Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: ufo #219383:
Ak to má byť náhrada linky 901, tak také časy odchodov zvolili asi naschvál, lebo sú takmer rovnaké ako má dnes 901-ka. Neskôr to však, dúfam, spravia preklad s linkou do Viedne...
Reakcia na: TomJ #219406:
A prečo by mal stáť tam a nie na nástupišti L70? Alternatívne na výstupišti 29 etc.?
Reakcia na: JerryBA #219401:
Tie 2 minúty nedá od mostu k ASMN ani keby boli totálne prázdne cesty a vypnuté všetky semafory. Navyše, ak pod mostom zastaví na výstupišti petržalských liniek, tak bude musieť ísť k ASMN cez Petržalku, lebo z obratiska sa nedá odbočiť doľava.

Inak linka idúca do Viedne cez Berg a Kittsee by mohla byť zaujímavá, ale zase sa mi nepáči myšlienka plnenia linky BA - W prímestskými cestujúcimi. Skôr by mohlo existovať viacero príhraničných autobusových liniek (aspoň na skúšku, ak by sa neosvedčili, tak by sa zrušili alebo zredukovali), okrem terajších 801 a 901 aj nejaká 902 s trasou Petržalka - Berg - Kittsee - Pama - Deutsch Jahrndorf. A 801 by mohli potiahnuť do Dunakiliti alebo až do Mosonmagyárováru. Takéto linky by ale nemal riešiť DPB (hlavne ak má problémy obsluhovať linky v meste), ale SL alebo nejaký súkromný dopravca.
Reakcia na: mrkvakj #219404:
Môžte komentár zmazať, nevšimol som si diskusiu na túto tému, v dispečérskom fóre.
Reakcia na: 810zssk #219399:
Ad konkurenčná nevýhoda:
Keď sme tak 3-4 roky šli služobne na viedenské letisko, vodič sa pýtal, či máme preferenciu po diaľnici alebo po starej ceste. Mne aj ostatným cestujúcim to bolo jedno, tak rozhodol, že pôjde po starej ceste, ktorá je síce o pár minút dlhšia, ale že keď chytíme nejaký problém na diaľnici, tak tam stvrdneme aj na hodinu. A to bol vodič, čo na letisko jazdí minimálne raz týždenne.

Takže v tomto môže mať SL pravdu.

Ad jazdné časy:
A ty nevieš, že zápcha pred závorou je zvyčajne dlhšia v smere von zo stanice?
Reakcia na: Petto #219389:
Presne na to sa zaviedol vymetak 99, ze ked sa obmedzia subezne autobusy, tak aj ludoa z tychto vzdialenejsich zastavok sa pohodlne dostanu k eline.

Celkovo, neviem z akej oblasti pani cestuje, ale da sa vymysliet milion variantov miesto pesieho presunu zo Safka (ktory ozaj nie je nic dramaticke, bezne chodim este dalej). Ci uz pod most a na 28, alebo sa doviezt so sirokou paletou liniek (68, 83, 95, 96, 98, 99) na 88 a ten kusok z Landererovej prejst...


Druha vec je, ze prestupny bod pri TPD je neprakticky kvoli zlemu signalnemu planu a neprijemny kvoli necakaniu pripojov ani pri pomerne redsom intervale v sedle (tento tyzden sa mi stalo uz 3x).
Reakcia na: 810zssk #219399:
Asi rátajú, že nejaký čas zaberie predaj lístkov a reálne príde autobus na Most SNP skôr, ale tie dve minúty na AS to chce veľkú fantáziu alebo šoféra pretekára. ?

Možno by bola zaujímavá linka cez diaľnicu, ale tak, že by autobus išiel cez Berg a Kittsee a napojil by sa diaľnicu v Rakúsku. Prednedávnom tu boli tuším snahy o linku z tých končín do Bratislavy.
Reakcia na: Halandova #219384:
Je hrozné, keď sa neodborníci miešajú do vecí, ktorým nerozumejú. Takže milá pani, či slečna:
1. Prestupovať nerovná sa zlá doprava. Prestupovať je normálne. Naopak, nie je normálne mať linky odvšadiaľ všade s veľmi riedkym intervalom. Pokrok je menej liniek, ale natoľko hustých, že prestup nie je problém. V prípade prestupu električka (int. 4 min.) - a-95 (int. 4 min.) je to splnené.
2. Kedysi, do zavedenia MOC (mechanické odbavovanie cestujúcich = "cvakanie lístkov") sa aj v BA úplne bežne prestupovalo a autobus vás doviezol len k električke. Dierkovanie lístkov však znamenalo, že lístky sa stali neprestupnými. Preto z politických dôvodov - aby to ľudí pri prestupe nestálo dvojnásobok - boli zavedené linky odvšadiaľ všade. Dnes je však tarif prestupný, takže táto nevýhoda prestupu odpadla.
3. Príklady vyspelého zahraničia na západ od nás ukazujú, že je pravda to, čo som uviedol ad 1.
4. Investícia do závislej trakcie (= električka, trolejbus) sa nikdy nevráti priamo, ale len nepriamo - cez ušetrené peniaze za nespálenú naftu. Takže kto by zaplatil prípadné predĺženie a-95?
5. Súbeh električka či trolejbus s autobusom je teda zbytočná ekonomická strata a je takéto súbehy potrebné skôr redukovať, než zavádzať.
6. To myslíte vážne, že musíte šliapať viac ako predtým??? Kedysi ste museli na a-95 buď obísť električkou z centra celý okruh okolo divadla a cez námestie Ľ. Štúra, kým ste sa dostali na Šafko, alebo ísť z Jesenského, či nám. SNP pešo. Takže, prosím, o čom to hovoríte? Dnes prejdete na Farského cez ulicu.
7. Zaujímavé, že viete len kritizovať. To ste si nevšimli, že a-95 oproti stavu pred zavedením električky jazdí hustejšie?
8. I keď vám prípoj ujde pred nosom, je cesta električkou o toľko rovnejšia a teda kratšia ako autobusom naokolo cez most Apollo, že to kompenzuje aj tie 4 minúty na prestup. A to nehovorím o štandardných zápchach.
9. Ak niekomu nevyhovuje električka na cestu z Petržalky napr. do Eurovey, má iné možnosti, napr. a-68 z mosta Apollo (je to čo by kameňom dohodil) alebo a-88 do zastávky Panorama-City. Každý nech si zváži, čo je mu pohodlnejšie a vyhovujúcejšie.
10. Dám vám za pravdu len v jednom. Prestup mohol byť vyriešený lepšie. Bojujte za to, aby sa vybudovala konečná a-95 (otočka) priamo na úrovni zastávky Jungmannova, miesta na tom trávniku je habadej. Potom by ste nemuseli ani prechádzať cez ulicu. Kým sa dotiahne električka na koniec Petržalky, ubehnú ešte 3-4 roky, investícia do obratiska sa za tie roky bohato vráti na ušetrenej nafte, keďže autobusy nebudú musieť robiť ten okruh od zastávky Farského.
Reakcia na: JerryBA #219395:
30-minutovy preklad znie ako rozumne riesenie, ale treba si uvedomit aj iste negativa. V prvom rade je otazne co by sa comu prisposobovalo. Ak Hainburg Viedni, bude ti voz velmi dlho stat v Hainburgu - pri viedenskej linke je tam medzi odchodom do Viedne a odchodom do BA 30 minut, tolko isto by tam musel mat spoj do BA. Ponuka sa opacne riesenie, prisposobit viedensku linku Hainburgu, ale otazne je ake dopady by to malo na tu viedensku linku z pohladu ako obehov, tak vhodnosti casov prichodov/odchodov v BA/W.

Ine moznosti su presmerovat linku do Viedne po dialnici (cim by SL stratil sucasnu konkurencnu nevyhodu - aj ked na FB viac krat obhajovali ze trasa cez Hainburg je lepsia), alebo aspon upravit zastavky (namiesto Hainburgu a Wolfsthalu by sa stalo niekde dalej na trase).

Mimochodom, na tom CP je krasna este jazdna doba ASMN - Most SNP. Smerom pod most 15 minut, smerom na ASMN 2 minuty ?
Reakcia na: 810zssk #219397:
To budu hádky s medzi vodičmi a cestujúcimi.
Reakcia na: JerryBA #219393:
Podla e-shopu SL bude cestovne totozne s dnesnym cestovnym DPB. Opat tu ale chyba koordinacia s linkou do Viedne. Zakladne cestovne tam je totozne, ale zlavnene cestovne sa rozni - na linke do Hainbrugu 75 centov, na linke do Viedne 80 centov, pricom podmienky poskytovania zlavy budu na jednotlivych linkach odlisne ? Dalej cestujuci do 6 rokov sa na hainburgskej linke prepravuju bezplatne, zatial co na viedenskej sa aj do Hainburgu prepravuju za 80 centov.

Otazne este je, ci budu v predaji nejake tyzdenne listky a podobne.

Az absurdne tam absentuje koordinacia medzi tymi dvomi linkami...
Reakcia na: irizar #219381:
Tiez som si to najprv myslel, ale kedze od toho dna je platny aj novy CP Viedne kde Hainburg je (a dokonca ani nie je snaha koordinovat tu linku s linkou do Viedne), tak to zrejme dovod nebude 😕
Reakcia na: JerryBA #219393:
A na druhej strane v Hainburgu má ísť 5 minút pred tým z Viedne. Ale je zas fakt, že keby tam niekto rozmýšľal, mohli mať celodenný interval z a do Hainburgu 30 minút.
Reakcia na: Halandova #219384:
Spýtam sa inak. Aj dnes pri spomalenej premávke v dôsledku snehových prehánok sa oplatilo ísť autom v porovnaní s električkou? Aj dnes by to bolo autobusom cez upchaté mosty rýchlejšie?
Reakcia na: ufo #219383:
Tak zas tá nová linka má oproti linke do Viedne navyše zastávky Most SNP, Aupark, Wiener Tor a Pressburger Reichstrasse. Tí, čo boli zvyknutí chodiť z Mosta SNP tak pôjdu odtiaľ aj po zmene a naplnia bus.

A taká otázka, či sa zmení výška cestovného.
Reakcia na: Halandova #219384:
Vazena pani Halandova,
pokial Vam vadi 1 prestup v ramci cestovania MHD, tak Vas ziadam, aby ste si kupili auto a dali nam pokoj s vasim brekotom o prestupe na vzdialenost 50 metrov. Nie ste prva, nie ste posledna. A hlavne - Petrzalka ma dost spojeni, o ktorych moze taka Karlovka, Devin, Raca, Vajnory, atd snivat, takze na vyber stale mate.

Dakujem.
Reakcia na: Petto #219389:
Má to k nej od SND bližšie alebo narovnako ako z električky. Ak býva v zadnej časti Petržalky ako písala tak to má bez prestupu.
Reakcia na: Petto #219389:
Z ulíc Hrobákova, Abroseho, či Bradáčova nie. Ale tí pôjdu buď na 83 a prestúpia na el-, alebo na 68, prípadne niečo iné a prestúpia na bus podľa potreby. Ale do spádového územia zastávok Bradáčova patrí napr. aj Rovniankova a tí budú mať na električku bližšie ? Takisto Gessayova.
Reakcia na: david1 #219387:
No ak mala 95tku pred Euroveu tak ta 90tka jej fakt nepomoze ? . Skor nech ide na 88tku - z Landerky to je dostupne tiez.
Druha vec ked zanikne 95tka uplne tak som zvedavy ako budu argumentovat ze z takej Hrobakovej alebo Bradacovej to nebude k elektricke zrovna najblizsie peso

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.