Áno je aj na ručnom radiči ako tlačítko vpravo, aj pravý pedál a aj tlačítko zvonca (ktoré 26T a 15T nemajú, 15T tam má hlásenie zastávky kedže v Prahe to ešte stále majú na manuáli).
Tiež si myslím že to je skôr na skúšku. Ručný radič je samozrejme stále funkčný a nieje treba nič potvrdzovať. Len sa mi to zdá zvláštne že tie tlačítka sú zrazu preč. To isté sa dá všimnúť na tom istom obrázku napríklad so zvoncom. V 30T je hned u držadla vľavo dole tlačítko (pod diaľkovými svetlami) zvonec, no v 26T je neobsadené.
roman2 - som rád, že aspoň okrem mňa sa ešte nájdu ľudia, ktorým to je jedno. Prakticky aj kebyže napíšem na FCB každý mesiac koľko zarobím, nik z toho nič nevyčíta... Tu skôr ide o to, že v plate sa nachádzajú rôzne zložky mzdy. V čase, ke´d som robil vo VW som vedel plat vytiahnúť cez 1500 netto, no kolega, na rovnakej zmene ako ja nie. Rozdiely boli najmä v osobnom hodnotení a podobných prvkoch. Teraz si vezmi, že taký kolega bude vedieť, koľko som zarobil. Obaja "rovnako" robíme, a každý iný plat? Navyše, on tam je dlhšie zamestnaný? .... "Vedúci, on mal vyšší platz, aj mne zvýš!".... Preto by to malo byť tajomstvo....ale zase to je len o lakomstve iných. Koľko ľudí robí fajčiarov len preto, aby si na výplatnej páske našli vyššie hodnoty? ...
BTW, k tvojej znižujúcej sa výplate, odsleduj si sviatky a víkendy.... Navyše odpočítateľné položky sa rôzne menia počas roka... Ak si trafil zhodné hodiny, vidíš, ako moc kolíše plat. "Stabilný" plat....
A k tým vodičom DPB, cca si sa trafil....trošku viac, sú experti s 250h a viac....tam to sú krajšie čísla. Navyše 5/2 turnus máš slabší plat než 4/2 (4/2 chytá aj víkendy)... Takže tak.
K bodom 1 a 2 len toľko,že ja nemám problém povedať komukoľvek aký mám plat ? čo je vedenie do toho komu to vykecám? ? nech sa v prvom rade starajú o seba a o to ako zlepšiť hospodárenie firmy s čím súvisí v budúcnosti aj zvyšovanie platov (minimálne kmeňovým dlhoročným zamestnancom a perspektívnym mladým zamestnancom).Tu pod krycím nickom ťa šéf nemusí spoznať a pokiaľ niekomu s kolegov,ktorí "fajčia" vedúceho nevykecáš,že sem prispievaš,tak sa to nedozvie...A aj keby tak odchod na strom...Takéto niečo by som pochopil v nejakej obrovskej firme,kde manageri musia držať jazyk za zubami o všetkom čo sa vo firme deje.
Keď som už povedal,že s tým nemám problém povedať to na plnú hubu koľko zarobím,tak ja obvykle odrobím +- do 230h mesačne,niekedy aj viac,niekedy aj menej,závisí to od toho koľko ľudí má vedúci k dispozícii.Za posledné tri mesiace som odrobil 210 hodín a každý mesiac som mal inú výplatu!Odrobené to isté a v júli mi nabehlo 507,30€,v auguste 518,07,v septembri 498€ a teraz v piatok že 476,53€ ? nerozumiem podľa čoho to tie herečky v Košiciach (tam máme sídlo firmy a aj ekonomické oddelenie) počítajú,ale keď si to zakaždým dám skontrolovať svojej mame (takisto účtovníčke) tak všetko sedí jak r*ť na šerbeľ...Hodiny s nadčasmi a so sviatkami...Skrátka všetko je jak má byť.Tam tie ženské mi nevedia ani vysvetliť prečo mám zakaždým inú výplatu!Vraj tak to nahodila a to jej vyšlo,čo nejako nesedí,jedine ak by sa s tou mojou dochádzkou niekto "hral" čo by ma vôbec neprekvapilo ? a to som mal pred dvoma mesiacmi navýšený plat "až" o 30€ brutto,čo netto výchádza 17€ aj nejaké drobné...
Vám to môže byť úplne ukradnuté koľko zarábam a takisto mne je tiež fuk koľko zarábate vy,ale ide o to,že poviem na rovinu koľko dostávam za to čo robím.Jedno však viem a vysvetľujem to každému,že tú prácu,ktorú robím nemôžem robiť pre peniaze,ale preto že ma to baví a posúva ma to niekde inde a po čase inak pristupujem aj k svojmu zdraviu a vážim si aj to málo čo mám.Áno beriem málo za ten stres a zodpovednosť,ale zahreším si vydiskutujem si to s vedúcim a s "účtovníčkami",ale už nebojujem,lebo som to dávno pochopil o čom je táto práca ?
A odpoveď pre medzernika:Kolega,ktorý u nás robí jazdil v DPB na eline nejaký čas (neviem už ako dlho) a vraj to isté ako tu u nás,čiže cca okolo tých 500€...Možno klamal,možno nie...Neviem je mi to jedno,ale môžeš očakávať,že toľko ťa čaká.
Autobusy regulérne zastavovali na všetkých zaatávkach, problematické Hodžko a Zochovu nevynímajúc; nie je pravdou, že autobusy cestujúcich z týchto zastávok nebrali, hoci je pravdou, že asi tretina cestovaniachtivých z týchto zastávok sa už do spojov fyzicky nezmestila.
Nie, nehodí. Je to celkom jednoduché a priehľadné - z kurzu si vyletel kvôli tomu, že si sa za panelom vedel akurát tak blázniť a pojem zodpovedná, bezpečná jazda je ti absolútne neznámy.
Predpokladám, že ide o nejaké tlačidlá na skúšku magnetiek, nie na ich používanie...predstava vodiča, ktorý brzdí prevádzkovo (EDB), vbehne mu auto, a miesto zarazenia ovládacej páky dozadu na maximálnu brzdu + magnetky niekde naháňal medzi tlačidlami ešte s dvoma voľbami....
Ako, síce móda tlačenia windowsu do električiek tu už bola (LF2 + ) ale pravdepodobnosť, že pre použitie maximálnej brzdnej sily vozidla mám dačo dakde potvrdzovať
k poslednému sa radšej nevyjadrujem Tu sa hodí obľúbená hláška 13r dievčat v kolónke vzťah - Je to komplikované
Zbytok Mike popísal cca presne. Fakt záleží od človeka, od protekcie, od zručností, od voľných miest....
Dost sa to lisi , ze aka je doba, ake mas znamosti, ako su s Tebou spokojni, ake mas Ty preferencie atd..
Lebo su vodici, ktorym vyhovuje 5+2 a su aj taki, ktori sami chcu robit 5+2 delene. Alebo na druhu stranu, pokial po nastupe je volne miesto v 4+2, tak sa tam mozes dostat hned. Ak si uplne mimo zadelenia, tak sluzby vies tak tyzden dopredu +- 2 dni. Ale niekedy aj tak mozes mat zalohu, a to sa dozives co robis az den vopred, alebo az rano pri nastupe..
K bodu 4 sa chcem opýtať: noví, čerství vodiči električiek začínajú mimo zadelenia, t.j. 5+2 a do zadelenia 4+2 sa dostanú až po určitom čase odjazdenom v DPB? Ak áno, ako dlho asi trvá prechod z 5+2 do 4+2? A ešte jedna vec: mimo zadelenia v 5+2 sa vodiči dozvedia svoj rozpis služieb v akom časovom predstihu? Vozidlá sa prideľujú až keď vodič prejde do zadelenia 4+2?
1 - kolk odjazdis.... platove pomery su vsak nie len idividualne, ale najma sukromne tajomstva, a malokto ti tu bude hovorit, kolko zaraba....viacere podniky toto navyse zakazuju aby si to ludia nehovorili...
2 - menej, nebudeme specifikovat...
3 - nie, teda, nie pre teba. Zamestnavatel si to hradi sam...
4 - mas zadelenie, a v tom sa pohybujes. Vozy aj linky su individualne. Su machri, co neopustia s jedinym ev.c. jedinu linku 5-10 rokov, a su tu aj vodici kazdy den iny voz, ina linka. V zasade robis linky vypravovane tvojou vozovnou, s "pridelenou" skupinkou vozidiel. Napr za elektrickara z Kraksnan T6 + K2S... Teda mas aj na tyzden, aj na vikendy, aj na silne spoje, aj na slabe spoje....
5 - tlacitko? ...KB sa aktivuju poslednym brzdnym stupnom na rucnom radici. KB alias magnetky nemaju tlacitko.... led tak "zachranna brzda" kde brzdia iba celuste a magnetky....
test signaliek je celkovo zbytocnost, kedze voz po zapnuti si sam urobi diagnostiku....
6 - ano, 5€/rok...
Opäť chcem poďakovať za odpovede k mojim predchádzajúcim otázkam. Pokiaľ by to neprekážalo, ešte by som si chcel pár vecí ujasniť niekoľkými ďaľšími otázkami, hlavne ohladne finančnej stránky:
1. Vzhľadom na brigádnictvo ako vodič električky, koľko zhruba peňazí dostanem na hodinu? (nečakám nič veľa).
2. Zo zvedavosti, koľko je taký priemerný plat električkára? Viem že v prahe je to okolo 950 eur v prepočtoch (čo vôbec nieje tak zlé).
3. Platí sa za vyškolenie na 30T?
4. Ako sa dostávajú linky? Pridelia sa vodičom ráno alebo si ich každý zvolí?
5. Otázka okolo 30T. Na ovládacom paneli som si nevšimol tlačítok "Aktivácia Koľajnicových Bŕzd" podobne ako to majú 15T a 26T. Miesto nich sú prázdne tlačidlá. Taktiež som si nevšimol tlačítka "Test signáliek" ktoré je veľmi praktické a nachádza sa na vozoch 15T. Ovláda sa to už z palubáku?
6. Dočítal som sa, že v DPB sa získavajú zamestnanecké cestovné. Predpokladám že to platí iba pre trvalých zamestnancov. Aká zľava to zhruba je?
Opäť ďakujem každému za zodpovedanie týchto otázok.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
medzernik
Chápem že takéto veci sa asi nezverejňujú.
Tie tlačítka na manuálnu aktiváciu má napr. 26T: http://skoda.cz/cs/produkty/tramvaje/forcity/tramvaj-26-t/Contents.2/0/0C64FCA8C5854DB3DAFCB40330B3A99D/original.jpg
napravo hore tie žlté.
Opäť ďakujem za odpoveď.