Reakcia na: munww #218796:
Prepáč, ale po dobrom kŕčovaní za monitorom pri čítaní tých žvástov, ktoré stále púšťaš do éteru, musím...po a) cyklus križovatky na račku je viac, ako jedna minúta. Za ten čas príde jedna električka. Jedna zastaví pre MU a "trčí" zadkom vzadu na tej doublekrižovatke. Tvoj argument uznávam, dĺžka tam je len niečo cez 30m, 32m vozidlo zasiahne..no...keď dobre postojí tak jedným metrom. Ale OK. Pri tebou riešení tam pôjdu už dva kĺbové autobusy (18,5m NB18) čo je..kurňa, ako nás to v tej škole učili..aha, už viem: 37 metrov. Takže tie dva busy ktoré nečakane zastavia pre prechádzajúcu sanitku..kurna nezaberú 1m (a že tam sú dva pruhy takže obchádzať sa dá) ale...doprdele aj protismer! Zaberú úplnme celú križovatku... Takže, mýtus vyvrátený
po b) spomínal si že o 10-100-10 000 rokov nebude potreba električiek. Ok, takže... električkový pas sa vyasfaltuje..súhlasím s tebou. Počkať...okrem centra mesta a začiatkov radiál je električkový pás TOTÁLNE oddelený od IAD aj trávou. Takže ide o segregovanú dráhu. Ak tade pôjde autobus a pokazí sa, pri 30s intervale ktorý bude potreba podľa výpočtov od teba..ako sa obehnú? Či už budú vlastne hoverSORy (scifi imhd dakde z 2001-2004 tuším) a preletia sa nad sebou ..opäť to všetko uviazne. Navyše nakoľko na manévrovanie potrebuje 2,5m široký autobus o niečo viac,, tak pás potrebný pre BUS line bude o niečo vačší = daľšie zmenšenie zelene... Takže opäť mýtus vyvrátený
po c) Stále pcháš do mesta autobusy. Z rače dorazia Abusy s 30s intervalom. Z hlavnej s 3min intervalom. Z ružinova s 45s intervalom, z Doombrafky dorazia s 20s intervalom. Takže v centre bude interval na zastávke niekde medzi 0,5 - 1 sekunda. Výborné, Už teraz začínam ľutovať chodca ktorý sa odváži prejsť na druhú stranu ulice nakoľko tam je obchod s potravinami...Nič, aspoň to podporí malé agropodniky..na každej strane cesty... BTW, IAD už si úplne vylúčil. Takže tvoj teóriomýtus zas vyvrátený
po d) Poprosím ťa, nalinkuj sem tie štúdie kde sa hovorí že z domu sa bude o 10 rokov robiť natoľko, že nikto nikam nebude potrebovať cestovať. Aspoň jednu. S podpisom človeka so vzdelaním vyšším než ukončené ZŠ. Mýtus vyvrátený
po e) Každý spôsob dopravy má svoje opodstatnenie. A nikdy jeden neprevezme druhý. Propeller by mohol vziať veeľa ľudi medzi brehmi Dunaja. Tak zlikvidujme mosty. Sakra..aha, oni furt stoja... toto je cca presne rovnaká teória ako tvoja. Mýtus vyvrátený
po f) Posledný bod nakoľko sa treba držať pravidiel " Don´t feed the troll´s" - Miesto výmeny električiek. Kebyže riešiš výmenu radiál za metro.. I keď dnes ešte BA je nerentabilná na to, časom k tomu dôjde..o 10-20-50 rokov. Kebyže riešiš ako odstrániť gumokoly z mesta, ako ponúknuť rýchle a efektívne spôsoby dopravy aby nepotrebovali ľudia gumokoly, tvoja fotografia by bola v zlatom rámčeku na titulke stránky s podpisom "Zabudnite na Ježíša - Náš nový spasiteľ".
A bonus: Uvedom si, že kamkoľvek prídeš do miest vo svete (to že si obehol Sládkovičovo, Galantu, a dokonca aj Bernolákovo neznamená že si svetaznalec ani dopravný analytik) tak všade je gro električka. Kamkoľvek zo stanice chceš ísť do mesta, ide električka. Autobusy slúžia ako doplnková doprava. Pre turistov je to aj jednoduché - električka neuhne z trate, a stačí sledovať trať a nestratím sa.. A rovnako, ako si písal, že sa budú "Busy" zdokonalovať, sa budú zdokonalovať aj električky, Budú bezpečnejšie, tichšie, kvalitnejšie, menej sa budú opotrebovávať, a na batérie budú môcť jazdiť dlhšie vzdialenosti (čím sa časť mesta môže zbaviť zbytočnej mohutnej kabeláže) a tým odstrániš jednu z príčin ktorú rád spomínaš - zastane jedna- zastanú všetky. Práve si jeden z dôvodov zastavení (padlá trolej / zmrznutá trolej / urvaný zberač) odstránil Už nezastanú
munww
b) dopravné koridory navrhujem inak, bus pruhy vpravo a v strede celého koridoru zeleň vrátane stromov. Prečítaj si predošlý príspevok.
c) intervaly preháňaš
d) nečítaš poriadne moje príspevky. Ide aj o demografiu, robotizáciu a zmeny pracovných časov, z čoho vyplýva menej cestujúcich do práce v špičke.
e) blbý príklad
f) napísal som, že treba bus pruhy a záchytné parkoviská a odtiaľ funkčnú dopravu. Bohužiaľ vidíš sám, že papaláši v tom nič nerobia
K bonusu len toľko, že som obehol mestá na 4 kontinentoch. Sú aj také a populáciou väčšie, kde električky zrušili a nebanujú. V niektorých som žil dlhšie. Uviedol si len jeden z mnohých dôvodov ako dosiahnuť aby eliny nezastali. To argument zďaleka neruší. A že turisti potrebujú sledovať koľajnice? Skutočne dôležitý dôvod aby sme mali električky haha. Ja som v cudzích mestách koľajnice nepotreboval.