Keď ideš na nejaký autobus, čo má 5 min. interval, tak bežne len tak z plezíru počkáš na ďalší? Vieš, ja som roky jazdil na linke 12 a potom na linke 212, obe mali v špičke interval pod 5 minút a dva kočíky som bral vždy.
Hlavne na L50 ktora ma cca 5 minutovy interval z toho netreba robit kovbojku ak by bol 30 min. tak by som ocakaval viac empatie od vodica ale kedze mal uz jeden kocik nalozeny a dalsi spoj ide o par minut tak berem ze vynimocne povolit dva kociky sa mu nevidel dobry napad.
To ze ty nevies ako este neznamena ze sa to neda.
Otazka do plena, kedy naposledy ste videli MBCC aby vodic jazdil vyhradne na fotobunku? Ja uz velmi dlho nie...
Viko: ochrana proti privretiu prd pomoze ked sa dieta drzi kociku v miestach ktore stlacia dvere a dolame mu prstiky ci poskodi kocik. Ked tak spatne premyslam nad situaciou, asi najlepsi variant by bol strhnut plombu, deaktivovat dvere a zalovat dispecera aby dal vodicovi fukat. Privieral ludi do dveri na celej trase, takze kocik nebol vynimka, ale pravidlo...
Kolko dveri na zobrazenych autobusoch vidime? Jedny. Takze keby sme zablokovali chodbicku, dostali by sa cestujuci dnu/von? No nedostali. Skusime nabuduce trochu rozmyslat/guglit, kym budeme mat chytre poznamky o pravnikoch? Hadam hej.
To znamená, že by po novom bola preprava viacerých kočíkov alebo kočíka aj bicykla v nesúlade s prepravným poriadkom?
Super spôsob, ako prilákať ľudí, vrátane rodín s deťmi, do MHD...
Kto rozhoduje o (ne)zapracovaní?
Doprčíc s tými cestujúcimi, furt prekážajú! Bez nich by sa žilo dopravcom tak pohodlne...
Ale vážne, ak autobus disponoval viac, ako jednými dverami, a k tým ostatným sa aj po naložení vozíka bolo možné rozumne dostať, tak aký je problém s vyprázdňovaním? Aspoň teda ja neviem o nejakej bezpečnostnej norme určujúcej min. počet dverí/obsaditeľnosť vozidla, ale rád sa nechám prekvapiť
Taka malickost ze by ten kriplovozik blokoval chodbicku alebo priestor dveri a tvoril prekazku v pripade, ze by bolo nutne vozidlo rychlo vyprazdnit ti napadla?
Vyvediem ťa z omylu, v MBCC sa tiež často využíva zatváranie na tlačítko. Keď sa vyskytne nováčik veriaci na fotobunku, veľmi rýchlo musí pochopiť ako ju "prebiť" aby nenaberal more meškania.
Skôr je divné, ak nereagovala ochrana proti privretiu.
Hmm . Prosím uviesť návod ako sa dá s CapaCity privrieť kočík. V Mercedesoch Capacity totiž vodič dvere neotvára ani nezatvára. Dvere si cestujúci otvárajú sami a zatvárajú sa fotobunkou. Vodič zatváranie dverí nedokáže ovplyvniť. Takže johnyjanko daj návod vodičom ako prekabátiť Mercedes aby neprivrel kočík. Vodiči, DPB a ani v Mercedese to nevedia. Tvoj múdry príspevok ,ale hovorí, že to vieš. Takže?
Britský najvyšší súd nedávno rozhodol (január 2017) v prípade z roku 2012, keď osoba na invalidnom vozíku chcela nastúpiť do londýnskeho autobusu, no miesto pre invalidný vozík bol obsadený kočíkom so spiacim dieťaťom. Vodič autobusu požiadal matku, aby kočík zložila a dieťa zobrala na ruky a tak uvoľnila miesto pre invalidný vozík. Matka to odmietla, muž na invalidnom vozíku sa do autobusu nedostal, zmeškal vlak – a tak zažaloval dopravný podnik.
Najvyšší britský súd rozhodol, že vodiči hromadných prostriedkov musia urobiť v takýchto prípadoch viac, než niekoho požiadať, aby uvoľnil miesto pre invalidný vozík. Mali by nielen požadovať, ale aj vyžadovať. Podľa najvyššieho súdu, ak je vodič presvedčený, že odmietnutie uvoľniť miesto pre invalidný vozík je iracionálne, tak by vodič mal, v závislosti od situácie, použiť ďalšie kroky, aby dotlačil „neposlušného“ cestujúceho s kočíkom, aby miesto pre invalidný vozík uvoľnil. Súd uviedol, že medzi tieto kroky „nátlaku“, samozrejme v vhodnej situácii, patrí aj odmietnutie vodiča ísť vozidlom ďalej, kým sa miesto pre vozík neuvoľní.
Poznámka na záver: z môjho pohľadu na tomto prípade je zaujímavé, že najvyšší súd nerozhodol, že vodič má (mal) popri kočíku zobrať do autobusu aj invalidný vozík.. A bolo by vymaľované. No právnici...?
Priatelia, ďakujem za príspevky. Za ten Citelis sa ospravedlňujem, ako starý "šotouš" viem veľmi dobre, že to bol Urbanway, len v tom momente písania som si to neuvedomil. Z toho, čo sa tu píše, sa dá vyvodiť len jeden záver: stále pretrváva socialistický československý Absurdistan. Čiže homologizácia je posvätná biblia a žiaden právnik za toto nejde. A chce sa, aby za túto hranu išiel vodič. Nerozumiem, prečo by sa do homologizácie nedal dať počet cestujúcich N + 1 kočík, N-4 + 2 kočíky, N-4 + 1 kočík + 1 invalidný vozík, N-8 + 3 kočíky atď. Lebo je to zásadný problém. Pri a-50 sme čakali 10 minút na ďalší spoj, ale čo linky s intervalom 20, 30, či dokonca 60 min.? Ale nikto to tu nejde riešiť, typická pštrosia politika, však vlastne sa dajú dať viaceré kočíky (ak to vodič odsúhlasí, ale ten nemusí a tak dokola...).
Prosim ta, polovica vodicov SL nevie listky podla IDS tarify poriadne vydavat ani so strojcekom, nie to bez neho ?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
dusanbe
Najvyšší britský súd rozhodol, že vodiči hromadných prostriedkov musia urobiť v takýchto prípadoch viac, než niekoho požiadať, aby uvoľnil miesto pre invalidný vozík. Mali by nielen požadovať, ale aj vyžadovať. Podľa najvyššieho súdu, ak je vodič presvedčený, že odmietnutie uvoľniť miesto pre invalidný vozík je iracionálne, tak by vodič mal, v závislosti od situácie, použiť ďalšie kroky, aby dotlačil „neposlušného“ cestujúceho s kočíkom, aby miesto pre invalidný vozík uvoľnil. Súd uviedol, že medzi tieto kroky „nátlaku“, samozrejme v vhodnej situácii, patrí aj odmietnutie vodiča ísť vozidlom ďalej, kým sa miesto pre vozík neuvoľní.
Poznámka na záver: z môjho pohľadu na tomto prípade je zaujímavé, že najvyšší súd nerozhodol, že vodič má (mal) popri kočíku zobrať do autobusu aj invalidný vozík.. A bolo by vymaľované. No právnici...?