Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Chcel by som sa opýtať na niekoľko vecí ohľadom električkovania (povolania). Sám by som možno túto prácu chcel v budúcnosti vykonávať, len mi nie je jasných pár vecí. Na internete som si dlho hľadal veľa informácií, avšak nie všetko sa dá nájsť a väčšina informácií je platná hlavne na DP Praha. Na tieto otázky bude najlepšie vedieť odpovedať asi vodič DPB.

1. Nedávno som videl docela mladú slečnu v kabíne. Nevyzerala že by mala viac ako 20 rokov. Od akého veku sa dá pracovať ako vodič električky? Hľadal som na viacerých miestach a nenašiel som jednoznačnú odpoveď. Viem len, že musím vlastniť vodičský preukaz skupiny B.

2. Čo všetko sa naučím na kurze autoškoly v DPB (v záučbe)? Predpokladám že niečo ako čo kde ako funguje, ovládanie BUSE základné veci sa naučím. Sú tu aj neaké extra požiadavky (veci ktoré by som nečakal) ktoré sa musím naučiť? Možno neaké ktoré niesú v "podvedomí ľudí"?

3. Na akých typoch vozov ma naučia jazdiť? Predpokladám že asi T3 je základ. Môžem si vybrať typy vozov?

4. Dá sa dostať pracovná zmena aj ako "vypomáhacia"? Myslím tým, či musím pracovať okolo 8 hodín denne na plný úväzok, alebo či sa dá aj za nižší plat "vypomáhať"? Trebárs cez víkendy a tak.

5. Čoho by som sa mal najviac báť ako vodič a čo je taký najväčší "pôžitok" zo služby?

6. S ktorým typom sa najlepšie jazdí? Pýtam sa skôr zo zvedavosti. Predpokladám že sú to asi typy ktoré nemajú pedále.

7. Posledná otázka je ohľadom palubákov BUSE BS 100 a 301. Nikde neviem nájsť poriadne informácie o týchto počítačoch (na akom systéme bežia, čo dokážu, BS 301 ako keby ani neexistoval, o BS 100 len to čo je na 20 rokov starej stránke BUSE). Preto sa chcem spýtať vodičov/iných technicky uvedomelých ľudí, čo to vlastne dokáže a čo je to zač. Viem že to má GPS, vie to počítať grafikon a ovláda to transparenty BUSE.

Vie to napríklad prehadzovať zastávky podľa GPS? Má to niečo ako sieťový režim v APEXu? Sú tam špeciálne hlásenia, keď sa poškodí vozidlo? Všimol som si že sa tam zasúva aj neaká karta, to je karta vodiča kam sa zapisuje jeho grafikon? V čom sú lepšie nové BS 310 (okrem prehľadnejšieho displeja)?

Veľmi pekne dopredu ďakujem za čas a za odpovede. Ospravedlňujem sa pokiaľ sú moje otázky priblbé, len skutočne už neviem odkiaľ by som sa dozvedel odpoveď (okrem samotného DPB). Chcem sa taktiež poďakovať všetkým vodičom MHD, nakoľko je to skutočne namáhavá činnosť a služba druhým je jedna z najoddanejších povolaní.

Reakcia na: Andy #210164:
Je to možné, aj sa mu v tom celkom darilo ?
Reakcia na: skopi #210163:
Možno chcel zvýšiť podiel nízkopodlažných vozidiel v zajtrajšej výprave. 🙂
Ďakujem poobednému pánovi vodičovi vozidla (kontajneru) 6630 ? Meškanie doháňal príkladne, a to takmer cez každú jamu a každý kráter v Prievoze ?
Reakcia na: 810zssk #210161:
A pritom chodiť po ulici so sluchátkami vymysleli Japonci v časoch, keď aj Jozefa bolo ešte možné považovať za mládež.
Reakcia na: jozefzba #210159:
Veru, treba zaviest povinnost cestovat s valaskou v ruke, nech ti mladi vyzeraju ako "normalni Slovaci"! Ziadne americke dekadentne vymysly ako mobily a sluchadla!
Reakcia na: jozefzba #210159:
To bude tak vzdy, ze starsim vadi, co robia mladsi, lebo to nie je podla ich predstav 🙂 O co, ze aj tebe dochodcovia pred 40-45 rokmi hovorili, ze "ach ta nevychovana mladez" a vadilo im vela veci 😉
Reakcia na: richardhudec #210158:
Neviem, kde si ma starsi 50 tnik najst robotu? Som rad, ze ZSSK zamestnava starsich. Vyuzivam vlaciky casto a mne starsi sprievodca nevadi. Skor mi vadi, ze mladi su vacsinou obleceni a spravanim pripominaju mladych Americanov ako normalnych Slovakov. Sluchadla v usiach a mobily v rukach, zavislost. Mam tiez mobil zo sebou ale vo vrecku a vonku telefonujem v nudzi. Jozef 63 rocny technik PC.
Reakcia na: Peon #210156:
JE to diskriminačné! ZSSK nechce mladých šikovných, ktorí sú touto firmou diskrimonovaní. Tento štátny moloch berie len nadurdených, starých, škaredých a hlavne nepríjemných ľudí 😃 (samozrejme, že často stretávam veľmi milých sprievodcov aj v ZSSK 🙂 )
Reakcia na: Peon #210156:
Čo je na tom diskriminačné? Akože, dokým mi záleží na spokojnosti cestujúcej verenjosti s obsluhou a jej výzorom či "atraktivitou," dokým nemám v mojej súkromnej firme medzi obluhujúcim personálom rovnomerný pomer bezdomovcov, rómov, dôchodcov, liečených feťákov a škaredých ľudí, tak dovtedy je môj postoj diskriminačný? Resp. prečo by som v kapitalizme mal zamestnávať napr. ľudí pred dôchodkom namiesto atraktívnych perspektívnych mladých?
Hej lidi, to je nejaká novinka, že Regiojet na štátom dotovanej trase vydáva ručne vypĺňané cestovné lístky? Či to len bola pokazená prenosná pokladňa?

Regiojetom a Student Agency cestujem iba výnimočne, ale stewardky čo som videl boli vždy iba mladé a zároveň pekné dievčatá (rovnako aj stewardi). Naproti tomu, medzi sprievodcami ZSSK sú často aj starší ľudia. Nie je toto náhodou tak trochu diskriminačné?
Reakcia na: 4004 #210109:
1. Kvoli comu su tu dva pary tlacidiel na otvaranie a zatvaranie dveri? (Jeden v pravo, jeden v lavo, nedaleko tych klucov).
2. Naco je tam tlacidlo "bez funkcie"? To je kvoli tomu, aby sa mohli pridat funkcie v pripade potreby, ako snezny pluh?

1. V pravo je ovládanie len prvých dverí a v ľavo všetkých dverí.
2. Tlačidlo bez funkcie kryje dieru po nejakom ovládacom prvku po nejakej úprave.
Reakcia na: 810zssk #210150:
Tak tak.
Reakcia na: Ike #210139:
Upresňovanie lokalizácie napr. pomocou BTS už ale nie je GPS ale nadstavba.
Reakcia na: fanatikmhd #210131:
Nepletieš si náhodou GPS s GSM? GPS nemá v meste žiadne "kompletné pokrytie až na úroveň jazdného pruhu", GPS má všade rovnaké pokrytie, keďže satelity sú rovnomerne nad celou zemeguľou.
Reakcia na: TeBeCe #210147:
Zrejme minule ked bola v tuneli vyluka tak cestujuci volali na dispecing ze preco im namiesto nicoho prislo nic.
Reakcia na: Citario #210121:
Prehadzovanie GPS je dobra vec, najma ked pribudaju zastavky na znamenie. A technologia je na dobrej urovni (mne nikde v BA, okrem tunelov nerobi problem zamerat polohu s presnostou aka je potrebna pre infosystem vozidla). Problemom je implementacia v DPB.
Reakcia na: Pe67 #210104:
No, "postavený z náhradných dielov" vo veľmi tučných úvodzovkách. V reále prišli kompletné električky deklarované ako súbor náhradných dielov.
Reakcia na: TeBeCe #210147:
Posledný apríl? ?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.