Nie. Ak je v rozpočte mesta vyčlenených na budúci rok 683 mil, tak sa musia budúci rok spotrebovať. Inak to nejde. A bola by hlúposť zaplatiť ich budúci rok a prišli by až 2005.
Dnes sa začala akcia policajtov proti bezohladnej jazde a v meste je ich brutálne vela. Tak to má byť. Aj križovatku na Hodžovom riadia a keď vydia bus, či trolej tak prednostne pustia. Aspoň za tú chvílu čo som tam stál to tak fungovalo.
Ak je to s tým tendrom tak ako vravíš, tak zo strany SORu musí byť minimálne veľmi silný lobbing. Ak nie rovno nejaká rodinná previazanosť .
Tak ako vravíš, kým aj sú 15 a 18m verzie a CNG, musia sa najprv ešte aj osvedčiť. To nie je len vyrobiť a hneď predávať. Solaris už má všetky verzie dávno odskúšané, dokonca v drsných rumunských, estónskych a lotyšských podmienkach. Existujú dokonca aj 9 a 11m verzie, takže to máme spolu 6 verzií a CNG už vraj tiež bude čoskoro skutočnosťou, vrátane schválenej homologizácie.
Rozchod trate sa meria z rozchodu koľaje. A
rozchod koľaje je vzdialenosť medzi vnútornými hranami hláv koľajnice podľa typu koľajnice. Vnútorná hlava koľajnice je od 10 do cca 15 mm od temena hlavy koľajnice. V BA je to presne 1000 milimetrov. Ak budeš merať od zaoblenia smerom ku žiabku, vyjde Ti viac, cca do 1010 mm, ale dovolené sú aj prevádzkové odchýlky '-)
Andy: No neviem, ale nevedeli spraviť NP so 100% nízkou podlahou.
Co sa týka dobrých vzťahov s DPB a ich spolupráce, tá je len vďaka províziám pri nákupoch jediných nových vozov SOR. Príde nový dodávateľ, s novými províziami a budú na DPB kamaráti s nimi.
SOR vývojom dvoch nových typov (12m, 18m) sa musel dosť vyhádzať z peňazí a keď neprídu zákazky tak veru nepochodí a môže ho postihnúť krach.
S499.1023: Viem, že bude aj kĺbová verzia, ale kedy. Tender bude na budúci rok a nemyslím, že to stihnú. Okrem íného chceme pohon CNG a proces homologizácie takého busu bude zrejme dosť zložitý a to nehovorím, že to určite nemajú ešte ani na papiery (ten pohon). Inak práve preto sa mi zdá, že DPB chcel tender až v roku 2005, aby SORu dal čas. Aj keď nové busy sa na leasing mohli kupovať už tento rok, bo tento rok splatili úver na nákup Ik4X5.
Veď popíš členenie interiéru SOR BN 12.
Ale bola by to sranda vidieť ako rýchlo sa agorácka konštrukcia (24Tr) rozpadne na kábulských cestách
Sarko: Ja s tebou plne súhlasím. SOR do BA nie, kým sa nenaučia robiť niečo poriadne. Mali ísť cestou Solarisu čiže licencie. Napríklad MAN.
Pochybujem, že Jesenského stihnú do 15.11, ale makajú ako fredky. Ide im to dosť rýchlo.
dosiahol by si tym akurat to, ze (pisem z pohladu popoludnajsej spicky) by siel narvaty kratas zo slovnaftu na dolne miesto narvateho kratasa z mileticky a od pristavneho mosta do slovnaftu...
No tipni si Poznas take zariadenie, ktore sa nazyva "meter"? To je mi velmi dobra vec...
Re #22032 Sarko: Akoze nie je to to iste ked narazi liazka do dveri a ty tam stojis, ako ked narazi niekde mimo dveri a sedis tam na sedadle? Co su dvere tensie?
Ad #22025 :
SOR nevyrába ani 15, ba ani 18m vozidlo a už len tento fakt hovorí sám za seba. DP, ktorému záleží na unifikácii vozidlového parku, takého potencionálneho dodávateľa pre veľkú dodávku vyradí z nesplnenia podmienok. Nikde však nie je napísané, že dodávka vozidiel musí byť najlacnejšia a najvýhodnejšia, takže aj DPB bude mať také busy, aké si objedná.
Čo sa týka SOR BN 12, je to síce pekný autobus, ale podiel NP už pokrivkáva, ani jedno sedadlo nie je dostupné v NP časti (vždy min. ešte 1 schod) a niektoré sú umiestnené dokonca pozdĺžne (na úkor NP priestoru, ktorého je aj tak málo). Výšku podlahy uvádza výrobca 360mm. O kneelingu nie je ani zmienka, ale pri udávanej výške podlahy to bude od 280mm vyššie.
Aj tak by som nemal cas ju citat, tak zatial nie. Ale dakujem za ponuku....
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Sarko
Na Slovensku existuje ešte električková trať Trenčianske Teplice - Trenčianska Teplá na rozchode 760 mm.