Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Ámos #215056:
V takom prípade plačeš na nesprávnom hrobe, skús autora článku.
Človeče, prečo máš vždy potrebu reagovať "k veci - od veci"? Asi ušlo Tvojej pozornosti, že som sem len pridal link, toť vsjo... Napríklad preto, aby si každý urobil názor. Samozrejme vždy sa nájde trafená hus, ktorá má potrebu gágať, no tak zagágala. Apropós: Očakavávaš, že pridaním predmetného odkazu do tohto fóra sa niekam posunú preferencie malého fašistu? No pardón, ja som očakával, že sem chodia rozumní ľudia, ktorí si dokážu vytvoriť názor... A očakávam to i naďalej, aj keď je zrejmé, že poniektorí jedinci majú problém s dyslexiou. ?
Reakcia na: Ike #215051:
Netuším, akosi som to ďalej nesledoval a v princípe mi to je v danom prípade jedno. Je to banda vytretých vyholených bezkrkých hláv, ktorí sú inteligenčne na rovnakej úrovni ako ten vyfetený cigánik bez lístka.
Ale možno keď napíšeš súdružke ministerke spravodlivosti, tak sa dozvieš viac. Tá madam okrem toho, že mení politické kabáty ako blúzky, tak mala aj čas na vyjadrenie pre médiá, kde sa dušovala, ako štát zakročí proti podobným živlom. Možno sa z vyjadrenia jej hovorcu dozvieme niečo viac, napríklad, že sa jej mýlia pojmy s dojmami a diakritika. Že ona nemyslela štát, ale šťať...
Ešteže tá regionálna doprava je na tak super úrovni, že sa musme baviť len o Erdbergoch, Schwechatoch a Hainburgoch. Lebo SL to fakt má ten smer za prioritu:

Dnes raňajšia špička:
- spoj linky 640 návoz na REX do BA: 23 cestujúcich, na ŽST Senec vystupujú vždy v drvivej väčšine študenti, najviac vystupujúcich na žel.st, nie na aut.st.
-spoj linky 659 do BA z AS Senec odchádza s dvomi/tromi nastupujúcimi zo Senca, bez prestupu medzi 640 a 659, v spomínanom spoji 659 do BA sedí približne 15-20 cestujúcich.
- spoj linky 640 9 min. po vyššie uvedenom spoji rovnakej linky predĺžený do BA: 5 cestujúci (z toho 2 zo zast. Senec, Družstevná ul., teda len 3 z dvoch obcí), v Senci na aut.st. ich nastúpi asi 5/10.
- spoj linky 202409 z Galanty do BA zúfalo prázdny, v najsilnejších časoch max. 25 cestujúcich, veľká väčšina vystupuje v Senci.

Typická popoludňajšia špička:
- prichádzajúce spoje z BA do Senca vezú maximálne 20-30 cestujúcich
- spoj linky 640 o 17-tej vezie 10 ľudí zo Senca, o 16-tej napr. 13 ľudí


REX 874 (ráno) a 875 (popoludní) á 9 vozňov, a je plný, v Senci na/vystupuje asi 80/120 ľudí.
Parkovisko je plné, dokonca aj po stanicou v areáli jazier.

Kolóny každý boží deň v Senci von na D1, pri Metre, na obchvate.

Hlavná vec, že z Erdbergu či odkiaľ sú dobré spoje SL do Viedne. Nechcú vypadnúť za hranice Slovenska? Však ich jednoznačne odmieta verejnosť. Kebyže poskytnú údaje o vyťaženosti spojov pre BID, tak na Jašíkovej 2 by aj odpadli. ? Efektívnosť nadovšetko!
Reakcia na: Peon #215074:
Všimol som si, že existuje linka dopravcu Eurobus, ktorý ide o 8:40 h aj 21:00 h z Viedne z Erdbergu do Prešova. Zakázaná je vnútroštátna preprava v oboch krajinách. Z Viedne do Bratislavy teda môže prepravovať cestujúcich? Nevidím tam upozornenie, že by nemohol a cenu to zobrazuje 5 €.

http://cp.atlas.sk/bus/spojenie/?date=24.06.2016&time=8%3a00&f=Wien+%5b*A%5d%2c%2cVIB+Erdberg&t=Bratislava%2c%2cAS&fc
Reakcia na: Peon #215074:
Slovak Lines na Erdberg zachadza len v casoch kedy je to potrebne/vhodne s ohladom na Eurolines pripoje, pripadne pripoje dalsich partnerov.
Reakcia na: Peon #215071:
1. Pocet miest rozhodne nemam podla coho odhadovat.
2. Nehovorim, ze to tak je, ale ze mi to dava najvacsi zmysel. V leteckej doprave je toto celkom bezna prax pri niektorych codesharoch.
3. Nie, urcite AMS takto nefunguje. AMS je len rezervacny system.
Reakcia na: Valec #215052:
To s tým Nemcom znie logicky. V tejto súvislosti ma napadá: EÚ ešte nemá snahu vytvoriť nejaký spoločný európsky vyhľadávač spojení (vlaky aj autobusy) na medzištátne linky?

Nerozumiem ako si myslel ten konkurenčný Blaguss. Pri jeho spojoch to na webe Flixbus zobrazuje "Prevádzkuje FlixBus CEE GmbH", takže pre Flixbus nie je Blaguss konkurencia.

EDIT: Slovak Lines ráta s tým, že ľudia pôjdú MHD z Erdbergu na Hauptbahnhof? Totiž ak Nemec pricestuje do Viedne Flixbusom, tak príde práve na Erdberg kde môže rovno prestúpiť na Blaguss. Slovak Lines ide z Erdbergu iba 6:15 h a 23:45 h.
Reakcia na: S499.1023 #215048:
Lebo letuska.cz to poskytuje v češtine a v českých korunách? Hmm a predáva to lacnejšie ako samotná Lufthansa (pre koncových zákazníkov)?
Reakcia na: Sommelier #215049:
No tak napríklad prečo majú všetci traja autobusoví dopravcovia rovnaké ceny z Bratislavy po letisko Schwechat aj do Viedne?
Reakcia na: 810zssk #215047:
Koľko miest si podľa Teba na každom spoji Flixbus od Slovak Lines-u kupuje? Pochybujem, že je to takto... Myslíš, že aj AMS BUS si takto kupuje časť kapacity? V praxi sú medzi Hainburgom a Bratislavou prepravovaní aj stojaci cestujúci...
Reakcia na: zavinacsk #215069:
Windows je to zrejme CE alebo obdobna "lahsia" verzia.

Cidla kontroluje vyhradne nadradene riadenie, okrem cidla rychlosti, ktore je napojene cez GPS na BS 310. Pravdepodobne je informacny system BUSE a nadradene riadenie (Linux) prepojene, ak ano, nemal by byt az taky problem ziskat informacie z Linuxu do BS.

Mam vypracovany aj navrh na akusticke hlasenia, ako pre salon, tak aj pre kabinu vodica.

Predpokladam, ze je zbytocne o tomto spamovat diskusiu, ak ma niekto zaujem, nech kludne napise na moj mail, mozeme sa dohodnut o vsetkom cez mail.

Reakcia na: medzernik #215067:
Takže ak Windows v tristodesine podporuje .NET, nemal by to byť veľký problém (nie každé vydanie to podporuje).

K #215066 - ak sa to na tom linuxe dá uložiť do obyčajného textového súboru, odtiaľ si to už cez sieť načíta hocijaký systém. Druhá možnosť je získať priamy prístup k čidlám alebo aspoň k dátam prenášaným z nich. Inak tieto dáta netreba mať v reálnom čase, ale stačí ich načítať napr. raz za minútu - odľahčí to systém a tá zmena za 60 sekúnd určite nebude extrémna. Aj v bežnom aute tie senzory komunikujú raz za nejakú dobu a nie v reálnom čase, pri lietadlách je to niečo iné.
Mobilný internet by nebol veľký problém, teda aspoň cenovo. Na celomesačnú prevádzku by stačil doslova páreurový paušál kvôli objemu dát, pričom o rýchlosť prenosu by ani nešlo. Máme systém, ktorý komunikuje 24x denne so serverom a prenáša dáta oboma smermi, pričom je tam 1GB balík a využije sa priemerne na 70% na rýchlosti EDGE (systém beží v horách bez 3G). Čo sa týka pokrytia, v BA sa nepokrytých častí mesta nebojím.

K #215068 - vložiť celú linku z Rače do Ružinova a opačne, pričom pri zastávkach SNP vložiť navyše príkaz na zmenu čísla linky. Alebo spraviť zmenu na úrovni podkladov už priamo v DPB a celú trasu vložiť pod číslo jedinej linky (nie 3 a 8, ale len jedna z nich) - potom prečíslovanie netreba.
Reakcia na: zavinacsk #215065:
Ha, mozno by sa dalo aj urobit nieco s prepinanim liniek vo voze a nie to robit ako je to teraz (Linka 3, namestie SNP > Linka RUZINOV_08 smer namestie SNP > Linka 8 smer RUZINOV)
Reakcia na: zavinacsk #215065:
BUSE BS 310 ci kieho slaka to je ten novy, bezi na Windowse urcite.

BUSE BS 100 je zahadna krabicka, panboh vie, ci to nahodou nebezi este cez nejaky assembly kod. I ked sa mi zda vykonnejsi nez APEX v Prahe...
Reakcia na: zavinacsk #215064:
Hm... viem, ze 29/30T maju interny senzor teploty v kazdom clanku jeden. Ten je vsak napojeny na Linux v centralnom pocitaci. Ak ma BUSE pristup k informaciam o teplote interieru z nadradeneho riadenia (co snad dufam ze ma), nemal by to byt problem.

Na radarove sledovanie by uz muselo mat vozidlo mobilny internet. V prvej reklame na 30T bolo uvedene, ze vozidlo ma Wi-Fi router, no nie som si isty, ci je tomu tak v skutocnosti.
Reakcia na: medzernik #215063:
Ak to beží na Windows a dané vydanie systému podporuje .NET a aj C#, na programovaní front-end by som sa rád podieľal. Ešte niekoho, kto sa pustí do back-end časti a o dva týždne môžeme začať testovať.
Reakcia na: medzernik #215058:
Ešte doplním - potešili by informácie o teplote v interiéri vozidla a tiež vonku, prípadne aj hodinová predpoveď počasia cca na jednu až šesť hodín vopred. Radarové sledovanie pohybu oblakov a zrážok (zo SHMU) by už bol asi extrém.
Reakcia na: zavinacsk #215061:
BUSE by vsetko toto malo v pohode zvladnut, otazka je, v com sa to programuje a ako.
Reakcia na: david1 #215059:
Neviete nahodou, ako (alebo v com) sa programuju akusticke hlasenia? Popripade v akom jazyku sa programuje BUSE BS 100?
Reakcia na: medzernik #215058:
Vo vlakoch a lietadlách býva na displejoch okrem trasy linky s vyznačením aktuálnej polohy vozidla napr. aj aktuálny čas, predpokladaný čas príjazdu do najbližšej zastávky, aktuálne zdržanie, aktuálna rýchlosť vozidla, v lietadle nadmorská výška, mimoriadne oznamy, reklamy. Bonusom býva priamy prenos obrazu z kamery s výhľadom pred vozidlo (toto rád sledujem). Je mi jasné, že systém v našich vozidlách MHD na takéto niečo nie je stavaný.
Vo výpise zastávok by teda mohol pribudnúť predpokladaný čas príjazdu do najbližšej zastávky a možnosti prestupu na danej zastávke - zobraziť v rovnakom riadku pravej časti displeja ako názov zastávky na ľavej strane. Ak by ten systém zvládol niečo interaktívne, čo tak zobraziť aspoň aktuálnu rýchlosť vozidla a grafickú informáciu, pri ktorých dverách bol stlačený dopyt?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.