Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Lukyno87 #220151:
Napíš poslancom za Ružinov, oni veľmi radi pripomenú DPB, že sa tam znížila kapacita a cez víkend tam nie sú takmer žiadne nízkopodlažné vozy.
Reakcia na: S499.1023 #220177:
Myslíš ten, čo vyzerá ako T6A5?
"Zvolený pořad lze přehrávat pouze na území ČR."
Reakcia na: Mhr1 #220180:
Eh, HB po desiatich rokoch prišiel na originálny nápad, ako spropagovať nielen svoje nové obchodné centrum s autobusmi v podzemí, ale aj Nové Lido. Plus štatút významnej inštitúcie sa môže hodiť tiež (viď https://reality.etrend.sk/komercne-nehnutelnosti/ako-lanovka-na-stanicu-zakryla-podstatu-problemu.html ). Neriešil by som hneď všetky možné šotoplánovania ohľadom začlenenia tohto do NDS, či vôbec do MHD. Už len preto, že si to HB evidentne nakreslil za jeden večer a nielen, že nepozná formu dopravy, ale načmáral to krížom cez NKP a ukončil niekde medzi diaľnicou, rod. domami a slnečnými hodinami. Kľud
Reakcia na: 810zssk #220153:
Keď už sa do takej ftákoviny má investovať, MUSÍ to byť dráha kompatibilná s ostatnými dráhami v meste, čiže s normálnou, 1000 mm električkou. Presvedčiť developerov, že v BA ľudia neradi prestupujú, teda izolovaný systém by nemal veľký zmysel a naopak, že medzi Ekonomickou Univerzitou a Farského je to len kúsok, takže napojenie na električku na Petržalskej strane by nebol veľký problém a naopak, priniesol by podstatný nárast počtu cestujúcich do ich nákupného centra - o tom predsa developerom ide. No a ukončenie na ASMN by mohlo byť pokojne kusé a prípadne i na vyvýšenom mieste ako monorail - uplatnili by sa obojsmerné električky, ktoré nebudú potrebné, až sa bude jazdiť na koniec Petržalky.
Sci-fi, ale treba začínať tlačiť na developerov, mesto a verejnosť, že ak už budú peniaze na ďalšie premostenie Dunaja, tak má zmysel len električka integrovateľná do celého systému. A električková trať z Petržalky na ASMN je zmysluplná a jej slepé = dočasné ukončenie na ASMN by mohlo vyvolať tlak na jej predĺženie - perspektívne by sa táto slepá električka mohla napojiť na ďalšie trate - či už pozdĺž Karadžičky, do Slovnaftu a Biskupíc, či na Dunajskú a do centra.
Reakcia na: Lukyno87 #220151:
Už sa to tu písalo. Cez víkend budú určite stačiť na e-8 kačice. Ale nepochopiteľná je výprava NP električiek na e-5 cez víkendy, keď Rača má plne nízkopodlažnú e-3. Ružinov je fakt od macochy. Namiesto na e-5 by mal JD vypravovať NP Škodovky na e-9 okrem dvoch poradí (na lepší výjazd na trať a záťah je asi dobré mať na e-9 dve poradia z Krasňan). Ale bol by to podstatný rozdiel oproti dnešku (2 NP poradia na e-9) mať na e-9 5 zo 7 poradí nízkopodlažných. Len, či by zasa niekomu nevadili vzkm! Lebo namiesto Škodoviek by Krasňany museli vypravovať na e-5 dvojice, zatiaľčo na e-9 vypravujú kačice. Modla, fetiš - tie vzkm. Ak sa Škodovka počíta za 1 voz, počítanie dvojice za dva vozy je hlúposť. To malo zmysel vtedy, keď jazdili sóla - vtedy bolo dvojča naozaj dvojnásobok. Ale vysvetľujte to úradníkovi...
Reakcia na: JamaVOku #220148:
Súhlas. Len výmena e-6/8. A ak by veľmi vadili vyššie vzkm, tak aspoň v špičke. Prejazd e-6-> e-8 na Šaf. nám. a e-7->e-8 na nám. SNP by bol úplne bezproblémový (rovnaké alebo temer rovnaké časy s rozdielom 1 min.).
Reakcia na: Dispecer #220175:
A čo takto vesmírny modul Říp 1 zo Škody Transportation http://www.ceskatelevize.cz/porady/11276561613-kosmo/dily/?
Reakcia na: Dispecer #220175:
Tak to ani náhodou, možno tak keby tú šalinu otočili hore podvozkami ?

Ale každopádne toto haló bude o 3-5 rokov vynikajúcim námetom na ďalší diel sci-fi
Reakcia na: Mike #220163:
Schwebebahn v dizajne 29/30T by bol super! ?
Reakcia na: Mike #220170:
Tak jeden župan už sľuboval lanovku z Petržalky na hrad. Potom z toho mal byť už len výťah a skutočnosť vidíme všetci. ?
Reakcia na: zlomok #220171:
Myslim si, ze sa netreba nicoho obavat, vidim to ako tahanie medovych motuzov popod nos verejnosti.

Staci si vsimnut posledny odstavec z clanku na www.sme.sk

Firma HB Reavis chce novú štvrť mesta vystavať v čo najkratšom čase. Preto sa spoločnosť rozhodla požiadať mesto o udelenie štatútu významnej investície, ktorého súčasťou je aj návrh
dopravného odľahčenia zóny a širšieho okolia.



Cize developerovi ide primarne o statut vyznamnej investicie, co vyrazne urychli a zjednodusi rozne papierovacky. V ziadosti bude sice spomenuta nejaka nadzemna draha, ale predpokladam, ze to bude formulovane ako nezavazna cast projektu, cize nakoniec by sa aj tak nic nerealizovalo.
Reakcia na: zlomok #220171:
Normálne tam budú fungovať 15, 30 min lístky, električenky. Aj tam budú chodiť revízori. Asi ako tu:

https://imhd.sk/ba/doc/sk/11470/Sci-fi-Dopravny-podnik-sa-stahuje-do-Rakuska

? ?
Reakcia na: Mike #220170:
Mňa by celkom zaujímalo ako to chcú zaintegrovať v rámci IDS.
Reakcia na: zlomok #220169:
Tak napríklad v tomto "článku" je spomenutý aj nemenovaný žumpár, ktorému sa tým robí nenápadné píár a predvolebná kampaň...
Reakcia na: irizar #220167:
Vraj to má byť lanovka:
https://www.cas.sk/clanok/519710/odvazne-plany-developera-bude-chodit-v-bratislave-cez-dunaj-lanovka/

Som zvedavý čo ešte sa objaví. Možno sa rozbehla tichá súťaž medzi denníkmi, ktorý napíše väčšiu hovädzinu.
Reakcia na: zlomok #220166:
Zase daco "koncepcne" ktore skonci ako turisticka atrakcia a nie cielene posilnenie dopravy. Velmi sa tesim na rok 2020 a kolaps dopravy v celej zastavanej zone TWIN CITY, panorama, skypark, eurovea2 bez kolajovej dopravy.
Reakcia na: S499.1023 #220161:
No za 50 mega by som plnohodnotnu drahu necakal. Osobne tipujem ze to bude nieco na sposob toho zazraku co pendluje medzi terminalmi letiska vo Frankfurte, len mozno kapacitnejsie.
Reakcia na: S499.1023 #220161:
Zdroj: http://bratislavayimby.blogspot.sk/2017/03/hb-reavis-meni-tvar-noveho-centra.html

Aj keď zrejme ide o výplod autora toho článku.

Máme rovnaké predstavy čo sa pojmu "nadzemka" týka. Nebol by som proti "nadzemke", ak by sa vybudovala ako električka o rozchode 1000 mm zapojená do siete na Trnavskom mýte (alebo na križovatke Krížna - Karadžičova). Celé s ľavostrannou premávkou v nadzemnom úseku a ostrovnými nástupišťami (podobne ako električka cez Gewerbepark Stadlau vo Viedni). Taká nadzemka by mala zmysel, najmä ak by v Petržalke pokračovala okolo EU po Dolnozemskej, potom doprava ponad ulicami Gettingova, Polereckého, Haanova, Furdekova, Osuského, Romanova (kríženie s 2. etapou), Jiráskova, vedľa Lidlu stále nadzemne ponad Bratskú na Budatínsku, Lietavskú, ponad Jantárovú (kríženie s 2. etapou), medzi Lidlom a ramenom na Betliarsku, zakočnenie pri Antolskej... Potenciálne k vozovni, ktorá by sa mohla rozšíriť aj pre tramvaje. .... .... OK, určite z toho nič nebude.
Reakcia na: 810zssk #220153:
..aby to nedopadlo ako v tej epizode Simpsonovcov kde bol Homer fira monorailu ? ?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.