť, tak nevypravuje alebo vypravuje s ťažkosťami. Pôvodne sa uvažovalo, že od začiatku tohto roka bude víkendová výprava s výnimkou linky 2 kompletne nízkopodlažná so Škodovkami, pričom viacerí vodiči boli poslaní na kurzy na 29/30T, ale k realizácii tohto plánu nedošlo, títo vodiči nemali umožnené si odjazdiť službu na 29/30T a za tento rok už zabudli ovládanie týchto vozidiel. A zase naopak, desiatky nových vodičov už nejazdili na šlapacích vozoch (T3G), takže odpadol už jediný spoločný typ vozov medzi vozovňami, na ktorý mali vodiči oboch vozovní papiere.
V tejto súvislosti mi napadla stanica Lamač kde predaj zabezpečuje ŽSR a môžu odmietnuť predaj CL 5 minút pred skutočným odchodom vlaku. Predávajú iba vnútroštátne CL z POP-ky. Počul som (a vidím na idsbk.sk), že tam predávajú aj CL IDS BK. To tam majú vytlačené originálne aké má DPB v predajniach a novinové stánky alebo im nejaké lístky vopred vytlačí niektoré predajné miesto ZSSK s KVC? Totiž keby aj tie predávali z POP-ky, tak určite by sa nedali označiť v označovači. ?
Myslím si, že toto je dosť nevhodné prirovnanie, pretože DB (a predpokladám, že aj ÖBB, tam to tak detailne nepoznám) majú automat v každom tarifnom bode, v malom jednoduchší len pre regionálku s opciou p.c. pri nákupe ďalšieho lístka v uzle, vo väčšom plnohodnotný. A absolútna väčšina staníc je riadená diaľkovo, takže tam ten potenciálny provízny predajca ani nie je.
Som kazdopadne velmi zvedavy ako bude vyrieseny predaj CL v pripade ak sa v tych Rusovciach dohoda so ZSR nepodari, obzvlast vzhladom k tomu ze na linke ma byt zavedeny SVS.
To netvrdím, ale trend v tomto je jasný - riadenie dopravy striktne oddeľovať od iných obchodných činností.
Ako príklad - OBB INFRA nevykonáva takúto službu pre OBB PV, hoc sú dokonca v spoločnom holdingu... detto DB NETZ vs. DB PV...
Ak už niekde máš zriadenú pokladňu na stanici, tak zákazník automaticky očakáva (a oprávnene), že ponuka služieb je všade v republike obdobná, ak nie rovnaká - teda rezervácie, cezhraničné CL a rôzne doplnkové služby ktoré sú dnes ozaj pestré...
Rozsah, ktorý sa vykonáva cez provízne predaje (a nie len ŽSR), je tak obmedzený, že moderný multifunkčný automat je omnoho lepšou voľbou v takýchto prípadoch.
"Predajné miesto ZSSK ani zmluvné so ŽSR tam, predpokladám, nebude. A ani predajný automat ZSSK ani ten červený multifunkčný z BID."
Provízny predaj CL zamestnancom ŽSR v Rusovciach, je stále v štádiu rokovania medzi ZSSK a ŽSR.
Osobne predpokladám, že k dohode nepríde, nakoľko v Rusovciach by sa musela vykonať okrem iného aj určitá stavebná úprava v DK pre možný predaj výpravcom.
Naviac si myslím, že pri rozsiahlosti dnešného tarifného systému, či už ZSSK alebo IDS, by predávanie lístkov cez zamestnancov ŽSR ani byť nemalo. A už tobôž nie zamestnancami, ktorí sú tam za účelom riadenia dopravy!
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
dyspozytor
Ako príklad - OBB INFRA nevykonáva takúto službu pre OBB PV, hoc sú dokonca v spoločnom holdingu... detto DB NETZ vs. DB PV...
Ak už niekde máš zriadenú pokladňu na stanici, tak zákazník automaticky očakáva (a oprávnene), že ponuka služieb je všade v republike obdobná, ak nie rovnaká - teda rezervácie, cezhraničné CL a rôzne doplnkové služby ktoré sú dnes ozaj pestré...
Rozsah, ktorý sa vykonáva cez provízne predaje (a nie len ŽSR), je tak obmedzený, že moderný multifunkčný automat je omnoho lepšou voľbou v takýchto prípadoch.