Centralnejsia poloha. Okrem rychlejsie dostupneho centra je to podstatne blizsie do celej zapadnej casti mesta. Ano, okolo TrMy sa koncentruje vela cielovych bodov, ale od mnohych je zas velmi vzdialena.
Na ake obraty nie je priestor? Prevazna vacsina vlakov by mohla prejazdovat dalej, tych par zostavajucich by sa obsadilo pushpullmi, pripadne jednotkami. Spocitaj si pocet liniek, pocet hran a zistis ze z pohladu hran tam kapacita je. Trate su druha vec, ale riesitelna za menej penazi ako Filialka.
Ano, spojenie mas na Trnku vyborne, akurat "jemne" plne.
"Z dvojice Hlavna stanica/Filialka ma lepsiu polohu Hlavna stanica"
Tento argument ma vzdy zaujal - v com je poloha Hlavnej Stanice lepsia ako Filialka? Nie, vazne sa pytam. Pretoze mne prave naopak pride Filialka v lepsej polohe (Trnavske Myto, Nakupne centrum, viac elektrickovych smerov, o nieco blizsie k letisku, blizsie k zimnemu stadionu, atd).
Problém je v tom že Hlavná nebude schopná vypravovať vlaky na všetky smery v 15 min.int.
Priestorové možnosti nepustia.
Hneď za už teraz krátkymi nástupišťami sa to zbieha do dvoch tunelových rúr smer trať 110. Nemáš priestor na obehy. Všetko pri 15 min.int. z dvoch tratí nedostaneš ďalej na 110 napr. do DNV.
Rekonštrukciou docieliš posunutie nástupíšť do opačného smeru. No vznikne ti dlhšia dostupnosť na mhd ako je tomu už teraz pri neoblúbenom nástupišti 6.
Z Trnavského mýta máš výborné a husté spojenie do centra a východnej časti mesta. Plné ako hovoríš na Šancovej sú aj vďaka návozom a zvozom ludí z Hlavnej.
Kazdy nie, ale pocet prestupujucich je pomerne velky. Ak by si dal na Filialku vsetko namiesto hlavnej stanice, tak uplne zabijes spojenie napr. do Ceska, alebo Viedne.
Jedine riesenie by bolo vybudovat naozaj kvalitny prestupny terminal v uzle Predmestie/Filialka (s moznostou prestupu suchou nohou), pravdepodobne s odbavovaciou halou pod zemou, kde by stalo vsetko. Stalo by to ale vela penazi a prinos je podla mna otazny. Z dvojice Hlavna stanica/Filialka ma lepsiu polohu Hlavna stanica, preto je lepsie vlaky vozit tam.
A opakujem: Stale tu nikto nevymyslel ako chcete odviezt tych ludi z Trnavskeho myta.
No vidis a teda ides az na druhy dostupny spoj, hoci keby jazdili z jednej stanice by si mal nejaku sancu stihnut uz ten prvy. V meste totiz zial nevies presne na minutu kedy stihnes prist na stanicu.
a to z tych regioanlnych vlakov kazdy potrebuje prestupit na stanici na iny vlak ? Z regio vlakov tipujem idu skor ludia do mesta BA / do prace/skol a nie prestup na iny vlak a ci vystupia na HS albo na Filialke je jedno. Takmer vsetky busy co idu Trnkom idu aj okolo HS + zaujimavejsie spojenie na elek.radialy.
Je to len o pohodlnosti, lenivosť je tá najväčšia prekážka každodenného života.
Keď odchádzam z práce a viem že by mi mohol odisť ten spoj skôr ako prídem na stanicu nedaj bože ma bude zdraviť koncovými svetlami, tak sa asi rozhodnem ísť na tú druhú stanicu (nie sú od seba až tak ďaleko)
Ano, cakas na dalsi, ale cakas na NAJBLIZSI dalsi spoj. Kdezto pri rozhodeni vlakov medzi Filialku a Hlavnu stanicu ti ujde nie len vlak na ktory ides, ale aj ten dalsi, lebo sa nestihas vcas presunut na druhu stanicu.
za 15´sa dá stihnuť z Hlst na Filiálku.
A teraz je to ako keď zmeškáš spoj? Predpokladám že čakáš na ďalší.
Stále sú to len výhovorky. To čo hovoríš je ako by sme porovnávali, že z BA ide Os do TT ale ide aj do Senca.
Sa nepozeráš a sadáš na prvý vlak ktorý zbadáš? Asi nie.
Investor nemusí byť ochotný. potom ale nebude mať pozemky. Skôr by som sa spýtal, aká je hodnota toho priestranstva? a čo všetko bude investor za to ochotný spraviť? ... je to dohode kde sa predstava mesta/žsr a predstava investora stretnú so súhlasom.
Ja osobne hľadám schodnejšie a zmysluplnejšie riešenie spojazdnenia tej stanice ako len to, že sa zapnú rampy na Čebeľku, namažú sa výhybky, vemení žiarovka v semafore a natrie sa na bielo ta stará búda menom stanica a hurá mame Filiálku.
Takže asi bude potreba druhej koľaje možno to nebude až tak využité , ale čo mi vieme, ako by sa mohla využívať o pár rokov...
Skôr mi príde ako by si bol proti tomu aby sa vôbec s Filiálkou niečo robilo...
A keď pôjdeš z práce domov, na ktorú stanicu pôjdeš? Zvážil si, že na tú stanicu sa musíš aj dostať? Zvážil si rozsah kongescií v meste, ktorý zasahuje aj do MHD? Ak zmeškáš spoj z HLST zostaneš čakať pol hodinu, alebo to dáš za 15' na Filiálku? Bude investor ochotný zaplatiť elektrifikáciu a modernizáciu trate a zabezpečovacích zariadení? Bude jedna koľaj stačiť?
Mimochodom, v Brne maju vodici okrem garantovanych nadvaznosti tiez presne uvedene pripady kedy existuje kratky prestup z inej linky a maju povinnost vyckat a umoznit prestup ak je vozidlo na dohlad a to aj do meskania. Cize existuju pripady kedy sa standardne necaka, ale ak uz sa to druhe vozidlo blizi, tak vodic zo zastavky nemoze odist kym cestujuci neprestupia. Uvadza sa to do sluzobnych cestovnych poriadkov.
No a samozrejme tam maju aj podstatne vacsi rozsah garantovanych nadvaznosti a to najma vecer. U nas je okrem nocakov a 41/64 tusim uz len nadvaznost 91 na poslednu 801 a aj to netusim ako sa dodrzuje.
No tak garantovane pripoje (a ich takmer uplna absencia v DPB) su ina tema.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
david1
Priestorové možnosti nepustia.
Hneď za už teraz krátkymi nástupišťami sa to zbieha do dvoch tunelových rúr smer trať 110. Nemáš priestor na obehy. Všetko pri 15 min.int. z dvoch tratí nedostaneš ďalej na 110 napr. do DNV.
Rekonštrukciou docieliš posunutie nástupíšť do opačného smeru. No vznikne ti dlhšia dostupnosť na mhd ako je tomu už teraz pri neoblúbenom nástupišti 6.
Z Trnavského mýta máš výborné a husté spojenie do centra a východnej časti mesta. Plné ako hovoríš na Šancovej sú aj vďaka návozom a zvozom ludí z Hlavnej.