V com je potom vyhoda QR kodu? Oproti NFC? Oproti cipovej karte? Oproti debetnej/kreditnej karte?
Ja tam vidim iba nevyhody - pomale (pomalsie) vybavovanie, nutnost napisania aplikacie, zdrzania roznou rychlostou optiky v telefonoch a v samotnej rychlosti telefonov, velmi lahky objekt pre vandalov (strhnutie ci len obycajna fixka).
"Ale náklady na niekoľko platobných terminálov vo vozidle verzus využitie mobilu zákazníka a trebárs qr nálepky vo vozidle sú značne rozdielne. A pritom výhody vôbec žiadne..."
Kebyze to tak je, tak mas miesto cipovych kariet/platieb kartou vo vozidle vacsinou QR kody. A uprimne okrem toho edinburghu nepoznam ziadne ine mesto, ktore by malo QR listky. Ale poznam vela miest, kde mas moznost pouzit cipovu kartu/kreditku.
0.1 sekundy? Aha, preto mi trva na mojom telefone nascanovanie QR kodu 1-2 sekundy, kym zaostri, do sekundy kym nacita a dalsiu sekundu/dve kym vykona akciu (pri pomalom telefone aj dlhsie).
To uz mi fakt pride sucasny eCL rychlejsi (kliknes na listok, prilozis kartu a mas to za rovnaku dobu bez zbytocneho zdrziavania sa pri nastupe. Nehovoriac o tom, ze aj pri QR kode by si musel vybrat typ listka.
Ďakujem za vysvetlenie, už som asi pochopil systém s bankovými kartami.
V podstate QR kód by nemusel byť na displeji, mohol by byť len na nálepke alebo tabuľke. A voľba lístka v mobile. Zamedzenie kupovania lístkov počas tarifnej kontroly by snáď malo byť možné aj inak. To znamená ďalšie zníženie nákladov.
Viem, že po svete chodia vierozvestci oboch kartových spoločností a platobných terminálov, ale to, že oni považujú za dobrý nápad platiť ich kartami všetko, ešte neznamená, že to dobrý nápad je. ? Oni to totiž hovoria preto, že z toho žijú.
Ich mokrým snom je samozrejme totálne zrušenie hotovosti, aby išlo všetko cez nich. (Ja už som si skúšobne otvoril účet v bitcoinoch. ? )
Ja chápem, že si berieš inšpiráciu zo severnej Európy a si tým nadšený, ja ti to neberiem. Ak by si bol zamestnanec lartovej spoločnosti, tak by si nepoužíval iné argumenty ako "trend" a "uchylacina". ?
Ale náklady na niekoľko platobných terminálov vo vozidle verzus využitie mobilu zákazníka a trebárs qr nálepky vo vozidle sú značne rozdielne. A pritom výhody vôbec žiadne...
Áno, no v kontexte článku sa spomína Rajka a Kittsee. Mantru o napojení týchto obcí na účel OSOBNEJ dopravy šíri stále dosť ľudí aj v odborných kruhoch (predovšetkým tram-trainisti). A pritom naplnenosť liniek 801 a 901 hovorí jasne: naplniť sa nedokáže ani autobus, čo je podstatne flexibilnejší a dostupnejší druh dopravy. Plus je tu viacero kľúčových otázok: nosný systém s oveľa väčším potenciálom nemajú zabezpečený ani iné mestské časti v rámci Bratislavy, finančné náklady a čas na hĺbenie a výstavbu tunela pod Dunaj by sa dali využiť podstatne efektívnejšie a na menej pompézne opatrenie na podporu VOD a nehovorím o tom, že stále nie je jasné, kto to bude financovať. Stále sú pri tom v hre EC vlaky, ktoré sú pre Bratislavu "štastím" a inak ako cez HLST ísť nemôžu.
Ak mas potrebu ist do takych detailov, tak prosim. V SL vidim dve moznosti: Prvou je ze by sa platobna karta pouzivala rovnako ako dnes dopravna karta, t.j. cestujuci by vodicovi nahlasil vystupnu zastavku a ta by sa automaticky stala miestom check-outu v jednom kroku s check-inom. Druhy variant je potom oznacovac aj pri druhych dverach, co sa pokial viem zvazuje aj tak.
V MHD by sa karta prikladala aj pri nastupe aj vystupe, co je stale efektivnejsie ako nejake volenie listka na displeji a scanovanie QR kodu (naco mam scanovat QR kod z oznacovaca, ked typ listka mozem zadat rovno v tej aplikacii?). Pri vystupe by za niektorych situacii prilozenie nemuselo byt nutne - ak potrebujes rozpis pripadov kedy by to slo bez neho, tak prosim, v noci ti to mozem rozpisat, teraz nemam tolko casu.
Inak mozno by pre teba bolo poucne si nastudovat ako funguju uz existujuce podobne systemy.
Neotacam, len z tvojej formulacie nebolo zrejme na ktory variant sa pytas. Mobilnu aplikaciu som spomenul uz v prvej reakcii, nejde o ziadne "otacanie".
Pri bankovej karte predpokladam system check-in / check-out.
Nižšie hovoríš o bankovej karte, tu zrazu otáčaš na súčasný systém a mobilnú aplikáciu.
Moja otázka bola, kde bude zdieľaná informácia o prestupe po použití bankovej karty.
V pripade existujuceho systemu v karte. V pripade listka cez mobilnu aplikaciu by sa cestujuci predpokladam pri kontrole preukazoval nou generovanym kodom.
V kazdom pripade prestup-neprestup v tom nehra ziadnu rolu, ani to ci ide o ineho dopravcu.
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
810zssk
Pri bankovej karte predpokladam system check-in / check-out.