Nie, to je podľa plánovaného radenia od decembra. Sú to čerstvo modernizované vozne, financované regionálnym operačným programom, a teda pendlujú na Os/REX na S20, S50 a S60.
Dnes (vlastne už včera) ma na Os 2029 [S20] prekvapili nasledujúce vozne. Súvisí to so zrušením IC vlakov? Tieto vozne tam boli či to sú z bežného rýchlika? Tie vozne sú iba na osobáku? Vnútorný informačný displej na fotke bol vypnutý -> nie som si istý či aspoň niektoré v tom vlaku niečo zobrazovali...
Ale veď to už ani dnes nefunguje: v 61 sa pokutuje aj za to, že skupina turistov z letiska či zo stanice si štikajú lístky viac, ako 15 sekúnd (toľká drzosť!!!), hlavne, keď tie oranžové polské staršie neoznačujú tak rýchlo, alebo nedá sa do nich narvať lístok. Welcome to Slovakia.
Pri kupovaní z EP zas ... tie označovače budú autonómne, teda z palubáku ich nebloknú revízori, nie? Len priložením karty k označovaču. Že by revízori si počkali na dokupovanie e-lístkov, alebo bloknú označovač, ako prvý? Tipujem to druhé.
Vedľa tetušky bol aj automat, ktorý občas nefungoval. Sieťou predajcov boli hlavne tie minipotraviny, od 2014/5 však osadili vyše 300 nových automatov: http://www.bkk.hu/pontkereso/ (fialové)
Ináč tie naše multifunkčné sú divné: prepnem si na cudzí jazyk, uvítacia stránka je v tom jazyku, ale samotné popisky lístkov (CL obyčajný 15 ´ 2 zóny / 100+101) je taktiež po slovensky.
Osobne by som elektronickú peňaženku veľmi uvítal. (Dočkám sa jej aj na BMK?)
Ale už teraz, pokiaľ nastúpi naraz väčšie množstvo cestujúcich, čo si potrebujú označiť jednorazový CL, alebo nebodaj niektorí z nich majú batožinu a chcú si ju najprv odložiť, aby s kufrom pri dverách nezavadzali, a až potom si ísť označiť lístok, alebo je to skupina turistov, ktorej označovanie trvá dlhšie, a zároveň sa kvôli revízii CL zablokujú označovače, vznikajú konfliktné situácie. Za tých 15 sekúnd (alebo 150 metrov či koľko) sa to jednoducho niekedy nedá stihnúť. Keď si predstavím, že k tomu pribudne možnosť interaktívne niečo s označovačom dlhšiu dobu riešiť -- obzvlášť, ak to rozhranie nikdy počas návrhu neuvidí žiaden UX špecialista a výsledok bude podobný ako samoobslužné automaty... Buď príde ku zmene prístupu revízorov (a DPB) k cestujúcim z prezumpcie zlých úmyslov na dobré (tak, ako je to v civilizovanom svete) alebo to nebude fungovať.
Neviem ako teraz ale pred dvoma rokmi mi v Budapesti na stanici pri požiadavke na na 24 hod. ho začala tetuška za okienkom vypisovať ručne. Jednorázové bolo problém zohnať ako píšeš. Cez deň sa dali kúpiť v minipotravinách po meste no neskoro večer smola. Taxíky boli však cenovo prístupné ako v BA.
Pri vstupoch do metra bola všade kontrola lístkov. 100% zamestnanosť....
V BA Novinach pisu o skuske oboch rozchodov na Staronovom moste a aj na Sturovej. S cim sa to bude skusat? S tou prazskou T3, co vratili do BA z neuskutocneho pojektu (ak uz nie je v srote), alebo niecim inaksim? ?
To vieš, do Budapešti jazdia inteligentnejší turisti, tí si vedia kúpiť lístky podľa potreby hneď pri príchode mesta, prípadne neskôr na najfrekventovanejších zastávkach. Naopak, do BA cestujú len tí jednoduchší a tých napadne spoliehať sa, že práve na tej ich zastávke automat určite bude.
Áno, automatov je v BA viac než dosť... žiaľ, mnohé z nich majú pomaly 20 rokov, pričom do ich obnovy sa po celú dobu nič neinvestovalo. Takže skôr či neskôr dožijú. A až k tomu príde, bude treba rozhodnúť, či je ekonomické do nich investovať, alebo znížiť ich počty, čím by sa napríklad mohlo stať, že v okruhu 100 metrov od zastávky Kamenné nám. ich nebude 5 (4 na nástupišti a jeden pred východom z Tesca), ale možno len dva. ?
Tisíce turistov začínajú svoju cestu napr. na zastávkach Mláka, Údernícka, Kopčianska-stred, alebo pred bránou bývalého Istrochemu alebo Iuventou v Karlovke.
V Budapesti je špecifická situácia, že automaty na zastávkach proste nie sú. Len v minulom roku BKK začal osádzať nové multifunkčné, ale na 90 % zastávok (aj veľmi frekventovaných) proste nie sú automaty. Turisti si kupujú lístky v automatoch v staniciach metra, alebo hneď na žel. staniciach.
Každopádne Bratislava má celkom dobrú sieť automatov, je to veľké pozitívum, a zopár rokov ešte určite ostanú, aj keď asi už priveľmi budovať nové nebudú (samozrejme nepočítam multifunkčné nové pri modernizáciach radiál).
A nebratislavčania, o cudzincoch ani nehovoriac, sa pôjdu pásť? Najmä v svetle aktuálnych snáh o likvidáciu predplatených SIM-kariet (v rámci údajného boja proti terorizmu), tým pádom nemožnosti získať SMS-lístok.
Ale ja som nikde nepovedal, že automaty úplne zaniknú (aspoň zatiaľ určite nie). Ale, že s postupnou elektronizáciou CL by sa mohlo začať s ich redukciou.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
ceres
Ale už teraz, pokiaľ nastúpi naraz väčšie množstvo cestujúcich, čo si potrebujú označiť jednorazový CL, alebo nebodaj niektorí z nich majú batožinu a chcú si ju najprv odložiť, aby s kufrom pri dverách nezavadzali, a až potom si ísť označiť lístok, alebo je to skupina turistov, ktorej označovanie trvá dlhšie, a zároveň sa kvôli revízii CL zablokujú označovače, vznikajú konfliktné situácie. Za tých 15 sekúnd (alebo 150 metrov či koľko) sa to jednoducho niekedy nedá stihnúť. Keď si predstavím, že k tomu pribudne možnosť interaktívne niečo s označovačom dlhšiu dobu riešiť -- obzvlášť, ak to rozhranie nikdy počas návrhu neuvidí žiaden UX špecialista a výsledok bude podobný ako samoobslužné automaty... Buď príde ku zmene prístupu revízorov (a DPB) k cestujúcim z prezumpcie zlých úmyslov na dobré (tak, ako je to v civilizovanom svete) alebo to nebude fungovať.