Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Ámos #221479:
Mne sa snáď sníva. O akom testovaní hovoríš, keď to je homologizácia, ktorá má s testovaním výrobcom spoločné asi len to, že sa musí uskutočniť po ňom, a môžeš si byť istý, že ten trolejbus už testami prešiel. Dopravný úrad nemá vlastnú testovaciu trať a je to len dobre, čo sa ti na tom immerwährend nezdá, sprosté obviňovanie z fotoúchyliek už úplne vynechávam. Pls použi to svoje právo a potom keď ti odpovedia až konečne píš.
Reakcia na: Ámos #221474:
Uprimne? Ano. Lebo sa dali lepsie vyvetrat, ako 1 velke okno v predu a XY prtavych okien v 25Tr (uz len to predny stresny kryt v TAMoch vedel pekne prefuknut cely voz pocas jazdy). Uprimne dufam, ze 25Tr vyradia cim skor, dostavaju trolejbusovu trat na DD a kupia viac vozov s klimou a pripadne 2 hnacimi napravami.
Reakcia na: Dispecer #221478:
Celkom jednoznacny, nezda sa ti?
Co myslis, co by som spravil, keby za mnou prisiel dodavatel, ze si chce u mna vo vyrobe otestovat nejaku technologiu, pre ineho odberatela? ?

Koniec tejto nezmyselnej debaty, nikam sa nehybeme, lebo bez existencie nahrady nakladov nevieme nic.
A preto prvykrat v zivote vyuzijem svoje pravo a oslovim DPB aby mi poskytli info. Zaslane info Vam zverejnim. Som skepticky, mozno ma milo prekvapia.
Reakcia na: Ámos #221475:
Bol by nejaký extra rozdiel v tom, ak by tá 27 Tr bola bratislavská a kvôli homologizácii by jazdila prázdna / so záťažou po sieti? ?
Reakcia na: Ámos #221473:
Vacsina z tych co to tu obhajuje ziadne fotky neriesi. Napriklad ja mam poslednu niekolko rokov staru.. Bude velka nahoda ak ten trolejbus aspon uvidim z auta, nie to ze by som ho este fotil.
Reakcia na: Ámos #221475:
A na toto si zas prisiel kde?
Reakcia na: 810zssk #221470:
Som zabudol, ze v Bratislave si staviame modelove kolajisko 1:1 a cestujuci aka substrat je na obtiaz. My chceme prazdne vozidla MHD. Cest praci a lovu zdar.
Reakcia na: MatejBA #221472:
Sa ti cnie za TAMami?
Reakcia na: Mike #221462:
Mike, pozname sa velmi dlho a asi jediny ma tu poznas aj realne. Takze aj poznas moj svetonazor.

Ak ma DPB vypracovavat studiu a v ramci nakupu parcialnych trolejbusov, tak nech oslovi potencialnych vyrobcov a spravi si realne 3-6 mesacne testovanie. Kde zisti prejazdnost (ona bude asi taka ista s plnym ci prazdnym troflom, no ked ho budem mat plny, tak toho zistim asi viac), narocnost udrzby, spolahlivost, realny dojazd v nasich podmienkach, atd. atd.
To, ze bude testovat 27Tr s tym nic nema, kedze sa nebude testovat trolejbus s pomocnym pohonom.


Ak toto ma byt ziskova zalezistost a prinesie to DPB aspon minimalnu marzu do 10%, prosim. No inak je to plytvanie zdrojov DPB a setrenie DPMŽ. Na ktore nevidim dovod. Ani keby to malo znamenat setrenie zdrojov na urovni statnych autorit. Tych autorit, pre ktore sa tu za drahe peniaze robili saskarne s testovanim 1435mm rozchodu. Lebo si nejaky zlomok chcel postavit pomnik, ze na bratislavske ulice vratil elektricku s tymto rozchodom. Aj ked len na par hodin.

A pritom osobne nemam nic proti miernej strate aj zo zmienovanych liniek za mesto v pripade verejneho zaujmu. Kedze aj tych par stoviek ludi co to privedie do MHD v realne znamena par stoviek menej aut v meste (lebo 1 auto=1osoba), menej exhalatov, menej aut na chodnikoch,.... A je uplne jedno ci tam sedi emigrant, imigrant, bernardin, ci deti kapitana Granta. Aj ked by malo platit, ze najprv 100% vyprava v meste a potom nech sa jazdi za mesto.

No toto testovanie neprinasa ziadnu vyhodu, ci akykolvek prinos obyvatelom ci nastevnikom mesta a ani DPB. Aspon ja ich nevidim a okrem jedneho spomenuteho, tu nikto ziaden relevantny dalsi neponukol.

A medzi nami. Dobre vieme, preco na toto DPB pristupil. A preco je to tu tak obhajovane. Raritna fotka v tejto subkulture sa rovna skalpu nepriatela. Neklamme si do oci. Tak nech to sakra aspon priznaju, ked uz su taki hrdinovia!
Reakcia na: Petto #221465:
25Tr by mali ritualne odpalit s C4 - v takomto pocasi by mal DPB platit ludom za cestovanie v tych griloch a nie ludia im ?
Reakcia na: Ámos #221461:
Ako sa správa prázdny trolejbus je teba naozaj na nič... ale pre potenciálneho prevádzkovateľa je to užitočný poznatok. Napríklad už len prejazdnosť problémovými miestami je môže zavážiť... a na to počet cestujúcich vo voze nemá vplyv.

Inak, netreba v rámci homologizácie najazdiť aj kilometre so záťažou? V takom prípade už chýba len ruch ľudí, keďže vrecia s pieskom budú potichu.
Reakcia na: Ámos #221461:
"Na co mi je vediet, ako sa sprava prazdny trolejbus"
? ? ? ? ? ? ? ? ? ?
Reakcia na: Ámos #221454:
Len idiot meni svoj nazor vplyvom toho ze Amos si nieco mysli.
Reakcia na: Ámos #221452:
Napoveda: Ak je na konci otaznik, nie je to argument, ale otazka. Ja som ta (a tiez Gejzu) len poziadal o zdvovodnenie toho co ste napisali.

Argument o fer cene ti podavat nebudem, lebo ho nemam. A na rozdiel od teba tu nerozdavam rozumy o veciach, o ktorych nemam informacie. Ta zmluva moze a nemusi byt pre DPB vyhodna. Nikdy som netvrdil ani jedno, ani druhe, tvrdil som len ze tu rozpravas o veciach o ktorych ocividne nic nevies.
Reakcia na: Ámos #221451:
Ja som nepovedal ano, ja sa pytam preco nie.
Reakcia na: Ámos #221460:
1) nie, väčšia sieť znamená, že sa ľahšie hľadajú také trasy, kde si budú s normálnou premávkou čo najmenej zavadzať.

2) a 3), well, podľa mňa mať niekde papierové sídlo a mať niekde personálne kapacity nie je to isté, ale OK.

4) opakujem, ty ako daňový poplatník stratíš viac na pobyte ľudí v ZA alebo vrajdotovaní skrz DPB?

5) tretíkrát a naposledy. Začiatkom 21. storočia boli podmienky také, že do homologizácie sa radšej nikto nechcel púšťať, tak sa vymyslel akýsi trucporadovník, kto na koho čaká s homologizáciou čoho, vo výsledku sa radšej kupovali TrM alebo aj nič. Takže áno, dnešný stav, že si môžeš vybaviť homologizáciu tam, kde to je najjvýhodnejšie, je prínosom vo forme voľnejjších rúk pri obstarávaní.

O miliónoch sa vie, o tisíckach iba dedukuješ, to je ten rozdiel. Alebo dokážeš konečne tú svojvôľu? Zdokumentuješ konečne tie tisícky? Či u teba funguje prezumpcia viny?

Čo sa testov týka, evidentne ani netušíš, že podniky si vozidlo často zapožičajú aj len na jeden deň bez cestujúcich, len aby si overili jeho základné jazdné vlastnosti. Jasné, viac sa ti polatí vyskúšať aj plnú záťaž, ale ani prázdny nie je bez informačnej hodnoty. Navyše, skúsenosť so Solarisom môže byť zaujímavým elementom na miske váh, keď sa bude plánovať nákup pre predĺženia (Lamač, Avion, DD - máme dosť vozov na 32+61+63? Nehovoriac o tom, keď sa nebodaj rozbehne Ovsište).
Reakcia na: Mike #221464:
Zgeneralkovat 25tr ? boh nas ochranuj od toho, jednu vec opravia/vymenia a tri dalsie sa pokazia.
Reakcia na: Petto #221463:
Odhliadnuc od toho, že aj keby sa náhodou zatrolejovala Mlynská Dolina, tak nemusí dôjsť nutne k spojeniu 32+204 (napr, z dôvodu, že negatíva tohto kroku neboli dostatočne komunikované...), nie som si istý, či by sa to vyjazdilo s dnešným počtom tbusov. Teda ak nerátam so 14 a 15Tr ...Záležať bude aj od toho, či sa 25Trky zgenerálkujú a teda či sa zvýši ich spoľahlivosť ...
Reakcia na: Mike #221462:
Spojena 32+204 by mala vyjst aj bez nakupu vozidiel nie ? ci to neni vyznamne predlzenie ? ?
A parcialne trolejbusy maju nahradit kvazi busy 61,63,133 takze tam rec o predlzeni TT siete nie je v pravom zmysle
Reakcia na: Ámos #221461:
Keby mesto malo reálny vplyv na DPB, akože nemá, tak by sa naplnila úloha z nejakého MZ vypracovať štúdiu na nákup parciálnych trolejbusov. Lebo akékoľvek významné predĺženie siete si bude vyžadovať aj nákup nových vozov...

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.