Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Odpravedlnujem sa za dva príspevky ale mal som tam chybu, sorry
Ahojte chlapci. Dnes ráno som prvý krát počul to anglické hlásenie zastávok. Akurát neviem čo povedal za Jankom Kráľom... Som za aby to hlásilo zastávky anglicky ale používajú asi zastarali spôsob. Neviem. Možno používajú spisovný tvar! V Mníchove, v Berline a aj v Londýne to hlási rovnakým spôsobom. Nasleduje zastávka.... Next Stop.... V Mníchove keďže tam chodím a cestujem pravidelne hlási zastávky iba ženský hlas; napríklad: Nächste Haltestelle/ pri metre Nächste Halt...Sendlinger Tor, Umsteigemöglichkeit zu Ubahn...Next Stop, Sendlinger Tor, For Underground please change here! Pri metre doplní ešte na aké metro linky, číslo linky môžu prestúpiť prípadne na Sbahn, číslo linky. U električiek keď končí daná linka svoju trasu a zo stálej zastávky ide do vozovne inou trasou, upozorni hláska cez ktoré zastávky ide, jednotlivo menuje ale pred tým to povie vodič. Na záver, aspoň niečo sa pohlo k lepšiemu aj napriek plnému slovnému tvaru?
Reakcia na: Ike #219746:
Samotne hlasenia su pomerne znesitelne, technicka realizacia uplne tragicka. Napr. prestupy to na zastavke hlasi bez ohladu na to v com sedis. 209 do Ruzovej doliny? Neva, na Trnku vyhlasime prestup smer Hlavna stanica. 4 z Karlovej Vsi? Prestup do Devina vyhlaseny na Moste SNP. Atd.. Zas to neschopaci z DPB dobabrali.
Reakcia na: TomJ #219743:
Ad prizvuk - nie je to text-to-speech? Obcas mi to tak znie.
Reakcia na: MatejBA #219741:
Mne sa to hlásenie zatiaľ celkom páči. Aj systém Nasleduje zastávka, the next stop is [názov]. Ak by to bolo systémom, že najprv slovenčina a potom angličtina, nepreložené zastávky by odzneli dvakrát.

Jediné, čo je vtipné, je zreteľnosť anglickej nahrávky. V rozbiehajúcom sa trolejbuse to potom znie takto:

- (ženský hlas) mhmh mhmh
- (zreteľný mužský hlas) the next stop is
- (ženský hlas) mh mhhh mhmhmh

Tiež sa mi páči žilinský model, že názov zastávky hlási v čase, kedy sa oplatí postaviť sa zo sedadla a nie v Čase, kedy sa zatvárajú dvere (ako u nás 🙂 )
Reakcia na: TomJ #219743:
This the request stop je v akom dialekte z ktorého storočia??
Reakcia na: Valec #219739:
Je možné že sa ten autobus posunul o kúsok až po tom čo vlak obtrel osobák?
Reakcia na: MatejBA #219741:
Mne to hlásenie tiež príde divné. Napríklad Saleziánov zahlási, že je tam open market, ale pri Nemocnici Ružinov už nepovie, že je tam hospital. A tiež má veľmi zvláštny prízvuk.
Inak, ešte by som to skrátil, z hlásenia "the next stop is" by som vyhodil is. Takisto pri hlásení zastávky na znamenie: "This is the request stop." by som vyhodil this is. Je to zbytočne dlhé a každý to podľa mňa pochopí aj bez toho.
Reakcia na: david1 #219738:
na vyhodenie nadjazdu boli veľmi "ŠIROKÉ" dôvody ...... ☠ ☠ ☠
Inak dnes som zazil to nove, dvojjazycne, hlasenie a prislo mi trochu (dost) divne (jednak rozna hlasitost v 29T a po druhe mi prisiel ako nejaky arogantny typek) ?

Napriklad Botanicku zahradu hlasil ako "Nasleduje zastavka, The next stop is, Botanicka zahrada, Botanical garden".

Nebolo by lepsie, kebyze to skor zahlasi "Nasleduje zastavka, Botanicka zahrada, The next stop is, Botanical garden"? Ci to je prilis logicke pre DPB? ?
Reakcia na: Mhr1 #219736:
Pre začiatok by stačilo postaviť tam v špičke policajta, ktorý by tú križovatku reguloval. Lenže to by chýbal za kríčkom niekde, kde sa sanuje štátny rozpočet.
Reakcia na: Andy #219735:
No neviem, popíšem situáciu zo včera z môjho pohľadu.

Okolo 20:10 sme prichádzali autom po Trnavskej, autá stáli už pri obratisku Súhvezdná, pri priecestí blikali žlté majáky. Mysleli sme, že je dlhá zápcha kvôli snehu na cestách, tak sme sa rozhodli prejsť cez Astronomickú na Ružinovskú a ďalej cez Na piesku a Podzáhradnú. Keď sme boli tak v polovici Astronomickej, bolo počuť "zúrivé" trúbenie vlaku, takže sme tušili nejaký problém.
Pri prechádzaní popod diaľnicu bolo vidno, že na trati stojí nákladný vlak. Nakoľko aj priecestie na Podzáhradnej bolo zavreté (blikali červené svetlá), otočili sme sa, že pôjdeme cez Gagarinku. Cestou sme však zabočili na servisnú cestu popod diaľnicu smerom k trati, aby som sa pozrel čo sa deje.
Rozloženi vozidiel bolo nasledovné:
- na priecestí stál vlak (asi 5. vozňom),
- od Vrakune smerom do Ružinova stál pred priecestím bus a pri ňom dielňa DPB,
- priamo pri vlaku bolo krížom cez cestu osobné auto, ktoré vyzeralo, že ho vlak obtrel,
- pod diaľnicou stálo policajné auto, zrejme uzávera cesty,
- od Ružinova stáli pred priecestím (v poradí od trate): policajná nehodovka, osobné auto, SORka na linke 78 a kopu ďalších áut.

Z toho mi vyjde, že bus na priecestí nebol, ak aj bol, tak za ním bolo ešte to osobné auto, ktoré nabral (ošuchol) vlak. Čo sa tam dialo, to naozaj netuším, ale ten článok vyzerá byť kus prikrášlený.
Reakcia na: Mhr1 #219736:
Sa to tu preberalo a už neviem kto presne písal že maslo je na mestskej časti.
Tam niekto "vyhodil" z vyvolanej investície nadjazd cez trať 131 pri stavaní Pharosu. Je iba pripravený násyp k budúcemu nadjazdu zo strany Pharosu.
Reakcia na: Andy #219735:
Na jednej strane sa tu niekto dovoláva metra a pritom toto mesto nemá peniaze ani na to, aby na takejto trati postavilo mimoúrovňové priecestie. Je to hanba Bratislavy, na oboch priecestiach cez túto trať to malo byť dávno. A to na Ivanskej riadne široké aj s koľajami pre električku, aby sa dostala k nákupným centrám a ďalej na letisko. Veď je to, čo by kameňom dohodil. 20 rokov to malo stáť, najneskôr pri výstavbe nákupných centier mali byť developeri mestom prinútení k výstavbe mimoúrovňového kríženia s traťou. Lenže poslancom išlo o niečo úplne iné, čo (keľo) bude za súhlas...
https://bratislava.sme.sk/c/20448404/vodici-aut-nedali-autobusu-prednost-takmer-ho-zrazil-vlak.html?ref=trz

Ak sa to naozaj stalo a nie je to nejaký vymyslený článok, tak dúfam, že ten vodič autobusu už minimálne nemá vodičák a nikdy ho nedostane naspäť.
Reakcia na: Mike #219733:
Nuz, to uz nech si riesi DPB ako chce, ked si to vymysleli takto hlupo 🙂 Cela ta povinnost kontaktovat vodica je nezmysel.

Osobne by som v takej situacii cestoval bez CL a v pripade kontroly poukazal na nefunkcny KOCL.
Reakcia na: 810zssk #219732:
Ale bol v druhom vozni. Odtiaľ sa ten vodič kontaktuje už ťažšie...
Reakcia na: adam1 #219731:
SMS listok si si urcite kupovat nemusel, nie je tvoja vina ze jediny oznacovac nefungoval. Podla prepravneho poriadku by si v takomto pripade mal kontaktovat vodica a ten by ti mal umoznit bezplatnu prepravu.

Ci vie DPB toto z logov zistit netusim, ale ten Telmax robi celkom obsiahle logy (na rozdiel od TrestDaty), takze by to snad mohlo byt mozne.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.