Ja sa len divím tým študentom, že sa neoboznámili so súčasnými trendami. Keď už nechceme koncept PCC celkom vytlačiť z ulíc miest, tak ponechať ich na nejakej historickej linke ako napr. v Prahe L91, ale toto? Obávam sa, že ani vozidlá EVO nebudú mať moc úspech. Možno tak Olomouc/Ostrava kúpi pár kusov. To už však pri tomto koncepte sa viac vyplatí "modernizácia" starých T3 na VarioLF.
Dnes mi padol do očí tento článok: http://praha.idnes.cz/studenti-navrhli-moderni-tramvaje-dtp-/praha-zpravy.aspx?c=A160222_2227409_praha-zpravy_rsr
Ide o návrh vzhľadu električiek pre Prahu od študentov priemyselného dizajnu.
Viacerí sa nad tým zrejme len pousmejú, mňa by zaujímalo, otázka pre znalých, či je vôbec takéto vozidlá technicky možné vyrobiť. Podľa mňa, človeka s akotak základami techniky, by bol dosť veľký problém z podvozkami, vo vnútri by museli byť dosť veľké podesty a schody nakoľko by museli byť otočné. Tiež nevedno kam by sa dala elektrovýzbroj nakoľko strecha je príliš nízka.
Veľmi podobný už vyrobený prototyp električky EVO1 väčšiu výšku a v interiéri všade podesty.
Vsak ja som ani ziadnu estakadu nespominal ? Ale hej, myslel som naozaj starsiu trasu, mea culpa. Kazdopadne stale prejazdna je a teda v takom rieseni by problem nebol.
Neviem aku estakadu myslis, ja som napisal ze hovorim o tej trase po ktorej do Petrzalky jazdi dnes a z toho ze po nej jazdi dnes vyplyva ze po nej stale jazdi.
OSobne si viem do buducna predstavit aj potiahnutie eliny zo Safka na Dostojevskeho rad, Karadzicovu na krizovatke Krizna Karadzicova by sa trat napojila na jestvuju siet (obsluzila by sa Eurovea, Culenova, AS co by bolo podla mna vhodne. Pri obmedzeni IAD tam priestor na to je, kebyze sa elina vedie vzdy vpravo a mala by spolocne zastavky z autobusmi. Ale vidim to skor ako nerealne a finacne narocne.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Palo1987