Reakcia na: ufo #219266:
S cieľom skvalitniť diskusiu prejdime od krčmovo-chodbových rečí k návrhom. Čo navrhuješ? Čo by si považoval za optimálne, finančno-efektívne riešenie, podporujúce verejnú dopravu.A upozorňujem Ťa, že RegioJet je súkromná firma a "rozdiel na od politika koaličného jedného" viem, že jediným a primárnym cieľom súkromnej firmy je zisk (to je správne a normálne). Jančura nie je ani členom UNICEFu, ani Lekárov bez hraníc a ani nič pod. Je to podnikateľ v doprave. Navyše zmluva s RJ je postavená veľmi benevolentne v prospech RJ tak, že okrem dotácie mu premávka na trate KN - BA generuje zisk, ktorý si necháva.
861 nie sú najlepšie vozy, ani najspoľahlivejšie a ani najšetrnejšie - s tým súhlasím. Ale stále je lepšie ak tam v rámci ponúkanej a možnej kapacity príde, čo môže. Pretože práve títo ľudia (+SC, PK a MA) najviac zaťažujú bratislavskú infraštruktúru a statickú dopravu. Demotivovať ich je horšie ako im neponúknuť nič. A vďaka RJ (myslím to pozitívne) zistili, že železničná doprava môže byť kvalitná. A vďaka RJ (teraz to myslím negatívne) začínajú byť posledný rok naštvaní (stačí si pozrieť Wall RJ na FB). A argument "veď aj ZSSK..." je strkanie hlavy do piesku, ktorý proste skutočnosť, že vlak necháva cestujúcich na perónoch a že niektorí opätovne volia auto, nevyrieši.
ufo
A to budú mať vyššiu dotáciu na vlkm ako RJ a vozidlo zaplatené z eurofondov narozdiel od RJ, ktoorý si vozidlo musí zaplatiť z dotácie na vlkm.
Tunel, tunel, tunel...