Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Peon #218813:
Práveže 92 využíva dosť ľudí v úseku Patrónka/Lamač resp. opačne, nakoľko je to najrýchlejšie spojenie odkedy je to nešťastné zachádzanie 63 k Tescu. A apropo, ako fungujú Borry, tak je dosť využívaná aj na spojenie ŽST Lamač/Bory.
Reakcia na: JamaVOku #218838:
Myslel S50

Tiež by ma to zaujímalo, ale to bude #nikdysatonerobilo príslovím. Cez vianočné obdobie si viem svoje, že S60 napr. vlani jazdil už tak neúmerne preplnený, že ľudia vo Vajnoroch smerom na HLST kašlali na to, a ostali na stanici a išli na MHD. V smere von z mesta sa stálo až po Galantu, tak som zvedavý na prvý týždeň nového roku, keď už každý chodí do práce a na skúšky ale stále je interval 2hod. Odvtedy totižto jazdí vlakom viacej ľudí. Ministerstvo vraj doteraz o probléme kapacity okrem smeru na DS nevedelo...
Reakcia na: Peon #218837:
Kazdu hodinu premava tak maximalne v useku hl.st. - Devinska, do Kutov ostava stale neatraktivny 2 hodinovy interval.
Reakcia na: Peon #218833:
Ešte sa chcem spýtať: Existuje nejaké logické zdôvodnenie prečo iba linka S20 premáva cez víkendy a sviatky (dokonca aj dnes) každú hodinu? Navyše do Trnavy idú každé 2 hodiny rýchliky smer Košice a každé 4 hodiny smer Previdza. S20 aj S60 jazdia cez víkendy každé 2 hodiny. RegioJet smer Dunajská Streda cez bežné víkendy, ale pozerám, že teraz cez Vianoce má takt narušený [v niektorých časoch ide každú hodinu a v niektorých každé 2 hodiny].
Reakcia na: zlomok #218835:
Aha, hej! Dik.
Reakcia na: Ibiza #218834:
Vyzerá to byť ponorka čo boli jednosmerné dvojosáky.
S499.1023: co je toto za tramvaj (tá vpravo)? Ty budeš vedieť.

Otázka na adminov imhd: S novým GVD tu zmizli pekné prehľadné CP liniek S20, S50 a S60. Budú tu prosím znova a ak áno, tak kedy približne? Vopred vďaka za odpoveď.
Reakcia na: Error 0x007 #218827:
Šlo by to aj s jedným, na 6 MW lokomotíve na sústave 3 kV tečú väčšie prúdy. Ale znamenalo by to drahší, ťažší, zložitejší zberač, silovú kabeláž cez celé vozidlo a dva zmetáky sa môžu vždy hodiť - jednak kvôli prípadnej poruche, jednak kvôli kontaktom na troleji.
Reakcia na: ufo #218830:
Nedávno som mal diskusiu na túto tému. Zvažoval som 7,5 min. interval na všetkom, takže mi o pár vozov narástla výprava. Pri rezerve 20% mi to vyšlo tak, že K2 by boli na linke 2 a každom druhom poradí linky 8.

Považujem za chybu že DPB odpredal vozy T3SUCS v dobrom stave, miesto nich mal odstaviť najhoršie K2S. Jediná linka kde K2S môže byť je 2, na ostatných by mali byť dupláky.
K2 dať na 2,6,7 a netreba vymýšlať.
L6 nepochopím, prečo na nej nie sú, tá linka chodí z mesta za meškajúcou L4 prázdna, z KV prázdna za meškajúcimi linkami z Dúbravky...
Reakcia na: fanatikmhd #218826:
Samozrejme, že KT8D5 MAJÚ mnohočlen.
Reakcia na: fanatikmhd #218826:
Zas sa vyjadruješ k čomusi, čomu nerozumieš? Zas šíriš frámy, bludy a polopravdy?

Ad KT8D5: Skôr, ako čosi múdre napíšeš, zalistuj napríklad v archívoch. Už prototypy KT8D5 MALI mnohočlen. A dokonca mali aj takú vymoženosť ako automatické spriahadlo ESW. Práve pri prototypových skúškach jazdili po Prahe v mnohočlene. Celá prvá séria pre Prahu mala od výroby ESW a mnohočlen, neskôr nahradený spriahadlom s pražskou hlavou. Mnohočlen bol odpájaný na svorkovnici, tzn.: navonok neviditeľný, pretože zásuvky sa tam nemontovali. V prípade výlukovej prevádzky súprav 2x KT8D5 sa len k pôvodnej svorkovnici pripájali klasické T3-kové zásuvky, ktoré sa svorkovali v pôvodných svorkovniciach a núdzovo sa upevňovali viazacími káblovými páskami na prsné železo. Z nich sa potom ťahali klasické T3-kové pupočné šnúry.

Ad K2S: Pán premúdrelý evidentne nepostrehol, že K2S v DPB majú tri rôzne výzbroje:
- ČKD TV 14,
- Alsthom (Cegelec) Progress - analóg,
- Cegelec Progress - digitál.

TV14 je kuplovateľná len s TV 14 a na to, aby skuplovateľná vzájomne bola, musíš mať vytiahnuté 24V ovládacie obvody ako na strane riadiacej (master), tak na strane riadenej (slave), čo v podmienkach DPB spĺňa jedine súprava 2x T3S 7301+7302 a nič iné.

Progress s progressom je vzájomne kuplovateľný rovnako len za splnenia vyššie uvedenej podmienky, navyše len analóg s analógom alebo digitál s digitálom. Navyše musia mať rovnaké regulátory a aj tie musia byť rovnako naladené.

Áno, mnohočlen to ovládať dokáže, pokiaľ tam nejaký je. Na K2S žiaden nie je.

To, čo sa zdá a je principiálne jednoduché, nie je v praxi až také easy.
Potreboval by si tam rozsiahly zásah do rozvádzača, čo by možno nebol ani tak problém technický, ako logistický a časový (náročnosť a pracnosť montáže), ale hlavne legislatívny (schválenie, resp. schválenie zmeny od schváleného typu + homologácie, skúšobnú prevádzku, vyhodnotenie, trvalé povolenie).
Už len vypapierovať to cez bandu 1/6 -novú je to asi náročnejšie, ako to fyzicky na tých vozoch urobiť.

Či by sa vozy hádali alebo nehádali je len (bolo by) vecou konkrétneho (ne)zladenia.
Reakcia na: S499.1023 #218693:
Ked som si pozeral tie 50 metrove elektricky v Budapesti, vsimol som si, ze aj CAFy aj Combina maju vzdy dvojicu zberacov. To je spotreba pri takych dlhych elektrickach uz taka vysoka, ze je potrebny druhy zberac?
Reakcia na: Ma178rek #218825:
Pomery ostávajú rovnaké váha/výkon/hmotnosť. Len všetko x2.
Nemajú mnohočlen nie je nejaká neuskutočniteľná vec. Ani KT8D5 nemajú, a za deň v ÚD behali v mnohočlene na výlukách.
Skôr som čakal niečo...prakticky neprevediteľného. Výzbroj zhodná ako T3P, a takže mnohočlen to dokáže ovládať. Kabeláž problémom hádam nie je, takže..max tak svorkovnice? a úprava riadenia pre ovládanie/kontrolu B vozu. Inak, po takej úprave...chápem podmienky DPB..ale po..uff..škaredo to povedať..vzore z Brna T3P+K2S ako súprava? Myslíte, žeby sa vozy hádali?
Reakcia na: S499.1023 #218824:
minule keď som šiel v K2S ktorá sa silno rozbiehalla strašne to trhalo... takže myslím že by to trhalo ešte viac...
Reakcia na: Solider #218823:
Prečo by sa s tým malo jazdiť horšie ako so samostatnou K2S?
Reakcia na: fanatikmhd #218821:
K2S má slabý výkon a na 42 metrov by tam bolo 6 podvozkov, z toho štyri hnané, s tým by sa jazdilo úplne pekelne, horšie, ako so samostatnou K2S, a to už je čo povedať.
Reakcia na: fanatikmhd #218821:
Už to tu bolo preberané asi stokrát: Pretože K2S nemajú mnohočlenné riadenie.
Ňah, keď tak uvažujem, aj anketa tu teraz je vonku ohľadne l.8. Kapacitne skrátka nestíhame. Tomu rozumiem. Avšak, načo nám sú následne počas pracovných dní K2S? Padla už myšlienka mnohočlenu pre K2S počas pracovných dní? V podstate by najmenšia kapacita bola 2xT3, potom 2xT6, 2xKS, a nakoniec škodule.... Aké sú vlastne "nedostatky" pre fungovanie mnohočlenných K2S? dúfam že dĺžka tam nikde nie je, 42m má hádam už každá zastávka... Vie sa nájsť aspoň 5 "neprekonateľných" dôvodov prečo nie? Či už nie je čo vypravovať?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.