Ano keby sexiom posunuli tak hej, ale aj tak tam v pohode mohol chodit bus BTW, vyluka trvala 8 hodin! A ani jedno vozidlo na Rajsku neprislo! A to bola spicka pracovneho dna v skolskom roku!
nie, ja by som na vozdla namontoval asi najskor narazniky obdobne tym na zeleznici, sice by to nemalo tu prieraznu silu, ale na druhej strane by sa karoseria gumokolu nemala velku sancu co i len priblizit ku karoserii elektricky a teda jedina skoda co by vznikla na elektricke by bola odreta farba na narazniku pricom taky gumokol tlaceny po otvorenom zvrsku by asi mohol ist rovno do srotu
pri vhodne umiestnenom usekovom delici ("sekcii") by pri tom padnutom leseni mohla kludne ostat premavat trolejova 202 aj 205, stacilo by usekovy delic posunut asi o 3 stlpy dalej od ASMN.
Vsak aj teraz si vodici rozpravaju na konecnych, kolko aut sa im podarilo zosrtovat a tiez naslapavaju na jazdu, ked vidia pred sebou gumokol
Re #21492 S499.1023: Mas pravdu, lebo ja som zatial v BA nahradnu dopravu nezazil. A to uz mi nesli trolejbusy asi 50x za zivot. Akurat viem, ze raz ma jedna nahradna doprava zviezla z Hranicnej na Pazitkovu s tym, ze tam uz trolejbusy chodia. Mas ho vidiet:-) Hovno slo dalsich dvadsat minut. A to je zatial najlepsi pripad Alebo sa mi pacilo ked drblo lesenie na 29. augusta a 202 kludne mohla chodit autobusova, lebo pri Mamute nebola ziadna prekazka, a volal som na dispecing, a tam mi ujo povedal, ze "tam nemozme poslat autobus, je tam kopa bordelu, mrtvych, tam by nepresiel" Hlavne ze som na tej krizovatke stal a nebolo tam ani auta
prosim, uz ziadne (bezdovodne) precislovavanie, ci uz s kampanou alebo bez... ja som sa este stale nestihol naucit kompletne linkove vedenie (pred precislovanim som ho vcelku vedel) a co maju potom hovorit taky dochodcovia, ktorym desiatky rokov chodila domov ta ista linka a teraz zrazu bac... niekto nevedel co vymyslat a zacal precislovavat...
Spectre: No, ale veď to by si mal DPB vymáhať. Na to sú zákony. Dispečer by mal trvať na zadokumentovaní a nárokovať si náhradu škody? Joj to by bolo aj na nové eliny Veď strata imidžu, ničenie vozov pri preplnení vozov,...
si: No niečo také u vodičov bolo. Hovoril to otcov kolega, ktorý jazdil z elinou a ktorých naschvál našlapával na jazdu, len aby arogantného vodiča sejmul. Potom to s kolegami vyhodnocovali, kto bol lepší.
S499.1023: Samozrejme, tak sa to malo prečíslovať už nazačiatku, teraz je už neskoro. Avšak aj teraz by sa to dalo, len by musela byť spravená nejaká normálna info kampaň. Niečo naspôsob Prahy - letáky do schránok a tak.
1. hmm pokial viem, tak oficialne sa hovori iba o cislici na mieste desiatok (co sa mestskej casti tyka)
2. skus si zobrat odniekadial stare linkove vedenie (spred velkeho kajdiho precislovania) a skusit rozmiestnit zony nasledovne: 2 - vychodna a juhovychodna cast BA (biskupice, dolne hony, slovnaft, vrakuna, cast ruzinova)
3. vychodna a severovychodna cast BA (cast ruzinova, vajnory, raca,...)
...
a skusit spravit cislovanie liniek na toto rozmiestnenie zon (ked uz by neake precislovanie tak nutne muselo byt)
pomocka:
volakedy chodili taketo linky (napriklad):
20 - safarikovo nam - cilizska (dolne hony)
21 - petrzalka - astronomicka (ruzinov)
22 - hlavna stanica - slovnaft (cez mierovu)
24 - hlavna stanica - letisko
25 - zst. pod. biskupice - trnavka
30 - zst. pod. biskupice - novy most
39 - ruzinov - mlynska dolina
35,... - asi 3 spoje 3x chodili do vajnor
38 - od slimak - mesto (striedalo sa s linkou 23 na safarokovo, do petrzalky a pod)
...
prajem veselu zabavu
PS: to precislovanie co bolo spravene bolo riadne na ..., z povodneho cislovania liniek sa zachovali tusim 2 linky, a obcas sa stalo ze z jednej zastavky sla linka X jednym smerom a na druhy den uplne opacnym (priklad: linka 30 spod noveho mosta 31.12. do biskupic, ale 1.1. uz do lamaca)
PS2: dalsia "koncepcnost" precislovania sa prejavila pri tvorbe posilovych liniek 221 222, logicke by bolo keby bola linka 221 poslilovou k linke 201 a 222 k 202, ale je to presne naopak...
Samozrejme... Ked je to tak ako to je, neni dovod to menit... bohuzial, teraz plati mudrost "cestujuci by to nepochopili" "nikdy sa to tak nerobilo" a pod.
Nejde o to. U tramvaje je rozdiel v tom, že má vačšiu kapacitu, že má vačšiu šancu nestáť v zápche a tak. Trombelus je z hľadiska cestovania pre vlka úplne rovnocenný s antabusom.
A systém číslovania? Osobne si myslím, že nie je potrebný žiadny systém číslovania liniek, hlavne je maximálne NUTNÉ linky neprečíslovávať. T.j. že ak už to raz je tak ako je, tak to tak nechať. Ale principiálne (keby sa napríklad teraz začínala budovať T-busová sieť v BA) by som čísloval v spoločnom rade.
I.
myslim ze naklady na opravu zdemolovaneho gumokolu budu lepsou pokutou pre nedisciplinovaneho gumokolistu ako akakolvek pokuta, nehovoriac o tom, ze zrejme nebude moct neaky cas ten svoj gumokol pouzivat Velke skody na tramvaji nepredpokladam, a v pripade potreby je mozne obvod tramvaje vystuzit starymi kolajnicami
Samozrejme. Pokial tramvaj niekoho skrabne na prejazde, je zbytocne okolo toho robit velke halo. Vodic spise s gumokolistom zapisnicu, opise ci cislo OP, SPZ gumokolu a normalne pokracuje v premavke... Tak by to malo byt.
V sutazi sejmutych gumokolov nevidim prilis satisfakciu. Tu ide o to, aby si gumokolisti uvedomili, ze nie su vsemocni. Jednoducho tramvaj musi mat bezvyhradnu prednost a hotovo. A parkovanie v dosahu trate - to by som trestal velkymi pokutami // a sadzba pekne podla dlzky zdrzania tramvaje
mne to nehovor, ja by som osobne najradsej zmenit prevadzkove predpisy kolajovych drah tak, ze ak (kolajove) vozidlo prekazku z trate odstrani, nemusi ani zastat... sice prvy tyzden platnosti takychto predpisov by tych nehod bolo asi pozehnane (na druhej strane, pomer skod na elektrickach ku skodam na gumokoloch by bol asi velmi zaujimavy :-D) ale aspon by si zacali aj arogantni vodici gumokolov sakra davat pozor aby niekde nepretrcali do trate...
Z prevadzkoveho hladiska by som akurat dal povinnost vodicom elektriciek po skonceni sluzby odovzdat na vypravni zoznam sejmutych gumokolov (SPZ, typ vozidla, kedy a kde), v pripade lepsiej financnej situacie na podniku vybavit kazde vozidlo lacnym digitalnym fotakom na zadokumentovanie zdemolovaneho gumokolu [cakanie na dispecing je zdlhave, treba to vsetko prenechat na vodicovi, nezdrzi to premavku o viac nez minutu - dve]
PS: vodici by popri jazdeni mohli sutazit o to, kto sejmul viac gumokolov za mesiac
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
J
si: No niečo také u vodičov bolo. Hovoril to otcov kolega, ktorý jazdil z elinou a ktorých naschvál našlapával na jazdu, len aby arogantného vodiča sejmul. Potom to s kolegami vyhodnocovali, kto bol lepší.
S499.1023: Samozrejme, tak sa to malo prečíslovať už nazačiatku, teraz je už neskoro. Avšak aj teraz by sa to dalo, len by musela byť spravená nejaká normálna info kampaň. Niečo naspôsob Prahy - letáky do schránok a tak.