Otazka-je fyzicky mozne v JTi-ho pomste "zamknut" okno?
Ina vec je, ze na konecnej vodic v ramci "prechodu" busom a vizualnej kontroly, ci je vsetko ok, tak by logicky mal zavriet okna. To predsa nie je umyvanie busu.
Mne ako cestujucemu moze byt srdecne jedno, ci klimu nepustil vodic alebo ci nieco odflakli v dielni alebo ci tymtochce DPB setrit naklady, pricom mestu fakturuje plnohodnotne vzkm.
Lenze pokial sa ludia nezacnu hromadne ozyvat priamo DPB (alebo mestu ako objednavatelovi nekvalitnej sluzby), preco nepusta klimu, ked ju ma v busoch, tak sa na to Urbanovci zvysoka vykaslu. Dolezitejsie je pre nich predsavymyslanie novych cp.
Prepáč, ale myslím si, že toto by mal riešiť vodič. Je pustená klíma = zamknúť všetky okienka, je vypnutá klíma = odomknúť všetky okienka, nech si cestujúci regulujú vzduch.
Tým, že budeme hádzať zodpovednosť na cestujúcich spôsobíme stav, ktorý ich v cestovaní VOD demotivuje. Keď to funguje vo vlakoch, tak neviem, prečo nie v MHD.
Cestoval som včera z práce a nebiť mňa, tak turista nemá šancu vedieť kedy má vystúpiť. My tu žijúci už vieme, že keď je výluka a je náhradná autobusová doprava, ekektričková doprava, informačné tabule neukazujú zastávky. Viď príklad, posilnená linka 1, vôbec neukazuje a ani nehlási zastávky. Viem pochopiť, že to je spoj, ktorý normálne nepremáva ale sorry, keď už si raz vonku na trati, tak to zapnite.
X-vé linky by som dal do číselnej rady 101-109 aby dopravný podnik vedel nahrať zastávky pre náhradnú dopravu a na tabuli by nesvietilo trápne číslo 803 či čo.
Vôbec nežijeme v 21 storočí ale v 19tom. Už by sme sa mohli zobudiť, keď nám ani len blesky nepomohli! A teraz čakám minuska ako to tu po niektorý viete ale mne to nevadí lebo v takom prípade ste ma vôbec nepochopili! Krásny deň.
Zaujimava vec dnes na linke 32 SOR 3. serie - v prednej casti klbaku boli vsetky okna zatvorene a fungovala kilma, no v zadnej casti za klbom boli 2 okienka otvorene a klima iba ventilovala...
Maju SORy nejake zvlastne senzory na to? Alebo to vodic pusta manualne? Neskusal som zatvorit okna vzadu a pozriet sa ci naskoci klima, ponahlal som sa.
Čiže to zhrniem - busy majú nálepky o klíme a podľa Vás majú vodiči otvoriť strešné okno? ?
A ak nie je pustená klíma, čo takto sa spýtať vodiča, prečo nie je pustená? Alebo rovno zavolať do DPB, že vozidlo xy buď nemá funkčnú klímu alebo ju vodič nevie zapnúť/použiť.
Minule bolo vrcholom v 96tke - klíma pustená, nastúpi babka a hneď otvorí posuvné okno - načo ju oprotisediaci upozornili, aby ho zavrela, čo sa aj stalo. No a o zastávku ďalej pristúpili 3 *ujovia a prvá vec - otvoria posuvné okno o pár sedadiel ďalej... Samozrejme, že o 3 zastávky vystúpili a nechali prúdiť mimoriadne príjemný teplý vzduch (+/- 35 C) do voza - veď oni predsa ďalej necestujú...
Tak ako nie je najviac problemov v spojoch vo Vrakuni a na Kopcany? Vsak kazdu chvilu tam pocut o nejakych hadkach, ostatych narkomanov/bezdakov, pocmaranych vozidlach.
Lebo syndróm "socky z Biskupíc/Vrakune". Na biskupické a vrakunské autobusy sú pravidelne nasadzované staré šroty, lebo socky z neustále sa zahusťujúceho, dopravne kolabujúceho a konštantne upadajúceho sídliska Dolné Hony si lepšie nezaslúžia. Na takých L74 a L75 ešte donedávna jazdili aj Karosy. Jediné, čo tam jazdí nové, sú trolejbusy (lebo inak sa už nedalo) a na víkendových L70 jazdí Iveco Urbanway 12M.
A ak nedociahnem tak poprosim nejakeho cestujuceho aby mi ho otvoril. Ludia co je to s vami. Ze by tie teploty branili rozmyslaniu. To vsak nijak neospravedlnuje dpb - udrzbu ze nedokaze u autobusov udrziavat klimu funkcnu.
Dávam do pozornosti: v autobusoch počas horúčav som sa ani raz neviezla vo vyklimatizovanom autobuse napriek tomu že majú "lepky" na oknách o klíme (autobusy: 87 vo večerných hodinách a 96 v ranných hodinách). Vodiči veľakrát nepootvárajú ani strešné vetranie, nastupujute do vyhriateho skleníka. Nepatrí to k ich povinostiam postrať sa o "dýchateľnosť" v dopr. prostriedkoch? T.z. pootvárať okná aj strešné, ak nie je funkčná klíma dať oznam atď.
Ono to nebude ani tak najdenie zazracneho tlacidla ako to ze DPB zasadne na L70 cez pracovne dni nasadzuje tie najvacsie kyble cele polepene reklamou cez okna a bez klimy nakolko sa jedna o vozidla Bj. 2010 a tie klimu standartne nemaju. Takze vodici su v tom nevinne. Skor sa treba spytat preco napr. na L96 polepene stare sunky bez klimy vidiet uplne minimalne a na L70 takmer stale.
Nemám to podložené kvantitatívnymi charakteristikami jednotlivých úsekov, ale som presvedčený, že stúpanie na Dlhé diely, alebo Kačín je minimálne porovnateľné, ak nie horšie ako Kramáre. A to si pamätám, že relatívne donedávna jazdili na Kačín plynové Karosy ?
Inak tu ma Ike pravdu - uz davno neplati co v case Vrakos, ze to hore islo vodicovym modlenim sa panu bohu a generalnemu za dostatok vykonu ?
Na Kramare napriklad nejazdia preto, lebo tam jazdi iba L32 ako autobus. A aj kebyze by som nebol proti 18m cely tyzden (nie len cez vikendy), myslim si, ze by to bolo mozno az moc.
Inak sranda, ze 12m mi pride malo na L32 a 18m mi zas pride zbytocne vela v urcitych casoch ?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
kecho
Ina vec je, ze na konecnej vodic v ramci "prechodu" busom a vizualnej kontroly, ci je vsetko ok, tak by logicky mal zavriet okna. To predsa nie je umyvanie busu.
Mne ako cestujucemu moze byt srdecne jedno, ci klimu nepustil vodic alebo ci nieco odflakli v dielni alebo ci tymtochce DPB setrit naklady, pricom mestu fakturuje plnohodnotne vzkm.
Lenze pokial sa ludia nezacnu hromadne ozyvat priamo DPB (alebo mestu ako objednavatelovi nekvalitnej sluzby), preco nepusta klimu, ked ju ma v busoch, tak sa na to Urbanovci zvysoka vykaslu. Dolezitejsie je pre nich predsavymyslanie novych cp.