Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: eMDi #219207:
Presne toho Jurka som myslel 😉
Reakcia na: 810zssk #219215:
Ano, problemom je ze cas vtedy potrebny od zapocatia po vjazd prveho vozidla bolo 7min. To teraz nejde....
Reakcia na: Ike #219214:
Urcite tam istu dobu bola koordinacia medzi priecestim a CSS, sam si to este pamatam.
Reakcia na: Kanarcan #219213:
Ja si pamätám kmitavú žltú a chaos ? ale to už nebolo za socíku, ale tak v rokoch 1995 - 2005
Reakcia na: fanatikmhd #219196:
Neviem nečítam celú diskusiu, nechce sa mi. Ale však riešenie bolo už za socializmu kedy tade vlaky jazdili. Akonáhle sa spustila signalizácia na priecestí, tak v tom momente sa celá križovatka prepla do režimu stoj s výnimkou smeru od Jarošovej na Pioniersku za priecestím kde nabehla zelená a bez zdržania sa uzatvárali závory smerom k prejazdu. Bohate to stačilo na vyprázdnenie prejazdu. pokiaľ bola spustená signalizácia tak po istom čase sa celá križovatka prepla do režimu zelená len v priamom smere po Račianskej, vtedy Februárového víťazstva. To fungovalo pre boha 40 rokov dozadu tak to nemôže byť problém naprogramovať aj dnes, však máme už predsa iné technológie.
Reakcia na: absurd #219203:
Preco by to akoze mala byt "zasadna chyba"? Chybaju ti plesnive Bdtmee?
neviete niekto ako sú na tom 7502 a 7518?.. ďakujem 🙂 a tak isto aj 1838 .. .lebo som počul že tá šla na opravu.... a to som mal pocit že to vyradia 😃
Reakcia na: fanatikmhd #219196:
"EU nedovoluje prevadzkovat cez EU fondy stroje nez na trati po reko" - toto ti kto nakukal do hlavy? Ja že tu kúsok od Bratislavy vidím vozidlá z fondov jazdiť na nereko tratiach len tak fičí... Tam je viazanosť akurát na región, ak je to z ROP-ov.
Reakcia na: 3pa3ck3 #219201:
1) Mohol by to rušňovodič zapnúť na diaľku, to sa bežne robí.
2) Zábrzdná vzdialenosť sa nedá skrátiť. Zábrzdná vzdialenosť sa nerovná zábrzdnej dráhe, zábrzdná vzdialenosť je daná legislatívou a platí pre všetky vlaky.
Reakcia na: piggee #219202:
udajne pan Uzky (daj si opak :D) ma ten pozemok.
Reakcia na: dupe #219151:
Linka 6 je jeden veľký omyl, premáva do pol desiatej večer, pričom po siedmej už naozaj nikoho nevozí. Načo je toto dobré? Mal by tam byť podľa mňa rovnaký režim ako na linke 7.
SciFi podarene ? Ale ako som tak kukal fotomontaze, tak som trosku zasotousil, pustil do gati a dostal napad - nepotlacime Urbana k takemu korporatnemu dizajnu vozidiel? Vypada to genialne a je to taka blbost, na ktoru sa mozno aj odhodla ?
Reakcia na: lostrail #219145:
€€€
Mali by sme pekne elektrickove okruhy a mesto v nudzovej sprave ?
Reakcia na: fanatikmhd #219196:
No ... keď sa chce, tak sa dá všetko. Tá viazanosť na dané trate, to bol iba nás výmysel a nikoho iného. Zásadná chyba bola 861 povoliť na trasu Humenné - Košice. Inak pri 757 to zázračne ide a nikoho to nevzrušuje, alebo o tom iba málokto vie ?
Reakcia na: eMDi #219199:
Ak myslis Jurka, tak ten to mal stavat, kedze ma aj cely Pharos..
Pridám trochu fantázie:

Nebolo by možné, aby rušňovodič nejakým spôsobom dokázal zapnúť priecestie na diaľku ešte pred plánovaným odchodom? Pri súčasnom stave, keď je trať riadená z Predmestia, by to urobil na požiadanie výpravca z Predmestia, keď bude voľná trať. Prvé návestidlo by bolo na konci nástupišťa, ktoré by mohlo signalizovať Výstrahu ešte pred uplynutím času na vyprázdnenie. Druhé návestidlo by bolo pred priecestím, pričom Voľno by sa rozsvietilo až po uplynutí predzváňania tesne pred prejazdom vlaku cez začiatok zábrzdnej vzdialenosti pred priecestným návestidlom. Toto návestidlo by bolo viac-menej len kvôli možnosti zlyhania PZZ - v prípade problémov by návestilo Stoj. Ešte by to chcelo doplniť prenos návestí na vlak, aby sa zaručilo zastavenie vlaku v prípade Stoj na priecestnom návestidle ešte pred priecestím. V tomto prípade by mohol vlak prejsť cez priecestie už plnou rýchlosťou. Podľa TTP je medzi koncom trate a priecestím 880 m, počítajme dĺžku vlaku 100 m, zábrzdná vzdialenosť do 60 km/h je 400 m (ak by tam premávali iba nové jednotky, myslím, že by sa dala skrátiť). Takže ostáva nejakých 350 m, počas ktorých sa vlak môže rozbiehať. Predpokladám ale, že by sa realizovalo automatické hradlo a výpravca v Predmestí bude mať obmedzené možnosti spolupracovať.

K jadru veci:
Tá trať Filiálka - Predmestie je v súčasnosti na 40 km/h a ak chce byť využitá pre osobnú dopravu, bude sa musieť zmodernizovať (zrejme aj elektrifikovať). A keďže vedie zastavaným územím, aj oplotená. Takže pointu povrchovej trate neviem nájsť.
Reakcia na: Ike #219197:
Vidíš, toto by mohla byť dobrá varianta. Stopčiara v smere k novej dobe ešte pred priecestím, čím by sa eliminovala polovica problému. Opačný smer je zálusk. Ale zas, možno až taký nie. Má niekto približnú predstavu, aký je dopravný prúd od priecestia hore na pioniersku? resp, čo ak by zaniklo odbočenie od Kukučínovej (OD slimák) k priecestiu a rovnako aj odbočenie od kukučínovej (Istropolis) na priecestie? že by na priecestie (a dalej na pioniersku resp raciansku) sa dalo dostat len od jarosovej. Tieto dve cesty mozu na raciansku vyuzivat nedaleke priecestie na riazanskej. Toto by problem mozno mohlo totalne otocit.
Ike, na nieco si kápol. Toto nie je na zahodenie.
Poprosim o vajdrenie sa k potencialnemu likvidovaniu odboceni. Realne? (bez komentarov KDI a spol)
Reakcia na: piggee #219198:
plus tam ma jeden velkopodnikatel od trate po letisko v useku dvoch metrov pozemok (ta ostra lavotociva do pharosu - hned za nou je ten murik, tak tam), ktory ten pozemok samozrejme ochotne preda, pokial mu kupujuci uhradi aj aspon polovicu nakladov na dialnicny zjazd k avionu a pharosu, ktore musel zaplatit, takze preto sice iniciativa 2572 existuje, ale jej sance su dost nizke aj kvoli D4/R7 ...
Reakcia na: david1 #219165:
"Je veľkou chybou mesta, že doteraz nie je vybudované pokračovanie Galvaniho ul. smerom do Vrakune. Je tam miesto aj na mimoúrovňové prekonanie trate 131."

Vybudovanie prelozky do Vrakune bola podmienka pri stavebnom povoleni pre Pharos. Avsak pri kolaudacnom konani stavebny urad Ruzinov rozdelil tieto konania na dve. Jedna bola obchodne centrum a druha bola prelozka, ktora sa nikdy nezrealizovala. Takze ani nie tak mesto, ako ten hajzel Pekar.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
advertisement