Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
http://tv.nrsr.sk/archiv/tlacovakonferencia/7/2356

Všetci tam vyplakávali nad zrušením plánovaných kolektorov.
Nikto nespomenul že v Bratislave sa neplánuje rozšíriť cestná sieť na vstupoch do mesta. Tie autá zase len ostanú v zápche no na inom mieste.

Nakoniec ani jeden zo zúčastnených aktivistov nezniesol požiadavku na zlepšenie obslužnosti nového zastavaného územia hromadnou dopravou.

Ideál by tam bola železnica, ktorá by prepojila 120 s 130 a povymetala dané územie.
Reakcia na: zlomok #219980:
Prestupovalo tam vela ľudí aj v minulosti do L49. Je to prestup pre personál aj zo Záhoria.
Vymýšlať baterkovú L211 do Dúbravky je blbosť. Na Patrónke je konečne po zatrolejovaní prestup na hrane v oboch smeroch.
L211+212 robí dostatočnú kapacitu na Kramáre zo západnej časti BA aj zo Záhoria.
Reakcia na: 810zssk #219986:
Tak radšej to dajú na delenú (kde je teoretická šanca že by to bolo iba na rannom diely)
ako na celondeku .. A jediná špička ktorú má Hrobonka so sólom okrem 211/2 je 203/6.
S tým, že 211/2 začína potom, ako tam ukončí nočák, kde tá 14Tr často býva.
Reakcia na: zlomok #219980:
Bohuzial mam pocit ze tie 14Tr davaju najcastejsie prave na 211, co je podla mna elementarna chyba, vzhladom na charakter tej linky.
Reakcia na: Valec #219983:
Kde má linka 211 prestávku? Ak by aj v Dúbravke, tak by sa dalo vybudovať nabíjacie misto pri obratisku električiek, infraštruktúra tam na to je. Nabíjanie by bolo 600 V js, na čo ti stačí kus trolejí a pár metrov drôtu.
Reakcia na: Ike #219982:
Elektrodynamická brzda s rekuperáciou. Je v princípe jedno či vyrobenú elektrinu tlačí späť do trolejového vedeania alebo batérií. Nič netreba vymýšlať, technológia existuje a je overená.
Reakcia na: zlomok #219981:
Len či to je príklad baterkovej L211 do Dúbravky. Tá pod trolejom bude jazdiť len kratší úsek trasy... a aj ten baterkový nie je práve s najjednoduchším terénom.
Reakcia na: zlomok #219981:
V poslednom ročníku na gymnáziu som mal z fyziky 4 ? takže možno trepnem úplnú hlúposť, ale neexistuje pri trolejbusoch technológia batérií, ktoré by sa dobíjali jednak z elektrického vedenia a jednak z kinetickej energie? Ak dnes existujú hybridné osobné vozidlá na batérie, ktorých dobíjanie funguje len na báze kinetickej energie, potom by pri trolejbusoch nemal byť problém.
Reakcia na: rini17 #219974:
Ja to skôr vidím na trolejbusy s baterkami, ktoré im umožnia dojazd cca. 20 km a nabíjať sa budú počas jazdy cez zatrolejované časti, kde bude frekvencia liniek s uvedenýmivozidlami dosť hustá na to, že sa z ekonomického poľhadu oplatí viac vybudovať trolejové vedenie ako nabíjacie stanice na konečných.
Reakcia na: luky133 #219973:
Dnes ráno som na Patrónke prestupoval a videl som že na 211 prišiel starý trolejbus 14 Tr. Dosť ma prekvapilo veľké množstvo ľudí ktorí do neho nastupovali. Našťastie boli všetci zdraví a bez barlí, takže nemali problém vyliezť po schodoch.
Reakcia na: Solider #219978:
A myslis ze tu niekto kontroluje ci to jazdi ? V zmluve je aj daco o 90-95% disponibilnosti vozov co bolo porusene Xkrat. ADD2 EU rada podpori "zelene projekty" typu baterkova 61,209,205,mozno aj 211 do Dubravky. Len na 205,209 uz sme raz kvazi dostali EU fondy a dalsie si neodvazim typnut ci by presli.
Reakcia na: luky133 #219973:
To si myslia, že dostanú peniaze z nejakých eurofondov na trolejbusy s baterkami, keď nevedia ani zabezpečiť, aby riadne jazdili trolejbusy z predošlého tendra?
Reakcia na: luky133 #219973:
Dopadlo to, ako som vravel.

Istota obstarávania? Peniaze na to vyčlenené zatiaľ nie sú, ale vzhľadom na previazanosť mesta a nemenovaného Sdružení je celkom predvídateľné, že je záujem vytvoriť dopyt po novinke vo výrobnom programe.
Reakcia na: S499.1023 #219910:
benefit je to aj pre fabriku, viac sa oplatí objednať pre zamestnancov autobus, ako budovať pri fabrike hektáre parkovacích miest
Reakcia na: luky133 #219973:
toľko preklepov a hovadín napísaných som nevidel pokope už dobre dávno..... Ríchli kurs pýsania na pocýtačke? Hlavne nech to je už online.... A troleje na streche by som si pozrel.... 😃 zatiaľ som to videl len pri rozthnutom vedení.... 😃
Reakcia na: Error 0x007 #219964:
Myslim ze tych 20 rokov uz prave dnes ubehlo. V Megafactory nabieha vyroba, prudky narast produkcie a teda pad cien baterii. Elektrobusy su perspektivny segment a ze baterie potrebuju stale 50x viac priestoru ako nadrz na naftu s rovnakym dojazdom, v autobuse nevadi.

https://electrek.co/2017/02/13/electric-buses-proterra-ceo/
http://www.bratislavskenoviny.sk/najnovsie-spravy-z-bratislavy/doprava/neosvedcil-sa.-dopravny-podnik-odskusal-duobus-z-dubravky-na-kramare.html?page_id=343092

"Nejde o duobus v pravom zmysle slova, oficiálne je to stále trolejbus s prídavným agregátom, ktorý mu umožňuje v prípade potreby prejsť aj úsek bez trolejového vedenia, no tento agregát nie je plnohodnotným druhým pohonom vozidla.

Dopravný podnik preto odporúča trolejbusy s batériovým pohonom. Tento rok chce tieto vozidlá obstarať a budúci rok by mohla začať ich premávka. "

Je už isté, že sa idú tento rok obstarávať trolejbusy s batériovým pohonom? Lebo nejaké vízie boli, ale bral som to skôr v rovine uvažovania a tu to prezentujú novinári ako hotovú vec...
Reakcia na: S499.1023 #219970:
Keď ma tu chceš poučovať, tak by si si mal teda aktualizovať tú poučku o odpisoch. ?
Reakcia na: zakaznik #219966:
A tie sú zadarmo??? Úver alebo operák sa neplatí? Porozprávaj mi o tom niečo, keď platím OL za nejakých 50 áut a 30 lokomotív po 100 mega/ks.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.