"Problém je v tom, že keď je človek naprogramovaný, že daný spoj ide konkrétnym smerom, ani ho nenapadne čítať, čo je napísané na tabuli. "
A nebude problém práve v tomto? ? Čiže stačí prečítať aspoň prvé písmeno za číslicou a možno bude po celom tomto pseudoprobléme.
Rozmýšľam, ako tí chudáci, ktorí jazdia L80 dokážu trafiť na miesto určenia, keď ide raz do Kopčian, inokedy k Matadorke, či dokonca až k cintorínu... ?
Este raz - PRECO by to vodic mal oznamovat, ked to nie je mimoriadna udalost, ale bezny prevadzkovy rezim?
Je to v cestovnom poriadku? Je.
Zobrazuje sa to na displejoch vonku? Ano. A nie malym pismom.
Vyzera predny transparent inak? Vo vacsine pripadov ano (vypada to, ze niektore linky to mozno tak nemaju, to uz neviem posudit).
Beha to vo vozidle kazdych 15 sekund, kadial presne voz ide? Jasne ze ano.
Upozornoval na to DPB? Hej.
Stalo sa to viackrat ludom, a je to tak bez vynimky stale od zmien v poriadkoch linky 209? Ano, a stale sa nepoucili.
Takze vazne nie je o com debatovat v tomto pripade. Je to len o "slepote" ludi a neochote si precitat transparent. Co potom maju hovorit ludia na takej L37, L44, L77, L80, atd., kde je viacero konecnych aj pocas dna? To ma ako vodic na kazdej zastavke vybehnut z kabiny a kazdemu dat podpisat papier, ze vie kam ide autobus?
A na internete vykam iba ludom, co si u mna zasluzia respekt. Aj v realnom zivote vykam iba ludom, ktorych nemam na haku pre ich spravanie
Áno vďaka takým ako TY, sme to "my smutný národ". Áno, jasné, všetci ostatný sú blbci a iba TY si svatý - také typické slovenské!! Buď taký láskavý a začni rozmýšľať kde si urobil chybu! Zjavne taký arogantný človek ako ty ani nevie že existujú aj iný ľudia.
Precital som si Vaše reakcie, Važení diskutéri. Ani jeden z Vás zjavne nemá svoje skutočné meno. Každý z Vás sa cíti oprávnení bezočivo tykať niekomu, kto pod svojim vlastným menom napíše slušne komponovaný príspevok, byť bol kritický. A zjavne, každý z Vás má potrebu siahať k expresívnym výrazom anonymneho hrdinu. Tak si svoje reakcie dobre pozrite, opakovane si ich prečítajte a v nich nájdete odpoveď na otázku, prečo sa ľudia k Vám chovajú tak, ako sa chovajú. Lebo si to zaslúžite. A ešte naokraj. Choďte sa previezť MHD napríklad v Krakowe, vo Viedni, v Prahe. Všetko ale absolutne všetko, akúkoľvek neštandardnú zmenu vždy vyhlasujú. Ak hlásenie nemajú doriešené technicky, urobí to vodič. A vnímajú to ako samozrejmé. Viete prečo? Lebo majú niečo ako profesionálnu česť. Lebo nerozmýšľajú v intenciách čo cestujúci, to blbec. Lebo si nemyslia, že cestujúci sú tu pre nich a majú vypracovanú etiku správania k zákazníkom. To sa žiaľ o Slovákoch v službách povedať nedá. Smutny sme my národ. Taký jednoduchý... A žiaľ, to čo zažívame nám patrí plným právom...
faktom je, že dpb v tom má riadny bordel. Raz je to inverzné, keď nemá byť, potom to nie je inverzné, keď má byť, občas je inverzné len zadné označenie, občas je tam šípka namiesto čísla linky ?
To je taky problem nahodit sipky aj na 209 ? 6tka ked ide do vozovne tak uz od tusim Chatama ma vzadu len sipku a nie 6. Takto by mala fungovat aj 209 so sipkou uz od Karpatskej napriklad. Sipka vpredu , z oboch bokov, vzadu.
Preco by mal vodic vychadzat z kabiny a bliakat na ludi ako na male deti ked:
- v cestovnom poriadku je jasne napisane, ktore spoje idu do vozovne okolo zimaku
- na prednom a bočných displejoch to je napísane (a nie malym) kam ten voz ide. To, ze ludia maju selektivnu slepotu, alebo su prosto ignoranti, nie je chyba vodica
- vazne je "Ruzova Doline" taka mala a rovnaka ako "Vozovna Trnavka", ze ich dokazes prehliadnut? https://imhd.sk/ba/galeria-media/galerie-vyhladavanie/170198/6114-prechadza-krizovatkou-Racianske-myto - NEHOVORIAC o tom, ze vozidla do vozovne maju INY styl transparentu https://imhd.sk/ba/galeria-media/2211/skoda-31-tr-sor/157854/6846-Mileticova-ul
- ked sa to stalo uz 3x, tak by mohlo dopnut, ze sa to ma udiat, miesto vypisovania slohu o tom, ako zly zly vodic ublizuje nevinnym ludom.
A v opačnom smere by mali vodiči v 209 každé kolo cestujúcim na Magurskej hlásiť, či idú k ústavu srdcových chorôb, alebo až hore k Onkológií, lebo veď všetci pozerajú iba na číslo, nie?
Vodič by mal cestujúcim hlásiť iba mimoriadnosti v premávke. Ak hlásiť dojazdy, tak ako súčasť automatického hlásenia zastávok (radšej ako na Trnavskom mýte hlásiť zo všetkých smerov change to the lines to bratislava airport and main railway station).
Ešte lepšie riešenie by podľa mňa bolo tú linku tam nezobrazovať a nechať iba šípku ...
Zdravím všetkých. Predpokladám, že sem chodí viacero vodičov MHD. Rád by som sa podelil o jednu skúsenosť, konkrétne s trolejbusom 209 smer Ružová Dolina. Jazdím s nim pravidelne skoro rok. Za ten čas sa mi 3x stalo, že trolejbus po prechode Trnavským mýtom plynule odbočil k Zimnému štadiónu, namiesto na Trhovisko. Priznám sa, ani jeden raz som si to nevšimol a vystúpil som, podobne ako ďalší zúfalci pri 'Zimaku' nadavajuc ako pohan. Problém je v tom, že keď je človek naprogramovaný, že daný spoj ide konkrétnym smerom, ani ho nenapadne čítať, čo je napísané na tabuli. Navyše číslo trolejbusu je ďaleko väčšie, ako text so smerom jazdy, tak človek celkom prirodzene prečíta číslo a nastúpi do daného spoja bez toho, aby študoval ďalej text, keď daným spojom chodí denne.
Ešte ani jeden raz z tychto troch prípadov sa nestalo, že by vodič povedzme na Trnavskom mýte urobil tú najprirodzenejšiu vec, teda otvoril dvere na tej svojej kukani, vyklonil sa a upozornil ľudí, že zatáča k Zimáku. A tak sa situácia opakuje. Naštvaní ľudia, ktorí sa odvezú tam, kam nechcú, nadávajú, hádajte na koho? No na Vás, páni vodiči. Pokojne si môžete povedať, že to nie je Váš problém, keď to na tabuli bolo napísané, ale otvorene poviem, mne to príde ako ignorantstvo a veľká neprofesionalita. A presne takéto situácie potom kazia deň ľuďom a hádajte, čo potom urobia oni? Pokazia deň iným a pri najbližšej príležitosti pokazia deň nejakému vodičovi MHD. Takže toto je presne na zamyslenie. Sťažujeme sa na to, či ono, nadávame a vždy je na chybe niekto iný. Málokto sa pokúsi pozrieť sa na seba samého a na svoje skutky. Zabúdame pritom na akúkoľvek empatiu a ľudskosť...
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Dulgerov