V prvom rade si treba uvedomit ze v mnohych prevadzkach v zapadnej Europe nefunguje ten tunajsi system, ze vodic rano sadne do vozidla a jazdi s nim az do striedania (a poobede zas od striedania do konca sluzby). Je totiz nezmysel, aby vozidlo stalo vzdy ked vodic musi mat prestavku. Preto sa aj na linkach ktore konecnu maju uplatnuje to, ze vodic proste v nejakom bode odovzda vozidlo inemu vodicovi, odprestavkuje a potom si zas od ineho vodica prevezme ine vozidlo.
Na Schwedenplatzi mali (minimálne jedna z nich) vyrovnávaciu dobu, kde stáli pár minút aj s cestujúcimi. Vodiči sa striedali. Ono, vlastne to tak funguje na všetkých linkách, možno akurát tie prestávky vyrovnávacie časy mali na Ringu kratšie ako na ostatných linkách.
hej, obdobny navod je aj k 30T. SKor iba popis funkcii a ich ovladanie - najma zmien oproti doterajsim vozidlam.
Nie, nie si syn, ani bratranec, ani 77 rocna teta..... takze take nieco ti robit nedaju Ale mozno, ak zalozis firmu, a pojdes sa sukromne na posedeni v nesledovanom byte dohodnut s niekym za maly poplatok
Inak ten system tu existuje. Palubak dokaze bez cohokolvek rozpoznat zonu, zastavku, dokonca si pamatam kedy na kooperative-predstanicnom-nam.francza lizsta bola hlaska " Kooperativa, Vítajte v Bratislave, pre turisticke informacie volajte........ " Kym to dokvakalo elektricka sa uz tocila na hlavnej stanici naspat do mesta... Fungovat to ide, ale tu sa ludia o veci nestaraju. Vozidla maju klimatizacie, ale o klimu sa treba postarat....Dovod preco TAM 3700 nejazdil s funkcnou klimou? Draha napln - nechut to doplnat.....
Pokial svoje sluzby neponuknes zadarmo, ci im zato nezaplatis.... neocakavaj....
Inak ale tie ucebnice su tak hrozne univerzalne. Nase z BA napr k T3 su take viac BEUSácke
Zaujimalo by ma, ako kedysi fungovali okruzne elektrickove linky na viedenskom Ringu (tzv. Ringlinien - L1 a 2). Podla mapy, linky nemali ziadnu konecnu. Ale ako to vyzeralo s vodicmi na tychto linkach? Vyuzivali sa striedaci, kedze vlastne vozidla asi museli kruzit okolo centra donekonecna. Alebo bola nejaka zastavka, kde vozidlo prestavkovalo? (co sa mi nezda, lebo co by bolo s cestujucimi...)
Keby ste našli ten návod od 30T bol by som nesmierne vďačný Bol som síce v kabínach všetkých električiek
V počítačoch sa docela vyznám (predsa len robím s OS programovať niečo viem) niekedy v budúcnosti, keby DPB chcel, tak by som sa toho kľudne ujal, zlepšilo by to všetkým život. Spraviť by sa to malo systémom "flagov" kde sa ku každej zastávke môže priradiť či je prestupná na električky/ZSSK alebo pásmová zmena a tak (ako to majú v Prahe v APEXoch). Neviem však či to ten palubák dokáže, neviem ani v akom programovaciom jazyku to celé je napísané. Pravdepodobne však (aspoň BS 310) bežia na Windows CE, čo teda šťastná voľba nieje ale čo už.
Este su tu prikratko na toto. Navyse, vdaka tomu ze celu udrzbu prebera skodovka, tak je to uplne jedno Ale celkovo, narozdiel od ostatnych skodoviek (najma tych po 20, cize 13/14T/16T, 15T) su lepsie. Vykyvne podvozky, klimatizacia, priestor, vyhodnejsie usporiadanie interieru, doriesene konstrukcne nedostatky (aspon niektore)... Je to generacne daco vpred. Az cas vsak realne ukaze, co to bude.
Predsa len, u elektriciek a systemu fungovania DPB tu budu minimalne 25 rokov. Takze
Navod k 30T som dakde mal v maili tesne po dodani 7501...ale kde.. Pozriem to. Ale v principe uz navody nie su take ako boli k tymto vozom. Kedze vozy ako T3/T6/KT8 boli postupne nastupcami T1/T2, ktore plne nahradili dvojnapravaky, tam navody (nakolko sa jednalo o totalne ine vozidla) boli potrebne. Dnes vsak skor prechadzaju ludia iba skoleniami, nakolko tie vozy su plus minus rovnake. Pochybujem, ze hladas elektricke schemy, konstrukcne riesenia ci hodnoty utahovacich momentov. Ovladanie vies aj z hlavy, prakticky nieco obdobne ako K2S (az na riadiacu paku, ta je po dlhom case multifunkcna)
Nastavit sa to da, problem je, zakon č1 - Nikdysatotaknerobilo
Hlasenia neexistuju (nie su nahravky), nikto nechce prekopavat celkovy system (aby to tu bolo napr ako v susednej viedni - prestupna zastavka s vyhlasenim prestupnych liniek. Ale na druhej strane, je aj dobre ze to tu nie je. Raz by sa to spravilo, zmenilo by sa linkove vedenie...a potom co? myslis, ze by to niekto preprogramoval? ....tazko.
Tak tak. Už 1983 som si za krvavo zarobené peniaze z brigády kúpil predražený Sony Walkman a na ňom točil dokola svojich dvadsať kaziet. Ale najdrahšia bola prevádzka, pri celodennom posluchu aj dvakrát štyri "tužkové" monočlánky á 1,60 Kčs, keď náhodou boli kovové Varty alebo ruské, tak aj 2,- Kčs.
Taktiež veľmi ďakujem za odpoveď a podobne ako v druhom komentári by som sa chcel opýtať či náhodou nemáte prístup k návodu od typu 30T. Veľmi rád by som si ho preštudoval
dňa 12.10.2015 o 15:00h bude zasadať komisia dopravy informačných systémov, pričom ako bod 4 je na programe "Stav preferencie MHD v Bratislave – informácia, aktualizácia k 09.2015". Ako pikošku sem dávam z bodu ohľadom bus pruhov:
V septembri roku 2012 v rámci týždna mobility sa zrealizovalo experimentálne
vyznacenie docasných vyhradených pruhov pre MHD na Štefánikovej od Hodžovho námestia
po Leškovu; na Panónskej od zastávky MHD Aupark, cez Most SNP, Staromestskú a cez
Hodžovo námestie až do Štefánikovej ul. Po jeho ukoncení oddelenie dopravného inžinierstva
spracovalo vyhodnotenie experimentu, kde bola podrobne zhodnotená zmenená dopravná
situácia na dotknutých komunikáciách. Zo záverov vyplynulo, že vyznacenie „BUS pruhu“ od
Panónskej po Hodžovo nám. sa v praxi neosvedcilo a opodstatnenost vyhradeného pruhu pre
MHD na Štefánikovej ul. je podmienená:
• Dopravným zatažením Štefánikovej ul. neprevyšujúcim 850 voz/hod
• aplikovaním neštandardného systému riadenia križovatky SAV s cielom
zvýšenia priepustnosti a s následným rizikom vzniku kolíznych situácií
• nezasahovaním príslušníkov polície do riadenia križovatky SAV -- tieto sú
však vykonávané v prospech plynulosti dopravy na Šancovej ul., teda aj
v prospech vozidiel MHD na nej
• akceptovaním miery zneužívania vyhradeného pruhu pre MHD ostatnými
úcastníkmi premávky v rozsahu 15-20% hodnoty dopravného prúdu
• Ak však bude splnená podmienka neprekrocenia zataženia Štefánikovej ul.
v rozsahu 850 voz/hod, potom nie je dôvod ocakávat zdržania vozidiel, teda
ani vozidiel MHD.
Ďalej sa podkladoch píše o dobrej spolupráci KDI a ODI.... tak asi aj vďaka tejto super psolupráci dodnes nie je namiesto prakujúcich aút bus pru od Karpatskej po Račko a napriek úsiliu mestskej časti Lamač na Lamačskej od Harmincovej po križovatku ako sa napája cesta z dialnice..... už bolo x zastupiteľstiev, kde o to žiadali = vždy zamietavé stanovisko KDI....
Ďakujem za rýchlu odpoveď Ešte by som sa chcel dodatočne spýtať ako sa to zatiaľ vidí s 29T/30T? Či sú dobre skonštruované a tak. Viem že 14T pre Prahu boli niečo otrasné, 15T neskutočne nákladné na údržbu a 26T/28T mali iba pevné podvozky. Sú tieto nové typy ako-tak vyladene?
A ešte takú otázočku, nemáte náhodou prístup k návodu ku 30T? Veľmi rád by som si ho preštudoval, podobne ako som študoval T3/T6/KT8D5
Ohľadom tých palubákov, dalo by sa na nich napríklad nastaviť aby to hlásilo zmenu pásma, prestupy na električky alebo trebárs že to nahlási čo to je za linku/ide do depa a takéto? Myslím si že by to bolo veľmi praktické.
1. Tušim od 21.
2. Úplné ovládanie jednotlivých typov vozidla, palubných počítačov ako aj všetkých predpisov.
3. Štandardne z autoškoly by to malo byť T3 a K2S. Na ostatné si potom robíš rozširujúci zácvik (podľa typov). Vybrať si v princípe môžeš. ale to je veľmi obmedzené a ovplyvnené mnohými faktormi.
4. Môžeš si spraviť zmluvu na kratší pracovný čas (už od 5 hod. týždenne alebo ľubovolne viac až po 37,5, odstupňované je to po 2,5 hod.). Ale v tom prípade si platíš celý kurz sám (cca 900€)
7.BS100 je pre väčšinu ľudí jednoduchý na obsluhu. Pre Teba ako vodiča slúži na ovládanie tabúľ a kontakt s dispečingom (obsluha vysielačky). Okrem toho je napojený na označovače (teda oni naňho) a k tomu má ešte zopár funkcionalít. Tá karta je na to, že tam sa nahrávajú údaje o priebehu služby (odchýlky od cp, otváranie dverí a ďalšie činnosti počas služby..). Tie nové palubáky sú pre všetkých veľká neznáma a v porovnaní s tými starými sú tam funkcie značne obmedzené, aj keď ak sa raz niekedy využije naplno, tak toho bude ponôkať oveľa viac..
1. - 21 rokov
2. - naučíš sa jazdiť (defenzívne), ovládať základné poruchy (prípadne ich odstránenie), núdzovú jazdu vozidla, sieť električiek (kde, čo ako, kde si dávať pozor a spol), typy a ich ovládanie (štandardne T3 a K2S, pre krasňancov pribudne aj T6, a zbytok doškoľováky na jednotlivé podtypy - to je súčasne odpoveď na 3tiu otázku)
4 - brigádnici. Ovšem, tu si celý kurz (cca 1200€) hradíš sám. Ten kurz, kde ti to platí DPB je pre stálych zamestnancov (tie "8" hodinové sližby)
5 - jediné, čoho sa bojíš je IAD. Zásadne vodiči IAD nevidia 32m dlhé, 3m vysoké (s pantografom 6m) a 2,5m široké kovové monštrum..... Zato vidia každú slečnu na okolí.....
Užíva si každy to svoje. Niektorí fanatici šlapáky... iný zvuky výzbroje TV1/TV3... Ďaľší (tých je asi najviac) obyčajný, neprerušený a nepresunutý...FAJRONT....
6 - K2S - 29/30T....proste to, čo má poľohovateľné sedadlá (aj vyhrievané), klimatizáciu (aspoň vodiča), a dá sa s tým jazdiť (teda, vynecháme prvých 7 K2S).... ale každému podľa chuti takže nájdeš aj vodičov, čo by so šľapákom T3 jazdili aj v roku 2999.....
7 - Info sú dohľadateľné u DPB bez problémov. Čo konkrétne ťa zaujíma?
Chcel by som sa opýtať na niekoľko vecí ohľadom električkovania (povolania). Sám by som možno túto prácu chcel v budúcnosti vykonávať, len mi nie je jasných pár vecí. Na internete som si dlho hľadal veľa informácií, avšak nie všetko sa dá nájsť a väčšina informácií je platná hlavne na DP Praha. Na tieto otázky bude najlepšie vedieť odpovedať asi vodič DPB.
1. Nedávno som videl docela mladú slečnu v kabíne. Nevyzerala že by mala viac ako 20 rokov. Od akého veku sa dá pracovať ako vodič električky? Hľadal som na viacerých miestach a nenašiel som jednoznačnú odpoveď. Viem len, že musím vlastniť vodičský preukaz skupiny B.
2. Čo všetko sa naučím na kurze autoškoly v DPB (v záučbe)? Predpokladám že niečo ako čo kde ako funguje, ovládanie BUSE základné veci sa naučím. Sú tu aj neaké extra požiadavky (veci ktoré by som nečakal) ktoré sa musím naučiť? Možno neaké ktoré niesú v "podvedomí ľudí"?
3. Na akých typoch vozov ma naučia jazdiť? Predpokladám že asi T3 je základ. Môžem si vybrať typy vozov?
4. Dá sa dostať pracovná zmena aj ako "vypomáhacia"? Myslím tým, či musím pracovať okolo 8 hodín denne na plný úväzok, alebo či sa dá aj za nižší plat "vypomáhať"? Trebárs cez víkendy a tak.
5. Čoho by som sa mal najviac báť ako vodič a čo je taký najväčší "pôžitok" zo služby?
6. S ktorým typom sa najlepšie jazdí? Pýtam sa skôr zo zvedavosti. Predpokladám že sú to asi typy ktoré nemajú pedále.
7. Posledná otázka je ohľadom palubákov BUSE BS 100 a 301. Nikde neviem nájsť poriadne informácie o týchto počítačoch (na akom systéme bežia, čo dokážu, BS 301 ako keby ani neexistoval, o BS 100 len to čo je na 20 rokov starej stránke BUSE). Preto sa chcem spýtať vodičov/iných technicky uvedomelých ľudí, čo to vlastne dokáže a čo je to zač. Viem že to má GPS, vie to počítať grafikon a ovláda to transparenty BUSE.
Vie to napríklad prehadzovať zastávky podľa GPS? Má to niečo ako sieťový režim v APEXu? Sú tam špeciálne hlásenia, keď sa poškodí vozidlo? Všimol som si že sa tam zasúva aj neaká karta, to je karta vodiča kam sa zapisuje jeho grafikon? V čom sú lepšie nové BS 310 (okrem prehľadnejšieho displeja)?
Veľmi pekne dopredu ďakujem za čas a za odpovede. Ospravedlňujem sa pokiaľ sú moje otázky priblbé, len skutočne už neviem odkiaľ by som sa dozvedel odpoveď (okrem samotného DPB). Chcem sa taktiež poďakovať všetkým vodičom MHD, nakoľko je to skutočne namáhavá činnosť a služba druhým je jedna z najoddanejších povolaní.
A pritom chodiť po ulici so sluchátkami vymysleli Japonci v časoch, keď aj Jozefa bolo ešte možné považovať za mládež.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
medzernik
Keby ste našli ten návod od 30T bol by som nesmierne vďačný Bol som síce v kabínach všetkých električiek
V počítačoch sa docela vyznám (predsa len robím s OS programovať niečo viem) niekedy v budúcnosti, keby DPB chcel, tak by som sa toho kľudne ujal, zlepšilo by to všetkým život. Spraviť by sa to malo systémom "flagov" kde sa ku každej zastávke môže priradiť či je prestupná na električky/ZSSK alebo pásmová zmena a tak (ako to majú v Prahe v APEXoch). Neviem však či to ten palubák dokáže, neviem ani v akom programovaciom jazyku to celé je napísané. Pravdepodobne však (aspoň BS 310) bežia na Windows CE, čo teda šťastná voľba nieje ale čo už.