Síce to je poslané ako odpoveď, ale nie je to len pre zlošuka: Fascinuje ma ako sa už niekoľko dní hádate o projekte, ktorý našťastie zatiaľ nie je veľmi reálny.
Prečo by to bolo nonsense, keď momentálny polhodinový takt je taký, že sa akurát stíha, čo sa týka kapacity vlakov. A to ešte ani jednu jedinú dušu snáď nevozia busy k vlakom v Ivanke, Bernolákove, Bieli či v Senci. Kebyže začnú chodiť v Senci tie busy na vlaky len po linke 640 a 659, tak tie vlaky budú mať problémy (pred pár rokmi dva rýchliky s 8 vozňami boli full plné po dvere, lebo práve od Grobu a Jelky prichádzali autobusy, čiže ochota prestupovať je, ale kým existujú súbežné busy...). Len po Galantu tie vlaky obsluhujú 60 tisíc obyvateľov, a ty si pred pár hodinami písal, že regionálne vlaky neslúžia len obyvateľom tých obcí, kt. majú stanice, ale aj okoliu. Čiže to číslo porastie až na 80-90 tisíc. To je viac, ako záhorácky smer a niečo podobné trnavskému. A, že 15´ int. je nonsense... samozrejme dochádzka je najsilnejšia v smere do Bratislavy = každodenné zápchy v Senci, V Bernolákove, v Ivanke, na starej Seneckej, na diaľnici, na Vajnorskej, na Rožňavskej.
Všetko presmerovať nikto nechce z nás, lebo nesmieme rozbiť prestupy na R/EC. To, že Nesrovnal o tom sníva, neznamená nič, to ani cestujúci, ani železnice nebudú rešpektovať, nestresujem kvôli tomu.
A ak nechcú zahusťovať interval, tak nechápem celú hystériu okolo Filiálky, ani okolo IDS. V tom prípade doporučujem celý IDS zrušiť, lebo tú tarifu +udia využívajú len z nanútenia.
15 minutovy interval vlakov od Senca je uplny nonsense, na to zabudni. O takom intervale sa ma zmysel bavit v suvislosti s PK/TT a MA/Kutmi.
Ak presmerovavat na Filialku, tak vsetko z daneho smeru, v opacnom pripade rozbijas system a navyse nedostatocne vyuzivas novopostavenu stanicu. Vsak ked je to taky dokonaly uzol, poslime tam vsetko ? Potom ale treba riesit prestupne vazby v uzle Predmestie/Filialka a v tomto smere som zatial ziaden zmysluplny navrh nevidel.
Mimochodom, pre celu tuto debatu je dolezity fakt ze realne sa nikto nechysta navysovat pocet regionalnych vlakov v okoli Bratislavy.
Filialka je drahy projekt, pri ktorom je pochybna navratnost z dovodu nedostatocneho poctu vlakov a aj keby sa ten pocet vlakov navysi, stale je otazny prinos oproti variante skapacitnenia Hlavnej stanice, ktora ma strategicku polohu.
Listky cez aplikaciu Wiener Linien sa uhradzaju platobnou kartou. Listok sa predklada podla sposobu kupy: ak cez web, tak na papieri, ak cez aplikaciu tak v aplikacii.
Nie je dovod vodicovi hlasit vystupnu zastavku.
V IDS JMK sa v spoji ktory konci v Brne nastupuje na uzemi zon 100 a 101 vsetkymi dverami. VOR netusim.
Rozdielna cena jednorazoveho listka papieroveho vs. elektronickeho suvisi s jeho rozdielnou platnostou. Kym listok z automatu za 2,20 je mozne pouzit len na jednu cestu, s listkom z mobilnej aplikacie za 2,80 je mozne cestovat neobmedzene po dobu 90 minut. Rozdielna platnost je predpokladam sposobena rozdielnou formou listka - listok z mobilu sa prirodzene neoznacuje a teda by bolo problematicke ho limitovat len na jednu cestu. Namiesto toho dopravca pristupil k casovemu obmedzeniu platnosti.
Vlaky z Galanty nepôjde na Viedeň, ako by už mohli ísť? Max. po elektrifikovaní a zdvojkoľajení od DNV ďalej, ale je to celkom utopistické. Ak by sme chceli 15 minútový interval od Senca, tak by sme potrebovali existujúce Os zo Zámkov od EC z Budapešti (1), doplňujúce Os z Galanty (1), a špičkové Os zo Senca (2). Nejako by sa to možno dalo vopchať na trať, lenže problém by nastal na úseku Hl.st. - DNV, kde by možno musel počkať na oproti idúci (vykrižovanie) z Viedne alebo z Kútov, alebo z Malaciek, či z Prahy. Za ten čas by vlak stál na hl.st., a už by došiel nejaký ďalší od Pezinka, ktorý tiež chce pokračovať cez tunel ďalej. No neviem... možno by sa to dalo vyriešiť, ale nejaký ten čas aj R/RR/REX potrebujú na pristavenie (na čo tiež treba čakať pri vchodovom na zhlaví smerom na Vinohrady).
Čiže keby sa nepodarilo vopchať 15 min. takt aj smer SC, aj PK, aj MA, tak buď treba prestavať Hlavnú stanicu, nad čím absolútne nikto neuvažuje, alebo postaviť Filiálku.
Ak by niekto zmeškal vlak do Senca, nastúpil by na vlak smer Pezinok, a prestúpil na Vinohradoch, kde by malo byť aj prestupný bod v rámci projektu Bratislavský žel. uzol.
Hl.st. by slúžila pre centrum a západ polhodinovým, Filiálka pre východné centrum a východ polhodinovým, plus Račianska 15´. Ja v tom nevidím až tak hrozný problém, že by boli dve konečné stanice, skôr len v tom, že tá Filiálka mimo špičiek by bola prázdna, alebo ak nie, tak hodinový takt z Filiálky (plus hodinový z Hl.st.) by bolo o ničom, zbytočne postavili stanicu, aj keď má celkom atraktívnu polohu. Dilema... ale skôr by som hlasoval za prestavbu hlavnej, napríklad dve hrany v koľajisku Dvor pre smer Malacky pre končiace obojsmerné vlaky, a dve hrany smer Galanta v priestore 6-ky pre končiace obojsmerné (poposúvať celé zhlavie).
A hlavne zakúpiť ozajstné push-pull súpravy, lebo zatiaľ ich máme len pantografy 671, tie push-pully sa obiehajú permanentne vždy a kumulujú sa meškania.
Najhoršie bolo, keď nám pred pár rokmi dali každý druhý vlak pri hodinovom takte na Nové Mesto.
?
Vychadzas z teorie ze cestujuci bude stabilne cestovat bud z Hlavnej stanice, alebo z Filialky. Tato teoria je milna. Cestujuci nebude cakat navyse 15 minut aby isiel z jednej, alebo druhej stanice. Velka cast cestujucich pojde odtial, odkial im to pojde skor, pretoze nebudu mat dovod preferovat jednu alebo druhu stanicu. Stanicu si cielene budu vyberat len ti cestujuci, ktori ju budu mat vyrazne blizsie ako tu druhu.
Veď cestujúci nie sú nesvojprávny, vie si najsť cestovný poriadok a vie si v ňom pozrieť potrebné spoje a vie sa podľa neho aj riadiť. Takže pokiaľ chodíš z Hlst tak sa nebudeš orientovať cestovným poriadkom prípadnej Filiálky a naopak.
Skúšali ste už niekto aplikáciu Wiener Linien v smartfóne na nákup cestovných lístkov? Zaujal ma tam Day Ticket za 5,50 € (dávnejšie o ňom Samo niekde písal), ktorý platí do 1 h nasledujúceho dňa a tak je výhodnejší ako Einkaufskarte (6,10 €) + platí aj v nedele a rakúske štátne sviatky.
Dá sa kúpiť aj online kartou VISA? Prekvapilo ma, že sa nemôže [nedá?] vytlačiť na papier, a teda iba zo smartfónu sa tým treba revízorovi preukazovať. V eshope na webe Wiener Linien som našiel rovnakú ponuku lístkov a za také ceny ako v automatoch a v novinových stánkoch = Day Ticket tam nevidím.
A vyskúšali ste už cestovať prímestským autobusom v rámci Viedne, ktorý pokračuje mimo mesta (napr. do Klosterneuburgu alebo Schwechatu) na cestovný lístok platný v meste = zóne 100? Nastupuje sa v takom prípade iba prednými dverami, vodičovi sa vizuálne ukáže cestovný lístok a treba aj povedať po ktorú zastávku v rámci Viedne cestujete?
V opačnom smere (v rámci Viedne smer konečná zastávka vo Viedni) vodiči otvárajú aj druhé dvere a netreba vodičovi ukazovať lístok? A v IDS JMK je to v tomto teraz ako?
Nerozumiem prečo "single ticket" je v aplikácii v ponuke až za 2,80 € a je v ňom aj uvedená časová platnosť 90 minút keď bežne v automatoch je naďalej taký lístok za 2,20 € bez uvedenej časovej platnosti? Viem, že na neho sa nesmie ísť cestu späť, ale tak koľko maximálne môže trvať cesta z jedného konca Viedne na druhý - viac ako 90 minút?
Pre porovnanie, bežný 24-hodinový lístok stojí 7,60 €. Zaujalo ma ešte porovnanie cien pri Slovak Lines a ZSSK, ktorí umožňujú si k cestovnému lístku dokúpiť aj lístok na MHD platný v daný deň.
- Slovak Lines: v prepočte ten lístok na MHD stojí 5,50 €
- ZSSK: v prepočte ten lístok stojí iba 14,80 €.
Keďže vlakom je aj na spiatočný lístok teraz cestovanie do Viedne drahšie než autobusom, tak moc sa to neoplatí.
Zaujímavé, že Blaguss ani RegioJet nezaviedli možnosť dokúpiť si zvýhodnený celodenný lístok na MHD.
Podľa mňa má Trnavské Mýto trocha lepšiu polohu. Ale každopádne, ak vhodnosť polohy kvantifikujeme nejakou mierou dostupnosti pre všetkých relevantných účastníkov a urobíme rozdiel týchto hodnôt pre HLST a TrMy, dostaneme veľmi malý výsledok, ktorý nie je hodný financií a prepokladaného časového rámca, ktorý by výstavba Filiálky so všetkými relevantnými úpravami vyžadovala. V ľudskej reči: návratnosť investície by sa počítala tak v stovkách rokov.
Ano, ak je cestujuci nesvojpravny a nevie prestupit tak sa dostane na zapad mesta len tou 32kou. Ja si ale myslim ze vacsina ludi zvladne prestupit napr. na 83/84...
Tak isto do Petrzalky je to rychlejsie zo stanice ako z Trnka.
Bavme sa o regionalke, samozrejme ze R+Ex by koncili na stanici. Ale vies sprejazdovat regionalku od TT na MA a do nejakej miery aj regionalnu od Galanty na Vieden. Teraz si spocitaj kolko dialkovych+regionalnych liniek do BA jazdi. Vychadza to.
Väčšinu spojov z 120,130,131 ďalej na trať 110 by si určite nenapchal. Zrátaj si to ty. Tri trate po 15 min. z jedného smeru + R+IC,EC...
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
810zssk
Nie je dovod vodicovi hlasit vystupnu zastavku.
V IDS JMK sa v spoji ktory konci v Brne nastupuje na uzemi zon 100 a 101 vsetkymi dverami. VOR netusim.
Rozdielna cena jednorazoveho listka papieroveho vs. elektronickeho suvisi s jeho rozdielnou platnostou. Kym listok z automatu za 2,20 je mozne pouzit len na jednu cestu, s listkom z mobilnej aplikacie za 2,80 je mozne cestovat neobmedzene po dobu 90 minut. Rozdielna platnost je predpokladam sposobena rozdielnou formou listka - listok z mobilu sa prirodzene neoznacuje a teda by bolo problematicke ho limitovat len na jednu cestu. Namiesto toho dopravca pristupil k casovemu obmedzeniu platnosti.