Má na starosti milióny iných vecí...
Iste. Napríklad fotiť v pracovnom čase vozidlá na výlukových trasách do zbierky atď.
Tak nech si kuxxa DPB zaplatí informatika a miesto toho nech vyhodí z každej partie DO po jednom zámočníkovi, aj tak taam hxxno robia. Napríklad.
I.
Má na starosti milióny iných vecí...
Iste. Napríklad fotiť v pracovnom čase vozidlá na výlukových trasách do zbierky atď.
Tak nech si kuxxa DPB zaplatí informatika a miesto toho nech vyhodí z každej partie DO po jednom zámočníkovi, aj tak taam hxxno robia. Napríklad.
I.
Predchadzajuci prispevok mozno posobil dojmom, ako keby som sa chcel niekam nasilu natlacit. O to mi nejde, len mam pocit, ze praca na niecom podobnom by mohla byt zaujimava a prospesna zaroven a celkom rad by som sa jej zucastnil.
To mi je jasne. Ja momentalne pri mojej chabej pracovnej discipline som rad, ze stiham to, co stiham, ale ked to budem mat trochu volnejsie, celkom rad by som sa do toho pustil -- schemy a strukturovane informacie ma vzdy bavili, mozno by som konecne mal pocit, ze robim aj nieco uzitocne.
Myslim, ze kartograficka mapa na pozadi by bola vhodna len pri detailnej verzii alebo pre vyhotovenie zastavkovych letakov na sposob tych v Londyne, pricom hustota linkoveho vedenia v BA by IMHO umoznovala bez problemov zakreslenie schemy priamo do mapy.
Jedina rozumna cesta, ktora ma napada, by bola vypracovat formalny projekt so vsetkymi nalezitostami zamerany na zlepsenie informovanosti cestujucich v bratislavskej MHD a o jeho vhodnosti a potrebnosti skusit presvedcit ludi, ktori maju aky-taky vplyv. Ci uz niekoho na magistrate, na VUC alebo z tretieho sektora (Komunitna nadacia Bratislavy?). Ak by toto preslo, ti by sa potom mohli pokusit dohodnut povedzme s VKU na poskytnuti kartografickych podkladov za rozumnych podmienok. Financovanie by sa mozno dalo vybavit z nejakych grantov...
Nuž aj moja mapa by sa dala ešte vylepšiť napr. takou mapou Bratislavy do pozadia. Ak tu niekto viete, ako by sa dala zohnať v súlade s autorskými právami, rád sa to dozviem. Ideálne bezplatne alebo aspoň za prijateľnú sumu, keďže nemôžem vrážať ťažko zarobené peniaze do neziskovej verejnoprospešnej aktivity
(Pravdepodobne to vacsina z vas pozna, niektori ale mozno nie, a tym by sa to zislo pripomenut.)
Samozrejme, Bratislava nie je Londyn a nepotrebuje tak dokonale a zlozite mapy. Kazdopadne asi kazdy ale uzna, ze sucasna linkova schema nie je zdaleka to prave orechove -- uz ta tr3mpova mapa je o poznanie na vyssej urovni.
Programove vybavenie nie je dostatocna vyhovorka, ved existuju dobre Open Source (= zadarmo) graficke editory, pripadne kvalitne programy domacej proveniencie za par supov (Zoner Callisto 4 za 3 tisic). Bonusom k dobru je tam aj lokalizacia, cize sa ani nikto nemoze vyhovarat na chybajuce jazykove a/alebo odborne znalosti.
Re #21268 Martin Fundárek: S tymto mozem len suhlasit, rovnako si myslim, ze ciernou vytlacene cestovne poriadky na bielom podklade budia o poznanie solidny dojem ako nejake kriklave zdrapy papiera...
Zakladny problem je ze linky 31, 39 a 84 pouzivaju studenti a ti platia polovicne, v horsom pripade ziadne cestovne. A aj preto sa ich musi z principu natlacit do voza 2x viac ako do inej linky
Cestovné poriadky by mali byť zásadne biele. Farebne by sa mali odlišovať výlukové cestovné poriadky (napr. na žltom podklade). Podobne oznamy by sa mali farebne rozlišovať (napr. žlté=výluky, zelené=tarifné opatrenia, červené=trvalé zmeny liniek, modré=posilová doprava a pod.). Potom by sa možno nestávalo tak často, že cestujúci si nevšimnú informácie o výluke.
V súčasnosti sú letáky tlačené tak, že ma chytá podozrenie, že jediným kritériom na farbu papiera je to, že aký balík práve schytí do ruky zodpovedná osoba.
Podobne sú pekné cestovné poriadky s farebnou mapkou okolia trasy aj na autobusových zastávkach v Paríži.
Naopak v Poľsku v Katowiciach boli poriadky dosť neprehľadné, aspoň na zbežné pozretie som sa v nich veľmi neorientoval. A tam by sa tá mapka veľmi hodila, keďže MHD premáva nielen v Katowiciach, ale aj ďalších okolitých mestách ...
Ale vieš, základný princíp je, prečo by si prevoz na trase Hlavná stanica - Letisko MRŠ mal účtovať skúkromník, či letisko, keď na ňom môže zarobiť DPB?
Expresná linka na letisko je pekná vec, ale nie sme v Prahe. Mať expresnú linku kvôli tým pár lietadlám, zhruba tri a pol týždenne, čo tam sadnú, by bol za súčasného stavu MHD neprimeraný luxus.
Treba mať na pamäti, že cestujúci, ktorí vyvalia prachy za letenku, sa väčšinou dovezú na letisko
a) vlastným autom,
b) taxíkom.
Pre tých zvyšných bohato stačí priama linka, hoci so zachádzkou k Avionu.
Mimochodom, letecké spoločnosti, resp. správa letiska, by si mohli zradiť autobusové spoje k lietadlám a od lietadiel sami. Tak to fungovalo kedysi za čias monopolu ČSA (linka Reduta-nám. ĽM, dnes Dulovo-Letisko) a tak to funguje napríklad vo Schwechate.
Ako vidím, otváraš starú tému, tak Ti opäť prispejem Mne osobne sa prehľadnejšie, krajšie a imidžotvornejšie zdajú čiernobiele cestovné poriadky.
Minulý týždeň som navštívil 800-tisícový Kraków a ani tam CP farebné nemajú.
U mňa farebný rozpis spojov okamžite vyvolá dojem, že dopravcom je nejaká malá firmička s 5 zamestnancami, ktorá sa vyšantila v nejakom programe a zúfalo sa snaží predať svoje služby. ČB na mňa viaz dýcha serióznosťou, skúsenosťou, odbornosťou... Asi tak...
Čo sa týka mapky - možno by to nemusela byť jedna hrubšia čiara v spleti celej siete liniek. Inšpirovať by ste sa mohli Žilinou. Na výreze z mapky by bolo len okolie trasy danej linky s vyznačenými prestupmi na iné linky.
Re #21245 J: Vôbec to nie je zlá myšlienka. Takýto systém bol v minulosti odskúšaný v Košiciach. Električková linka V premávala v dňoch školského vyučovania od internátov TU do areálu školy a jej CP zodpovedal začiatkom a koncom prednášok na TUKE. Električková linka W zasa premávala len v nedeľu a premávala od stanice k internátom TU - jej CP zasa prísne nadväzoval na príchody rýchlikov do Košíc.
Úspornými opatreniami v polovici 90. rokov žiaľ linka V zanikla. Linka W jazdí dodnes.
Presne podla zaciatkov a ukonceni blokov na EU bol ozaj pred rokmi CP 84 prerabany..
na 7:30 - 3 spoje v priebehu 8min
na 9:15 - 2 spoje tesne za sebou
na 11:00 - sa nepodarilo,nestihaju to,je tam i 83
na 13:30 - 2 spoje tesne za sebou
neskor - spickovy interval 10min. staci
v smere z EU:
po 12:30 - 2 spoje tesne za sebou
po 15:00 - vlozeny spoj do spickoveho intervalu
po 16:45 - vlozeny spoj do int.(bol)
po 18:30 - dva spoje v priebehu 6min.
..aj samotne odchody z Hrobonky, ci Ovsista su v minutach, ktore predpokladaju zaciatky/ukoncenia vyucovania cela,stvrt,pol,tristvrte..myslim, ze to funguje ozaj spolahlivo, pokial studaci citaju CP, nezaspia, ci su pusteny skor - vtedy je tam riadny interval, i 83 v sidlisku..
k septembru boli mierne posuny kvoli zapcham a tym predlzeniu chronometraze..zaujimave odchody su:
Hrobonka:
7:01 04 09(viem ako "presne"7:30 chodia niekt.profaci,ci studaci
8:45 47
13:01 04
spat z Ovsista
12:30 33
15:05 07
16:47 57
18:32 38
..5 rokov som tam stravil tot pred chvilou..
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Vladimír